Gå til innhold

Ned 6 kilo før jul - I can do it!!!


Gjest Sille86
 Share

Anbefalte innlegg

Det er fredagskveld og klokken nærmer seg tolv om natten. Idol er ferdig og det er Senkveld også. Egentlig burde jeg ha funnet sengen for lengst, men det har jeg ikke. Isteden sitter jeg her - med den ene handa nedi godterier og andre på tastaturet.

 

Etter en tur på vekta i morges og en periode med masse kos, er det stopp. Vekta sier 6 kilo over idealvekta og kroppen skriker på sunne valg og gode rutiner i hverdagen. Hodet derimot skriker på kos, fristelser, mye mat og sukker.

 

Jeg vet hva jeg må gjøre, jeg vet hvordan jeg skal få det til - nå er det bare å ta tak i seg selv og faktisk gjøre det. Slutt på unnskyldninger og dårlige valg- i stedet si hei til gode vaner, sunn mat og masse energi :)/>

 

Litt om meg:

- jente 27 år

-160 cm

- vekt: 56 kg

- idealvekt: 50 kilo

- for tiden hjemme i mammaperm, men ammer ikke

- utfordringer: begrense porsjonene, ikke ville være stappmett etter måltider, craver brødmat/karbo og nøtter.

 

- skal ligge på 1300 kcal hver dag

- fordelt på 4 måltider per dag

- skal prøve på 1-2 trilleturer dager hvor været er noenlunde og vi ikke har andre gjøremål som kommer i veien :)/>

 

Da er det bare å ta handa fint opp fra snopeposen, krølle posen sammen (med restene oppi) og kaste det i bosset :)/> Så takker jeg for kvelden og bestemmer meg for å finne sengen og få en god natt søvn!

 

Ps: om andre kjenner seg igjen- eller er med, er dere hjertelig velkommen :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag - 1 november - ny mnd - ny start: sunne valg :)

I can do this :D

 

Våknet halv seks i dag, varm og ubehag i kroppen. Akkurat det som skjer når jeg går på kostholdssmeller - jeg får vondt i kroppen, betennelseverk i huden og ser ut som en vannballong ;) men har bare meg selv å takke og det er bare jeg som kan gjøre noe med det!!! Trøtt og sliten er jeg også - mye grunnet kosten. Er helt utrolig hva feil mat kan gjøre med en- likevel går jeg på smeller rett som det er. Akkurat som om jeg glemmer/ eller ikke vil huske på følelsen og det fysiske ubehaget etterpå. Sant skal sies at dette ubehaget ikke kommer av noen få sjokoladeruter og chipsflak :P men hele platen, god middag og hele posen med chips alene ;) Bunnløs, kan en si :) Målet og ønske er at jeg kan spise noen få biter og være fornøyd - men er ikke der H E L T enda, kan en si!

 

Nå er frokost inntatt og kaffekopp nr 3 drukket opp. Kjenner jeg er sulten i dag- eller har matsug. Blir liksom ikke fornøyd. Det er bare å bite tenna sammen og komme seg gjennom dagen - jeg vet at om en ukes tid er alt mye bedre :) Så nå er det på tide og hoppe ut av nattaklærne og inn i noe annet :) Tror det blir en treningsbukse i dag - frister veldig lite med stramme jeans ;)

 

Ønsker alle en fin og sunn lørdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var lørdagen over for min del. Første del av "skal vi danse" har jeg fått med meg og nå kryper jeg og minstejenta til køys :) Jeg har hatt en slapp dag - gående i treningsklær og vide gensere :P ) men dagen har vært veldig fin :) og jeg har holdt meg til planen og ikke falt for fristelser eller ekstra porsjoner :) Har faktisk ikke hatt lyst på (selv om jeg trodde dette også kom til å bli en sånn dag) så det var veldig greit og en fin start på november!!

 

Dagens måltider:

- frokost: cottagecheese m/havregryn, syltetøy uten sukker og blåbær.

- lunsj: magerkesam m/syltetøy, mandler, blåbær og en proteinkaffi.

- middag: hummer, reker, salat, fetaost og speltlompe (stekt).

- kvelds: skyr og gulrot.

 

Da er det bare å lukke øynene og glede seg til morgenkaffi (kaffielsker nr.1) og frokostkos med gjengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndags morgen og DAG 2 :D Gikk til køys tidlig i går og hele gjengen her hjemme sov til kl ni i dag tidlig. Luksus og det betyr jeg fikk 12 timers søvn :D

 

Nå er frokosten fortært og jeg koser meg med kaffien. Plan i dag er litt egenpleie (ordne negler, ansiktsmaske, hårkur og et langt bad). Viktig å unne seg en time innimellom og om været blir noenlunde kunne jeg tenke meg en gåtur med minstejenta ( akkurat nå blåser det kuling og regner, så frister lite da :P). Ellers blir nok dagen ganske lik som i går - slappis og mye kos :) Utrolig godt med helger innimellom der vi ikke har planer, det skjer lite og vi kan bare kose oss i hverdandres selskap :)

 

Men nå skal jeg få minstejenta til å sove, før jeg hopper i bad :) Ha en koselig, sunn og sprek søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvelden er kommet og Farmen er på tv (jepp - har en ting for tv program om kvelden :P ). Dag 2 er snart ferdig og kveldsen er jeg ferdig med. Nå koser jeg meg med en kopp av favoritt teen min - Pukka, peppermint & licorice :)

 

Dagen har gått veldig bra- igjen en slappis dag og kosedag sammen med gjengen :) Det ble dessverre ingen trilletur. Jeg er ikke noe god på å komme meg ut uansett vær. Kansje noe å jobbe videre med på sikt, men ikke akkurat nå :P Da skal jeg se ferdig Farmen, før det bærer avgårde til køys :)

 

Dagens måltider:

- frokost: cottagecheese, havregryn, syltetøy u/ sukker og blåbær.

- lunsj: magerkesam, syltetøy u/ sukker, mandler og proteinkaffi.

- middag: svinefilet m/ salat og stekte speltlomper.

- kvelds: skyr yoghurt og gulrot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp og God Morgen :)

Dag 3.

Mandag - ny uke og nye muligheter :D Også veiedag i dag (hat/elsk forhold til den :P ) men hoppet oppå og der viste tallet 56 kg. Egentlig veldig fornøyd, etter den fredagen jeg hadde. Konsumerte sikkert 3000kcal i snacks og mat om kvelden (alt eller ingenting handling), men spist er spist og det er bare å gå videre og lære av det.

 

Nå har jeg akkurat spist frokost og jeg sitter å drikker morgenkaffi nr 3 :) Sola skinner og jeg skal en tur på shopping til besøk vi skal ha til helgen - servietter, lys osv :) Jeg håper at været holder seg og jeg kan ta en trilletur når vi kommer hjem igjen :) Siden jeg skal vekk fra hjemmet rundt lunsj, har jeg allerede planlagt hva jeg skal ha til lunsj og pakket dette i stellevesken :) Jeg tror at planlegging er en del av nøkkelen til nedgang :)

 

Da skal jeg hoppe i klærne og gjøre meg klar :) Ha en super fin, sprek og sunn mandag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med:)

 

Veier ca 74 kg, er 172 cm høy. Målet er 68-69 kilo.

 

Jeg lå rundt 71 - 72 kg etter ferien, men har begynt å trene.

Trent mye de to siste ukene og gått opp i vekt :angry:/> , men håper det snart snur :D/> .

 

Jeg har lenge holdt meg til lavkarbo mat, men pga jeg ønsker å trener mer og merker at jeg ikke har så mye energi på lavkarbo så vil jeg forsøke lavkalori en periode.

 

Jeg holder meg også unna melk og gluten som er vektbrems for meg. Jeg veide 68 kilo for ett år siden, men gikk opp i vekt i sommerferien:(

 

Nå vil jeg bli sunn, sprek og sterk :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det blitt kveld og 3 dag er snart over :)

 

Dagen har vært kjempefin - shopping, middagsbesøk og gode kaffistuder med familie :)Hva mer kan en ønske?? (Det ble ingen trilletur i dag heller, men det tar vi igjen ). Føler måltidene går veldig fint og jeg er glad jeg planlagte lunsjen i dag :)Jeg hadde med meg mandler i en beholder og sprang inn på en matbutikk og kjøpte skyr og bringebær, som jeg blandet i beholderen med mandlene :)Kjempegodt og hadde absolutt ingen tanke om annen mat- enda jeg ente med samboeren på Solbrød og han kjøpte smørt smørbrød, bolle og smoothie. Jeg fikk kaffi :) Glad for det og 10 poeng til meg :):)

 

Nå er det snart sengen - noe som skal bli kjempegodt :) Synes det er ekstra godt å legge seg om høst/vinter. Godt og kaldt på soverommet, varm dyne, en god kopp te i magen og veldig mørkt :) Luksus og ro :)

 

Dagens måltider:

- frokost: cottagecheese, havregryn, syltetøy u/ sukker og blåbær.

- lunsj: skyr sitron, bringebær og mandler.

- middag: kalkunbiff, stekt speltlompe og salat.

- kvelds: skyr, cottagecheese og gulrot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pia :)

 

Så kjekt og være flere sammen og motivere hverandre :) - og velkommen skal du være :)

 

5-6kilo; dette skal vi klare *tommel opp*. He he.... vet akkurat hvordan sommerene kan være :P men jeg pleier å si "easy comeback, easy go". Viktigste er å ta tak i det, før det går for langt!

 

Så flink du er og trener! Hva trener du og hvor mange ganger i uken?? Jeg har lyst å jobbe med treningen også på sikt, men vil ta en ting om gangen. Erfart tidligere at om jeg skal være "superflink" med alt med en gang, legger jeg for mye press på meg selv og gir opp/ faller av- så her tar vi babystep.. he he.

 

Ja kroppen har nok godt av litt karbo når du trener mye. Hvilken meny har du?? Gått på kurs tidligere?

 

Ha en veldig fin kveld videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4

 

Hei og hopp og god morgen :) Sola skinner i dag og jeg sitter og koser meg med kaffikoppen til God Morgen Norgen. Kos :D

 

Mannen er allerede gått for dagen - men fikk han til å ta ut vognen av bilen, så her blir det trilletur i dag :) Må nyte solen og den friske og kalde høstluften. For meg er det ingenting som slår kombinasjon av sol og frisk høst/vårluft.

 

Ellers er planen videre i dag foto. Min hobby er fotografering og i dag står interiørbilder på planen :) Det blir bra :)

 

Da er det bare å begynne dagen og ønske alle en superduper, sunn og sprek tirsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pia :)/>/>

 

Så kjekt og være flere sammen og motivere hverandre :)/>/> - og velkommen skal du være :)/>/>

 

5-6kilo; dette skal vi klare *tommel opp*. He he.... vet akkurat hvordan sommerene kan være :P/>/> men jeg pleier å si "easy comeback, easy go". Viktigste er å ta tak i det, før det går for langt!

 

Så flink du er og trener! Hva trener du og hvor mange ganger i uken?? Jeg har lyst å jobbe med treningen også på sikt, men vil ta en ting om gangen. Erfart tidligere at om jeg skal være "superflink" med alt med en gang, legger jeg for mye press på meg selv og gir opp/ faller av- så her tar vi babystep.. he he.

 

Ja kroppen har nok godt av litt karbo når du trener mye. Hvilken meny har du?? Gått på kurs tidligere?

 

Ha en veldig fin kveld videre :)/>/>

 

 

Hei og takk for velkomsten :)/>

 

Jeg jogger, sykler og går tur for det meste. Liker ikke så godt treningsenter, men burde ha trent litt styrke og. I det siste så har jeg trent 3-4 ganger i uken. Det gjorde jeg i fjor også.

Er flink når jeg første kommer i gang, men detter fort av lasset igjen.

 

Typisk mat dag for meg

 

Frokost : 4 Toro lavkarbo brød ( baker selv og de er kjempe gode, de er uten melk og gluten)

Lunsj : 4 Toro lavkarbo brød / eller salat m/skinke eller kylling

mellom måltid / snacks: mandler, tørket aprikos, dadler og rosiner. Drikke buljong

Middag: Kylling, laks, karbonade kjøttdeig med masse grønnsaker + couscous

Kvelds : enten lavkarbo brød , havregrøt, omelett med skinke, eller rester fra middagen + knaske gulrøtter

 

Etter trening litt nøtter og tørket frukt og/eller banan

 

Når jeg legger dette inn på registrering så ser jeg at jeg ikke får nok kalorier i meg?!

Jeg ligger nok på kaloriunderskudd i hverdagen, men sliter når helga kommer ... Er veldig glad i popcorn, så jeg unner meg ofte det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia78: så flink du er da :) 3-4 ganger i uken er jo kjempebra :) Kjenner til det der med å falle av lasset :P før jeg fikk småen var jeg innmeldt på senter, men tror ikke jeg holdt mer enn en uke om gangen før motivasjonen dalte og jeg dalt av. Sånn gikk det mange ganger. Men det er rart - nå har jeg ikke mulighet til å trene på senteret enda - grunnet svangerskapet jeg var igjennom- og da kan du tro jeg gleder meg til å trene igjen :P he he

 

Så flink du er med kosten da:) Brødet høres deilig ut :) Kjenner meg også igjen i det med kosten :P Jeg har også ofte litt for stort underskudd i ukene, for så å "fråtse" i helgene :) Går ned i vekt i uken og legger alt på meg i helgene :P Så om jeg klarer innarbeide gode rutiner i helgene også, blir det bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dag 4 ferdig og jeg har funnet sengen allerede. Småen hadde litt vondt i magen i kveld, så da ligger jeg her med henne. Godt å strekke ut kroppen også og få en god (og mange timers) natt søvn. Er jo også oppe om natten og småen mat, så trenger den søvnen jeg kan få :)

 

Det ble også tur på meg i dag *klapp i hendene* Jeg hadde tatt på småen klær og meg selv og tråkket ut døren - da merker jeg at det regner... men jeg gikk fint inn - hentet regntrekk og regnbukse - og kom meg ut. 1 1/2 time gikk vi - tilsammen 7 km :) Super stolt sv det!!!

 

Dagens mat:

- frokost: cottagecheese , havregryn og syltetøy u/sukker.

- lunsj: magerkesam, frosne bringebær, mandlernog proteinkaffi.

- middag: hjemmelagte karbobader,speltlompe og salat

- kvelds: gresk yoghurt, blåbær, havregryn, cottagecheese og en gulrot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 5 :D

 

Onsdag - lillelørdag og ny dag :) He he.... gjett hvem som våknet opp støl i dag??!!! he he... det var jaggu meg :) De 7 km med barnevogn (i opp/ og nedoverbakker) satt sine spor :) noe som gjør godt :)

 

I dag blir det mathandel med småen og mann ( er så heldig å ha en mann som jobber ute - mye hjemme da!). Vi liker å storhandle en gang i uken og gjerne på stor matbutikk med masse utvalg og ferskvaredisk :) Det er luksus i hverdagen :) Ellers har jeg ingen plan i dag - får ta dagen som den kommer :) En ting er hvertfall sikkert, det er nydelig å våkne opp frisk og opplagt, og ikke sukkerkick, betennelseverk i kroppen og som en vannballong. Dette er deilig :)

 

Håper alle får en super dag og setter pris på hverdagslykke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dag 5 snart over og jeg sitter å venter på at Farmen skal begynne :) Dagen ble alt annet enn forventet i dag. Det ble ikke storhandling og vi fikk en trist beskjed (ikke noe alvorlig med nære og kjære) men likevel vond. Slike ting er ofte det som vipper meg av pinnen i forhold til usunne fristelser - uenigheter, triste ting, uforutsette hendelser, urettferdighet osv. Da tyr jeg ofte til mat og snaks- rett og slett en trøstespiser (og kosespiser, lørdagsspiser, helgespiser osv også :P ). I dag var ingen unntak - første tanken min var mat - noe godt. Andre tanken min var å raide kjøleskap og skuffer, mentalt, i håp om at vi hadde noe jeg ville ha. Tredje tanken var STOPP - ny strategi - vil bare ha mat fordi jeg er lei meg og sint, kle på deg og mini og ta en trilletur ute i frisk luft. Uten å tenke mer kledde jeg på oss, og gikk i 1 1/2 time i rolig tempo (6km). Kom hjem og lagde lunsj og reiste til mamma og var litt med henne - delte følelsene og luftet tankene mine sammen med henne (samboer var å hjalp kompis) og gikk hjem å lagde middag etterpå. Jeg er super stolt av meg selv :) Jeg håndterte følelsene mine, ble bevisst mine ødeleggende tanker, spurte meg selv spm, arbeidet mentalt og fulgte en ny strategi :D Dagen har av den grunn blitt mye mye mye bedre enn den i utgangspunktet kunne blitt :) Vet at det er dette jeg må jobbe mye med ift vekt og kost - "alt sitter i hodet" og i dag var første skritt i rett retning :) :)

 

Dagens måltider:

- frokost: cottagecheese, havregryn, syltetøy u/ sukker og blåbær.

- lunsj: magerkesam, blåbær, syltetøy u/ sukker og mandler.

- middag: kalkunbiff, speltlompe og salat.

- kvelds: yoplait 0,0 yoghurt, gresk yoghurt og gulrot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært :)/> 7 km opp og ned bakker med barnevogn er god trening det.

 

I dag har jeg spist masse, men har klart å holder meg under 1800 kalorier + jeg har hatt en times rolig joggetur. Er litt usikker på hvor mange kilometer jeg har jogget pga ikke alltid runkeeperen min virker..Men det var deilig å jogge i dag, fant ett fint tempo og klarte å jogge i 1 time uten stopp :)/>

Planen er å ta en liten jogge tur i morgen også visst jeg ikke er alt for støl B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag - dag 9

 

Har vært borte fra forumet siden torsdag. Torsdag gikk fint og holdt meg innenfor kcal grense. Fredag og lørdag, derimot, har ikke gått bra :/ Blitt fete middager og snacks begge dager. Fredag hadde jeg jentekveld - og gikk på en smell (selv om frukt, bær og grønnsaker også stod på bordet) og i går hadde bi sushikveld og ente jaggu meg i sjokolade- og chipsskålen da også :( Noe dritt- og i dag er jeg full i vann igjen, varm, svetter og føler meg crap. MEN - spist er spist og det er ingen ting å gjøre med det. Bare å lære av det og keep on going :)

 

I dag er dagen begynt fint :) Spist min vante frokost - selv om kroppen skrek etter rundstykker med smør, egg, brunost, majones - caffelatter osv ;) he he:) Stod i mot og det er ett poeng :)

 

Nå er det vasking fra besøk i går og kos resten :)

 

Ha en super dag- og farsdag :) ( her tok vi feiring i går - ingen kaker eller usunnheter i dag :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt borte fra forumet, men plotter inn ca det jeg spiser hver dag. Ikke bare Ja mat som går nedpå, skeiet ut I helgen med smågodt og popcorn. Men jogget 8 km i går. I dag har jeg gått tur på 8 - 9 km.

 

Planen er å gå en liten tur I morgen, kanskje en liten joggetur på Tirsdag , Torsdag og Lørdag

Kjenner jeg trenger å ha en hvile dag I mellom øktene. Nå klarer jeg å jogge 1 time I strekk uten og ha noe stopp/ pause . For over ett år siden så klarte jeg nesten ikke å jogge 1 kilometer sammenhengende.

 

Men jeg kjenner også etter ei god treningsøkt så vil kroppen ha sunn og god mat og det frister ikke å spise noe usunt da.

Men vi har lov å skeie ut I blandt Silla86 uten at vi får dårlig samvittighet ;)/>/>

 

Men da jeg var veldig streng med kostholdet så begrenset det seg hva jeg kunne spise og det ødela kosen med å treffer venninner. Jeg var Ganske streng I fjor med dietten at jeg ikke drakk alckhol engang :rolleyes:

 

Men nå har jeg lagt litt bort det med å være så superstreng. Spiser når jeg er sulten og heller har mer fokus på å trene mer.

 

I dag viste vekten 73,5 kg. Målet er 68 - 69 kilo :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia78:

 

Så flink du er med turene og jogging :) Jogging er så gøy :)og du har vært kjempe flink ift progresjonen :) og du har helt rett - vi har lov å skeie ut og kose oss litt :)

 

Ned 500g er jo kjempebra :)du er flink :)

 

Dagen i dag har vært veldig bra :)Ryddet og ommøblert :P Elsker det :) Og hatt besøk av mamma og søster :) Nå har jeg akkurat spist kvelds og sitter å koser meg med småjenta og Farmen :)

 

Dagens mat:

- frokost: cottagecheese med 4-korn, blåbær og syltetøy uten sukker.

- lunsj: magerkesam, bringebær, mandler og proteinkaffi.

- middag: salat, reker, laks og mango.

- kvelds: skyr og gulrot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp - dag 10 :)

 

Egentlig veiedag i dag - men samboer skulle tidlig opp i dag og avgårde, noe som gjorde at jeg måtte få storejenta vår på skolen. Glemte av den grunn helt og veie meg - kom på det etter lunsj. Hopper på vekta i morgen istedet!!

 

Dagen har vært hektisk og kjekk :) Forberedelse til neste helgs familiebesøk og besøk av venner :) Koselig :) Nå skal jeg kose meg med Farmen, før jeg kryper til sengs :)

 

Dagens mat:

- frokost: cottagecheese med 4-korn, blåbær og syltetøy uten sukker.

- lunsj: skyr (på handlesenter).

- middag: kylling m/ grønnsaker

- kvelds: knekkebrød m/ kyllingost og agurk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp - dag 10 :)/>

 

Egentlig veiedag i dag - men samboer skulle tidlig opp i dag og avgårde, noe som gjorde at jeg måtte få storejenta vår på skolen. Glemte av den grunn helt og veie meg - kom på det etter lunsj. Hopper på vekta i morgen istedet!!

 

Dagen har vært hektisk og kjekk :)/> Forberedelse til neste helgs familiebesøk og besøk av venner :)/> Koselig :)/> Nå skal jeg kose meg med Farmen, før jeg kryper til sengs :)/>

 

Dagens mat:

- frokost: cottagecheese med 4-korn, blåbær og syltetøy uten sukker.

- lunsj: skyr (på handlesenter).

- middag: kylling m/ grønnsaker

- kvelds: knekkebrød m/ kyllingost og agurk.

 

 

Så flink du er :) Men lurer litt på ..er det ikke veldig lite du spiser? Hvor mange kalorier ligger du på i løpet av en dag? Blir du ikke fort sulten? Jeg sprikker lett visst jeg går sulten.

 

Jeg har vært hjemme med syke barn + jeg har fått urinveisinfeksjon. Så nå skal jeg gå på kur i ei uke og drukket mye appelsin og tranebær juice ( og har ikke plotter inn det jeg har spist )

Må være forsiktig med trening nå som jeg har uvi, men tenkte å gå en lang tur i morgen visst jeg føler meg bedre ( kle meg godt ).

 

Har også bestilt protein pulver ( iherb )

Planen er å ta en shake om morningen , ikke alltid jeg har matlyst da, men det smaker så godt med en shake til frokosten. Jeg har også begynt å ta macapulver for å få mer energi og utholdenhet og kan blande dette i protein shaken. Jeg har tatt maca root i 2-3 uker, men har ikke merket noe på energien enda. Men det skyldes kanskje at jeg har slitt med uvi i nesten ei uke.

 

Men vi får fortsette med å stå på, vil ned 5-6 kilo og få en strammere kropp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia78:

 

Takk for det :) Spiser nok av og til litt lite - glemmer det innimellom, spes på handlesenter :P men er oppi 1300 kcal hver dag. Spiser mye til frokost, kjøtt til middag og kvelds. Som i går spiste jeg 4 knekkebrød til kvelds :) Vet absolutt at det er lett å sprekke når en spiser for lite - he he. På dager der jeg er slurvete med lunsj og middag, blir det ofte sprekk om kvelden, så det prøver jeg å unngå!!

 

Uff ikke noe kjekt å bli syk eller syke barn - er jo absolutt årstiden for det nå :/ Håper du kommer deg snart igjen :) flink om du klarer spise sunt når du er syk!!! :) Superflink :) og litt juice må til for å forebygge + bli frisk :) Jeg hadde nok også vært mer forsiktig med trening frem til du var frisk igjen! Kroppen bruker mye energi på å bekjempe bakteriene!!

 

Jepp - er bare å stå på og jobbe for målet :) Det kommer ikke gratis :P Håper du får en koselig kveld videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 11 og snart sengen :)

 

Kom meg ikke på vekten i dag heller - men tar det i morgen. Jeg har bestemt meg for at jeg vil ha veiedag onsdag istedet for mandag. Det blir gjerne mer mat i helgene- og salt mat- og jeg binner så vanvittig med vann, at jeg vil vente til vannet er ute av kroppen før jeg veier meg. Synes det er viktig å holde på at vi skal kose oss litt i helger, feks spise kake i besøk osv. Så da får vi håpe på jeg husker det i morgen tidlig :)

 

Ellers har det vært en fin dag. Var i besøk hos vennepar - ble servert middag og godsaker. Jeg spiste godt med sunn middag og takket nei til godsaker og boller til dessert/kaffien. Det å takke nei ute/ i besøk har aldri vært noe problem for meg (utenom når jeg er på besøk hos mormor, da hun lager verdens beste mat). Utfordringen er istedet hjemme hos meg selv. Akkurat som at når jeg er ute i besøk, er jeg mye mer opptatt av å prate osv., og tenker ikke på snacksen som blir servert!

 

Nå er det kveld og natt, før en ny dag gryr i morgen. Om været blir like fint i morgen som i dag, skal jeg prøve å få til en spasertur :)

 

Dagens mat:

- cottagecheese m/ 4-korn, blåbær og syltetøy uten sukker.

- lunsj: skyr og eple

- middag: kylling, ovnsbakte grønnsaker.

- kvelds: knekkebrød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 12 - onsdag og veiedag.

 

Kom meg endelig på vekten - fornøyd med å bytte dag til onsdag. Vekten viste 55,3 kg - ned 0,7 kg. Fornøyd med det :)

 

Nå kommer vi nett inn dørene etter kontroll og gruppe på helsestasjonen. Skal gjøre lekser med største jenta og lage middag, før det bærer avgårde på møte.

 

Håper alle har en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 12 - onsdag og veiedag.

 

Kom meg endelig på vekten - fornøyd med å bytte dag til onsdag. Vekten viste 55,3 kg - ned 0,7 kg. Fornøyd med det :)/>/>/>

 

Nå kommer vi nett inn dørene etter kontroll og gruppe på helsestasjonen. Skal gjøre lekser med største jenta og lage middag, før det bærer avgårde på møte.

 

Håper alle har en fin dag :)/>/>/>

 

 

Gratulerer så mye med vektap :)/>/>

 

Dagen i dag har vært travel ( som alle andre dager ). Har to aktive skole barn som er med på masse aktiviteter.Den ene skal her og den andre der.

 

Selv om jeg burde tatt det rolig i dag pga kuren jeg går på for uvi så tok jeg meg en rolig joggetur ( 8 km ) . Er så deiligt å løpe når det er mørkt ute, kaldt og friskt vær.

 

I dag har jeg spist:

 

Frokost: 2 speilegg + protein shake + maca

 

lunsj: skinke salat med en liten dasj majones

mellommåltid: coconut bar ( kjøptpå iherb.. nam.. er kjempe god)

 

Middag: pølselapskaus ( fra Adams matkasse )

 

Kveldsmat: reker, avokado, liten dasj majones og litt cottage cheese med nøtter til deesert :rolleyes:/>/>

 

Ellers drikker jeg mye vann og tar tran og B- Vitaminene mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...