Gå til innhold

Registrering av mat


Gjest pia78
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Når jeg har trent en dag og har forbrent ca 5-600 kalorier så burde jeg spise ca 2000 kalorier dagen for å gå ned i vekt ( skal ligge på 1600 dagen ellers ) Men hvorfor blir ikke det tatt med når jeg registrerer inn maten og treningen? ( kollonnen til høyre )

 

Jeg har spist ca 2100 i dag, men har forbrent neste 600 ved trening.

Eller holder dere andre til 1600 kalorier daglig uansett om dere har trent eller ei? :unsure:

 

Sikkert dumt spørsmål :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

 

Når jeg har trent en dag og har forbrent ca 5-600 kalorier så burde jeg spise ca 2000 kalorier dagen for å gå ned i vekt ( skal ligge på 1600 dagen ellers ) Men hvorfor blir ikke det tatt med når jeg registrerer inn maten og treningen? ( kollonnen til høyre )

 

Jeg har spist ca 2100 i dag, men har forbrent neste 600 ved trening.

Eller holder dere andre til 1600 kalorier daglig uansett om dere har trent eller ei? :unsure:/>

 

Sikkert dumt spørsmål :unsure:/>

Hvis du har regnet ut hva slags meny du skal ligge på via formelen i kursboka, bør du holde deg til den menyen hver dag. Er du må meny 2 betyr det 1600kcal per dag, og dette er regnet ut i forhold til hva ditt gjennomsnitlige aktivitetsnivå er. Du skal ikke holde deg strengt til 1600kcal hver dag, du kan med fordel gå litt opp og ned, men pass på at du i snitt ligger på rundt 1600kcal/dag. Siden menyen er regnet ut utifra aktivitetsnivået, er det ikke meninga at du skal spise ekstra mye de dagene du trener. Er det derimot slik at du har behov for å spise mer de dagene, så ville jeg lagt de dagene hvor du spiser 1600+ kcal på treningsdagene. Men det er også viktig å holde jevne rutiner. Du ønsker trossalt en livasstil som varer i lengden. Du får etterhvert er mål på hva som er en frokost, hva som er en lunsj, hva som er en middag, ha som er et kveldsmåltid og hva som evnt er et mellommåltid. Du spiser ikke en ekstra middag på treningsdagene :) Bruk heller kaloriene til å fordele på de måltidene du spiser hver dag, slik at du får et forhold til hva og hvor mye disse bør inneholde. Og at du får et riktig inntrykk av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...