Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter - tyvstart på et lettere 2015


Gjest Reina
 Share

Anbefalte innlegg

Da har startskuddet gått! :) Ganske tilfreds med det faktisk, nå må det begynne å skje noe her!

 

Jeg har vel alltid vært litt på den "tykkere" siden, men med litt opp og nedturer. Men etter en graviditet har kiloene kommer snikende på...

 

28 år

170 cm

start 106 kg

idealvekt 75 - men alt er bedre enn slik det er nå ;)

 

I tllegg er vel mine største utfordringer at jeg er avhengig av pepsi max og sjokolade. Jobber i tillegg på et sted hvor de er svært glad i å ha kaker i tide og utide, og har vel litt vanskelig for å motså fristelser.

 

Men nå er jeg i gang. Oppmeldt på kurs med start i januar, men småstarter nå slik at ikke vekten peker ytligere opp gjennom julen.

 

Hvis det er andre der ute som har planer om å gå 2015 litt lettere i møte, heng dere på da vel. Jeg trenger hvertfall all motivasjon jeg kan få!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første trening unnagjort, gåtur på 2 timer. Ikke det aller høyeste høyeste tempoet, men ble 4,3 treingspoeng, så fornøyd med det! Klarte også å takke nei til sjokolade da mannen dro den fram i dag, *klapp på skulderen*.

 

Ellers har det gått bra med maten i dag, ble litt pes med middagen så vi må bli flinkere til å planlegge slik at man ikke går i en felle der. Nå står chilli con carne og koker på komfyren, tror nesten aldri vi har middagen klar dagen i forvein. Dette SKAL gå den rette veien!

 

Veiedag fremover blir onsdager, begynner kurs 14.01.15. Mål om å stå i ro over jula. Blir utfordrende da vi er borte hele julen på ferie, men skal gjøre mitt beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Jeg vil gjerne bli med deg på et lettere 2015. :)

 

Ganske lik historikk som deg, der kiloene har kommet gradvis, og enda mere etter barn.

Er 166 cm og 104 kg.

 

 

Jeg har også tyvstartet litt.

 

Har vært pepsi max avhengig, og holder på med avvenning. Drikker andre lightbrus i nedtrappingen. Er vel 2 mnd siden jeg kuttet pepsi max, men jeg drikker fortsatt brus, men mye mindre.

Nå drikker jeg ikke brus hver dag lenger, men får jeg en 1,5 l flaske forann meg, kan den lett komme bort ila en kveld.

Jeg syns det er så godt med brus til middagsmaten, at det er det jeg bare må jobbe mere med. Itilegg det å sitte i sofaen med tv og brus... Ikke bra, men du hvor deiligt! :P

 

Nå er det bare viljen som bestemmer. Jeg syns det er så godt med brus, at jeg ikke vil slutte... Fornuften sier jeg skal slutte da, men jeg er ikke helt med. Så derfor nedtrapping. Og det går da, men sprekker endel.

 

Har drukket litt juice blandet med vann og kullsyrevann istedet, og det funker det også, så jeg blir bedre.

 

 

Sjokkis kan jeg desverre også lett ha i meg en plate på 200g. Er på helg det skjer da, men noen ganger både fre og lørdag. Så fra i dag blir det kunn litt snop på lørdager, og da litt.

 

Planlegger å bli skikkelig streng med meg selv fra nyåret, og frem til da en rolig livsstilsendring.

Jeg vil spise litt julekaker, snop og god mat i jula. Men det er jo ikke juleuken som er problemet, det er tiden melllom nyttår til jul som er problemet.

 

Har innført å forsøke å ha 3 fiskemåltider pr uke. 2 midt i uka og et på helg. Det har vi klart med noen få unntak. Jeg jobber turnus og treskift, så noen uker passer det ikke. Så det er jeg fornøyd med. Desverre ble det lite denne uken, men skal ha fisk i morgen, så får et måltid ihvertfall.

 

Ellers så har jeg byttet ut nesten all ris med byggrynsris.

Prøver å kutte ned på sukker, men det blir strengere fra nyttår. Nytter ikke i jula føler jeg.

 

 

Veldig kjekt å kunne følge hverandre i kampen mot kiloene!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snøfrisk, så godt du henger deg på!

 

Jeg har nesten klart å ikke drikke brus på jobben lenger, men synes det er vanskelig ved middagstider og de berømte timene i sofaen... Sjokolade har jeg ikke spist siden søndag, men for å være ærlig kunne det like gjerne bli sjokolade en mandag som fredag tidligere. Forsvant da gjerne 200gr, men gikk nok mer i meg enn mannen :/ Men føler faktisk ikke så mye på sug etter akkurat sjokolade for tiden, heller brusen som er litt vanskelig å riste helt av seg. Og det å skulle drikke nok vann, der har jeg vært ordentlig dårlig.

 

Var på indisk med mannen i dag, så da sprakk nok kaloritellingen ordentlig. Men merket jeg ble fortere mett enn jeg ville gjort tidligere. Hadde spist godt og lett på jobb med flere små mellommåltider og frukt. Går for tiden mye i Ryvita knekkebrød. legger meg på en 1600kcl om dagen, hvilken meny går du for? Begynner du på kurs i januar?

 

Høres slitsomt ut å jobbe turnus og ha fokus på rett mat, men dette klarer du! Har selv jobbet mye kveld, og da ble det ofte utskeielser... :( Viktig å planlegge maten og bli mer bevist på hva vi spiser, merker at tankegangen er i vei med å endre seg og at jeg har blitt mer bevist og tenker over valgene jeg tar. Før var det vel ikke mye tanke bak noe... Tok gjerne ett stykke eller to med kake på jobben, nå har jeg hatt en pepperkakeboks på kontoret hele uken, og den har jeg ikke åpnet! *klapp på skulderen*. Fikk også en sjokoladekalender på jobb, men donerte den til noen som har større barn enn min lille frøken. Hun får vente litt med sjokolade hver dag i en uke :/

 

Hvor gammel er du?

 

Dette klarer vi sammen!!!! Klar for ett lettere 2015 gitt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg meldte meg på vanlig kurs og har startet. Mitt mål er også å ta av ti kilo til jul.

Synes faktisk det går bra om dagen. jeg er skikkelig motivert nå !

Håper både du og jeg lykkes ! 😄😊

Stå på- tenk på alt det vi KAN spise og at alt blir lettere om vi klarer å ta av litt ðŸ‘

dette SKAL være min siste skikkelige slankekur. Nå VIL jeg klare det. Punktum 😜😄

 

God morgen.

leser innlegget ditt- er sjelden her inne...- og tenker at det lureste du har gjort er å melde deg på kurs 😀 Jeg har gått i høst og det er SÅ motiverende. Godt å se at vi er mange som ønsker å ta av og med Grete Rohde klarer vi det. Du kommet til å klare det. Du har bestemt deg- det hører jeg på innlegget ditt. Kjempebra ! Det er SÅ deilig når du begynner å merke at du tar av. jeg har tatt av 10 kg og føler meg som et nytt menneske.

Lykke til ! det er verdt å ta av noen kilo - du kommer til å bli så fornøyd - selv skal jeg fortsette på kurs etter jul...har enda mange kilo til målet, men nå har jeg også bestemt meg.

heia oss ! Lykke til - husk at du kan spise ganske mye- bare prøv å velge sunne varer 😄😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bedre liv, kjekt å se deg her inne :)

 

Ja, overraskende hvor mye man faktisk kan spise, hadde nesten glemt det siden sist jeg gikk på kurs. Må bare være bevist å tenke gjerne en gang eller to :)

 

Ser for meg at det blir endel kurs på meg også, har mer å ta av enn det jeg kommer til å klare på ett kurs. Tenker nok jeg går på kurs frem til sommeren så får vi se hvordan jeg ligger ann med målet. Vil i utgangspunktet ned til 75 kg, men har ikke hastverk. Regner med at det blir litt opp og litt ned, skal prøve å holde motivasjonen oppe så godt det lar seg gjøre.

 

Snøfrisk: imponert over at dere er så flinke å spise fisk! Der er vi veldig dårlige. Må ta litt tak der. Vi sier hver uke at vi skal planlegge matinnkjøp bedre, men så stopper det der... Har hatt en uvane med å gå i butikken hver dag. Tar gjerne imot inspirasjon til middag, og småsnacks iløpet av jobbdagen, det er vanskelig i perioder :/

 

Håper alle har en flott helg! Jeg har akkurat vært på trening. De har barnepass der jeg trener, men minien var ganske så trøtt så fikk bare gjort 2/3 av økta. Sirkeltrening er helt gull, masse høy pus og svetter som bare det. Ligger nå på 6,9 treningspoeng denne uken, å hsatser på kanskje å gå en liten tur i morgen hvis ikke sier jeg meg fornøyd med det!

 

Noen som vet hva den kostholdsscoren på registreningssiden indikerer? Den var ikke der sist gang jeg var aktiv på Grete Roede....

 

GOD HELG!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Jeg er har blitt 38 år og jeg fatter ikke hvor åra blir av.. :(

 

Jeg tenkte å prøve uten kurs, og kcal telling. Jeg jobber jo skift, så derfor vanskelig med faste kvelder.

Jeg skal Spise mye grønnsaker og litt frukt. 3 fiskemiddager. Redusere str på måltidene.

Kutte sukker helt fra nyttår. Og brus bare på helg. Begynne å gå minimum 2 lengre turer pr uke. Så øke på treningen etterhvert.

Vurderer også å begynne på igjen på 30 days shred. Rask og effektiv treningsvideo.

 

En gradvis livsstilsendring som jeg håper og tror skal hjelpe meg. Skal spise en regnbue av frukt, bær og grønnsaker. Leser bøkene til Berit Nordstrand, og jeg kjenner jeg blir fokusert på mat som gir noe tilbake.

 

Middagstips og kjappe måltider vil jeg gjerne ha, og skal dele.

 

Gleder meg til mere inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du har en god plan Snøfrisk. Skal prøve med fisk til middag i morgen :) Ellers har jeg veiedag onsdager. Når har dere veiedag?

 

Uken har gått greit. Ble litt mye kake i dag som en følge av middagsbesøk, men gyver på ny uke med friskt mot. Lenge siden jeg har spist så mye frukt og drukket så mye vann som iløpet av denne uken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk. Føler egentlig det jeg også.

Blir som sagt ikke skikkelig før januar, men nedtrapping på brus og opptrapping må mye mere frukt og grønt + fisk er igang!

Sukkerkutt er vanskelig nå i førjul og juletider, så det venter jeg med.

 

Spiste stekt sei i går med soppsaus og brokkoli! Nydelig!

Ikke sikkert jeg blir så veldig aktiv før over jul. Full gass med jobb og julegaveshopping og fiksing. Men kommen innom så ofte jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag, og vekten rapporterer en nedgang på 800gram og viser nå 105,2!

Ellers har det vært litt frem og tilbake her, har møtt noen utfordinger; middag ute på indisk, julefrokost på jobben, julegrøt og pepperkakebaking. Så til tross for dette en nedgang på 800gr, veldig fornøyd med det! Sakte men sikert på vei nedover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hiver meg på her!

Jente på 28 år som er gira på litt tjuvstarting før kurset starter i januar. Har aldri gått på kurs før og kjenner jeg er litt motivert for at ting ikke skal skli ut i jula :-) Komnmer til å bli vanskelig med all den gode maten og ikke minst julesnopet (er avhengig av sjokolade)

177 cm, 78,5 kg - idealvekten er 68 så det er en vei å gå. Har nå stått stille i ca 6mnd etter ca 10 kg vektnedgang i form av trening og masse turer!

Planen er å lære å spise riktig, noe jeg har større problemer med :-( frokost f.eks. :-) jeg er håpløs, drikker kaffe og tar frokosten kl 1430 istedenfor!

Jobber på i hotell/restaurantbransjen og spiser heller sjokolade enn å ta meg ett par knekkebrød når det er hektisk - så dette med planlegging vil bli viktig hvis jeg skal få til en endring.

Håper å plukke opp mange tips i tråden -og gleder meg til å følge dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sussieque! Så flott du henger deg med! Flott vektnedgang med 10 kg da. Kjenner godt til de sjokoladebitene isteden for "ordentlig" mat, ganske så hektet på sjokolade her også, men har klart å begrense meg ganske så mye. Selv om det ble litt i dag da ;)

 

Har prøvd å bli flinkere på frokost. Nå går det i rugsprø fra Wasa, metter godt pgså tar jeg kyllingpålegg eller skinke, ikke mange kaloriene der og grei start på dagen for en som ikke er så glad i frokost. Har utsatt det måpltiden ofte jeg også. Ellers prøver jeg å pøse på med agurk eller paprika. Har hørt at det viktigste er å få i seg noe om morgningen, orker man ikke så mye kan det jo være en ide med mandler eller valnøtter. Har en boks valnøtter stående på kjøkkenet så tar noen nøtter isteden for biter av sjokoladeplata som pleide å ligge i kjøleskapet :)

 

Når har du veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset om valnøtter, d må jeg huske å kjøpe :-) Vet utmerket godt at sukkersuget ikke melder seg så ofte når jeg spiser en god frokost og husker å planlegge hva lunchen skal bestå av. Da går det smekkgodt!

Men så var det denne sjokoladen da- har jeg mørk sjokolade i hus, (Freia premium sine) da går det fint og den får ligge i fred i mange dager - vanlig melkesjokolade er en annen sak:-)

Har veiedag på mandager - bortsett fra denne uka som kommer. Er på tur sørover for å feire julen med søsteren min og familien (de har ikke badevekt!!) - så er skikkelig spent på utfallet neste mandag! Skal være superglad hvis jeg har holdt meg stabil :-)

 

Når har dere veiedag?

Hvordan planlegger dere julen med mat og drikke? Registrerer dere alt?

 

Dagen startet med kaffe kaffe kaffe, og 2 klementiner :-) skal ta ett godt sunt valg når jeg kommer ombord i ferja :-)

 

Lykke til med julen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har veiedag på onsdag :) Skal prøve å være flink å registrere det meste, men ser at det kan bli noen utfordringer. Blant annet i dag da vi var på førjulsfest be det litt mer enn det burde... Bare komme seg gjennom julen nå uten den store oppturen er planen! Lykke til i jula alle sammen. Vi må jo unne oss noe, men jeg tenker jeg skal fokusere på frokost, lunsj og nok grønnsaker og frukt, så får det heller være at det blir endel ekstra som ikke er så sunt til middag. Men skal prøve å unngå småspising av sjokolade og kaker gjennom hele dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Nå er vi midt i juleuka, og her er det kos fra morgen til kveld.

Ikke mye sunnt kosthold her i gården. Men det hadde jeg egentlig bestemt meg for. Denne juleuka skulle jeg bare kose meg med det jeg har lyst på. Tenker samtidig på å få i meg litt frukt og grønnt hver dag. Spiser laks og sild hver dag til frokostpålegget, så får jo i meg litt sunne ting itilegg til det usunne.

 

Her skal jeg stramme skikkelig inn når jula er over. Er jo perioden fra nyttår til jul som er den viktigste tiden å forandre kostholdet, og det er jeg veldig motivert til, og jeg gleder meg til jula er over.

enn så lenge får jeg prøve å tenke frukt bær og grønnsaker, samt fisk.

 

Skal ta meg en sukkerdetox etter jul. 14 dager uten å spise noe sukker i mat eller drikke. Så satser jeg på at søtsuget er kontrollbart. Deretter fortsette som før jul med 3 fiskmiddager pr uke, spise mere grønnsaker hver dag. Og litt sukker på lørdager. samt prøve å få inn i hodet mitt at kveldskos er grønnsaker og bær. :)

 

Har egentlig en veldig god følelse på at denne gangen så skal jeg klare å gå ned i vekt. Og at jeg har gått ned 15 kg til 1.juni. Da skal jeg på en sydentur, og da hadde det vært greit å være litt lettere. :)

 

Ønsker dere ei fin romjulsfeiring, og så kommer jeg sterkere tilbake på nyåret. Reiser bort i dag, for mere julefeiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Ser jeg ikke har kommet med noen oppdatering etter siste veiedag. Sist onsdag viste vekten 103 kg, så strålende fornøyd med ned 2,2 på en uke. I morgen er det veiedag igjen, og er desverre redd for at vekten den siste uken har gått oppover istedenfor nedover. Har "jukseveiet" litt, og mye som tyder på det, men svar på det kommer altså i morgen. På juleferie nå, og litt vanskelig å stå imot alle fristelsene... Men uansett veldig fornøyd med ned 3 kg (enn så lenge) på den korte tiden jeg har holdt på, juleuken skal jammen bli ett unntak og gleder meg til å se vekten gå ned utover i 2015!

 

Ønsker alle et godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussieque

Hei igjen og godt nyttår Reina :)

 

Hvordan går det med dere her inne?

Har starta året med ny innstilling og har startet med registreringen før kursstart den 12 :) det går faktisk helt strålende. I tillegg har jeg vært uten sjokolade i hele 5 dager nå og suget er på tur ut døra!! Håper dette går bra!!

 

Legger merke til at det er mye mat i ett godt og balansert kosthold, har spist laks og grønnsaker i 3 dager nå, knekkebrød med sunt pålegg, skyr og frukt. Ser jeg havner under anbefalt kcal så må sørge for litt energitett mat også, spesielt de dagene jeg er mere aktiv. Nøtter er kjøpt inn!!

 

Har bestemt meg for minst en time utendørs på tur hver dag og det har gått fint. Eneste som mangler nå er å få innført 2-3 dager i uka med minst 15 min styrketrening.

Anbefaler øvelsene i Jillian Michaels 30 days Shred - de kan man gjøre hjemme med og uten manualer :)

 

Håper dere lykkes med målene i 2015 - det skal jammen meg jeg klare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Starter selv på maxikurs i midten av Januar. Skal ha veiedag om onsdager. Frem til kursdag prøver jeg å sette meg inn i sunt kosthold + spasere turer. Få opp kondisen litt.Spennende tider fremover. Håper jeg klarer det. Motivasjonen har manglet tidligere da jeg ikke liker å gå rundt og være sulten. Har hørt mange som har gått på Grete Roede kurs si at de blir overrasket over hvor mye de kan spise og likevel gå ned i vekt. Jeg gleder meg til den kunnskapen. Lære mer om mat som metter :) Og jeg er virkelig inspirert av mange her i forumet som viser at det er mulig. Vi kan og vi vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei hei!

 

Da har jeg begynt på kurs, og sist onsdag viste vekten 102,7 :) Har vært litt opp og ned gjennom januar, men nå er vi igang! Buksa som jeg ikke fikk på meg i desember er nå på, og ser fremover til at kiloene forsvinner og mer klær passer! Første delmål er under 100 kg, blir bra nå det blir tosifret igjen. Litt usikkert på hva jeg skal belønne meg med da, har dere noen ideer? Blir jo litt dumt med shopping når vekten skal BETYDELIG videre nedover... Tenkte kanksje unne meg en massage eller slikt når jeg når målet, vi får de! Veiedag onsdag, så da kommer det ny oppdatering fra denne fronten!

 

Ha en flott uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...