Gå til innhold

I dag begynner slankingen.....


Gjest Maimira
 Share

Anbefalte innlegg

Da var første kurskveld unnagjort, og motivasjonen er på topp. Har tatt denne kvelden helt rolig, og ikke talt kalorier. I morgen er D dagen.... Da begynner nedtellingen av kiloene, og veiing av mat. Skal ned i 62 kg innen 1 mai, og første delmål som er 68 kg er 1 mars....

 

11.2: 70,8 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 - snart unngjort. Alt har gått helt fint i dag, er jo såklart litt småsulten hele tiden da. Men det kan jeg leve med. Eneste aberet er vel at jeg tror mulgens jeg spiste litt for mye til middag (1,5 ørretfilet) burde kanskje holdt med 1?????? Men regner ikke med at dagen er spolert fordet, resten har vel mer eller mindre gått etter boka:) Om ett par timer så er det 1 knekkebrød m/ smøreost + 1 skyr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første helg med vektreduksjon i høysetet.... For meg er fredag den store helgedagen - er da vi koser oss med taco og smågodt, og her den størte utfordingen lå (en av de store da). Men dette gikk jo greit, vi spiste taco i går, og jeg trooor jeg holdt meg til det antall kalorier jeg skulle, selv om det virket utrolig mye å spise 150 g kjøttdeig??! Uansett, det ble ikke så mye. Snopekvoten for uken ble også brukt opp i går; to kokosbollen. Så jeg er fornøyd hittil:) God helg til alle Roede-slankere her inne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første helg med vektreduksjon i høysetet.... For meg er fredag den store helgedagen - er da vi koser oss med taco og smågodt, og her den størte utfordingen lå (en av de store da). Men dette gikk jo greit, vi spiste taco i går, og jeg trooor jeg holdt meg til det antall kalorier jeg skulle, selv om det virket utrolig mye å spise 150 g kjøttdeig??! Uansett, det ble ikke så mye. Snopekvoten for uken ble også brukt opp i går; to kokosbollen. Så jeg er fornøyd hittil:) God helg til alle Roede-slankere her inne :P/>/>

 

Hei. Jeg begynner i morgen, men bare via nett. Veldig spent:) du har jobbet godt i helga, da:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg skal også ned rundt 5-10 kg. Har holdt på siden nyttår. Så langt har jeg gått ned 4 kg. Så det begynner å bli litt lettere. Men så begynner jeg å miste motivasjonen litt også. Kanskje vi kan motivere hverandre, og gi hverandre tips og råd langs veien? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg begynner i morgen, men bare via nett. Veldig spent:) du har jobbet godt i helga, da:))

Heisan:) Så spennende da... Skal du ned mange kilo eller? Ja, helgen gikk kjempefint... Verre i dag, har sååå lyst på noe snop:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

 

Jeg skal også ned rundt 5-10 kg. Har holdt på siden nyttår. Så langt har jeg gått ned 4 kg. Så det begynner å bli litt lettere. Men så begynner jeg å miste motivasjonen litt også. Kanskje vi kan motivere hverandre, og gi hverandre tips og råd langs veien? :)/>

Hei, ja fint å kunne motivere hverandre litt. Vil tro at du merker 4 kilo ja. Også så gøy når klærne ikke strammer så mye lenger, og det føles lettere å bevege seg. Selv skal jeg på mitt 2 kurs i kveld, så da blir det veiing igjen..... Hvor mange kilo ønsker du å gå ned totalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp:)

Etter å ha vært fraværende noen dager grunnet motorhavari på bilen, liggedager pga ME er formen noe stigende igjen... Men det beste av alt - jeg har ikke hatt en eneste sprekk!!! Så blir spennende i kveld med kurskveld nr 2 og veiing. Krysser alt jeg har :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja hva skal man si... Veiingen i dag var ikke akkurat oppløftende, hadde tatt av 0,1 kg?!! Håper kroppen spiller meg et lite puss, kan jo håpe... Men vi forsetter full av optimisme likevel :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Veide meg i dag, og hadde gått opp 0,5 kg. Litt kjipt, men jeg har ikke vært så flink til å loggføre mat de siste dagene. Ble kino to dager på rad med både popcorn og smågodt. Ingen god ide hehe. Neste gang får jeg velge en liten porsjon av enten popcorn eller smågodt. IKKE begge deler :)

 

Jeg hadde en startvekt på 66 kg på nyttår. Veide på det meste 72. Nå ligger jeg på 62,5. Er akkurat innenfor normal BMI igjen. Men vil gjerne ligge på rundt 55 kg. Der var jeg før, og trivdes godt med den vekten :)

 

Er det grete roede kurs du går på nå? Hjelper det? Har vurdert å prøve selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

 

Veide meg i dag, og hadde gått opp 0,5 kg. Litt kjipt, men jeg har ikke vært så flink til å loggføre mat de siste dagene. Ble kino to dager på rad med både popcorn og smågodt. Ingen god ide hehe. Neste gang får jeg velge en liten porsjon av enten popcorn eller smågodt. IKKE begge deler :)/>

 

Jeg hadde en startvekt på 66 kg på nyttår. Veide på det meste 72. Nå ligger jeg på 62,5. Er akkurat innenfor normal BMI igjen. Men vil gjerne ligge på rundt 55 kg. Der var jeg før, og trivdes godt med den vekten :)/>

 

Er det grete roede kurs du går på nå? Hjelper det? Har vurdert å prøve selv :-)

Hei! Da har du jo gått ned en god del ja. Ikke gøy når alle buksene strammer over magen, hehe :P Ja, jeg går på Grete Roede kurs og jeg synes det hjelper veldig mye. Er blitt mye mer bevisst, og greit å treffes en gang i uken for motivasjon og bli veid. Gir litt ekstra motivasjon med den veiinga synes jeg da, for det er ikke gøy å ikke ha gått ned ett eneste gram...

 

Om du går opp litt på en veiing så er ikke det så unaturlig heller, man går jo ofte ned i rykk og napp.

 

Jeg har også god erfaring med kurs fra før. Gikk på Roede kurs for 10 år siden, og da tok jeg av ca 8 kg og det har holdt seg helt frem til nå nylig. Da måtte jeg til pers igjen for å begynne å spise ordentlig og kontrollert igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, og god helg :)

 

I går hadde jeg min første sprekk. Var så sulten, ganske sikkert fordi jeg spiste litt "rotete" i går. Endte med at jeg var så sulten at jeg hadde vondt i magen, så jeg klarte ikke å dy meg når resten av familien skulle ha pizza. Jeg bare måtte ha 2 stk!!! Var vel noe sånt som 500 kcal som gikk ned på høykant.... Vel, vel... sånt skjer.

 

Liten opptur i dag morges i dag likevel, - 4 cm rundt livet... Fornøyd!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg burde prøve ett kurs;)

 

Jeg har hatt alt for mange sprekker i det siste. Må bare prøve å tenke at det var en sprekk og fortsette med sunne vaner. Før hadde jeg en greie at hvis jeg først spiste noe usunt, sprakk hele uken for meg hehe. Har heldigvis blitt litt flinkere til å legge det bak meg og så spise sunt igjen, og ikke tenke at ett usunt måltid har ødelagt alt.

 

Jeg hørte ett ordtak som sier "Ett sunt måltid vil ikke gjøre deg slank, og ett usunt måltid vil ikke gjøre deg tjukk". Eller noe sånt. Så jeg må prøve å fokusere på den sunne maten jeg spiser 95% av tiden :)

 

Har i det minste blitt flinkere til å trene den siste måneden :) Har som mål å komme meg på trening 3-4 ganger i uken.

 

Trener du mye, eller fokuserer du mest på kosthold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg fokuserer kun på kosthold. Trener ikke, men går av og til små turer. Jeg har ME, så er veldig redd for å slite meg ut. Har gått på mange smeller pga trening, så nå har jeg kuttet helt ut den biten. For meg fungerer det å bare forandre litt på kostholdet, og det er så veldig mye lettere når man er med i en gruppe. Jeg har vel tenkt at jeg må skjerpe matrutinene min sånn ca annenhver mnd, men har aldri klart det alene. Når jeg derimot er i et opplegg, går det lett som en lek.. Rart det der.

 

Helgen er iallefall vel overstått her, og jeg synes jeg kom bra ut. Var ute å spiste både på lørdag og søndag, så det er jo en utfordring mht telling av kalorier. Men jeg trooor det gikk sånn noenlunde greit. Har også jobbet i helgen, så da er jeg automatisk litt mer aktiv, og ikke så opptatt av snop - som forøvrig er min store svakhet.

 

Veide meg i dag morges, og vekten går iallefall rett vei. Men for meg er det nå veiingen på onsdager i kurset som teller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp:) I dag er jeg veldig fornøyd etter veiingen. Ned 1,3 kg siden sist uke. Dette går bra:) Er litt søtsugen om dagen, men ikke på langt nær så mye som tidligere. Fortsetter på samme måten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte jo skje før eller siden...... Hadde en kjempesprekk i går, uff og uff. Fikk sikkert i meg 2000 kcal eller noe sånt. Håper ikke alt er forgjeves da:( Spiste som vanlig frem til kl 14, og så begynte det å gå dårlig, fordi jeg var så utrolig sliten. Måtte bare ha tebriks med ost og smågodt... På kvelden ble det taco (dog ikke så veldig mye) og mer smågodt. Hadde vondt i magen, og ble kvalm. Men, men - kan ikke få gjort noe med det nå, annet enn å fortsette på den riktige måten fra i dag. God helg til alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Maimira

En stund siden jeg har vært innom nå. Var ikke på forrige kurskveld pga jobb, så da ble det ingen veiing den uken. Har IKKE vært særlig flink de siste dagene. Var på hyttetur i helgen, og det ble altfor mye snop, rødvin og god mat..... Tror nok dette vil sette en liten stopper for vektnedgangen ja. Men klarer ikke helt å følge metoden slavisk. Men likevel, tror faktisk jeg spiser mer sunt og riktig enn tidligere. Blir spennende til onsdag, gru-gleder meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg går ikke på kurs, men jobber på egenhånd. Hvor langt ned vil du gå ned? Jeg har slankst næmeg siden nyttår og har gått ned 4 kg. Vil ned til 65 kg. Veier nå 69,7 og ser allerede nå at jeg trives så mye mer. Var å shoppet litt nytt i går og det er virkelig motivasjon. Håper det går bra med deg.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maimira

Hei. Jeg går ikke på kurs, men jobber på egenhånd. Hvor langt ned vil du gå ned? Jeg har slankst næmeg siden nyttår og har gått ned 4 kg. Vil ned til 65 kg. Veier nå 69,7 og ser allerede nå at jeg trives så mye mer. Var å shoppet litt nytt i går og det er virkelig motivasjon. Håper det går bra med deg.. :D/>/>

Jeg vil helst ned i 62 kg. Veide ca 71 kg når jeg startet, og er vel nede i ca 68,5 eller noe sånt nå. Er for øvrig 165 cm høy. Å, det er så gøy å handle klær når man føler at de sitter penere. Jeg har jo hatt noen glipper underveis da... Har du det av og til? Synes det kan være vanskelig å alltid holde seg til 1300 kalorier, for det er jo ikke så mye. Og 350 kcal til kos er jo ikke så mye da... Men jeg skal gå ned, og det går faktisk rette veien - om enn noe sakte :lol:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er omtrent like høye. 167 på meg. Jeg bruker lifesum appen til å registrere hva jeg spiser og i følge den så skal jeg ligge på 1385 kalorier. Men jeg vet ikke om det er riktig. Når jeg starten så mistet jeg mensen i to mnd. Gikk ned utrolig sakte. Fikk swoosh effekt i stede for å få forsiktig nedgang i vekt. Men er redd for å spise mer. Jeg har virkelig prøvd å innføre null toleranse for godis i ukedagene, så når helgen kommer koser jeg meg mer. Det ender faktisk med at jeg ikke overdriver, for da er alt lov. Det tror jeg er viktig. Hvis det skulle bli behov for noe godt i ukedagene så kan jeg lage bananis(nam) el snickerstrøfler laget av dadler, peanøtter, havregryn. De er blodsukker vennelig så da klarer man seg med en kul til kaffen. Snop med sukker har en tendens til å gi mersmak så da mister man viljestyrken. Ikke bra:) Men jeg tror at om man skulle falle for frystelsen så må man tilgi seg selv og gå videre slik at man ikke mister motovasjon :D Er det en spesiel grunn til at du må ligge p 1300 kalorier? Har du stillesittende jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maimira

Jeg vet ikke hvorfor jeg havnet på 1300 kcal, men har vel å gjøre med at jeg ikke trener osv. Har egentlig ikke bare stillesittende jobb. Jeg jobber som resepsjonist på et hotell, så det blir jo også noe gåing, i alle fall enkelte dager. Jeg prøver også å ha et normalt, sunt kosthold innenfor kcal rammene i ukedagene. Stort sett går det greit, men av og til (som i dag) skeier jeg veldig ut... Måtte bare ha noe, så jeg kjøpte meg melkesjokolade og smågodt - og spiste til jeg ble kvalm :P Men jeg satser på å holde meg unna godis i helgen isteden. Ble ikke noe kurs i går, så jeg kunne komme ut å veie meg i dag istedenfor. Så jeg håper ikke at denne "godteorgien" i dag vil ødelegge så altfor mye... <_< Hvor mye har du gått ned i vekt nå Avatar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Trener ikke jeg heller. Har aldri helt falt for trening, veldig synd. Men tenker at jeg driver med livstilsendring å da må jeg like det jeg holder på med. Større sjanse for å lykkes da:) Maten som er viktigst når det kommer til slanking iallefall. Jeg har gått en tur på 6 km i dag så det er jeg fornøyd med:) jeg veide meg i går da hadde jeg gått ned 600 gram. Så i dag hadde jeg gått ned 100 gram til:) men den telles ikke med helt enda. Veier nå 69,7. Vekta sto stille tre uker så deilig å se at det går ned. Jeg håper bare at jeg får sett 65 før 17 mai. Da er jeg nok på mitt beste. Om du tar "lørdagsgodisen" på en onsdag el lørdag spiller nok ingen rolle:) det er tross alt total kalorier inntake i uka som betyr noe:) Håper du har fått fine tall på vekta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maimira

Jaja... var å veide meg i stad, 69,4 kg. Altså det samme som for 14 dager siden :angry:/> Mistenker likevel kroppen for å spille meg et bittelite puss, for hver 4 uke så får jeg så mye vann i kroppen og det synes jo på vekta (håper i alle fall at det er en "unnskyldning"). Så ifølge mine beregninger så skal jeg i alle fall ned 1 kg på neste veiing. Håper jeg i alle fall! Så flink du har vært som har gått 6 km da, er jo veldig deilig å gå litt på denne årstiden når været er fint. Er det vår der du bor? Ser at vi ligger ganske likt mht vekta, er på 69 tallet begge to. Førstemann til 68 tallet :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i hedmark, vi har fortsatt en del snø allefall i forhold til akershus. Men det har jo blitt en del mildere og sola er oftere fremme. Syns det er godt å gå med musikk på øre. Da merker man ikke tiden så godt. Hvor bor du? Det er virkelig lett å stagnere i vekt, du har nok forbrent det du skal, men går med vannvekt tenker jeg:) Vi er står ganske likt på vektkurven ja. Bare det å lese 68 tallet gjør at jeg blir gira. Er med på utfordringen. Førstemann til 68, hehe :D Planen blir alikevel litt lørdagskos på meg i helgen. Så det får kroppen bare finne seg i el så blir jeg sur, hehe. God helg og kos deg masse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...