Gå til innhold

I dag begynner slankingen.....


Gjest Maimira
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Maimira

Jeg bor i Skien, Telemark. Og her er det våren, ikke noe snø igjen og varmegrader. I dag er det nydelig vær her, men har ikke fått utnyttet det noe særlig. Har bare vært i stallen og møkket for hesten, og gjort klart for kvelden. Er jo litt trim det også, hehe. I dag morges veide jeg meg her hjemme og da viste vekten 67, 8 kg, og det hjelper på. Men er jo ikke min vekt som teller nå dessverre, men veiingen på onsdagene hos Roede kurset. Ja, du må jo kose deg i helgen da. Viktig det også. Og er man flink til å spise riktig de fleste dagene, så tror jeg ikke det gjør noe heller. I kveld skal jeg ut å spise etter å ha sett Liza Williams live. God helg til deg også, og kos deg :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nå er helgen over for min del. Helgen starten med en hamburger med pommes frites, taco på kvelden og tyrkispepper drops. En pose jeg spiste av begge dagene. Noen drops som ble igjen i posen. Ikke værst bare det :rolleyes: Ble visst burger og biff på lørdag og. Men heldigvis normale porsjoner. Er ikke redd for å legge igjen mat på tallerkenen heller:-) Men gud dette må jeg fortelle. Jeg skulle lage noen enkle karameller med vikingmelk her. Vikingmelk har lite fettinnhold. Så jeg tenkte at det hadde vært godt med sukkerfrie med lite fett karameller. Fant en blogger som hadde en fantastisk oppskrift. Men de jeg lagde ble litt for myke, smakte litt som hapå pålegg. Så da lagde jeg pålegg da. Smakte bedre en hapå. Må prøves. 1,5 dl vikingmelk 2ss tagatose el sukrin gold i en bolle så rett i microen på full effekt i 7-8 min rør av og til. Jeg foretrekker tagatesse/tagatose best! Smaker som karamell himmel dere. Dobble oppskriften går fint, men dobbel tiden i microen også. Gud av meg du har vært flink da. 67 tallet allerede! Da vant du den utfordringen glatt:) Skal på vekta i morgen bare for å se åssen jeg ligger ann, selv om det ikke er veie dagen enda. Pytt pytt:) håper du har kost deg på show og med helgen generelt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maimira

Heisan:) Jeg har heller ikke vært spesielt flink i helgen - dvs. jeg tok den på forskudd da... Men ikke bare en dag - spiste snop i flere dager, og det var IKKE med måte, hehehe.... De karamellene hørtes veldig gode ut (og sjokoladepålegg, altså nugatti er min store favoritt) som jeg dessverre ikke spiser nå pga slankingen.... Det må prøves. Jeg har også brukt Tagatesse som søtningsmiddel, synes det smaker mye bedre enn sukrin. Begynte å bruke Tagatesse i en periode som jeg skulle prøve lavkarbo - som forøvrig ikke var noen suksess. Men beholdt Tagatessen da...

 

Ja, jeg ser 67 tallet nå (67,2 kg i dag morges), men det teller ikke. Er veiiengen på onsdagene som teller - dessverre.... Men likevel, jeg kjenner/ser så smått at klærne sitter løsere nå - helt fantastisk deilig...

 

Lisa Williams showet var helt supert, og jeg ble plukket ut... Hoho... litt flaut :lol:

 

Men, men - ny uke, nye muligheter... har for øvrig ikke vunnet 68 tall konkurransen ennå da. Veide jo 69,4 på veiingen sist onsdag. Går det bra med deg og vektnedgangen? Og ja, må jo også nevne at jeg ikke er spesielt flink til å følge dietten slavisk. Jeg hopper glatt over frukt og melkerasjonene (og gjerne også noen matkalorier) dersom jeg heller har mest lyst på noe snop eller noe usunt. Er du veldig nøye med frukt/grønnsaker osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:) Kult å bli plukket ut av Lisa williiams da.. Virket det troverdig syns du? Jeg tror at det fins mer mellom himmel og jord en vi kan se.. Det er utrolig at du fortsetter å gå ned enda du har kost deg en del. Bedre en det blir det ikke:) Så misunnelig, flink du. For jeg har ikke tålt noe av det jeg hadde i meg i helgen. Gikk på vekta i dag, den visste 71 kg. Skjønner ikke dette. Søndagen fikk jeg i meg 900 kalorier og i går 1300. I dag har jeg gått 6 km og har igjen nesten 400 kalorier igjen. Så hvis jeg spiser 200 til kvelds så havner jeg på 1200 i dag :D Høres desperat ut men noe må jeg gjøre. Jrg unngår melk da jeg ikke vil drikke kaloriene. Men Er glad i grønnsaker. Men frukt har jeg blitt flinkere til å spise hvis jeg blir sulten men må vente en stund på mat. Eple bruker jeg å ha i skiver på knekkebrødet. Ang det så er den hjemmelaga Hapå'en veldig god å bruke som dip til eplebåter. Det kan fint bytte ut lørdags snopet:) Jeg hadde også en tid der jeg var innom lavkarbo dietten, la på meg faktisk av den. Hehe :mellow: Men da ble jeg kjent med tagatesse, blomkålmos og ris. Så noe godt kom det ut av det. Gubben har diabetes 1 så han vil spise lavkarbo, men jeg spiser ca 170 gram karbo. Jeg er redd jeg taper 68 tallet nå buhu men vi får se på fredag da jeg har vektdagen min . Har lurt på om jeg kanskje bør gå ned 100 kalorier pr dag i en uke å se om jeg går ned mer da. Men vil samtidig ikke ødelegge forbrenningen ved å gå for lavt ned heller. Phu ikke lett. Det blir spennede å se åssen det går med oss fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maimira

Hallo!!! Ja, jeg synes Lisa Williams virket veldig troverdig. Hun hadde noe rett på meg, men traff faktisk enda bedre på andre som var tilstede i salen. Der kom hun med helt utrolige detaljer.. Vet jo ikke hvordan vekten min egentlig ser ut nå, blir spennende å se på kurset i morgen. Men noe har jeg da gått ned, om enn noe sent. Selv om du veide 71 kg i dag så trenger det jo ikke være fettkilo. Kan like gjerne være vannkilo. Tror ikke en legger så fort på seg, at en helg kan ødelegge alt. Har du regnet på det med hvor mange kalorier du skal ligge på om dagen? Jeg skal ligge på 1300 kalorier om dagen og det er ganske lite synes jeg. I alle fall av og til, kommer litt an på dagsformen og når jeg står opp. Har lært på kurset at men ikke må ligge på for lite kalorier heller, for da stagnerer vekttapet. Det beste er å regne det ut, så du ikke spiser feil/for lite/for mye. Da var det natta her, krysser alt jeg har for veiingen i morgen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med dagens veiing. Ned 0,9 kg siden siste uke :)/> og ikke føler jeg at jeg forsaker noe heller. Happy happy :lol:/>

Det var mye, Gratulerer. deilig at man sitter igjen med den følelsen :D Har meld inn vekta mi inne på slankekrigen i dag og den var på 70,4, men min egen veie dag er på fredager så jeg får vente å se. Har litt vondt av å tro at jeg kan ha lagt på meg 700 gram på en uke bare på grunn av 2 hamburgere med pommesfrites ellers så har jeg spist mye riktig. Inne på et annen tråd var den en som skrev at hun gikk opp i vekt bare av å være midt i syklusen, der er nemlig jeg, så jeg krysser fingre å tær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...