Gå til innhold

Da var finpussen i gang ;)


Gjest v05
 Share

Anbefalte innlegg

Hei dere andre sprekinger her inne :-)

 

Da var jeg her igjen da, men denne gangen er det litt finjusteringer og finpuss som gjelder :D

 

Litt om meg selv før jeg starter "bloggingen" er vel på sin plass. Jeg er 32 år gammel, har blitt godt kjent med egen kropp etter å ha tatt av mange kilo før, noen har sneket seg på igjen for så å smelte vekk og komme litt tilbake :rolleyes::unsure: Jeg er flink i lange perioder, men begynner motivasjonen og dabbe av er det dessverre fort gjort at det blir deretter.

 

Jeg har nå kommet fram til at jeg vil gå ned noen kilo og stramme opp magen spesielt og samtidig få en noe spretten rumpe ;) Er vel flere i samme bås kan jeg tro. Jeg har verdens beste kjæreste og han liker ikke skinn og bein, men ønsker noe å ta i, luksus med andre ord :lol: Likevel ønsker jeg å være mer spenstig, men samtidig beholde med kvinnelige figur så godt jeg kan. Er for meg viktig at kjæresten min også er glad i kroppen min.

 

Jeg er 167 cm og ca 70 kg nå. Ønsker nok å gå ned kanskje tre fire kilo, men fokuset mitt er å stramme opp.

 

Planen er å starte styrketreningen på stuegulvet med kettlebells og egen vekt. Bruker også dvder, noe som har gitt bra resultat tidligere. Kostholdet skal jeg prøve å holde så sunt som mulig, men kommer ikke til å være like pirkete som jeg har vært tidligere da målet mitt da var å miste mest mulig kilo. Har gått ned 17 kg en gang og ca 20 en annen gang, så er ganske erfaren kan man si :P Nå er det mest sideflesket som skal bort, ha ha. Håper noen vil joine meg!

 

Ha en fin lørdagskveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :rolleyes:

 

Her og henger det noen kilo som og må av etter graviditet :blink:

Jeg har ca 5 kilo jeg vil ha av,har mistet en del under amming så nå er det bare siste innspurt på di siste :)

Jeg skal øke hverdags aktiviteten ennå mer og spise litt mindre sukker og mer frukt og grønt siden jeg ikke kan ha en ren slanke kur når jeg ammer,så satser på dette hjelper litt på kiloene som sitter:))

 

Jeg skal starte på mandag er planen:)

 

Så jeg følger deg gjerne,jeg trenger også noen å følge for å holde motivasjonen oppe:)

 

Gleder meg til oppdatering videre:)

 

God lørdags kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen lilli86 :D :D Alltid motiverende å være flere som jobber mot det samme målet!

 

Jeg har også tenkt å starte i morgen, det er noe magisk ved det å starte med nye ting på mandager og derfor litt lettere for min del :P

 

Jeg gleder meg til å ta fatt på mine nye planer kjenner jeg. Vet at starten er tyngst, men man kommer fort inn i gode vaner, det husker jeg fra tidligere.

 

Tvi tvi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen gikk i småspising, sjokolade osv. nesten så jeg tok en slags avskjed :lol: Har selvsagt fått vinterferiegjester så da blir det litt ekstra bestandig. Har i allefall motivasjonen tilstede og leser en del blogger på nettet som jeg lar meg inspirere av.

 

Jeg planlegger å starte med styrketrening som sagt, det er som oftest det jeg har sett finest resultater av. Kondisjonstrening bør også være i fokus, men ikke det viktigste da jeg er ganske aktiv i hverdagen allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er motivasjonen på topp :D

 

I går leste jeg en del treningsblader og ble så utrolig motivert og kjente det lille ekstra kicket som jeg trengte! :wub:

 

Idag startet dagen med hjemmelaget havregrynsbrød, meget enkel oppskrift. Egg på ene halve delen og eplesyltetøy på andre. Ikke smør på heller. Til drikke et glass melk.

 

Har planer om en aktiv dag, så det håper jeg at det blir :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, føles ut som å skrifte dette. Kan ikke skryte så mye helt ennå nei.

 

I går var jeg i barnebursdag :huh: Jada, det ble en del kake kan man si. Var i tillegg skrubbsulten da jeg kom dit, så dårlig planlagt. Idag startet jeg dagen med bra frokost, og noen franske vafler :o Huff, kan ikke ha noe liggende.

 

Skal på lang gåtur etterhvert, så blir det aftenvakt på meg. Har lagt opp til en ganske grei fredag med tanke på kosthold, så får vi håpe det blir en bra helg. Må en tur på vekta også i morgen tidlig for å se hvordan ståa er B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering fra hun som holder på med finpussen :P

 

Denne uken har jeg så langt hatt to fine styrkeøvelser i tillegg til mye mosjon ellers i form av aktive dager både hjemme og på jobb :rolleyes: Det beste er å kjenne at motivasjonen er der og jeg ikke dropper treningen, men virkelig nyter at det brenner i musklene under økta og det er godt å være god og støl neste dag :wub:

 

Kostholdet er jeg også delvis flink på, men ettersom målet mitt denne gangen ikke er å miste mye vekt, men heller bevare formene i en strammere utgave, så er jeg ikke helt ekstrem der. Jeg prøver å spise sunt og variert, men det sniker seg inn litt godsaker innimellom ja.

 

Er ganske ivrig på den iphoneappen "helse". Motiverende å se hvor mange skritt man går daglig, og i går var min på godt over 20 000 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, v05 :)/>. Er du her?

Hvordan gikk forrige helg? Ser du ikke har gitt deg til kjenne siden det.

Jeg prøver også å slepe meg nedover noen kilo fra ca 70 ved årsskiftet. 2,4 kg borte så langt, og da synes jeg at jeg har slanket meg leeeenge og at det går skrekke tregt. Jeg er vel i ferd med å innse at for meg vil dette være hverdagene i resten av mitt liv: skikkelig måteholdenhet i uken for å kunne skeie litt ut i helgene. Jeg ser at til eldre jeg blir, til mindre utskeielser tåler jeg uten å legge på meg. Og nå har jeg bestemt meg for å være flink til jeg når målet mitt på 65 kg. Har like mye å kvitte meg med igjen som det jeg har brukt to hele måneder på å få bort.

 

V05: på åtte uker har du også tid til å bearbeide dine 3-4 kg, jeg heier på deg!! Lykke til, til oss begge :)/>!

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helga godt i gang, og jeg skal selvsagt jobbe som jeg har gjort de fleste helgene det nye året :P Positivt med det er at det blir mange skritt i løpet av en arbeidsdag :D I går ble det nesten 14000, og i følge appen nesten 1 mil gange. Fornøyd med den. Jeg spiste litt twist på jobb i går, men siden jeg hadde aftenvakt ble det ikke middag så heller usunne kalorier :blink: Jeg kjenner godt i rumpa at jeg har trent, bare elsker den følelsen der! I dag blir det ny økt på kvelden er planen.

 

Ala: Velkommen hit du :D Morsomt at du har skrevet innlegg her, og ikke minst at du skrev omtrent samtidig som meg sist :lol: Fint jeg blir etterlyst når jeg ikke har vært innom.

Hvordan planlegger du å nå målet ditt? Kjempehyggelig å være flere sammen her inne, så du er mer en velkommen til å henge på :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og den gode trenden skal fortsette :D

 

Lørdag trente jeg ikke, men hadde hatt en aktiv arbeidsdag og var på spasertur i stedet. Ble en del godis i helga, men unte meg det. I går ble det trening igjen, alltid en deilig følelse. Kommende uke blir det mye jobb på meg, men trening skal det bli, annenhver dag. Er redd for å gå ned for mye i vekt når jeg jobber mye, er aktiv og glemmer å spise nok. Må være litt smart til å få i meg litt ekstra kalorier her og der B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...