Gå til innhold

Hjemmelaget tacokrydder


Gjest Underline
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Underline

Hei på dere!

 

Tenkte bare å dele en kjempelur "oppskrift" på hjemmelaget tacokrydder siden tacofredagen er like rundt hjørnet for det norske folk :P/> Mange bruker nok denne oppskriften fra før, men jeg hører så ofte om folk som blir overrasket over at man kan lage sin egen, så da tenkte jeg at et tips/påminnelse kunne være greit likevel :)/>

 

Poenget med å lage sin egen er egentlig bare at det er sykt enkelt, og sykt godt - minus de unødvendige kaloriene! :D/>

 

Oppskriften er:

 

*Spisskummin - HOVEDNØKKELEN til tacokrydder

*Hvitløkspulver (eller fersk hvitløk)

*Chilipulver (eller fersk chili, jalapeno eller habanero)

*Koriander

*(paprikakrydder)

*Salt og pepper!

 

God tacofredag! :lol:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Tenkte bare å dele en kjempelur "oppskrift" på hjemmelaget tacokrydder siden tacofredagen er like rundt hjørnet for det norske folk :P/>/>/> Mange bruker nok denne oppskriften fra før, men jeg hører så ofte om folk som blir overrasket over at man kan lage sin egen, så da tenkte jeg at et tips/påminnelse kunne være greit likevel :)/>/>/>

 

Poenget med å lage sin egen er egentlig bare at det er sykt enkelt, og sykt godt - minus de unødvendige kaloriene! :D/>/>/>

 

Oppskriften er:

 

*Spisskummin - HOVEDNØKKELEN til tacokrydder

*Hvitløkspulver (eller fersk hvitløk)

*Chilipulver (eller fersk chili, jalapeno eller habanero)

*Koriander

*(paprikakrydder)

*Salt og pepper!

 

God tacofredag! :lol:/>/>/>

kjemoelurt. Slipper jo også alt sukkeret i kjøpeblandinger.

Et lite tips. Jeg tåler ikke paprika og tilsetter derfor litt gurkemeie for å få litt farge på blandingen

 

og nå har jeg endret det til å tilsette litt soltørkatomater . har en pasta/curry med det

veldig likt orinalsmaken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...