Gå til innhold

Vil du vere med?


Anbefalte innlegg

Erkjennelsens tid er kommet: i morgen er den 1.juni og om tre år og 10 dager er jeg 50 :D/>

 

Jeg har gått på Grete Roede kurs både på nett og med personlig oppmøte. Jeg vet så innmari godt hva som skal til for å gå ned i vekt,- og holde seg der. Likevel: gang på gang skjer det ett eller annet som gjør at jeg kommer ut av kurs (fin måte å si det på ;)/> )

 

Jeg trener regelmessig og har i løpet av siste året greidd å opparbeide meg bra styrke og kondisjon. Likevel, hva er det som skjer? Jo, jeg er glad i god vin og mat :wub:/>

 

En av mine utfordringer er variasjon i matveien. Når jeg har gått på Grete Roede har jeg hatt en tendens til å spise det samme hele tiden. Det er jo ikke særlig lurt, for da blir jeg jo så lei av maten! Og variasjon med maten og gode middagsmåletider er nok min store bøyg.

 

Jeg er 171 og ca. 90 kg per dags dato (skal veie meg i morgen tidlig). Idealvekta mi er vel rundt 65-68 kg, men jeg trives best mellom 70 og 75 kg, da ser jeg godt ut. For meg er det uansett ikke så viktig hva vektnåla stopper på, men at jeg har det bra med meg selv og at spesielt magen min blir litt mindre ;)/>

 

Er det noen der ute som vil være med slik at vi kan motivere hverandre til å nå målene våre? Jeg har ikke hastverk og har som mål å nå 75 kg innen ca .1 år. Skjer det før, er det ren bonus.

 

Hører jeg fra noen? Jeg begynner i morgen 1.6.2015 :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harmonica

Erkjennelsens tid er kommet: i morgen er den 1.juni og om tre år og 10 dager er jeg 50 :D/>/>

 

Jeg har gått på Grete Roede kurs både på nett og med personlig oppmøte. Jeg vet så innmari godt hva som skal til for å gå ned i vekt,- og holde seg der. Likevel: gang på gang skjer det ett eller annet som gjør at jeg kommer ut av kurs (fin måte å si det på ;)/>/> )

 

Jeg trener regelmessig og har i løpet av siste året greidd å opparbeide meg bra styrke og kondisjon. Likevel, hva er det som skjer? Jo, jeg er glad i god vin og mat :wub:/>/>

 

En av mine utfordringer er variasjon i matveien. Når jeg har gått på Grete Roede har jeg hatt en tendens til å spise det samme hele tiden. Det er jo ikke særlig lurt, for da blir jeg jo så lei av maten! Og variasjon med maten og gode middagsmåletider er nok min store bøyg.

 

Jeg er 171 og ca. 90 kg per dags dato (skal veie meg i morgen tidlig). Idealvekta mi er vel rundt 65-68 kg, men jeg trives best mellom 70 og 75 kg, da ser jeg godt ut. For meg er det uansett ikke så viktig hva vektnåla stopper på, men at jeg har det bra med meg selv og at spesielt magen min blir litt mindre ;)/>/>

 

Er det noen der ute som vil være med slik at vi kan motivere hverandre til å nå målene våre? Jeg har ikke hastverk og har som mål å nå 75 kg innen ca .1 år. Skjer det før, er det ren bonus.

 

Hører jeg fra noen? Jeg begynner i morgen 1.6.2015 :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let the 'games' begin! Veiet og funnet for tung :P

 

Status per 1.juni: 90,4 kg. Ikke noe å skryte av akkurat, men ikke så galt som jeg trodde. Her må vi ta med alt det positive vi kan :) Målene mine er i grunn velproposjonert, men akk litt for høye. Livvidden er på 97 og det er jo ikke bra......

 

Har akkurat inntatt frokosten og den var helt grei. Tre Fiber Balance med leverpostei med paprika, lett hvitost med paprika og philadelphia light med jordbærsyltetøy. Og en kaffi med melk. Nå er det om og gjøre å ta de rette valgene resten av dagen, og ikke minst få i meg nok kalorier. Tidligere har det vært en utfordring.

 

Det må bli litt handling i dag. Kjøleskapet skal fylles med masse gode grønnsaker og frukt. Og middager skal planlegges. Dersom noe der ute har gode råd og forslag, tas de imot med takk :)

 

Ha en fin formiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok en dag snart gått og snart skal jeg spise kveldsmat og sette meg i sofaen. Det blir knekkebrød med noe godt på og en kopp te.

 

I dag hadde ynsgste sønn laget middag til jeg kom hjem. Deilig! Fisken var god og vi toppet måltidet med frukt og mager vanilje kesam til dessert :)

 

I går ettermiddag ble det intervall og styrketrening. Det er jeg fornøyd med. I morgen er planen er å få 'skvist' inn en treningsøkt mellom et møte og sommerfest på jobben. :D

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...