Gå til innhold

Det har stoppet opp


Anbefalte innlegg

La denne inn på ny bruker, men det er her jeg hører hjemme :)

Jeg har nå gått på en 1400-1600kcal diett siden nyttår, og har gått ned 20kg, som jeg er veldig fornøyd med. Det er bare det at det nå har stoppet opp. De siste 2-3 ukene har vekten stått stille på 90kg, selv om jeg er like standhaftig som tidligere. Er det noen av dere som har opplevd det samme, og hva skal til for at vektreduksjonen skal komme i gang igjen? Ønsker å komme ned i 75-80kg. Takknemlig for alle tips.

Live

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La denne inn på ny bruker, men det er her jeg hører hjemme :)/>

Jeg har nå gått på en 1400-1600kcal diett siden nyttår, og har gått ned 20kg, som jeg er veldig fornøyd med. Det er bare det at det nå har stoppet opp. De siste 2-3 ukene har vekten stått stille på 90kg, selv om jeg er like standhaftig som tidligere. Er det noen av dere som har opplevd det samme, og hva skal til for at vektreduksjonen skal komme i gang igjen? Ønsker å komme ned i 75-80kg. Takknemlig for alle tips.

Live

 

 

Hvordan er det med trening? Det er jo en kjempefin måte å komme i enda bedre form på.

 

Forresten så utrolig flink du har vært, 20kg siden nyttår. Bare ikke gi deg nå, hvis vekta står stille en lang stund er det bare å fortsette - husk du lever ett sunnere liv nå enn før og det måles ikke bare i kg.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Hei. Synes det høres fantastisk ut med 20 kilo vektnedgang. har ikke hokuspokus råd på hvordan man kan få i gang vektnedgang igjen, men har lest at kroppen ikke glemmer sin gamle vekt og et er derfor det er så å gå opp igjen etter vektnedgang Så om vekten står stille noen uker er det kanskje helt naturlige årsaker, den trenger en #pause# før det er klart til ny innsats? Uheldigvis er det ikke noen fasitsvar på vektnedgang. Vi er alle så forskjellige i utgangspunkt, form og aktivitetsnivå. Det er enkelt å forstå energi regnskapet, at en må spise mindre enn en forbruker, men virkeligheten er jo at selv om en følger det er ikke vektnedgangen lik hver uke og det skal jammen ikke mye til før økingen er dramatisk mye.

Forhåpentligvis løser det seg snart, selv synes jeg det er best de ukene jeg får i meg nok vann.

Lykke til, hos meg går det sakte men sikkert nedover. Målet er 17-18 kilo og gjerne mer. Jeg beundrer alle som klarer så mye for jeg skjønner hvor mye innsats og oppmerksomhet som ligger bak det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med trening? Det er jo en kjempefin måte å komme i enda bedre form på.

 

Forresten så utrolig flink du har vært, 20kg siden nyttår. Bare ikke gi deg nå, hvis vekta står stille en lang stund er det bare å fortsette - husk du lever ett sunnere liv nå enn før og det måles ikke bare i kg.

 

Lykke til videre.

Hei

Takk for svar. Jo jeg trener en del 2-5 g pr uke, hvis jeg regner med gå-turer. Og jeg liker det bedre og bedre for jeg merker jeg blir i bedre form, og ting går jo mye lettere nå :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Synes det høres fantastisk ut med 20 kilo vektnedgang. har ikke hokuspokus råd på hvordan man kan få i gang vektnedgang igjen, men har lest at kroppen ikke glemmer sin gamle vekt og et er derfor det er så å gå opp igjen etter vektnedgang Så om vekten står stille noen uker er det kanskje helt naturlige årsaker, den trenger en #pause# før det er klart til ny innsats? Uheldigvis er det ikke noen fasitsvar på vektnedgang. Vi er alle så forskjellige i utgangspunkt, form og aktivitetsnivå. Det er enkelt å forstå energi regnskapet, at en må spise mindre enn en forbruker, men virkeligheten er jo at selv om en følger det er ikke vektnedgangen lik hver uke og det skal jammen ikke mye til før økingen er dramatisk mye.

Forhåpentligvis løser det seg snart, selv synes jeg det er best de ukene jeg får i meg nok vann.

Lykke til, hos meg går det sakte men sikkert nedover. Målet er 17-18 kilo og gjerne mer. Jeg beundrer alle som klarer så mye for jeg skjønner hvor mye innsats og oppmerksomhet som ligger bak det.

 

Takk for svar. Det står fremdeles nesten stille. Har gått ned 0,5 kg på de siste ukene, men denne uka står det stille igjen. Prøver å gjøre alt riktig, og derfor der det frustrerende at det står stille. Men jeg skal ikke gi meg. Leser jo om folk som går ned 50-60kg, så kan de klare det, så må jeg kunne klare 30. Takk i alle fall og lykke til med vektnedgangen. Vi gir oss ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Så dyktig du er som har gått ned så mye! :D Applaus til deg for det!

 

Måler du deg? Rundt bryst, midje, hofter lår, armer, hals? Jeg måler meg hver uke, samtidig som jeg veier meg, og har opplevd at når vekten står stille hender det at målene krymper. Det er ganske oppmuntrende, når vekten ikke rører på seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Mitt beste råd er at ikke gi opp! De fleste kommer til vektplatåer underveis i nedgangen sin - selv hadde jeg et heftig et på 110 kg (begynte på 130). Første gangen gav jeg opp, mens andre gangen tenkte jeg at ikke pokker om jeg skal gi opp denne gangen og! Og plutselig løsnet det. :)

Er du sikker på at du spiser nok? Du har foretatt beregning av hvor mye du skal ligge på og tatt hensyn til trimpoeng? Isåfall er det bare å fortsette med gode rutiner. :) Plutselig en dag løsner det! Og ikke minst - bruk målebåndet. Vi har en tendens til å bli litt for opptatt av vekten, men det kan skje mye i centimeter selv om vekten står stille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dyktig du er som har gått ned så mye! :D/> Applaus til deg for det!

 

Måler du deg? Rundt bryst, midje, hofter lår, armer, hals? Jeg måler meg hver uke, samtidig som jeg veier meg, og har opplevd at når vekten står stille hender det at målene krymper. Det er ganske oppmuntrende, når vekten ikke rører på seg. :)/>

Hei

Takk for svar. Jeg har nå gått ned litt til, men det går mye tregere nå.Jeg måler og veier meg hver uke og det går sakte men sikkert nedover, så jeg får bare belage meg på at dette tar tid. Har ikke vært så "nazi" i ferien, har både spist litt is og drukket mer rødvin enn ellers, men lå på samme vekten etter ferien. Det var oppmuntrende. Så det er vel bare å stå på. Gla for at dere svarer og oppmuntrer. Dere er goe :)

 

Live Liv stadig litt mindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste råd er at ikke gi opp! De fleste kommer til vektplatåer underveis i nedgangen sin - selv hadde jeg et heftig et på 110 kg (begynte på 130). Første gangen gav jeg opp, mens andre gangen tenkte jeg at ikke pokker om jeg skal gi opp denne gangen og! Og plutselig løsnet det. :)/>

Er du sikker på at du spiser nok? Du har foretatt beregning av hvor mye du skal ligge på og tatt hensyn til trimpoeng? Isåfall er det bare å fortsette med gode rutiner. :)/> Plutselig en dag løsner det! Og ikke minst - bruk målebåndet. Vi har en tendens til å bli litt for opptatt av vekten, men det kan skje mye i centimeter selv om vekten står stille!

Hei

Takk for svar. Jeg gir ikke opp, men blir litt oppgitt når jeg vet jeg har fulgt alle råd og allikevel står vekten stille. Har gått ned litt til nå, og la ikke på meg noe i ferien, så nå er jeg ved godt mot igjen:). Det kan være jeg har spist for lite i de periodene jeg har trent mye, for noen uker er jeg flinkere med trening enn andre. Er litt vanskelig det der, men jeg går sakte men sikkert nedover og det er jo det viktigste.

Live Liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...