Gå til innhold

ny her


Gjest marius1986m
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest marius1986m

heisann jeg er ny her, jeg bestemte meg for noen dager siden at nå er det nok med feit mat, søtt osv, å bestemte meg for å endre kosthold, jeg mistet min onkel i sommer døde av blodpropp 51 år gammel, så jeg vil ikke komme i samme situasjon, jeg er 110 kg tung, har diabetes type 2, høyt blodtrykk, siden onsdag har jeg spist mer grønt, åhar meldt meg på grete roedes kurs ( på nett) noen som kan fortelle meg hvordan det gjøres med kurs gjennom nett?

 

det jeg synes er vanskeligst er middag, noen som kan gi meg råd der?

 

sprakk litt i dag kjøpte meg hamburgertallerken på 7 eleven, ( mer en siste farvel til det)

ellers har jeg spist 5-7 måltider lite og ofte.

 

dette er er min meny de siste dagene:

 

frokost: 2 knekkebrød wasa husmann ( brunt knekkebrød) med skivet norvegia lett

lunsj: bixit havre bar med blåbær å tranebær

mellom måltid: eple eller pære

middag: kyllingfilet med ris (jasminris) å betagne saus ( toro)

så et mellommåltid: 1 knekkebrød m mager skinkeost

kveldsmat: 2 knekkebrød med 2 skiver hvit ost lettere å agurk

3-4 gulrøtter å litt kålrot

 

å godsaker bruker jeg nøtti frutti fra den lille nøttefabrikken.

dette er noe jeg har spist de siste dagene.

 

ser dette bra ut? spiser jeg for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann jeg er ny her, jeg bestemte meg for noen dager siden at nå er det nok med feit mat, søtt osv, å bestemte meg for å endre kosthold, jeg mistet min onkel i sommer døde av blodpropp 51 år gammel, så jeg vil ikke komme i samme situasjon, jeg er 110 kg tung, har diabetes type 2, høyt blodtrykk, siden onsdag har jeg spist mer grønt, åhar meldt meg på grete roedes kurs ( på nett) noen som kan fortelle meg hvordan det gjøres med kurs gjennom nett?

 

det jeg synes er vanskeligst er middag, noen som kan gi meg råd der?

 

sprakk litt i dag kjøpte meg hamburgertallerken på 7 eleven, ( mer en siste farvel til det)

ellers har jeg spist 5-7 måltider lite og ofte.

 

dette er er min meny de siste dagene:

 

frokost: 2 knekkebrød wasa husmann ( brunt knekkebrød) med skivet norvegia lett

lunsj: bixit havre bar med blåbær å tranebær

mellom måltid: eple eller pære

middag: kyllingfilet med ris (jasminris) å betagne saus ( toro)

så et mellommåltid: 1 knekkebrød m mager skinkeost

kveldsmat: 2 knekkebrød med 2 skiver hvit ost lettere å agurk

3-4 gulrøtter å litt kålrot

 

å godsaker bruker jeg nøtti frutti fra den lille nøttefabrikken.

dette er noe jeg har spist de siste dagene.

 

ser dette bra ut? spiser jeg for mye?

[/

 

Hei!

 

Det er en stund siden jeg tok kurs sist. Men kort fortalt får du et kursbrev 1 gang i uken fra veileder. En dag i uken, en dag du velger, måler og veier du deg og sender inn en rapport til kursveilederen(på din side her inne).

 

Har du fått kursmateriell ennå? Står mye nyttig i boken du får i posten :)

Ellers kan du gå inn på min side, fylle inn høyde, vekt og aktivitetsnivå for å finne ut hvilket kcal nivå du skal legge deg på. For min del synes jeg det ser ut som om du spiser alt for lite. Bixit bar til lunsj?(det regner jeg som mellommåltid). Og 2 knekkebrød til frokost er veldig lite. Vil tro du får et lite sjokk når du ser mengden mat du skal spise per dag når du kommer i gang ;)

Nå er nok kroppen din i sparemodus, som du jobber deg ut av med kostholdsendringen. Forrige kurs pressa jeg i meg maten de første dagene, etter 2 uker ble jeg sulten før måltidet og spiste alt uten problem(og ja, vekta gikk ned hver uke bortsett fra den første uken hvor kroppen stilte seg inn etter endringene).

 

Nå går jeg på gr gravid for å forhindre unødig vektoppgang :)

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...