Gå til innhold

Ned 10kg til sommeren 2016


Gjest yesyoucan
 Share

Anbefalte innlegg

Hei og hopp :-)

!0 kg er omtrent mitt mål også frem til sommeren. Mitt hovedmål er 12 kg, men hvis jeg hadde klart 10 kg frem til 1. juli hadde jeg vært storfornøyd :-)

 

Altså Jeg er Med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yesyoucan

Så bra! -10kg til 1.juli er mitt hovedmål. :-) Veldig spent på om jeg klarer det. Er ikke den flinkeste til å være aktiv. Av og til går jeg med mine to små til barnehagen, tur-retur i underkant av 5km. Så jeg satser på å gå ned i vekt ved hjelp av kosthold. Har prøvd å ligge på 1200kcal om dagen...og da møter jeg alltid vegge..såå kanskje en idé å øke kaloriinntaket litt :-p

 

Hva med deg? Er du mye aktiv? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg er i utgangspunktet glad i å trene. Men med mye jobbing de to siste årene har det blitt alfor dårlig med det. Satser på å øke aktivitetsnivået igjen. Har starta litt her på fjellet denne uken, da det har blitt en skitur hver dag. Klarer nok ikke å holde aktivitetsnivået på det nivået når jeg kommer hjem, men noe aktivitet tror jeg må få til for å kunne klare 10 kg mot sommeren.

 

Begynte etter jul å prøve å stramme inn matinntaket, men har ikke klart målet om å være aktiv. Har gått ned ca. 2 kg, så det har ikke akkurat rast ned nei. Håper jeg får kiloene til å gå litt raskere av mot sommeren,

 

Det heter seg jo at kosthold er kg og trening er gram. Så sikkert lurt å begynne med å ha fokus på kostholdet, så kan jo aktiviteten komme etterhvert.

 

Nå vet jeg ikke hva du veier. Men det høres lite ut med 1200 kalorier om dagen. Husk at det er lettere å gå på en smell når du kjører det veldig stramt. Kan også være fare for at kroppen går i hvilemodus hvis den får for lite energi. Men dette finner du sikkert ut etter hvert.

 

Ha en strålende lørdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Slenger meg på. Sånn kort fortalt så gikk jeg ned 40(!) kg i 2009/10. Fikk meg ny samboer noen kjærestekilo snek seg på og deretter var svangerskap nr 2 et faktum. Ungen er nå 2 år og jeg sliter så inni ^}%* med å få av de siste 10/12.. Har full kontroll på kcal inntaket, men for 2 uker siden så gikk jeg ned til 1600 kcal og DA skjedde det noe, litt over ett kg ned. Veiedag er mandag så veldig spent på om vekta fortsetter nedover...

 

Har en aktiv hverdag, men kveldene blir gjerne sittestillende så sant jeg ikke er på spinning. Trener 2-4 ganger i uka. Har aktivitetsklokke som motiverer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøye meg, 40 kg ned, det står det respekt av. Da har du god trening i å være påpasselig med kostholdet. Så utrolig bra å gå ned over en kg på en uke da, tyder jo at du er på rett vei :)/>B)/>

 

Skal prøve å holde meg til 1600 kalorier neste uke, så får vi se om det blir resultater ut av det.

Er veldig spent på hva vekta står på på mandag for meg også.

 

I morgen bærer det ned fra fjellet og slutt på skiturer dessverre.........................

 

Ha en fin lørdagskveld og søndag :)/>:rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yesyoucan

Wow, -40kg. Imponerende :-) Skal også prøve meg på ca 1600kcal pr dag, for jeg ser at 1200kcal ikke funker for meg. Også skal jeg prøve å komme meg ut å gå turer. Det bli forhåpentligvis lettere når det blir lysere om ettermiddagene.

 

I fjor sommer var jeg nede i 66kg, men da ammet jeg enda. Så datt jeg tilbake til gamle vaner, skikkelig sjokoholiker :-/ Før jul hadde jeg en måned uten NOE sukker/ tilsatt sukker, og jeg følte meg SÅ bra....så ble det jul..svak som jeg er.. Nå har jeg egentlig sagt til meg selv, det er nå eller aldri. Etter mange år med 60kg som mål, så skal jeg altså nå målet!! (Er forøvrig 70kg nå) Jeg begynner skikkelig på mandag. Med veiing hver fredag. :-)

 

God kveld til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Da manner jeg opp til køkjøring hjem fra hytta. Håper bare at mange ønsker å nyte den siste dagen på fjellet og kjører hjem litt senere i dag.

 

Fikk meg en vekker i dag, da jeg skulle ta en kattevask her på "badet" her på hytta. Uheldigvis så er det også speil foran vasken. Det var ikke et vakkert syn nei. De valkene skal bort i løpet av våren/sommeren. Fikk litt ekstra motivasjon nå ja. Jeg tror nok at vekta ikke har krøpet nedover de siste to ukene selv om jeg har vært aktiv denne uken. Vært litt for mye mat, selv om det meste har vært greit sunt. Men fra neste uke, skal det tutle nedover med minst halvkiloen hver uke. Det får være målet nå. Så får vi se hvor det ender.

 

MItt mål for neste uke er et snitt på 1600 kalorier. Veiing av mat og registrering av mat. Minst 10 trimpoeng, og kanskje helst litt mer.

 

Så blir det spennende om dette funker litt bedre enn de to siste månedene, selv om det er en bitteliten nedgang.

 

Vi snakkes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yesyoucan

God kveld :-)

 

I dag har jeg spist ca 1600kcal. Selv om Roede anbefalte 1300kcal. Men vi får se hvordan det går. Kjenner jeg av vane har lyst å spise mer. Er også en følelsespiser, og det passer veldig dårlig i og med at jeg er en ekstremt følsom person.

Har ikke fått trent noe. Nå er snart siste barn i seng, og jeg kjenner ikke at det frister å hive meg rundt å hoppe på stuegulvet. Heller ikke ut å gå i mørket. Ikke helt motivert der enda. Tenkte jeg snart skulle ta meg en runde med Jillian Michaels - ripped in 30. Har hver vår de siste årene, kjørt en runde med 30 day shred. Har alltid mistet både kg og cm med det. Men som alt, gjelder det å fortsette med gode vaner :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

 

Jeg hiver meg med her :) Har gått ned 2 kg til nå og tenker å jobbe mot de neste 8 kg frem til 1. Juli.

Kjenner allerede på at vekta har stått stille i ei uka, skremmende at det skjer så tidlig :(:(

Så dette blir et noe hårete mål for min del..

 

Ligger på 1600 kcal og synes det er et greit nivå. Går ikke så lett på en smell da :)

 

Har dere noen tips til meg nå som vekta står stille? Kunne trenge noen tips og råd!

Litt fortvilende når man gjør alt riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skippa veiinga på mandag da det var siste dag av mensen og trente en tung styrkeøkt søndag, orker ikke å bli skuffa av dette vannet som samler seg i kroppen etter de to tinga der. Veide meg idag og vekta viste -0,8 😎 -1 cm rundt midja og -2 cm rundt bredeste punkt under navlen.

Har som mål og ikke veie meg mer enn hver 14 dag, men klarer egentlig ikke å holde meg...

 

Ble ikke spinning igårkveld, men kjenner det går helt fint, spiser 1600, men på treningsdager er jeg oppe i 1800 og det fungerer ðŸ‘

 

Nå er det snart helg og jeg ser fram til helgekosen min, nemlig tørket mango, NAM 😆

Samboer og jeg har godtestreik til påske....det var hans forslag(utrolig nok) og det går over all forventning. Han har ikke et gram for mye da, men liker og holde seg iform samtidig som han er veldig glad i søtsaker og potetgull. Min største last er sjokolade....men kjenner at jeg klarer meg helt fint uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yesyoucan

Kjenner litt på at vekta blir min største fiende. Som avgjører hvordan dagen skal bli. Ganske slemt gjort mot seg selv, å veie seg nesten hver dag. Vet at det er fy-fy. :blink:

 

Et par hundre gram ned på under ei uke. Har egentlig ikke veiedag før i morgen, så jeg skal ikke legge så mye i de tallene enda. Ikke noe trening på meg denne uka, men håper jeg snart er motivert til å starte! Sjokolade og snop prøver jeg å holde meg unna, da jeg så lett havner på sukker-kjøret om jeg lar meg selv spise det :P

 

Spist +/- 1600kcal denne uka. Håper det vil slå ut i gode resultater :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MilleK

Trenger motivasjon jeg også.. greier ca 1/2 dag på egenhånd :-( Vil gjerne ned 10-15 kg til sommeren. Leste her om dagen et sted om noe de kalte " white the hell"-effekten.. er nok treffende for min del. Starter med friskt mot, faller for en eller annen fristelse og så,har jeg bare gitt opp. Vært ute på skitur i strålende vintervær nå, har ellers ikke veldig høyt aktivitetsnivå dessverre. Stillesittende jobb på natt og ungene er jo på skole eller bhg. Og blir lite trening! Skjerpings. Men tenkte prøve legge meg på 1400 kcal denne gang. Siden jeg nå har så rolig jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yesyoucan

God lørdag!

 

Nå har jeg hatt besøk av min beste venninne i 1 uke. Det vil for min del (og hennes forsåvidt :P ) si ca 2kg i + på vekta. For et nederlag...selv om jeg vet at dette har jeg fint klart å stelle i stand helt selv. Har bare ikke klart å holde meg unna godis, spesielt ikke når det har skjedd en del ting på jobb som har gitt meg dårlig følelse..da spiser jeg! Nå håper jeg bare at jeg klarer å finne rette stien å gå på igjen. Skal veie meg igjen på fredag. Skal jeg nå 65kg til 17.mai, så må jeg stå på :))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krisan24

Hei igjen.

Blitt helt borte jeg. Litt borte i fokus også. Men heldigvis så viste vekta 200 gram ned og ikke opp. Men det vil egentlig si at jeg har stått mer eller mindre stille den siste måneden. Så nå er det tilbake til fullt fokus på både mat og trening.

 

Min status er som følger: 4. januar 86,3 kg og 16. mars 83,8 kg. Ja, her går det unna skal jeg si deg :)/> Men trøsten er jo at det faktisk har krypet litt ned og ikke opp, så da er det vel bare å fortsette med å være flink med maten og få opp antall trimpoeng. Om ikke målet om 10 kg ned er mulig til sommeren, så får vi bare bruke litt av høsten også.

 

Til yesyoucan så er det sikkert mye ekstra vann i kroppen etter litt utskeielser den uken du hadde besøk. Antakelig går du de to kiloene ganske fort ned igjen. Bare å stå på å ikke gi seg selv om det ikke går etter planen. Det er det jeg prøver å si til meg selv i hvertfall.

 

Til Millek. prøv å holde fokus. Prøv å ikke ta sånn veldig skippertak, men jevnt inntak uten at det blir ekstremt. Det har som regel funket greit for meg.

 

Lykke til med resten av uka, så snakkes vi plutselig.

 

Skal se kiloene tutler av en etter en selv om det ikke går så fort :)/>:P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status nå er 0,5 ned denne uka....170 høy, 84,4 kg nå.... Syns det går altfor seint og kjenner at jeg blir utålmodig.... Min bmr er 1545 og jeg ligger på 1650 kcal i snitt... Ca 10 tp i uka.... Noen tips? Ligger jo såpass i underskudd at en skulle tro det skjedde mer på på vekta... Vet at ned er ned, men alikevel, er ikke fornøyd 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krisan24

Hei igjen.

Til Miss NediVekt. Hvis du går ned 500 gram i uka, så er jo det ganske bra. Man anbefaler jo mellom 500 g og 1 kg i uka. Så jeg vil jo heller anbefale deg å ha litt tålmodighet. Du har jo vært kjempeflink og Husk at 500 g i uka på et år ville vært 24 kg. Selv om det kanskje går litt saktere enn du ønsker så er jo dette bra :)/> Det er jo også ganske vanlig at man en uke går mye ned i vekt og så blir det bare noen gram andre ganger. Du er jo Kjempeflink :)/>

 

Foreslår at du fortsetter med ca 1600 kcalorier i uka og så er det veldig lurt med styrketrening. Mer muskler gir mer forbrenning :-)

 

Lykke til videre MissNediVekt, dette går så det suser tenker jeg :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest yesyoucan

Da er jeg forhåpentlig tilbake i slankeverden, etter en litt for søt påske. Leter etter motivasjonen, så nå ska jeg kjøre en måned med litt variert trening, og sunt kosthold. Så håper jeg at det resultatet jeg sitter igjen med etter denne måneden, vil gjøre meg motivert til å fullføre. Var så dum og veide meg på tirsdag, selv om jeg hadde lest at en PT anbefalte å vente med veinga til tidligst fredag. Ettersom man legger på seg mye vann etter en påske med godis og salt mat. Men men, ble en smule gira av å se at vekta hadde gått opp! Nå skal de kiloene BORT FOR GODT. Kommer til å ligge på ca 1400 kcal, da jeg ikke er så voldsomt aktiv av meg. Håper dere har hatt en flott påske, og at motivasjonen til en sunnere kropp enda er tilstedet. Nå skal forkjølte meg dra å vaske ut en leilighet, så det må nesten bli en treningsøkt, for dette tar nok hele dagen. :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest yesyoucan

HELG! og jeg er sånn passe deppa. Gått opp 700g på ei uke. Og jeg forstår det bare ikke.... I følge Grete Roede skal jeg spise ca 1300kcal om dagen. Jeg trodde at jeg hadde gjort det, men når jeg gikk tilbake for å se på denne uka, så har jeg spist ca 1000kcal pr dag. Om jeg vil holde vekten bør jeg ligge på ca 2000kcal pr dag. SÅ HVA SKJER :unsure:/>

Har tatt ca 3 dager med litt trening, forbrent ca 200kcal da. Spiste lapskaus, uten kjøtt, i går.. kan den ha vært for salt, så jeg binner mye væske? Apropos væske, så har jeg drukket i overkant av 2liter om dagen også. Kjenner jeg blir såååå skuffet, og vil egentlig "straffe"/trøste meg selv med sjokolade i dag. Skal prøve å holde meg unna da.. Håper dere andre har bedre framgang, for her går det tydeligvis bare oppover på vektnåla :blink:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...