Gå til innhold

Min siste slankekur!


Gjest Rizzi
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på å lage min egen tråd her inne lenge, men alltid endt opp med å lese andre sine. Vel nå gjør jeg det. Og mest egentlig for at jeg skal ha ett sted å skrive litt dagbok, poste utfordringer og frustrasjoner jeg møter og for å offentliggjøre eierskapet til min egen livsstilsendring. Som jeg nå håper blir nye gode vaner jeg tar med meg videre og ikke slutter med. Det er jo det som er utfordringen! Jeg har vært en evig slanker helt siden tenårene. Jeg er nå passert 40. Kunne fått en diplom for fru jojo-slanker flere sesonger ;)/>/>

Men spøk tilside - jeg har nå holdt på jevnt og trutt siden påsken i år.

Startvekt 28.3: 85 kilo

Vekt nå: 77 kilo. Så jeg klapper meg selv på skuldra og er fornøyd med 8 kilo siden påske.

Nå vil jeg ned 8-10 til, og har dette som mål. Til høsten. Nå er mitt første delmål 75 kg til ferien som starter 11. juli :)/>/>

Mitt største problem akkurat nå er at jeg samtidig med at jeg startet dette prosjektet over påske, fikk en skiveutglidning i ryggen bare noen dager etter. Og jeg sliter fortsatt veldig med ryggen. Har hatt mange kiropraktorbehandlinger og begynt opptrening med fysio. Men har fortsatt etter 3 måneder en vond stråling i korsrygg/hofte. Dette gjør jo at jeg ikke kan trene slik jeg tenkte. Men vet jo at maten er pri 1 når det gjelder vektreduksjon.

 

Jaja, da var tråden straks opprettet :)/>/> Jeg kommer sikkert til å poste her jevnlig fremover.

Vi høres! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og nye muligheter! Jeg har sovet godt faktisk :)/> I dag skal jeg til lege for å få henvisning videre til MR for ryggen. Har så lyst på å få en frisk og sterk rygg igjen! Tenker med gru på hvordan en ferietur med camping og telt blir med denne ryggen... :o/> Og ferien er bare noen uker unna.

Uansett - jeg er inne i en veldig god periode matmessig - og registrerer alt jeg spiser. Ligger på ca 1500-1600 om dagen. Og går ikke sulten heldigvis! Spiser i snitt mer protein og fett enn hva som er anbefalt på vektklubben ser jeg, men det fungerer veldig fint for meg. Utfordringen er treningen...

 

Ha en flott dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt utålmodig i dag. Vet ikke helt HVA det er, men noe er det. Jeg har hatt en helt fin dag frem til nå, og har planer om å fortsette med det ;) Ikke funnet ut hva jeg skal ha til middag da, men 4-åringen ønsket seg pannekaker. Det er liksom ikke favoritten min, men han blir så glad for det. Jeg kan evt. lage noe annet selv.

Veldig spent på vekta denne uka - har veiedag lørdager. Belønningsdag lørdag. Da spiser jeg 1000 kcal ekstra av det jeg har lyst på, ca 2.500 kcal. Så det er en fornøyelig dag, hehe. Gleder meg til den. Til nå har det gått nedover hver lørdag nesten, men har en litt usikker følelse på at det ikke gjør det denne gang. Jeg har pleid å være veldig aktiv turgåer i alle fall, men denne uken har jeg ikke fått til en eneste tur. Litt aktiv er man jo uansett med en 2-åring og en 4-åring, men ikke svett. Men jeg må bare ta en dag av gangen og stole på prosessen. Jeg har foreløpig gjort alt riktig i matveien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

.

Jeg vil gjerne følge deg. fra 2008 til i fjor gikk jeg ned 18 - 19 kg med flere slankepauser hvor jeg klarte å stabilsere vekten hvis den da ikke gikk under ca 67 kg. Jeg klarte å gå ned til ca 63 kg, var kjempefornøyd, men gikk 4 kg opp igjen. I fjor sommer tok jeg to nettkurs og klarte å komme ned til 62 kg. Har siden oktober gått gradvis opp i vekt igjen. Er 160 høy. Når vekten går opp får jeg også problemer med hofte/rygg. Derfor er det viktig for meg å klare de siste 5 - 6 kiloene, men det er ikke lett. Gamle uvaner gjør seg gjeldende om kvelden hvor det er lett for å spise ekstra med brød, is, for mye frukt mm. Jeg klarer å gå ned når jeg har en Grete Rode hjelper som jeg rapporterer til hver uke. Er det flere som har det slik. Håper noen kunne tenke seg å rapportere til meg en gang i uken og at jeg kan sende mine rapporter til samme personer til gjensidig oppmuntring og støtte.

Venter spent på svar

 

Hilsen Mukkaks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - Så hyggelig!

Bare å henge seg på :)/> Det gjør noe med motivasjonen å vite at man er flere! Det var litt av tanken min også, at uansett så skal jeg inn og skrive litt på denne tråden med jevne mellomrom. Og ikke minst få ut litt frustrasjon om det er det jeg føler ;)/> Alltid godt å få det ut liksom, hehe. Og kanskje føler man en større forpliktelse om en vet at det er flere som heier på hverandre, og venter på ukentlig rapport. Når har du "veiedag"?

Jeg har som sagt lørdager. Smart av flere grunner - da holder jeg meg i skinnet fredagen og har "skikkelig" kosedag med 1000 kcal ekstra på lørdag. Men nå har jeg ikke største troa på denne ukes resultat fordi jeg har vært så lite aktiv. Ser likevel på klokka mi at jeg har 18000 skritt i dag, så jeg er jo litt i bevegelse likevel. Mannen har vært borte i en uke i dag, og da ble det en liten øl i kveldssola og en liten pinneis til dessert når han kom hjem. Likevel innenfor kaloribudsjettet ;)/> Ha en fortsatt flott dag - jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var lørdagen her, og jeg har veiedagen min. Jeg hadde ikke de største forhåpningene denne uka, siden jeg har vært alene med barna og ikke fått til en eneste trening eller gåtur. Men jammen var det minus 0,5 kg likevel :) Det er jeg veldig fornøyd med, og vekten er nå 76,5. Bare 1,5 kg igjen til feriemålet mitt 75 :) Det klarer jeg om det fortsetter ned 0,5 kg. Og det må det jo kunne gjøre. Kalorier inn og kalorier ut - det er jo egentlig så enkelt ;)

 

Men i dag er det lørdag, og min utskeielsesdag. Jeg unner meg 1000 kcal ekstra av det jeg har lyst på. Pleier bli litt vin, sjokolade, en øl kanskje om det er sol og sikkert litt pop-corn. Det er favoritten til lørdagskos for 4-åringen :)

Ha en strålende lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det mye utskeielser! Oj oj oj, tror kanskje det ble litt i overkant mye, men så var det jo lørdag også ;) Men sånn er det - spist er spist. I dag har det vært en kjempebra dag - mye riktig og god mat og fullstendig fornøyd på alle områder. Ikke sug etter flere utskeielser heldigvis. Så er igjen på ca 1500 kcal og klar for en ny uke :) Klapp på skuldra for bra jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg tak i norsk jordbær til 27 kr for en kurv. Da måtte jeg jo ha 2 - selv om de var veldig modne og må spises fort... Ble jordbær og vaniljekesam til kvelds i går, og til frokost i dag. Fortsatt en kurv igjen - og det blir jo litt mye frukt å spise alene på en dag. Men så lenge jeg holder meg innenfor kalorimengden, så er det jo ikke helt galt heller. Norske jordbær er bare så fantastisk godt!

Ellers er jeg nå alene ett par dager uten mann og barn - masse egentid og har tenkt å få gått meg noen skikkelige turer. Ryggen krangler selvfølgelig litt, men jeg skal ut å gå litt i marka i dag - det er bra for min rygg og sjel :)

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott resultat denne uken - minus 0,9 kg! Jeg er veldig fornøy med det og ser nå at jeg bare er 0,6 kg unna mitt feriemål som er 75 kilo innen ferien. I utgangspunktet satte jeg målet til 1. juli (i påsken) men underveis så jeg at det skulle holde hardt, og nedjusterte til 13. juli - som er da vi skal reise på ferie. Men jeg skal jammen ikke slakke opp nå altså. Nå blir evt. mer ned en ren og skjær bonus! Jeg har jo 70 som ett mål til høsten. Og jeg kan jo ikke regne med at jeg klarer å fortsette å gå ned i løpet av ferien. Tror nok ikke jeg klarer å holde vekten helt i ro heller, så mest realistisk kommer det på en feriekilo eller to. Men de skal uansett raskt av!

Ja ja, da er det regnvær denne søndagen. Skal prøve å få gjort noe fornuftig inne! Stå på alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tirsdag! Jeg er så glad og takknemlig i dag! På startsiden min her inne, ser jeg at start for dette prosjektet var 28. mars. I dag er det 28. juni og akkurat 3 måneder har fløyet avgårde. I løpet av disse 3 månedene har jeg klart å få av meg 10 kilo - hurra! Jeg er så fornøyd med det og at jeg faktisk klarte å ta meg sammen og finne motivasjon for å gjøre dette. Jeg har ikke gått på kurs eller vært med i noen gruppe, men jeg har gjort det helt alene. Jeg har gått på kurs tidligere, så jeg vet jo hva som må gjøres ;) Men nå bestemte jeg meg for at dette skal jeg klare selv. Jeg var fast bestemt på å begynne i januar også, men klarte det bare ikke.. Og så flyr tiden i full fart, og vips er det påske og man er fortsatt like tung og "ulykkelig". For jeg trives virkelig ikke med denne store kroppen, og jeg VIL ikke være sånn lenger. Jeg vil være fornøyd, sterk og i god form så jeg kan trene og leke med barna akkurat så mye jeg vil.

Og fy flate så fort som tiden flyr! Nå er det altså gått 3 nye måneder, og altså 10 kilo er borte. Og det var for meg de viktigste kiloene. Nå har jeg igjen 5-8 kg som jeg skal ta meg av, men jeg er jo allerede mye mer fornøyd, og mye gladere generelt. Sambo sa det også her om dagen, at den største forandringen for han er at jeg er mye gladere :)

Det viktigste prinsippet jeg har fulgt, er å ha fokus på dagen i dag. Jeg har skrevet opp det jeg har spist, og ikke vært sulten utenom måltidene. Har jeg vært sulten har jeg faktisk spist. Sunn og god mat.

Så stå på alle andre - vi når målene våres om vi har bestemt oss for det! Ikke tenk så langt frem i tid, ta en dag av gangen og prøv å nyte prosessen. Ikke tenk så langt frem i kilo heller - for jobben er den samme hver dag uansett om du skal ned 5 eller 15 kilo. Det tar bare litt lenger tid med 15 kilo ;) Men alle gram må forbrennes, og en halv kilo her og 300 gram der - det blir 15 kilo etter hvert... :D Ha en flott dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag, og ny uke. Blanke ark og nye muligheter :) Dette er siste uke før vi tar ferie, selv om vi ikke reiser bort før den 15. juli.

Jeg hadde jo et mål om å komme ned på 75 til ferien. På lørdag viste vekten 75,5 og bare 100 gram ned på en uke. Litt skuffende selvsagt, men det kan fint være tilfeldigheter. Uken før var det 900 gram ned, og det tenkte jeg var unormalt mye i forhold til innsats på trening. Matmessig har det vært flere planlagte utskeielser denne uken. Restaurantbesøk med 10 retter og vinpakke :wacko::wub:

smakte veldig godt - og jeg kjente det dagen etter :P Men hele kunsten er jo å komme seg inn i normalen igjen dagen etter! Det er min store utfordring. Så egentlig var det en super trening. I helgen var det mere festligheter, og mye god mat. Jeg hadde gledet meg til dette, og tok den helt ut på lørdag. Dessverre ble det litt for mye mat og drikke, for ble så mett at jeg ble irritert på meg selv. Vel, læring i det også..? Prøve huske det til neste gang, og ikke kose meg riktig så mye. Spise litt saktere osv, og man trenger egentlig ikke gå to ganger ;)

Men det ble litt vankseligere å hente seg inn igjen på søndag. Da fikk jeg så innmari lyst på å være usunn. Og var veldig ambivalent i forhold til det hele dagen egentlig. Spiste grei frokost - men hadde lyst på pizza og alt som er fett. Skikkelig dagen derpå med andre ord! Det ble utpå ettermiddagen en hjemmelaget cheeseburger, og en kald øl til. Det som er litt rart, er at akkurat i det man bestemmer seg for å lage en burger og gi etter for det man har lyst på - så må man liksom ha så mye! Jeg sa til sambo at jeg vil ha TO! Var jo veldig sulten altså, men jeg VET jo at jeg hadde klart meg fint med en. Heldigvis ble jeg også fornøyd med den ene, og ga meg da. Selv om jeg tenkte at den burgeren blir ikke like god når vi varmer den opp igjen... haha. Men det ble med den ene, og jeg spiste bare litt vannmelon til kvelds, og da ble det faktisk ikke så galt likevel :) I dag er jeg "on track" igjen :D

Hadde jo vært fantastisk å få til en fantastisk siste uke nå før ferien, slik at jeg kom meg under 75. 74,9 for eksempel ville vært en super vekt på lørdag.

RIktig god mandag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Rare dager. Jeg føler meg litt oppblåst om dagen, og har slakket på matregistreringen. Det er feriestemning på jobben, og jeg har kjøpt en del mat i kantinen til lunch. Det er varmmat og salater. Prøver å tenke på å ta sunne valg, men jeg mister jo kontrollen siden jeg ikke vet innhold og vekt på det jeg kjøper. Kjenner at jeg ikke er helt topp motivert om dagen, og det er jo dumt nå bare en uke til ferie. Jeg skulle jo gjøre et krafttak denne siste uken, men der er jeg ikke nå kjenner jeg. Vet ikke hva det skyldes.

Hmm igjen.

Jeg må bestemme meg nå for hvordan jeg skal forholde meg til mat, trening og UTSKEIELSER i ferien. Jeg vet jo at det blir noe kos i ferien, og det skal det jo være også. Jeg må bare prøve å kose meg med måtehold. Være fornøyd med litt mindre, og takke nei til noe. Det blir min oppgave i sommer! Kanskje det er det som stresser meg litt nå? Å vite at ferien er rett rundt hjørnet, og at jeg står ovenfor så mange utfordringer matmessig i ukene som kommer. HVerdagene har jeg jo så god kontroll på nå, men nå kommer altså FERIEN!

Tror jeg er inne på noe nå. Jeg må bare gjøre så godt jeg kan, og være bevisst hele veien. Kanskje jeg skal skrive opp noen regler som jeg skal forholde meg til.. lese hver morgen kanskje? hehe. Blir spennende dette. JEg håper at jeg også klarer å nyte ferien og ikke bare fokusere på mat og kalorier. Det ønsker jeg virkelig ikke. Nå skal jeg lage meg en liten kveldskos, gresk yoghurt, blåbær, litt honning og nøtter. Det er så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh...sukk. Snek meg opp på vekta i dag, og den viste 76. Opp en halv kilo altså. Det skjønner jeg ikke helt. Greit nok at jeg kanskje har bommet litt på lunch som er inntatt på jobb, salatbar for det meste. Velger varmmat når de serverer rent kjøtt eller fisk, som kylling, skinkestek og fiskefilet. Og jeg vet jo sånn ca størrelse. Jeg har registrert alt - veier alt her hjemme - men altså blir det øyemål på lunchen. Men jeg kan da umulig bomme så mye så jeg faktisk skal gå opp i vekt? Det var litt dumt, for da blir det allfall ikke 75 på innveiing i morra. Som var målet.

Uansett - jeg svelgte skuffelsen og fant frem joggesko, treningsmusikk og jogget meg en lett tur i finværet. Det var deilig!

Og da er det faktisk ferie! Det blir i alle fall spennende. Håper på godvær og gode sunne valg - på alle måter :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...