Gå til innhold

Nok e nok


Anbefalte innlegg

Nå er det nok. Jeg har brukt omtrent hele mitt voksne liv til å ønske at jeg er lettere enn jeg er. Nå er det på tide å komme i mål, være der og bruke energien min på noe annet enn å tenke at nå må jeg slanke meg. Jeg er 160cm og har de siste par årene ligget på +/- 90 kg. Det er omtrent 25 kg for mye. Hver gang jeg har prøvd så har jeg gått ned et par kilo og så har jeg sabotert meg selv med f.eks ei helg med fullstendig uskeiing (mat, vin og snop). Dette ender selvfølgelig med at jeg umiddelbart ender opp på samme vekt igjen.

Og sånn går no dagan mens jeg tenker at jeg skulle vært tynn. Når januarsalget på klær kommer så tenker jeg at når høstsalget kommer da. :)/>

 

Skapet har vært fullt opp med klær som jeg ikke kan bruke (trenger vel ikke å skrive hvorfor). Mange av de har jeg ikke brukt på 15-20 år. Ganske nedslående egentlig med et kleskap som det tyter ut av, mens det meste av det som brukes er i omløp utenfor skapet.

 

For et par uker siden bestemte jeg meg for å gjøre noe med dette. Jeg tenkte at jeg har jo hatt råd til å kjøpe nye klær etter hvert som jeg har blitt større. Da må jeg da for farken ha råd til det om jeg blir mindre og det i tillegg er noe mere moro å kjøpe de. Derfor ble det ryddeaksjon og det aller meste av det som er for lite er blitt pakket og gitt bort til Fretex. Nå er jeg til bunns og endelig er det plass til de klærne som jeg faktisk bruker. Samtidig så kjennes det faktisk litt OK ut. Greit å slippe å se så mye på det som engang var. Nå kan jeg heller glede meg til ny garderobe etter hvert som jeg går nedover.

 

I løpet av de siste to ukene har jeg gått ned 3,5kg og akkurat nå så kjennes det ut som om jeg er på starten av noe som jeg skal greie.

Jeg har lagt om kostholdet og foreløpig går det mye på salat, frukt, knekkebrød, kylling og laks. Og ikke noe øl eller vin.

 

Nå er nok nok og jeg håper at det kan bli en spennende reise på tur ned.

 

Jeg vil oppdatere dette emnet etter hvert. Jeg tror at dette også kan være et bidrag til å lykkes med reisen. ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har han endomondo sagt at jeg har gått en tur på 7,72km i dag. Varighet 2 timer. Masse bakker så jeg fikk blåst opp belgen noe. Er bare i utrolig dårlig form, peser og slimer. Skjønner nesten ikke at det går an å produsere så mye slim.

 

Det er første gang jeg bruker han endomondo, håper at det kan gi litt inspirasjon til å gå flere turer. Nå blir alt logget så da har jeg mulighet til å se om det er forbedringer etter hvert, Jada en kjenner det også men så er det det med svart på hvitt da. Det finnes utrolig mange app'er som kan brukes, men denne tror jeg fungerer for meg.

 

Ellers har det vært en OK søndag. Har nettopp spist en halvkilo salat med kylling. Utrolig mye mat, men lite kalorier.

 

Har tenkt at jeg skal ha veiedag på onsdager og legge inn her. Blir nok litt veiing imellom også, jeg klarer ikke å la være.

 

Fremdeles en god følelse for dette :D/>

 

Det er i motbakker det går oppover :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går fremdeles bra. Har fått gått en tur i dag og fått litt trim.

 

Noe som jeg virkelig gleder meg til er å kjøpe klær som jeg liker og ikke det som passer. Nå når en ser etter klær er første sorteringen om det er stort nok, så er det om det henger på kroppen sånn noenlunde fint. Til sist kommer om en liker fargene, mønsteret osv. Med denne sorteringen blir det egentlig ikke så veldig mye å velge mellom.

 

Det hadde vært utrolig deilig å ha sortert i omvendt rekkefølge. Første sortering = liker jeg det eller ikke :D

 

Det skal bli en fonøyelse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

86,9 kg i dag morgen. Der er 0,6 kg ned siste uke. Litt mindre enn hva jeg forventet, men bra allikevel. Ting tar tid og det kjennes ut som om det tar enda lengre tid når en er utålmodig.

Jeg er uansett fornøyd og føler at jeg fremdeles er i en god flyt. Motivasjonen er på topp og jeg er fremdeles sikker på at dette går veien.

Dette ble en masse pep talk, men det er bedre å snakke seg opp enn ned :D

 

Nå skal jeg på jobbreise i to dager og så blir det helg. Da trenger jeg all motivasjon for å holde meg på den smale sti.

 

Tvi tvi klart æ klare det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...