Gå til innhold

En ny start


Gjest Buzz
 Share

Anbefalte innlegg

Jada, jeg har vært her før. Jeg har lyktes før, og mislyktes før. Og på mange måter er jeg nå tilbake der jeg så ofte starter. Men jeg har altså lyktes før. Så jeg veit at det går an. Og jeg veit til og med hvordan jeg skal gjøre det. Så da er det vel bare å gjøre det da?

 

Idag klokka jeg inn på 79,1 kg, og livvidde på 93. Idealvekta er kanskje 67 kg. Våren 2010 veide jeg rundt 65 kg, det føltes bra. Litt trist at det har gått 8 år siden da. Stort sett har jeg vel ligget på rundt 75, noen ganger ned mot, men aldri under 70, noen ganger opp mot, men aldri over 80.

 

Dagens kosthold har vært prega av at det fortsatt er juleferie, og mye rester av julekos fortsatt i hus. Men jeg har fått 2,5 trimpoeng og 10000 skritt, så det er da en start.

 

Skal prøve å være flink til å registrere og skrive litt regelmessig her, for å holde fokuset på plass.

 

Målet er vel som for de fleste; litt å se bedre ut, litt å føle meg lettere, og litt å faktisk være sunnere. Jeg har hatt et par leie år, og følt meg ganske mye trist. Så har jeg tidvis gitt for mye etter for kos og tull, litt for å muntre meg opp, og litt i trassig opprør til det jeg veit er bra for meg. Men nå har jeg veldig lyst til å få tatt meg sammen og ta bedre vare på meg selv. Det vil vel med all sannsynlighet også føles bedre.

 

Så da begynner jeg nå. Det er mulig den første uka blir litt prega av julerestene sånn mtp kostholdet, før det skal skjerpes ordentlig fra neste mandag. Så hovedfokuset denne første uka blir:

-Regelmessige og fornuftige måltider

-Nok vann

-Trimpoeng

-Skritt

 

Som alltid føles det godt å være i gang. Kanskje 2018 kan bli det året jeg klarer å prioritere å ta vare på meg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Her er en til som trenger en ny start...av det kraftige slaget. På et vis litt trøst i at det ikke er bare jeg som ikke har fixa dette.

Og...som du sier...det er bare å gjøre det igjen. Vi har en lang vinter og en deilig vår foran oss og det er aldri for seint.

Jeg har forresten gitt bort & kastet alle usunne rester fra jul. Føler meg enda METT etter all spisinga så inntil videre går det greit.

 

Fine mål du har satt deg!

Her er første bud å komme i gang med å registrere mat, deretter snike inn litt forsiktig trim.

Bra du minner meg på om å drikke vann, det skal jeg ha fokus på i en senere uke når jeg er kommet litt i gang med mine første mål.

 

Lykke til, klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen

Litt slækk start, både jeg og ungene ble syke, så da utgikk treninga, og kostholdet ble ikke helt som det skulle. Men jeg har veid og målt begge mandagene, og kostholdet er definitivt bedre enn det var. Så får heller ta det som en litt gradvis start, det er vel antakelig ikke så dumt uansett. Jeg har jo tenkt til å bruke tid på dette, i håp om at nye vaner blir varige.

På disse to ukene har jeg bare gått ned 0,5 kg, det er jo for lite. Men mtp at jeg fikk mensen igår er det kanskje egentlig helt greit. Og målene har gått inn overalt, så det føles bra. Målene har minska 1 cm rundt halsen, 2 cm rundt overarm, bryst og midje og 3 cm rundt rumpe og lår. Veldig fornøyd med det ?

Målene den neste uka blir:

-regelmessige og fornuftige måltider

-drikke vann

-komme i gang med trening

 

Og takk for hilsen Jess! Håper du har kommet deg i gang ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påanigjen

Hei,

dette var som å lese om meg selv. I dag starter jeg på nettkurs, og håper dette kan være med på å disiplinere meg selv. Jeg er nå 81.9 kilo:(. 

Mål nr 1 er å komme ned til 75 kilo, så ned til 70.

 

mål den uken er å drikke nok, få noen trimpoen og og registrere mat.

 

ønsker dere lykke til!

Hilsen Påanigjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Buzz

Hvordan går det med planen? Vann, måltider, trim og gode greier. Håper du er kommet godt i gang.

Her går det seg sakte til. Ikke akkurat enkelt å få alt på plass fra dag 1, men kjenner at noe gammelt fra ryggraden kommer snikende frem. Jeg vet fra gamle dager av at det hjelper å registrere mat og å skrive i forum her inne. Jeg titter derfor innom her litt oftere enn før.

Jeg ønsker deg lykke til, har tro på at vi skal klare dette. Det gjelder bare å bite seg fast i planen.

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...