Gå til innhold
Ave

Medisiner og slanking

Anbefalte innlegg

Noen som bruker medisiner for psyken og har klart å slanke seg? Jeg bruker antipsykotika og har lagt på meg minst 20 kg. Synes det har blitt veldig vanskelig å gå ned i vekt. Lurer derfor på om det er noe poeng i å prøve. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid poeng i å prøve! Kanskje legen kan hjelpe med alternativ medisin? Vet ikke hva du tar det for men jeg bruker Mysimba som består av LDN og Bupropion. De virker mot depresjon og røykeavvenning og har nedsatt apetitt som bivirkning. I mitt tilfelle er det bivirkningen som er målet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg går og på medisiner og har lagt veldig på meg,

Vekten viser nå 84 kg, skal ned til 74 i første omgang . 

I følge kostveileder så er trivsel vekten min ca 64 kg. Men er fornøyd visst jeg kommer under 74 kg :)

Jeg har fått så veldig sultfølelse etter at jeg begynte med medisiner, så jeg jobber nå å få kontroll på den. 

Kjører lavkarbo ( keteogent kosthold) , da får jeg stabilt blodsukker. Nå ligger jeg rundt ca 30-40 gram karbohydrater til dagen og har fått ett stabilt blodsukker og mistet lysten på søtt..

Jeg har mistet 0,5kg  vann på 1 døgn :) ( Begynte Mandag / Tirsdag. Men benyttet påsken på å rydde unna matvarer og handle inn  sunne matvarer og lese meg opp igjen på lavkarbo kosthold ) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider