Gå til innhold

Veien mot helsa....


Anbefalte innlegg

Jeg er en "jente" på 37 år, som veier litt for mye.
Dette blir en dagbok for min egen del, for å få utløp for noen tanker, og for å på en måte sette det svart på hvitt hvor god innsats jeg gjør, eller ikke gjør.
Min startvekt er 82 kg, jeg er 160 cm høy, og skal ned til 60 kg.
Mitt første delmål er å komme halvveis fra fedme ned til overvekt på KMI-tabellen.

Start:
82 kg - KMI 32,8


Delmål 1:
77 kg - KMI 30,8
Delmål 2:
72 kg - KMI 28,8
Delmål 3:
67 kg - KMI 26,8
Delmål 4:
63 kg - KMI 25,2

Endelig mål:
60 kg - KMI 24

Oppstart var på tirsdag denne uka, tirsdag den 10.november.
Jeg bruker Roede-kassen fra Godt Levert, og justerer de andre måltidene ut fra anbefalinger i Roede-appen.
Jeg har også et mål om å komme i gang med systematisk trening, minst 3 ganger i uka, på tross av en voldsomt travel hverdag med tre barn og hest.
Starter med å sette meg et mål om trening en fast dag i uka frem mot jul, og så øker vi til først to ganger i uka, for så å gå opp til tre ganger i uka før sommeren.
Veiedag: Fredager
Treningsdag frem mot jul: Lørdag eller søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka har startet fint.
Maten som var med i den første kassa var god, og sunn.
Litt utfordringer med å få i meg nok middag i forhold til hva som står i anbefalingene, men tar visst dette igjen i andre måltider i løpet av dagen.
Har ikke spist verken sjokolade eller annet "godis" etter oppstart, men "måtte" ta meg en vaffel med syltetøy på jobb i dag siden det er HMS-uke.
Lønte seg ikke, siden jeg nå har kun 90 kalorier å gå på til kveldsmaten når jeg har spist middag i dag....

Ser ut fra resultatene i appen at jeg må få i meg mer frukt og grønt, så mulig jeg må erstatte noe av lunsj/frokostmåltidene fremover med frukt/grønt...
Nøtter glemmer jeg...enda en ting å jobbe med.
Ender opp som dårlig kostholdsscore på appen...

I morgen er det veiing, men tviler på at disse få dagene har utgjort noen forskjell.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, i dag var det min første veiedag.

Overraskende nok har jeg gått ned to kilo...! Tipper det er en del vann som har forsvunnet der, for to kilo siden tirsdag er litt drøyt godt resultat kun pga kosthold.

Min største utfordring denne uka har ikke vært å unngå sjokolade og potetgull, men å få i meg nok middag. Posjonene er svære!! Jeg har ikke sjangs til å spise alt jeg skal spise.

Å unngå sjokolade og potetgull har vært mye lettere enn fryktet, fordi vi har matkassen og ikke handler så ofte lenger. Og når det da er tomt for godis hjemme, ja så er det tomt. Helga nå kan bli verre derimot...jeg får prøve som best jeg kan.

Positivt utfall denne uka har vært at jeg er mye mer nøye på å få i meg to måltider og et mellommåltid fra jeg står opp til jeg skal spise middag. Og siden jeg ikke får i meg hele posjonen med middag, får jeg faktisk i meg kveldsmat også når bare klokka blir mange nok.

Nesten så jeg våger å glede meg til neste veiedag, men bare nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å se at du har fått en super start, det er motiverende.

Jeg kjenner meg igjen i den følelsen du har i forhold til mye mat. Det kan fort bli en mengde hvis man velger "magert". Egentlig litt godt å erfare at det faktisk kan bli nok mat i en ned-i-vekt periode. 

Lykke til videre 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...