Gå til innhold

Fra 95kg til 75kg - Mysimba+Levaxin


Anbefalte innlegg

Utgangspunkt
Jeg  er 25 år, bor i Oslo, startet egentlig på 94.7 kg, og veier 89.6 kg i dag. 

Veien videre er å gå ned 15 kilo. Har ingen tidsfrist jeg "må" nå vekta på, men målet er å gå ned hver uke frem til målet er nådd. Samma om det er 0.1 kg eller 1 kg, sålenge pilen går mot venstre :) 

Kosthold:
Forsøker å spise 2 skiver/knekkebrød til frokost og lunch. Til middag er fokuset 50% grønt og 50% kjøtt/karbs. Ganske standard, orker ikke noe fancy. 
Er glad i lette løsninger, så yougurt, kornblanding, suppe på boks erstatter av og til skiver.
 

Medisiner:
Går nå på 5.uka med mysimba som jeg syns fungerer. Har ikke den ulvehungeren eller konstante søtsuget lenger. Hode er fritatt fra å tenke på mat 24/7, noe som gjør det lettere å fokusere på andre ting. Gikk ned 4.9 kilo på de 4 ukene, uten å stresse. (Dette er ikke reklame for medisinen, man må ha resept fra lege, det er dyrt og 10000 potensielle bivirkninger)!!.
Bruker også levaxin mot lavt stoffskifte.


Trening
Før trente jeg hver dag, men gikk aldri under 85 kilo. Styrke og løping. Må være ærlig, nå trener jeg svært lite etter covid stengte treningssenterene. Går fremdeles tur, men ikke mye. Knærene gjør vondt, så jeg må nok gå ned noen kilo til før de tåler belastningen.  


Tenkte jeg skulle lage meg en oversikt over hvor mye jeg går ned uke til uke i denne tråden. Kanskje ett innlegg om trening og mat i ny og ne. 

Alle er velkomne til å delta i tråden, så kan vi heie hverandre frem :D 



Uke1: 94.7 kg
Uke2: 92.4 kg (mye vannvekt)
Uke3: 91.2 kg
Uke4: 90.4 kg
Uke5: 89.6 kg 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Joda skrev:

Velkommen inn i tråden. Jeg har også vektstatus i første innlegg og syns det er veldig ovetsiktlig slik. Det er også motiverende å se at det går riktig vei.

Jeg startet på 96,7 og er nå 83,5 så det går riktig vei her også. Jeg skal heie på deg👏😊

Tusen takk! 

Så flink du har vært! Hvor lenge har du hold på og har du ett vektmål? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Jeg startet frisk i januar, utgangspunktet var da 96,7. Jeg gikk ned ca 6kg frem til mars. Da Norge stengte i mars ble hverdagslivet mitt snudd helt på hode, jobben tok helt overhånd og jeg mistet grepet. Sakte men sikkert snek det seg på 3 kilo igjen og jeg klarte ikke å ta grep igjen før det ble høst. Nytt startskudd gikk 3.september og siden da har det vært 100% innsats. 

Mitt vektmål er 73kg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...