Gå til innhold

Overspising etter vektnedgang


Stian
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. For et par år siden gikk jeg ned 20 kg, og har klart å legge om kostholdet ganske bra. Etter vektnedgangen har det vært mye opp og ned. Jeg er ganske dedikert når jeg bestemmer meg for det, men sliter med at når jeg har klart å nå vekten jeg trives med, overspiser jeg. I sommer økte for eksempel vekten 7-8 kg på bare et par måneder. Nå har jeg igjen klart å kvitte meg med denne økningen, og er tilbake der jeg ønsker å være. Men, jeg er redd for å «miste kontrollen» igjen.. 

Jeg har ingen problemer med å spise normalt og sunt på dagtid, med frokost, lunsj på jobb, og middag sammen med familien. Jeg er ofte alene på kveldstid, og ender da ofte med «klassisk overspising» hvor jeg føler jeg mister kontrollen. Jeg har lest mye om dette, og lest råd som å finne ut de underliggende årsakene, osv. Jeg har en stressende jobb, utfordringer i ekteskapet, osv., så det er sikkert mye å ta tak i, men dette er ikke noe jeg får endret over natta. Noen som har lignende erfaringer, og tips til hvordan jeg kan bryte denne onde sirkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...