Gå til innhold

Ned 8-10 kg - våren 13.03.


Gjest Hemulen

Anbefalte innlegg

Gjest Hemulen

Hadde store planer om skitur, men å nei dere - ikveld var stua og sofaen min mye bedre. Var litt frossen. Har kost meg med min samboer og en god varm kopp te. Er også litt støl fra igår :( Men folkens - ikke fortvil om vi mister en treningsøkt - vi klarer oss kjempebra synes jeg. HildeAstri - du er jo fantastisk :) Jeg har også hatt planer om å trene kl 0700 om morgenen, men har jeg gjort det - å nei. Er for glad i å surre rundt i heimen om morgenen :D

 

Husk at kroppen har godt av litt hvile innimellom. Nei dere - ikke ha dårlig samvittighet (for da får jeg det også he he he) ny dag og nye muliheter imorgen.

 

Fortsatt god kveld dere :)

 

KLEM

HEMULEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen. I dag jobbet jeg til kl. 19. Da ble det rett hjem, en tallerken grønnsaksuppe og rett på trening, men bare 1,2 trimpoeng i dag.

Blir myemere i morgen. Torsdag må jeg stå over, skal jobbe litt ekstra og deretter på kino.

Ha en fin kveld, og en god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Nei ingen dårlig samvittighet... :-) Det har vi kvinner nok av fra før..

Noen som kan hjelpe meg litt. Jeg skal på fjellet på torsdag, med venner som ikke bryr seg om hva de spiser og drikker i det hele tatt. Har ikke fortalt alle at jeg går på GR. Fått i oppdrag å lage ertesuppe (de elsker ertesuppa mi) Så nå har jeg kokt 3 svineknoker for å få kjøtt og kraft til suppa. Og det er det jo LITT fett på, kan dere tenke dere. Skal prøve å skjære bort alt synlig, og la krafta kjøle seg ned slik at jeg kan fjerne det "lokket" av fett som legger seg på toppen. Phu.. Får helt angst av det her. Har jo akkurat begynnt på kurs og vil jo gjerne ha en bra start... Hjeeelp.. Vet det blir sene kvelder med mat i flere timer og vin, vin, vin, øl,øl,øl... Og det er jeg jo ikke glad i... eh... jo..

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette her, er nok bare rimelig frustrert over hvordan jeg skal takle det her...

 

Ble ingen spinning på meg i dag, men gikk frem og tilbake fra jobb. Det er 1 time meget rask gange hver vei, så det ble jo 4,7 trimpoeng..

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

ja så ar det en ny dag igjen. Og her hos meg på så SNØR det f.... h.... fløtte meg igjen!!!!!!!!! :-(

At det går ann. Nå må det vel være bra vel..... Var så deilig her om dagen da jeg var ute å gikk og kjente asfalt under beina en gang i mellom.. Herregud jeg lengter etter våren!!..

Men men, ikke noe å få gjort med det.

Som sagt en ny dag og i dag skal jeg trene spinning 1 time og step/styrke 1 time.

Hvordan gjør dere med trimpoengene på slike timer, skriver dere 1 time eller 45 min, som ofte er den reelle tiden før utøying. Jeg har regnet på 40-45min..

 

Ha en god dag alle :-)

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg ut på tur i går og forbrente 563 kalorier sto det på skrittelleren :-) Fornøyd med det. Ble 2,8 trimpoeng det. I dag blir det hjemmetrening. Enten aerolates eller kinetic. Er litt pjusk i dag, hoster og snufser og står i. Kan IKKE bli syk nå!

Venter også på våren nå. Sjelden jeg lar meg affisere av været, men nå er det jammen meg nok vinter for min del også! Jeg vil ut i marka og der vil jeg gå uten ski!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svenska
Hei svenska' date='kinetic er ett treningspill som brukes på playstation 2. til ungene, det er kjempegøy,man kan ha personlig trener eller ta enkle økter..

Ellers så har en engelsk setter,du da?

 

Det ble ingen tur på han idag,får ta det igjen imorgen.

Men fikk tatt en time kinetic,498 kalorier forbrent sto det:-) gøy men også veldig slitsomt..

 

ha en fortsatt fin kveld.[/quote']

 

 

for svar Synöve. Har aldri hört om kinetic nemlig.

Jeg har en Portugisisk vannhund.

 

Nå har jeg värt ute og gått i litt over en time rask gange. Skrittelleren sier ca 300 kcal og det blir jo 1,5 trimpoeng, men her på sidene blir det mye mer da jeg legger inn på rask gange 6 km/t. Skrittelleren sier jeg har gått nesten 6 km på en time så det stemmer jo med tempo. Hva er det som ikke stemmer???

 

Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Ser dere jenter - bare onsdag og over 20 innlegg på tråden. Forrige uke var det bare 6-7.

 

Etter planen skal jeg på boksetrening om 10 min. Vuderer om jeg gidder. Er akkurat kommet hjem fra jobbreise. Min mor kommer på besøk så her er det mengder av unnskyldninger!!!

 

Nå vel - så flinke alle er. Hemulen - du så ikke mitt andre innlegg - jeg kom meg ikke opp kl. 0600. Må bare gi opp hele morratreninga.

 

Må logge - har 8 min til å bestemme om det blir trening eller ikke!!

 

Melder i morgen.

 

Ha en fin kveld.

 

Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

god kveld alle. kommet meg hjem fra to timer trening, spist youghurt og frukt. Men er så sulten...

Driver m ertesuppelaging og pakking til fjellet. Reiser i morgen etter jobb.

Ha en strålende kveld alle, og øsk meg lykke til på at jeg klarer å holde fingrene unna kjøleskapet.

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 trimpoeng og 1500 kalorier i dag. I går ble det lite av begge sorter. Men min forbrenning er fortsatt veldig lav. Tips?? Kommer meg ikke på"do". Stor mage blir det av dette. Min største fortvilelse alltid når jeg er på jogg.

Ha en god kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble som planlagt hjemmetrim. En god økt kinetic førte til 700 forbrente kalorier og 3,5 trimpoeng. Særlig fornøyd fordi jeg var i pjuskete form i dag og virkelig i gang med å lage unnskyldninger for å ikke trene.. "man kan jo ikke trene nå man er syk etc..." Men etter en lur på sofaen så tok jeg meg sammen og satte i gang. Og nå, ja nå er jeg stolt som en hane! 6,7 trimpoeng så langt denne uka. Ligger ok an da?

Hanne: Lykke til med å motstå kjøleskapets fristelser. Mitt kjøleskap inneholder heldigvis ingen fristelser :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
for svar Synöve. Har aldri hört om kinetic nemlig.

Jeg har en Portugisisk vannhund.

 

Nå har jeg värt ute og gått i litt over en time rask gange. Skrittelleren sier ca 300 kcal og det blir jo 1' date='5 trimpoeng, men her på sidene blir det mye mer da jeg legger inn på rask gange 6 km/t. Skrittelleren sier jeg har gått nesten 6 km på en time så det stemmer jo med tempo. Hva er det som ikke stemmer???

 

Hege[/quote']

 

 

Hei hege!

 

En skritt teller regner bare ut stega dine og ikke hvor fort du går, en pulsmåler hadde vist et reelt antall forbrente kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

En time Yoga og 115 kcal forbrent er kveldens resultat. Så langt har det vært en laber uke treningsmessig for meg. : Men til helgen blir det enten skiturer eller treningsstudio. Trening blir det ihvertfall både lørdag og søndag. :D

 

Sønnene mine har PlayStation 2 og nå vurdere jeg om jeg skal anskaffe meg kinetic slik at jeg kan trene om morgenen når jeg er opptatt med andre ting om kvelden. Leste om det på "Trim og trening" nå.

 

Hanne1969 - prøv å ha noe på lur, oppskjærte grønnsaker, litt frukt, sukkerfrie sukkertøy o.l. til å "putte" innpå når suget blir for stort. :) Og til ertesuppa, den unner jeg deg kos deg med den og vinen du. :) Ta små slurker - hvis du klarer det - så varer glasset lenger og det blir ikke så mye. (Kanskje lettere sagt enn gjort for jeg elsker også rødvin). Ønsker deg ihvertfall god tur.

 

Skrives senere ha en fortsatt god uke alle mine slankekontakter :(

 

PS: Nå er det litt mer moro å komme inn her, som HildeAstrid sier dette hjalp 37 innlegg til nå. Bra folkens DS

 

Stor klem

HEMULEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Takk for råd og insirasjon til Hemulen. Skal prøve å drikke et glass vann for hvert med rødvin, og ja, jeg skal nok kose meg. Men det henger jo i bakhodet at jeg ikke vil ødelegge det jeg har kommet så godt i gang med. Ifbm at jeg reiser bort i ettermiddag, har jeg tatt mine mål og veid meg i dag. 1 dag for tidlig. Så her kommer resultatet:

 

Startdato: 09.03.06

Vekt: 75,8

Midje: 83

 

I dag:

Vekt: 73,2

Midje: 80

 

Dvs: Vektnedgang på 2,6kg, totale mål, ned 11 cm.

 

Nå må jeg stikke på jobb.

 

Ha en strålende dag der ute..

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,6 kilo ned på en uke???

Det er jo helt fantastisk!! Gratulerer!

I dag har jeg tuslet på jobb, er jo bare 2 km, men litt trim er bedre enn ingen trim. Skal på jobbarrangement i ettermiddag, men kanskje jeg klarer å presse inn en liten rusletur før det.

Strålende vær her i hovedstaden i alle fall! Nå blir det vel vår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Etter 10 min vurdering i går kveld dro jeg allikevel på airbox. Kjempetrening og noen trimpoeng. Min mor er på besøk så det blir nok moderat trim de neste dagene.

 

Det ble IKKE morratrening kl 0700 i dag. Jeg har ikke sjans å klare de tidlige treningene.

 

TIl Hanne 1969; gratulerer med kjemperesultat siste uke og riktig god tur på fjellet. Nå må du ikke være overfokusert å kostholdet. Koz deg, me hold deg unna knask, peanøtter , sjokolade etc. Nyt god mat og drikke i moderate former.

 

Til Eisol; når det gjelder magen - spis yoghurt med rosiner og linfrø hver morgen. Drikker du nok vann?

 

So far - ha en utmerket dag.

 

Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

bra for deg, Hilde Astrid at du kom deg på trening. Du er flink. Jada, jeg skal nok kose meg.

Fornøyd med hva jeg har oppnådd denne uke, men er jo ostå uke nr 1. og da er det jo lettere å få et stort vekttap.. Tenk på det a... 5 smørpakker..... :-) hihi

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

ønsker jeg dere alle. Nyt livet, men sunt. Passe på å komme oss ut om været fortsetter slik det er nå på Østlandet. :(:

 

Vi skrives nok i løpet av helgen. Koz dere alle og stor "vår"klem fra

 

HEMULEN :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svenska

var jeg på step, 50 min. Det var den beste timen så langt. Svetten silte og musklene verket da timen var over. Herlig å kjenne at kroppen virkelig får jobbe.

Idag er det herlig vär med strålende sol så jeg skal forsöke å komme meg en tur ut. Holder på med hjemmetentamen så det må nesten prioriteres når lillemor sover, og når hun er våken kan vi ikke gå ut for å gå, da sovner hun bare...

Ha en flott helg med masse aktivitet på ett eller annet vis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Denne uken har det vært motiverende på tråden her. Ikke bare fokus på kg, gram, cm, + og -. Vi vet vel alle nå at trim er nøkkelen uansett diettopplegg. Jeg er derfor særdeles fornøyd med at så mange av dere responderte på innlegget mitt om endring av fokus på tråden.

 

TENK dere hvor mange kcal vi sammen har forbrent denne uken. Musklene strammes, kondisjonen bedres og hjertet får det bedre og bedre.

 

 

Ha ei super helg med sunn kos, moderat trim og senkede skuldre.

 

Klem fra Hilde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

og ny uke med nye mål og meninger :) Gleder meg egentlig litt det går så bra.

 

Idag valgte jeg å gå en lang tur med stavene mine. Vurderte lenge ski eller bena, men med den vårstemningen, ble det bena, kjempe deilig. Har hatt en stille og rolig helg, med spinning time etter husarbeid igår.

Har drukket både øl og vin (jeg koser meg virkelig i helgene) :( MEN har ikke spist noe godteri hverken søtt eller salt og det er jeg stolt av. Det er der fettet ligger vet dere :D (inbiller jeg meg ihvertfall)

 

Håper dere alle har hatt det bra og spent å høre fra deg Hanne1969 hvordan hytteturen din gikk.

 

Da kommer jeg tilbake med vekt og mål imorgen tidlig. Ønsker dere alle en fin kommende uke. :)

 

Stor klem fra

HEMULEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Jeg har kommet meg hjem etter en fantastisk helg på Geilo. Det her gått helt fulstendig dritt med GR opplegget mitt. Men jeg har hatt det så inn i veldig sinnnsykt deilig og morsomt, og grusomt slitsomt (i bakken. Hadde jomfrutur) Har forbrennt så mye i bakken at dere vil ikke tro det. Jeg har aldrig stått på ski, ble lurt opp i den bakken, må ha vert rød løype. Jeg brukte 1,5 time på å komme meg ned!!! Jeg var like svett som etter dobbel time på spinning. For ikke å snakke om hvor mange kalorier jeg må ha forbrent på dansingen på Afterski... :-)

 

Men denne helgen kommer jeg til å leve på lenge. Fantastisk tur med utrolig mye latter og gøy med gode venner.

Så da er det bare å begynne på`n igjen i morgen dere.. :-)

 

Hei så lenge.

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er helgen over og jeg har fått 10,3 trimpoeng i helga og 21,3 trimpoeng totalt denne uka. Er veldig fornøyd med det. I går ble det en lang tur + en runde aerolates og 30 min kintic. I dag ble det 1 time squash + at jeg gikk en 7 km tur i finværet.

Veiing på tirsdag, så nå håper vi treningen har gitt resultater. I alle fall har jeg hatt det moro og det virker som jeg får energi av å trene. Så nå er jeg uansett godt motivert til å gjøre en kjempeinnsats også neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Godt å høre at flere av dere har hatt ei flott helg. Jeg var syk fredag og lørdag. Skikkelig dårlig. Bedre i dag - fikk trenet styrke ,sykkel og tredemølle.

 

Ikke øl eller vin - kort sagt ei noe kjedelig helg.

 

I morgen er det ny uke og nye muligheter. Skal føre dagboka nøye denne uka er planen.

 

Rapporterer vekt og trimplan i morgen tidlig.

 

Ønsker alle ei flott uke.

 

Hilsen Hilde:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...