Gå til innhold

Quick and easy havregrøt


Gjest Primadonn

Anbefalte innlegg

Gjest Primadonn

Mange har sikkert sett den mer eller mindre dårlige reklamen for denne grøten på TV og jeg bestemte meg for å teste den. Har testet den med Baked Apple og den er kjempe god! Det er 227 kalorier pr porsjon og er utrolig lettvint og raskt å lage (kun 2,5 min i microen og 1 min hvile etterpå).

Det overrasket meg at jeg likte den siden jeg egentlig ikke er så glad i havregrøt.

Den anbefales!

 

Lettvint, god og fin variasjon til den vanlige frokosten/lunsjen.

Den er også veldig grei å ha med seg på jobb/skole/annet hvor man har tilgang på microovn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smakt den, og den var veldig god. Men det tar ikke lenger tid å lage den selv, så jeg gjør heller det. Billigere, færre kalorier. Men helt greit med de posene hvis man ikke skal spise hjemme. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primadonn

Får ikke den samme smaken når jeg forsøker å lage havregrøt selv jeg.. og jeg skal ha litt over 220 kcal ti frokost så da er denne perfekt for meg.

Havregrøt jeg har laget selv liker jeg faktisk aldri.. Denne føltes ikke som vanlig havregrøt.. kanskje jeg er rar? hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også de ferdige bedre. Her borte (usa) har de enda flere smaker enn hjemme og porsjonspakkene ligger på ca 200 cal. Ypperlig når du er lei av den evindelige brødskiva!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primadonn

Jeg skal til USA snart, håper de har micro i leiligheten vi skal leie (men jeg tror egentlig ikke det) for da skal jeg teste :(

Hvilke smaker har dere i USA da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke den samme smaken når jeg forsøker å lage havregrøt selv jeg.. og jeg skal ha litt over 220 kcal ti frokost så da er denne perfekt for meg.

Havregrøt jeg har laget selv liker jeg faktisk aldri.. Denne føltes ikke som vanlig havregrøt.. kanskje jeg er rar? hehe..

 

Dette er sikkert fordi at quick and easy inneholder SUKKER! Hele 15g av karbohydratene er sukker. Når man lager selv unngår man jo helst sukkeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til USA snart' date=' håper de har micro i leiligheten vi skal leie (men jeg tror egentlig ikke det) for da skal jeg teste :(

Hvilke smaker har dere i USA da?[/quote']

 

Har ikkje kjøpt så mange men jeg har en sånn variasjonspakke med fire forskjellige smaker: mandel, eple og kanel, rosin og kanel og den siste er jeg ikke helt sikker på hva heter på norsk men god er den vertfall.

 

Åsså er den økologisk da, slik som det meste andre her i Berkeley.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primadonn
Dette er sikkert fordi at quick and easy inneholder SUKKER! Hele 15g av karbohydratene er sukker. Når man lager selv unngår man jo helst sukkeret.

 

Sukker ja, men jeg velger heller å spise den som inneholder litt sukker enn å spise en havregrøt jeg ikke liker uten sukker...

Jeg burde kanskje være strengere med meg selv når det gjelder det men om jeg spiser en sånn porsjon med 227 kcal et par ganger i uken så tviler jeg sterkt på at det gjør særlig stor skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte denne grøten med eple og kanel i helga, og det var kjempegodt! Begynner å bli lei av all brødmaten, så det var et godt alternativ. Sitter og momser grøt og koser meg skikkelig. :( Tar litt ekstra kanel på, det er godt. Kjøpte også den med bær og rosiner, men har ikke prøvd den ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primadonn
Kjøpte denne grøten med eple og kanel i helga' date=' og det var kjempegodt! Begynner å bli lei av all brødmaten, så det var et godt alternativ. Sitter og momser grøt og koser meg skikkelig. :( Tar litt ekstra kanel på, det er godt. Kjøpte også den med bær og rosiner, men har ikke prøvd den ennå.[/quote']

 

Si ifra når du har prøvd den da, jeg har litt lyst til å kjøpe den men er litt skeptisk så vil gjerne høre hva andre mener før jeg prøver den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nadine26
Si ifra når du har prøvd den da' date=' jeg har litt lyst til å kjøpe den men er litt skeptisk så vil gjerne høre hva andre mener før jeg prøver den.[/quote']

 

Den med bær og rosiner synes jeg er kjempegod jeg.Bedre enn den med eple og kanel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primadonn
Den med bær og rosiner synes jeg er kjempegod jeg.Bedre enn den med eple og kanel

 

Må nesten kjøpe den neste gang jeg er i butikken, er utrolig greit å ha forskjellige ting å variere frokosten med, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra når du har prøvd den da' date=' jeg har litt lyst til å kjøpe den men er litt skeptisk så vil gjerne høre hva andre mener før jeg prøver den.[/quote']

 

Prøvde den til frokost i dag, og den var også god. Min favoritt er fortsatt den med eple og kanel, uansett. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint at du la inn kalorier når grøten lages uten melk, HazelEyes, det har jeg lurt på. Er ikke glad i kokt melk og lager grøten med vann, jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg som er så kresen. Har faktisk spist den til frokost hver dag nå. Kjempegod og enkel å spise og lage. Endelig noe som funker for meg :-) Jeg må prøve den med rosiner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprekere

Har smakt den med eple og kanel. Den er jo god, men jeg synes den inneholder for mye sukker og har en litt for fin konsintens. Jeg liker bedre en hjemmelaget av store havregryn og f.eks. biter av eple eller tørka aprikos som "søtt" i. Nå er ikke jeg noe glad i søtt heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare takke den som først la inn tipset om denne grøten. Jeg synes den er knall-god, og frokosten er skikkelig snadder blitt. Blir jo litt lei av bare brødmat og knekkebrød når man ikke er så veldig glad i salater og slikt. Et supert alternativ, og jeg heier på eplevarianter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest schnuppers

Har selv bare smakt den med eple, men man trenger ikke tilsette noe annet, verken syltetøy eller sukker.. den var søt og god og ga næring leeenge. Jeg spiste den før jeg trente hard aerobic time og følte at jeg hadde mye mer å gi under hele timen. Kjempe fin..

 

Har kjøpt den med rosin også og skal prøve den til lørdagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg gjorde det jeg og, fant den jo ikke noen andre plasser. Smakte den forresten i dag, og den smakte jo utrolig godt. Den med eple og kanel. Fikk en sånn prøve pakke på kurset med den andre, kanskje jeg skal prøve den i morgen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...