Gå til innhold

Quick and easy havregrøt


Gjest Primadonn

Anbefalte innlegg

Gjest fru luna
Dette er sikkert fordi at quick and easy inneholder SUKKER! Hele 15g av karbohydratene er sukker. Når man lager selv unngår man jo helst sukkeret.

 

Trinny er det per porsjonspakke det er 15g sukker? Jeg spiser klassisk granola til frokost uten sukker/tørkede frukter, den innholder både solsikkefrø, mange slags gryn også havregryn og nøtter og 60g gir 245 kcal og med 100g ferske bær blir det rundt 265 kcal. Veldig sundt og kjempegodt og ikke raffinert sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som vet om den melken man bruker i grøten er en del av melke rasjonen? Altså et av de tre glassene med melk?

 

Slik jeg har forstått det, går det av melkerasjonen den dagen. Akkuratt slik som det er med sauser o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mezzina

til alle dere som har falt for havre quick & easy....

 

Jeg synes den var god de første gangene jeg spiste den, men litt av gleden forsvant da jeg leste nøyaktig hvor mye sukker den inneholdt... så jeg fant min egen variant:

 

40g havregryn kokes med 2 dl melk. Mot slutten av koketiden rører jeg inn litt salt, litt flytende natreen og 40g lett eplemos og et lite kaneldryss. Smaker mye bedre enn ferdigvarianten og inneholder mange færre kalorier!!!

 

Bon apetit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ripley
Er det forresten noen som vet om den melken man bruker i grøten er en del av melke rasjonen? Altså et av de tre glassene med melk?

 

Jeg regner det ikke som en del av melkerasjonen. I en porsjon er det 227 kcal, det er jo inkludert melken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mezzina

Jeg glemte å legge inn kaloriene i den grøten jeg lager. Jeg bruker som dere ser dobbel brødrasjon med gryn og eplemos. Totalt med melk inneholder denne porsjonen 260 kalorier. Det er dobbel mengde mat i forhold til ferdigvarianten og metter mye mer.

 

Ellers sa min kursleder det motsatte; melk går på melkerasjonen uansett. Men til syvende og sist er ikke det det viktigste...ikke sant? Regnskapet over antall kalorier på slutten av dagen er jo det som avgjør om vekta går ned eller ikke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...