Gå til innhold

Ned 8-10 kg - våren 20.03


Gjest HildeAstrid

Anbefalte innlegg

Og god morgen til deg og alle andre her på tråden! Og sånn en strålende solskinnsmorgen det er (hadde det bare ikke vært så fordømt kaldt!... jaja).

I går hadde jeg for første gang på lenge en treningsfri dag, kun 0,8 trimpoeng for rask gange hjem fra jobb ble notert. Kroppen min er nok blitt kjørt litt hardt i det siste og protesterte ved hjelp av dundrende hodepine, vonde bihuler og generell slapphet.... Så da var det bare å gi den en pause. I dag føler jeg meg mye bedre og er klar for å gjennomføre resten av ukeprogrammet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

I dag - Påskevær skulle jeg gjerne ha tatt fri fra jobb for å nye været på skitur. Får nøye meg med å se ut av vinduet heller.

 

Det ble håndball og rask tur i går - ikke MRL. Eldste jenta hadde håndballkamp som jeg måtte se.

 

I da er det uken høydepunkt - airbox.

 

Ser at mange av dere spinner. Skal prøve meg en dag, men jeg liker det ikke.

 

Hemulen; så hyggelig å få vite navnet ditt.

 

Noen kloke ord;

" Bekymringer er som en gyngestol.

Den gir deg noe å gjøre, men du kommer ingen vei!!"

 

Klem fra midt i Nord-Norge ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Ja dette vår været her i Norge er til å rive av seg håret av. I forrigårs syklet jeg blid og fornøyd til jobb, litt kaldt men hadde kledd meg godt. Sola skinnte og fuglene kvittret. I går var det -5, så det ble ingen sykling, men på dagen når sola skinnte var det dødsvarmt, var så man kjente seg helt vår yr... :-) Og i dag våknet jeg opp til at det SNØDDE... Herregud, blir jo helt forvirra av det her... Men men, det går vel snart over...

Som en del av dere kansje fikk med dere, var mitt siste innlegg ikke veldig positivt.. Og til HildeAstrid: Tusen tusen takk for oppmuntring!! :-)

Har vert sliten og mulig det er derfor jeg var så motagelig for disse jævlene som setter bo i hodet mitt..

I går ble det spinning 1,5t og litt styrketrening, så det ble jaggu 4,2 trimpoeng = 860 kcal... :-)

Hilde Astrid; jeg tar utfordringen:

1. Jeg er flink til å oppmuntre andre.

2. Jeg er omsorgsfull

3. Jeg er flink til å se positivt på ting, ( detter ned innimellom, men kommer meg rimelig fort opp igjen)

4. Jeg har evnen til å le av meg selv..

5. Jeg er flink til å koooooooooose meg....... :-) hihi

 

 

Noen fler som tar denne utfordringen??? Det var vanskeligere enn jeg trodde...

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Der ser du. Egentlig er du et unikt enestående menneske. Vær bevisst på de 5 punktene når motbakkene kommer( og det gjør de av og til!!)

 

Ha en utmerket dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag på for denne uken. Reiser bort i morgen, men er hjemme igjen på søndags kveld. Det vil ikke bli organisert trim disse dagene, men dansekveld på lørdag. Håper det blir gøy.

Snakke spå mandag. Klem fra meg til alle dere flinke damer, for teg tror ikke vi har med noen menn, eller???

Hei.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... har jeg gått lang tur til tross for at det er surt og kaldt! Jamen det ble det ikke over 700 kcal forbrent. Jøss! Føler meg litt flink nå ja, 3,6 trimpoeng i dag så nå er jeg back on track. I morgen er det squash så det blir vel 5 trimpoeng der også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Hilde Astrid, ser du er på her nå. Og til dere andre også.

I går ble det jammen 7!!!!!!! trimpoeng. Jeg løp så mye frem og tilbake på jobb at jeg ga meg selv et ekstra poeng for det. Pluss at jeg feiet hele gårdsplassen på jobben, og det var jo litt av en jobb.. I tillegg hade jeg mine faste timer på treningssenteret: 1 time spinning og 1 time step/intervall.

Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg får lagt inn målene her. Får bare lagt inn midjemålet...

Jeg har gått ned bare 4 cm siden sist torsdag. Kurskveld i kveld. Gleder meg litt til det, siden jeg ikke fikk vert der forrige uke. Har jo bare vert der på oppstartsdagen.

 

Ha en fortreffelig dag alle sammen.

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svenska
Hilde Astrid' date=' ser du er på her nå. Og til dere andre også.

I går ble det jammen 7!!!!!!! trimpoeng. Jeg løp så mye frem og tilbake på jobb at jeg ga meg selv et ekstra poeng for det. Pluss at jeg feiet hele gårdsplassen på jobben, og det var jo litt av en jobb.. I tillegg hade jeg mine faste timer på treningssenteret: 1 time spinning og 1 time step/intervall.

Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg får lagt inn målene her. Får bare lagt inn midjemålet...

Jeg har gått ned bare 4 cm siden sist torsdag. Kurskveld i kveld. Gleder meg litt til det, siden jeg ikke fikk vert der forrige uke. Har jo bare vert der på oppstartsdagen.

 

Ha en fortreffelig dag alle sammen.

Hannemor[/quote']

 

 

Det höres ut som litt av en dag du har hatt!

4 cm er jo kjempebra, blir spennende å höre hvordan det går på kurset ditt.

Selv skal jeg på step ikveld, gleder meg :-)

Har ikke värt ute å gått noenting nesten denne uka, det er så fryktelig isete overalt. Jeg kommer sterkere tilbake med trimpoeng i neste uke.

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Så flink du er Hannemor. Du minner jo om Durasellkaninen!!!!!

Jeg må nok melde negativt. Ha hatt skiveutglidning i nakken for en tid siden. I går smalt det til med skrekkelig vondt. Jeg maktet ikke å gå på trening selv om airbox onsdager er særdeles morsomt.

Er litt bedre i dag. Skal spinne i 1/2 time + 1/2 time styrke.

 

Den h..... nakken tapper meg for krefter. Nå har jeg gått 2 år med konstant kronisk smerte i nakke/hals.

 

Halloooo der ute; er det noen som har gode råd. Jeg er villig til å prøve alt - selv healing......

 

Puh - hilsen Hilde :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg set meg jo ikkje så høge mål då, så det er lett å oppnå, men likevel: Ein time spinning i går, det var må nr 1 for veka. Mål nr 2 er spinning i morgon, fredag, før kveldskosen med sein middag og tv, og kanskje eit glas vin...

 

Så må det bli tur i helga, på sykkel, ski eller til fots, det får me sjå på veret.

 

Hei og hopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Startvekt: 75,8kg

Vekt i dag 72,3kg...:-)

Start midje: 83cm

Midje i dag: 79cm

Totalt - 15cm. -3,5kg fra oppstart 09,03,06

Og dette enda med den helgen jeg hadde på fjellet..

Jeg synes det er kjempelurt jeg Vestis å ikke sette for store mål. Skal være realistisk!! Du er kjempeflink.. :-)

Tusen takk for all oppmuntring Svandska og Hilde Astrid.

Og Hilde Astrid; Jeg lo godt av kommentaren din... Duracellkanin haha... Ja jeg kan nok oppfattes slik innimellom...

Kjenner til problemet ditt med nakken, har selv en nakkeslengskade jeg fikk da jeg var 14 år. Har slitt med dette siden og gjør det fortsatt. Ikke greit når kroppen stopper helt opp. For meg er det viktig å trene å holde blodsirkulasjonen i gang. Blir dårlig m mye vond i hode og hværkende skuldre og nakke så fort jeg har et opphold med treningen. Jeg vet jo ikke hvordan din skade er i forhold, men vil bare si Stå på for å finne en løsning som fungerer for deg. Det der er IKKE gøy.

 

Må løpe å hente barn.

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Når man har barn, går ikke alt som man vil - selv når de er 15 og 17 år ;)Prioriterte å være med på fotballkamp på onsdag med 15-åringen - resultat - ingen trening. :( Torsdag, får tlf. på jobb om jeg kan bake kake for eldstemann som han kan ha med seg på jobb (er utplassert) siden det er siste dag - resultat - ingen trening :(. Men jeg er i farta ganske mye allikevel i løpet av en dag, så jeg sitter ikke stille.

Denne helgen reiser samboer og jeg til campingvogna vår og slapper av :) Skal ta med stavene og ta en tur imorgen lørdag. Jeg er også enig med Vestits at vi skal ikke ha for store mål. Det er jo moro bare man ser noe forandring innimellom.

 

Jeg er fornøyd med meg selv - at jeg har klart det jeg har klart så langt - og det er mye takket være dere her inne.

 

Ønsker dere en fortreffelig helg - og husk og koz dere nå da - uten dårlig samvittighet. Er tilbake søndag kveld.

 

STOR KLEM

HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svenska

Gratulerer med flott resultat Hanne!

 

Var på 1 time step up igår. Vi hadde vikar og hun kjörte oss steinhardt! Svetten hagla og musklene skrek, men det er jo godt også :-)

 

Noen som vet om en step er 15 cm når den er på det laveste? Og hva skriver man i trimrapporten når man har steppen et hakk opp?

 

Ha en flott dag allesammen! Her er det strålende SOL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Hei Svenska!

 

Jeg har alltid ført step på 15 cm, og fører tid nærmest de kcal jeg har forbrent. Nå bruker jeg pulsklokke og det er vesentlig forskjellig på den og det som står i listen her inne. Jeg hadde bare lagt på litt på tiden jeg hvis jeg hadde gått et hakk opp.

 

HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg meg 6,8 trimpoeng. Kjørte en squashtime som var så intensiv at jeg trodde jeg ikke kom til å kunne bevege meg på mange timer etterpå, men så når min kjære foreslo en kveldstur så var jeg med :-) Han mente det ville gjøre godt å gå seg ned etter en så hard squashøkt, og jeg tror faktisk han hadde rett i det!

I dag spørs det om jeg rekker noe trim, må være effektiv, må rydde og vaske i leiligheten, samt pakke og legge meg tidlig. Flyet til Berlin går 07.25 i morgen... Men kanskje jeg rekker bittelitt kinetic mellom pakking og Beat for Beat. Vi får se.

Det er i alle fall en strålende morgen her på Østlandet og jeg elsker denne deilige følelsen av å være motivert!

 

HildeAstrid: Veldig trist å høre om nakken din, håper det retter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Wow, Ebelle. Det er kjempebra.. Dette er jentene sine det. Godt å høre at der er fler Duracellkaniner her inne, hihi. Hilde Astrid kaldte meg det da jeg hadde mange poeng på en dag...:-)

Hemuel; sånn er det jo bare innimellom. Vi får ikke planen vår til å gå opp bestandig. Tenk langsiktig!! Og det gir jo en god følelse å vite at man har stillt opp for barna og da, det er jo tross alt derfor vi har de.. Tenk for en kjedelig mor a, som sier nei til alt slikt for å gå på trening eller hva det måtte være istede for å være der for barna...

I dag må jeg nok innse at jeg ikke har tid å gå på trening. Jeg har en leilighet som jeg har solgt som jeg skal vaske ned. Og jeg utsetter det og utsetter det. Overtagelse neste fredag. Så jeg MÅ bare få ut fingeren. Hadde håpet å slippe å bruke hele søndagen på det, så jeg får karre meg ned å begynne i dag. Men det blir vel kansje noen trimpoeng av det og.. :-)

Snakket med min mann på tlf i går etter kurset, Fortalte stolt at jeg hadde gått ned 1 kg til siden sist uke. Fikk et lite kremt tilbake med kommentaren: Jammen kan du ikke passe på at du ikke tar bort alt som er mykt da..... :-) hihi Jeg er så heldig som har en sånn en..

 

Her på østlandet er det strålende sol. Deilig start på en fredag.

Stå på dere..

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synøve

Sån en mann har jeg også hannemor,nå får jeg ikke lov og ta av mer,blir jo ikke noe og ta i sier han:-) herlige mannfolk.

Men ett par kilo til vil jeg ned og det skal jeg klare fordi om det tar lang tid:p

 

Var på vekta idag den har ikke rørt seg siden sist,men har gått inn 2 cm.

 

Har en utfordring imorgen,skal i bursdag..det er koselig med bursdager, men jeg vet det er masse kaker der....Men jeg skal holde meg unna,skal......

 

Ha en kjempefin helg alle sammen. Håper vi snakkes i helgen.

 

 

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

oss Synøve som har slike herlige menn.. :-)

Jeg skal også i bursdag i morgen, til min niese som ble 6år her om dagen. Så vi får tenke på hverandre!!! Men husk at det er lov å kose seg litt da..

 

Ha en fortreffelig fredag, alle dere der ute..

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I eit nydeleg vårver heiv eg meg på sykkelen med ein gong eg kom heim frå jobb, og sykla to mil på 55 minutt, = over 20 km/t i snitt. Ganske sliten no, nydusja, og med eit glas raudvin handa er eg så utruleg i fredagsstemning!

 

Snart skal me sjå barne-tv og eta pizza, og kosa oss skikkeleg.

 

God helg til alle!

 

Klem frå Vestis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Vestis; rødvin til barne tv fredag ettermiddag - kuuullt. Sitter mutters alene og venter på min yngste datter (12 år). Tør ikke ta noe vin før hun er i hus.

 

Ellers så har jeg lært meg å trene andre i dag av Frode Kyvåg. Veldig interessant. MEN i morgen er det trening i studio og på beina.

 

Ha ei trivelig helg alle sammen.

 

Fra Hilde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Hei alle sammen.

Så da sitter jeg her da, mutter alene (egentlig litt deilig, datteren er på øving helt til kl 18. i kveld)

Det gikke ikke så bra med GR opplegget i går. Gikk skeis da jeg kom i selskap. Trodde jeg skulle klare å kolde meg nna kaker, men det gjorde jeg ikke. Det var så mange gode at jeg klarte heller ikke nøye meg med å smake på bare en. Ble flere små. På kvelden ble det godteri forran tv1 sammen med datteren min (hun er 11)

Så i dag får jeg prøve å spise litt mindre tenkte jeg. Må også vaske hele huset her. Og så skal jeg prøve å få kommet meg ut å gått en god tur etterpå. Så får jeg bare prøve å ikke bli deppa fordi jeg koste meg litt ekstra i går. :-)

 

Kommer innom i morgen med treningsplan for neste uke.. :-)

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synøve

Sitter her og har skikkelig tannverk,er så vondt..

 

Ja,hannemor jeg sprakk også på bursdagen igår ble noen små kakestykker måtte bare smake på alle:-( Men får være flink idag..

Har allerede vært ute og gått en times tur,det var deilig.

Tenkte jeg skulle prøve og tameg en halv times spinning også eller kinetic:-)

 

 

Ha en fin søndag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Ja, det går opp og ned for oss alle. Så synd at mange plages med dårlig smvittighet for litt kos i helgene. Slutt med det!!! Min dårlige samvittighet i dag er at jeg IKKE|har vært på ski i det nydelige været. HUFFFFF!!!

 

Om kort tid reiser jeg på jobb tur sørover. Melder med på tråden igjen forhåpentligvis tirsdag kveld. Det blir nok 2 dager med lite trim og god mat. Skal forsøke¨å være flink.

 

So long alle sammen.

 

Hilsen Hilde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Har hatt en stille og avslappende helg. Kost meg med godt drikke, litt peanøtter og saltstenger + litt ekstra mat, men har det helt fint. :( Gikk en lang tur på 1,5 t på lørdag i strålende sol.

 

Vi skal ikke ha dårlig samvittighet, det har ingen av oss fortjent. Det er ille at vi skal tenke så veldig på det "gale" vi gjør/gjorde. Nei, nå må vi se på alt det positive :) tenk alle de kiloene vi har gått ned til nå og med det som vi har igjen, så kan vi trygt ha god samvittighet.

 

Jeg begynner å lure på om jeg skal melde meg på Styrkeprøven Eidsvoll-Oslo (6 mil) i juni. Må legge meg i sykkeltrening da, men det skal jeg klare. Hmmmm må tenke litt til. Det er litt ok å ha et mål også.

 

Håper det går bra med deg HildeAstrid og nakken din og Synøve din tannverk. Det er vondt begge deler. Føler med dere. :(

 

OK jeg kommer tilbake imorgen tidlig med resultater. Ha en fortsatt god kveld.

 

Stor klem fra

HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...