Gå til innhold

Hjelp!!! Det er snart tid for påske-egg!


Gjest inspirert

Anbefalte innlegg

Gjest inspirert

Jeg trenger noen tips til hvordan jeg skal takle dette med påske ferien.

I fjor la jeg på meg 6 kilo i påsken. Jeg sa til mannen min at det får bli anderledes i år og da svarte han: Meg og ungene skal ha påske egg.

Jeg blir lei meg og frykter at viljestyrken ikke holder til å si: nei! til snop og god mat i en hel uke.

HJELP MEG!!!

 

Smil fra Inspirert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke ann å begrense påske eggene til påskehelga.. altså ikke finne de frem før skjærtorsdag? Åsså ikke kjøpe inn mer godterier enn at når det er tomt så går det ikke ann å fylle på? Da får jo de litt og det er lettere å stå i mot i noen dager, (ha en dags sprekk) enn å holde i mot i over en uke.

 

Her i huset står det godterier på bordet kvar dag. Jeg rømmer på rommet mitt. Jeg bor i bofellesskap med 3 andre jenter og det at jeg slanker meg skal jo ikke påvirke de om de ikke vil bli påvirka. Nå hører jeg de planlegger is og sjokolade og potetgull etter skolen i dag. Blablabla. Jeg bruker på forhånd å planlegge hva jeg har lov til. Så i dag har jeg lov å ta en kule med is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk aldri påskekegget før 1. påskedag jeg husker jeg. Resten av dagene var egentlig litt som vanlig og masse appelsiner og solo (finnes jo i lett).

 

Hente til nød at vi fikk påskeegget på påskeaften, men pleide helelr å få LITT lørdagsgodt da og på morran 1. dag var det opp å leite etter egg som var gjemt i stua og spise godteri til frokost :(

 

Må vel ikke bare ha godis vel. lag en stor fruktbolle også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må forberede deg psykisk. Det er som å slutte å røyke. Bestem deg for at dette vil du, og du må tenke på en annen måte.

 

Si til deg selv at godteri er dumt. Gi deg selv tro på at sunn mat er bra for deg. I stedet for å tenke at jeg kunne ønske at jeg kunne spise godteri må du si at dette er ikke noe for meg. La de andre bare holde på. Smil til dem og si bare kos dere, men det er slett ikke sunt, og at dette er ikke noe for deg. Det er viktig å gi seg selv troen, og selv finne andre alternativer som er gode og bra.

 

Man må endre selvsnakket sitt skal man lykkes. Lysten ligger i hodet og ikke i magen..:()

 

Stå på, jeg er sikker på at du klarer det, og god påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kreps69

du kan kanskje legge "kosemerkene"dine i et egg og spise m god samvitighet litt hver dag?!på fredag og lørdag bruker jeg en liten skål til og legge en håndfull potetgull og tenker/motiverer meg selv til at -dette er det potetgullet jeg skal ha i kveld.tar jeg en øl tar jeg mindre potetgull i skåla.det fungerer bra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Jeg er vokst opp med at påskeegg er for barna, mens voksne tar av i påsken av all den deilige fysiske aktiviteten som brenner unna deilige middager.

 

Barna får påskeegg, ikke vi voksne. Si til deg selv: påskeegg er for barn, påskeegg er for barn, PåSKEEGG ER FOR BARN.......:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LenaMarie
du kan kanskje legge "kosemerkene"dine i et egg og spise m god samvitighet litt hver dag?!på fredag og lørdag bruker jeg en liten skål til og legge en håndfull potetgull og tenker/motiverer meg selv til at -dette er det potetgullet jeg skal ha i kveld.tar jeg en øl tar jeg mindre potetgull i skåla.det fungerer bra for meg.

 

Jeg og sambo syns også at det ikke er påskemorgen uten å leite etter egg (har ingen barn, er 24 og 27 år...). Vi gjemmer for hverandre, og blir nesten som barn igjen, hehe. Hvis dere har en tradisjon med det så syns jeg ikke du skal bryte den og si at påskeegg bare er for barn. Si til deg selv at det snopet som ligger i ditt egg er lov å spise, ikke mer enn det. Spar kosemerkene dine til egget, og kos deg med andre sunne ting før i uka. Det er jo mange gode ting som ikke koster kosemerker også (var i alle fall fritt da jeg gikk på GR kurs for 5 år siden...) : Dietorelle og Läckerol for eksempel.

 

Lykke til, og riktig god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert

Takk for mange gode svar og tips. Det er helt rett at påskeegg er for barna,men når det blir jul og påske blir jeg fryktelig barnslig;)

Men jeg merker at det går rette veien. Suget er ikke så stort lenger. Forleden var jeg på foreldremøte og da kommer som alltid kaker og kjeks på bordet. Da spiste jeg en sunn og mettende kvelds før jeg gikk, og dermed klarte jeg å styre unna kake bordet:) HURRA! Så jeg er litt mer optimistisk med tanke på påskeferien.

Får bare glemme at det gikk så galt i fjor. Og heller kose meg med en vakker tur på fjellet:)

 

Inspirert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MonicaL

Husker jeg så på Senkveld med Thomas og Harald i påsketider i fjor, og da var Jeanette Roede der. Hun gav Thomas et stooooooort påske-egg, og da han åpnet det opp var det ikke godteri inni, men enda et egg som var mye mindre enn det første. Da han åpnet opp det lille egget fant han godteriet sitt! :(

 

Poenget var at man skulle kunne spise godterier i påsken hvis man ville, men bare passe på å begrense det og ikke ta helt av. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig glad i påskeegg.. Veldig koselig å både gi og få, det er fast tradisjon mellom samboeren min og meg hver påske. Men, i år har det endelig blitt på tide for meg å begynne med prosjektet med å gå ned i vekt, og da må snopberget vike. Samboeren min og jeg skal vente med å gi hverandre påskeegg til påskeaften og fylle det med påskekos istedet for godteri! En cd man har ønsket seg? En krimbok? Noen pene ord? Gleder mer enn masse godis...

 

Jeg gleder meg til påsken - lange skiturer, masse kos og krimlesing i hytteveggen! Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Et lite tips som jeg klarte å følge for 4 år siden, da jeg hadde lagt om kostholdet totalt.

Jeg elsker de her kolibrieggene (sjokolademarsipanegg m/strø) :( Den påsken hadde jeg et slikt egg som jeg skjærte en bit av hverdag fra skjærtorsdag og ut påsken. Da hadde jeg noe å glede meg over hver dag, og det var faktisk nok - for meg da.

Iår tenkte jeg å fylle et lite påskeegg både til sambo og meg. Skal kjøpe minigulerøtter og legge oppi sammen med lacryl o.l. Vi elsker disse gulerøttene :rolleyes Ellers så er det sikkert mulighet for å gå en tur, ta turen på formiddagene så er ettermiddagen og kveldene fri. Jeg har kjøpt meg strikketøy for å ha noe i fingrene, og det hjelper også :( Lykke til, tror ikke du greier 6 kg iår, stå på. Tenk på den deilige sommeren vi går imøte.

 

Hilsen

HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda , kan godt skjønne at du vil ha påske egg!

Kan du ikke få mannen din til å fylle ditt egg med noe annet bra, enn snop?

F.eks nytt undertøy , deilig krem eller noe... da får du litt i pose og sekk.både spenningen med egget og noe deilig for deg selv?Bare en tanke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrine

Ærlig talt, det er da bare til å la være å spise snop fordiom det er påske. Jeg forstår ikke problemet. Hvor motivert for slanking er egentlig du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du legger ikke på deg seks kilo av ETT moderat fylt påskeegg. :)

 

Spar opp noen kosemerker og kos deg!

 

Jeg "gruer" meg mer til å være under min vidunderlige svigermors kjærlige omsorg. Hun varter oss opp hele tiden, med all slags godsaker. Og når jeg er der så går jeg inn i en "nå er jeg på ferie - nå er alt lov!!"-modus.

 

Må i hvert fall dra med meg joggeskoene, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnelin

:P heia!

 

Jeg skjønner godt at ungene skal ha påskeegg, men trenger gubben det?

 

Trodde det var bare til ungene. Hos oss er det ungene som får påskeegg, det får de på skjærtorsdag og skal vare hele påsken. De har heller ikke annet enn de små eggene.

 

Har du prøvd å lagd grønnskasfat som godte? Det er kjæmpe populært hos oss, en bruker f eks:

 

Gulrot, epler, paprika, brokkoli, osv, en liten pose tortilla og lett rømme dipp

i dippen blandes det f eks paprikakrydder, eller et annet krydder som en liker. Det er fint om krydderet ikke inneholder salt ettersom at det ikke er så bra å spise.

 

Stå på jente, denne påsken kommer det til å gå bra!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert

Dere alle har så rett så rett.

Sjokolade er nok den største grunnen til at jeg ble så stor som jeg ble. Spiste mye av det i smug, uten at jeg merket det selv engang.

Men nå er det slutt på det.

Det er slutt på ubevisst spising!

Ungene får påske-egg av mormor. Og som det ble foreslått ovenfor, jeg har hintet litt om en god ansiktskrem som jeg ønsker meg i egget mitt:)

Da blir jeg vakker og ikke fet! ;)

 

Takk for mange gode råd og oppvekkere!

 

;)Inspirert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlyset79
Ærlig talt' date=' det er da bare til å la være å spise snop fordiom det er påske. Jeg forstår ikke problemet. Hvor motivert for slanking er egentlig du?[/quote']

 

Hørt om fristelser? Alle har sine ting; noen sjokolade, andre potetgull eller fete middager.

 

Hva gjør du egentlig her inne på vektklubben? Hvis det er så lett for deg å ikke spise snop, så har du vel heller ikke noe her å gjøre enn å komme med usaklig kommentar? Respekter at andre ikke synes det er like lett som deg å stå i mot fristelser. Man kan være motivert som bare det, og likevel ha lyst på noe godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathped

Eg vil unna meg litt godt i påska. Eg syns det er heilt greit å kosa seg i høgtid og fest, men med planlegging. Så eg kjem til å kjøpa snop til ungane og 3 ting til meg. Har ikkje påskeegg men vil ha litt godteri. Så eg kjem til å ha ein sunnare sjokolade, 2 pakker tyggis og Lackerol. Då er eg fornøyd. Trur ikkje det er lurt å vera for asketisk, for einmå tenka langsiktig: Livsstil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert

Nå har jeg lest igjennom tråden jeg startet for en stund siden. Mye bra. Mange gode tips:)

Jeg har også lest innlegget til lilletrine og nordlyset79. Og jeg må si meg enig med sist nevnte.

Det er vel ingen som er med i Grete Roedes vekt klubb fordi vi er så veldig flink og viljesterk. Hvorfor er vi blitt overvektig??? Fordi vi har spist for mye. Selvsagt er det flere grunner også, men jeg vil påstå at det er hovedgrunnen.

Mange legger mye på seg i forbindelse med svangerskap og fødsel. Det er forståelig. Jeg la også på meg der.

Så det er nok kombinasjoner mellom flere ting som gjør at det blir som det blir.

Men det jeg syntes er trist er å møte slike holdninger her inne. Et sted som skal virke motiverende og oppmuntrende for mennesker i samme situasjon.

Så jeg foreslår at vi holder smålighetene for oss selv og prøver å forusere på det positive.

 

Inspirert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...