Gå til innhold

Hjelp!!! Det er snart tid for påske-egg!


Gjest inspirert

Anbefalte innlegg

Gjest schnuppers
Nå har jeg lest igjennom tråden jeg startet for en stund siden. Mye bra. Mange gode tips:)

Jeg har også lest innlegget til lilletrine og nordlyset79. Og jeg må si meg enig med sist nevnte.

Det er vel ingen som er med i Grete Roedes vekt klubb fordi vi er så veldig flink og viljesterk. Hvorfor er vi blitt overvektig??? Fordi vi har spist for mye. Selvsagt er det flere grunner også' date=' men jeg vil påstå at det er hovedgrunnen.

Mange legger mye på seg i forbindelse med svangerskap og fødsel. Det er forståelig. Jeg la også på meg der.

Så det er nok kombinasjoner mellom flere ting som gjør at det blir som det blir.

Men det jeg syntes er trist er å møte slike holdninger her inne. Et sted som skal virke motiverende og oppmuntrende for mennesker i samme situasjon.

Så jeg foreslår at vi holder smålighetene for oss selv og prøver å forusere på det positive.

 

Inspirert.[/quote']

 

 

Helt enig med deg. Jeg syns det blir trist hvis det er sånn at man ikke kan spørre om råd på hva man vil fordi man skal få spydige kommentarer tilbake.

 

Poenget her er vel at vi alle er kjempe motivert for slanking. Er vel derfor vi er her inne og mange av oss betaler masse for å gå på kurs. Hadde det vært så enkelt å ikke spise godteri så hadde vi kunnet spart de pengene og heller kjøpt oss en kul bukse i str. 36.. men det kan vi nemlig ikke. Og det har ikk enoe med motivasjonen å gjøre.. snarere mange andre faktorer. Jeg ble faktisk egentlig ganske sint, jeg, når jeg leste det svaret.. Vi skal jo motivere hverandre, ikke kritisere hverandre for å selv føle oss bedre..

 

Jeg for min del er veldig motivert for slanking.. så motivert at jeg faktisk gråt store tårer i flere timer den dagen jeg meldte meg på GR kurs. For meg var dette et veldig stort skritt å ta og veldig skremmende og det fikk meg til å føle meg helt forferdelig at jeg faktisk måtte ha hjelp av andre til å slanke meg. Nå er saken helt motsatt.. jeg gråt da jeg veide meg i går og så at jeg hadde gått ned 1.1 kg.. første nedgangen.. For meg var det veldig stort.. men allikevel går jeg her og gruer meg som en unge til påske. For da skal vi på hytta hele familien.. og uansett hvem påsken er for så er saken slik at moren min og søsteren min baker nå for harde livet, for å ta med på hytta, for her skal det koses..:-) og det vil være godteri i alle skåler og potetgull og sjokolade og colibri egg og alt det hjertet kan ønske (eller magen).. Det skal mer enn viljestyrke til for å unngå alt dette.. MEN!!! Jeg for min del skal gjøre følgende:

 

Bake vannbakkels (etter oppskrift her inne)

Vanilje kesam og lettsyltetøy

 

så har jeg også noe å kose meg med mens de andre spiser seg store og fete (hmm... de er de minste menneskene i verden :-D)

 

I tillegg skal jeg dele opp eple og banan i biter og blande med vanilje kesam.. nydelig..

 

Så skal jeg bare ta en liten sjoko bit, kanskje...

 

Lykke til og god påske alle sammen..

 

og noe jeg også skal tenke er at hvis jeg sprekker litt, så trenger jeg ikke sprekke resten av kvelden.. bare brette opp armene og gå en ekstra skitur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert

Takk!

Ja dette er ikke noe sted for spydig kritikk osv. Vi må jo støtte hverandre for å klare dette!

Å slenge ut en kommentar som : Bare la være å spise sjokolade. Er stort sett en tilsvarende kommentar mennesker uten problemer med vekten kunne kommet med.

Men, men... Vi får se en annen vei:)

 

Så flott at du har tatt det store skrittet! Gratulerer! Og slike avgjørelser krever som oftest noen bøtter med tårer:)

Gratulerer med første nedgangen!

 

;)Inspirert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest schnuppers

Tusen takk, inspirert..:-) og i lige måde.. du har alltid så hyggelige innspill :-)

 

Og jeg må si at vektklubben er bare helt utrolig.. så motiverende og positiv.. gjør at jeg gleder meg hver dag til å logge på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger noen tips til hvordan jeg skal takle dette med påske ferien.

I fjor la jeg på meg 6 kilo i påsken. Jeg sa til mannen min at det får bli anderledes i år og da svarte han: Meg og ungene skal ha påske egg.

Jeg blir lei meg og frykter at viljestyrken ikke holder til å si: nei! til snop og god mat i en hel uke.

HJELP MEG!!!

 

Smil fra Inspirert:)

det som er lurt er å planlegge påsken, kjøp inn mye sunn mat og planlegg hva du skal ha til middag de forsjellige dagene, lag også litt gode deserter som fruktsalater og hermetisk frukt. Sans har også kommet med en kjempegod is som er 145 kcal pr 100 gram. Kjøp deg et påskeegg som ikke er så stort, og fyll det. Ta litt hver dag, og fordel det til hele påsken. Når det gjelder vin ol. så planlegg på forhånd hvor mye du skal ta, tenk at 1 glass vin er veldig godt, men det holder med det ene glasset. Hvis du følger disse tipsene så tror jeg ikke du legger på deg 6 kilo. Legg også inn en gå tur hver dag. Lykke til med påsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlyset79

Hei inspirert!

 

Beklager om jeg gjorde tråden litt for spennende.

Reagerte på et innlegg, og måtte få ut litt frustrasjon =)

 

Jeg går både på grete roede kurs og bruker vektklubben. Jeg er skikkelig motivert etter 12 kg minus, men blir utsatt for mine fristelser titt og ofte. Av og til klarer jeg å stå i mot, andre ganger ikke. Forskjellen er at nå kan jeg spise "litt", og ikke fråtse i meg en diger sjokolade.

 

Håper du får en fin påske, og at du kan unne deg litt godt.

Alt er lov med måte =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert

Mange tilbakemeldinger:)

Men jeg tror jeg må gi meg selv litt mer kreditt. Jeg er tross alt 9 kilo lettere enn i fjor. Jeg lever et annet liv nå (og godt er det!).

Selvfølgelig er jeg fremdeles glad i sjokolade, men jeg har ved flere anledninger tatt meg i å stå imot fristelsen uten å bli i dårlig humør. Så det kommer seg:)

Etter jeg fikk mitt første barn i 2001 har bare vekten pekt en vei. Og jeg har gjemt meg bak store klær og unskyldninger som: Jeg kan ikke slanke meg når jeg ammer, eller når jeg er syk, gravid, har mensen, det er jul, påske, bursdag, nyttår osv.... Som dere forstår har unskyldningene vært mange.

Men nå er det stopp!!!!!

Målet mitt er å veie 60 kg. (Jeg er ikke så høy:)) Men det egentlige målet mitt er å kunne kjøpe en fin badedrakt til sommeren. Kjøpe den jeg syntes er fin. Og ikke bare ta den eneste som passer. Jeg er ferdig med tiden der jeg gråt i prøverommet fordi jeg så ut som en surret svinesteik i badedrakten!

 

Så nå ser jeg frem til en koselig påske tur med min familie. Jeg pakker med meg GR-kokebøkene, vekten og pulsklokken og reiser til fjells!

 

(Har med meg en New energy som reserveproviant)

 

Gleder meg!

 

;)Inspirert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er alle forskjellige. Viktig å tenke på det også. Jeg reagerte selv når jeg leste innlegget til trådstarter. For det første har jeg aldri hørt om at voksne mennesker MÅ ha påskeegg..... ;) Hos oss var det tradisjon når barna gikk i barneskolen. Jeg har også litt vanskelig for å forstå at man ikke heller prøve å kutte helt ut godteri - men som nevnt, vi er alle forskjellig. Jeg mener godteri vanskelig lar seg kombinere med vektnedgang, og selv om jeg er sjokoholiker har jeg kuttet alt av søtsaker. Men det fungerer altså for meg. Jeg vet også at det er mange som prøver, men ikke får det til. Jeg har fokuset på sunn kost og trening, og ved hjelp av flotte medlemmer på motiverforumet har dette gått utrolig bra! Hvis all kos må gå via munnen tror jeg man er på ville veier.

 

 

 

Hilsen Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest schnuppers
Ja vi er alle forskjellige. Viktig å tenke på det også. Jeg reagerte selv når jeg leste innlegget til trådstarter. For det første har jeg aldri hørt om at voksne mennesker MÅ ha påskeegg..... ;)

 

 

Hilsen Lubina

 

 

hmmm... jeg har hørt om maaaange, jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sinnsykt glad i påskesnop - spesielt de Anton Berge eggene - men det jeg gjør hvis "suget" kommer, er å feks droppe litt av kveldsmaten, og ta et egg isteden... Jeg legger det inn i de 1600 kcal jeg spiser hver dag. Det funker for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synøve

Jeg og,påskegodt nam,nam.. Men jeg får bare la vær og kjøpe inn.. ungene får alltid påskeegg fra besteforeldre på begge kanter.. så jeg skal ikke kjøpe inn noe.. skal heller kose meg med litt" påske" rødvin:-)

 

God påske til dere alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som ofte at folk mener at tjukke mennesker ikke har lov til å spise og drikke ting som er "fetende". Drikker de cola....offentlig, går på Mc Donalds får man skrå blikk. Men selv om man slanker seg så skal man leve slik at man kan fortsette når man er ferdig. For vanlige mennesker, .........er det ikke normalt å gå gjennom høytider og spesielle dager uten litt ekstra kos? Jeg tror kluet er å øve seg opp til å lære å begrense seg. Det er jo det vi gjør med ungene våre. Dette er det samme som sukkerdebatten i bhg. Plutselig skal det ikke være syltetøy, eller kaker på bursdager. Er det ikke viktigere å lære barna våre å begrese dennne type spising? Jeg tror at voksne og barn som skjelden eller aldri får spise / drikke "gode ting" lett kan overspise når annledningen først byr seg.

Mitt råd. Kos deg i påsken, men vær forsiktig. Spis deg mett på mat før man inntar kaker og snop. God påske alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikkeline

Kjempemange gode svar her syntes jeg, men jeg tenkte bare jeg ville fortelle hva jeg selv skal gjøre i påsken.

Jeg går på Grete Roede kurs, men har bestemt meg for at jeg skal kose meg bitte litt i påsken. Derfor har jeg satt meg ned og bestemt meg på forhånd hva jeg skal spise, det blir altså min lille greie som jeg kan kose meg med. Så nå venner og unger sitter på hytta i påsken og skuffer i seg, så har jeg med mitt eget og faktisk bare med de beste tingene jeg vet.

Litt kos vil jeg unne meg og uansett blir det mye mer aktivitet den uken også i forhold til vanlig.

 

Ha en kjempe fin påske og lykke til, Dette greier du nok kjempe bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt' date=' det er da bare til å la være å spise snop fordiom det er påske. Jeg forstår ikke problemet. Hvor motivert for slanking er egentlig du?[/quote']

 

Jeg blei bare så sinna da jeg leste dette innlegget!!! Hadde alt vært så enkelt, så hadde jeg vel ikke vært overvektig!!!

 

Jeg er også enig med mange av de andre som sier at det er viktig å kose seg i påsken. Jeg har i mange år irritert meg over at jeg ikke skal få lov til å spise det samme som alle "minivenninnene" mine uten å legge på meg og få verdens dårligste samvittighet.

 

Derfor skal jeg kose meg i påsken. jeg er heldigere enn mange andre på den måten, for jeg skal være her hjemme i byen og kan styre alt jeg spiser helt selv. Jeg skal hver dag i påsken lage en knakende god middag. Har funnet fram alle favorittoppskriftene fra GR. Også har jeg fylt opp kjørleskapet med alt godt som er å få av frukt og grønt på denne tiden av året.

 

Også skal jeg spise "lørdagsgodt", som jeg pleier og ta meg en øl eller to.

 

Jeg skal også ha folk her et par ganger i påsken og de må spise GR-mat.

 

Påsken er til for å kose seg, også for oss!

 

GOD PÅSKE, ALLE SAMMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synøve

Helt enig med deg Katla.Hadde det vært så enkelt hadde jo alt vært greit.. Vi skal kose oss litt i påsken:-) Hadde aldri klart og gå ned jeg ,vis ikke jeg kunne kost meg litt på lørdager..og ta meg ett glass vin:p

 

Ha en riktig GOD PÅSKE.

 

Påskeklem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor la jeg på meg 6 kilo i påsken.

 

Hvor lang påske har du egentlig? :P

 

1 kg = 7000 kcal. Hvis du la på deg 6 kg, spiste du 42.000 kcal over dagsbehovet ditt hver dag, eller hadde et kalorioverskudd på 6000 ei hel uke...Så vidt jeg vet må det være fysisk umulig å holde en slik diett, ihvertfall for en kvinne ;)

 

Det meste av vektøkninga di var nok mer vann og glykogen. Om du fyller påskeegget ditt til randen, skal ikke det velte hele lasset heller!

Overspiser du med 100 kalorier hver dag, tar det i teorien 70 dager før du EGENTLIG har lagt på deg noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LenaMarie
Hvor lang påske har du egentlig? :)

 

1 kg = 7000 kcal. Hvis du la på deg 6 kg' date=' spiste du 42.000 kcal over dagsbehovet ditt hver dag, eller hadde et kalorioverskudd på 6000 ei hel uke...Så vidt jeg vet må det være fysisk umulig å holde en slik diett, ihvertfall for en kvinne ;)

 

Det meste av vektøkninga di var nok mer vann og glykogen. Om du fyller påskeegget ditt til randen, skal ikke det velte hele lasset heller!

Overspiser du med 100 kalorier hver dag, tar det i teorien 70 dager før du EGENTLIG har lagt på deg noe![/quote']

 

 

Hm... Jeg tror det der er litt forskjellig fra person til person Eriksen... Min sambo kan spise sundt men litt store mengder og kan legge på seg 1-2 kilo per uke. Kompisen hans spiser mer enn det dobbelte av han, og er tynn som en strek! Det er ikke bare inntaket av kcalorier som har noe å si, men forbrenningen av kcaloriene også... Det du beskriver er kanskje for en gjennomsnittlig person, men det er MANGE som ikke er som gjennomsnittet...

 

Også må jeg si at jeg er overrasket over at det er flere her som aldri har hørt om voksne som MÅ ha påskeegg jeg. Jeg kjenner maaange...

 

Har forresten kjøpt meg kjempestort påskeegg i år jeg! Takket være denne tråden :D I det store egget er det plass til bok, blad, IQ-nøtt, kremer, frukt etc. Og litt sjokolade da... :P

 

GOD PÅSKE ALLE SAMMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Er av den barnlige sorten som elsker adventskalender, påskeegg, etc. Har gått ned 30 kg siste halvår, og begynner å bli flink til å finne alternativer. Denne påsken blir den første uten påskeegg med belgisk konfekt... Unner meg likevel noe godt siden det blir skiturer og trim hver dag. Har bakt muffins med mager kesam i stedet for fett og sukrin i stedet for sukker, og med deilige blåbær. Det skal inn i mitt egg, i tillegg legger jeg i sukkerfrie pastiller og tyggis.

Til kaffen i solveggen lager jeg vafler med sukrin, mager kesam og litt maismel, og jeg har også en deilig appelsinkake med. Hvis jeg begrenser inntaket og er flink til å trimme, er det slett ikke så mange kcal i denne kosen!

Ha en herlig påske!

NinniR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabelle

Malaco har jo kommet med en ny serie godterier.

De er kjempegode og inneholder ikke like mye kalorier som

vanlig smågodt. Hva med en deilig fruktsalat m/kesam eller nøtter? Eller sukkerfritt godteri (211kcal per.100g.)

 

Man må jo kunne kose seg litt i påsken :)

Og det finnes mange sunne alternativer.

 

Ønsker deg lykke til og håper du får en super påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...