Gå til innhold

..ingen vet hvor haren hopper og hvor vekta stopper...


Gjest mysil

Anbefalte innlegg

Hei på dere,

Jeg har vært med i vektklubben siden januar og har hatt umåtelig stor glede av å lese alle innleggene men har vegret meg for å skrive noe selv - alt det kloke og oppmuntrende blir jo sagt stadig vekk og jeg føler ikke at jeg har så mye å bidra med, men nå vil jeg likevel skrive litt;

jeg er nemlig så glad - jeg har målet i sikte etter en tung periode med stillstand og oppgang - endelig er sju tallet først på vekta!!!

 

Hadde som mål å veie 80 kg før påske men veide i dag 79 ;)

 

Starta på 87 kg i januar, gikk opp til 91 etter en uke på jobb i Canada, raste deretter ned til utgangspunktet (det er noe med lange flyreiser og kroppen min....), gikk jamt og trutt nedover helt til for 4 uker siden. Stod bom stille i to uker (ja,ja sånt skjer, men det løsner vel ??!) Gikk OPP en halv kilo uka etter, (oi, det var ikke bra - hadde planlagt å skeie ut helga etterpå..), gikk ytterligere opp en halv kilo den uka! :eek: Siste uka har det vært skjerpings i matveien men ikke så my trim som jeg skulle ønske pga sykdom - men vekta viste 79!!!

 

Poenget mitt er; mange sliter med motivasjonen innimellom når vekta stopper opp eller går litt opp (og det er IKKE moro) men jeg merker at når vektnedgangen kommer som bestilt så blir jeg litt overmodig og begynner å slappe av - når den da plutselig står stille og til og med begynner å peke oppover igjen så tar jeg meg først en tur i "kjeller'n" før jeg blir litt småforbanna og bestemmer meg for å ta kontrollen igjen. (Jeg har veldig god hjelp av dere her inne når jeg skal opp igjen fra kjeller'n - tusen takk alle sammen!).

Derfor tenker jeg at det kanskje er en fordel at det går litt opp og ned, på den måten så blir man ikke for "tøff"?? MEN det er viktig å gå på vekta regelmessig og ikke lukke øynene for hva som skjer.

 

Til info er jeg 174 cm høy - starta som sagt på 87 kg (veide under siste svangerskap 89 kg. på slutten!!!!) og vil gjerne ned til 72 kg. Når jeg har holdt meg der en stund skal jeg slutte å røyke!!!! Da må jeg vel bli sunn?

 

Lykke til alle sammen med mål og gjerninger :P

 

 

klem frå meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig svar, jajo. Det er bestandig godt å høre at andre kjenner seg igjen i noe av det man sliter med. Har kost meg fælt i helga så vekta har sikkert stoppa opp igjen - men nå vet jeg at det liksom ikke er så farlig, man kan jo faktisk gå ned likevel. Mitt motto blir fra nå;

"Etter stillstand kommer nedgang"! (håper jeg klarer å tru på det når/hvis vekta går oppover igjen også...he,he).

 

Jobber nå med å prøve å finne en strategi for å håndtere påska med tilhørende herligheter....

 

God påske til deg og.

 

mysil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...