Gå til innhold

Motivasjonsklubben


Gjest schnuppers

Anbefalte innlegg

Gjest schnuppers

Starter en tråd som heter Motivasjonsklubben. Denne er for å motivere hverandre til å:

 

Spise GR-riktig

Trene

Holde humøret oppe

Gå ned i vekt

Være fornøyd med oss selv og det vi oppnår.

 

Jeg er jente på 27 år veier nå 99.7 - begynte på 101,8, så er i gang.

 

Dette skal være en hyggelig, støttende og morsom tråd.

 

Bli med alle sammen...

 

Er du der, Hanne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta blir en bra tråd..huff,sitter å har dårlig samvittighet..spist 3grillpølser til middag:(samboern min hadde tent grill å ordna vettu...men nå skal jeg snart på pilates, og er det ikke for mange folk der, får jeg ta med en halvtime på tråkkemaskinen:)

 

den dagen jeg er under de magiske 100,da blir je superglad:)

 

ha en finfin dag

Gått bra i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var midt i blinken! Jeg har akkurat samme motiver og vekt som deg Nå ønsker jeg veldig at jeg skal klare å motivere meg til å gå videre ned i vekt! Skal på en tur til Danmark fra 2 mai, og det kan nok bli en prøvelse er jeg redd. Men får gå på med krum hals igjen etterpå om det skulle gli for meget ut! Jeg er maange år eldre enn deg. men har de samme ønsker om å gå ned i vekt. Går tur på en time hver dag nå, håper på at jeg er flink og fortsetter med det. Lykke til for alle

Starter en tråd som heter Motivasjonsklubben. Denne er for å motivere hverandre til å:

 

Spise GR-riktig

Trene

Holde humøret oppe

Gå ned i vekt

Være fornøyd med oss selv og det vi oppnår.

 

Jeg er jente på 27 år veier nå 99.7 - begynte på 101' date='8, så er i gang.

 

Dette skal være en hyggelig, støttende og morsom tråd.

 

Bli med alle sammen...

 

Er du der, Hanne?[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Hanne, er ei jente på 21år.

jeg er lærling som omsorgsarbeider,er forhåpentligvis blitt omsorgsarbeider i løpet av august måned:)

 

jeg veier på i dag 101.8kg,vill gjerne ned til 80kg.

 

nå skal jeg se på kingkong på dvd:)

 

ha en fortsatt fin kvell..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen av dere som har problemer med å kjøpe klær?

jeg har endelig funnet ut at jeg kan handle klær på nett,har vist det i ca 2år nå..er greit,for da får jeg tak i strørrelse48-52,men det har tatt helt av.

 

vill ha alt, er et problem,for har jo ikke penger til å kjøpe alt jeg vill ha..hmm..om jeg går ned 5kg(som jeg håper så inderlig jeg gjær før sommern) passer jo ikke de 20sommertoppene jeg kjøpte på tilbud så godt leengre..

 

noen tips?

kan jo premiere ,eg selv med en ny bukse da jeg når ett delmål kanhse?

 

Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan alt om problemer med å kjøpe klær. Det verste er bukser. Har stor mage og ikke så stor rompe og lår. Da har jeg valge mellom trang bukse eller sidrompa bukse. Dette gjelder spesielt kær i store størelser, da de ofte er store "alle veier". Vi overvektige vil vel også ha tøffe jeans, så dette er et problem

 

Men min mann har grid å finne noen store jeans på Ebay. Det er et amrikansk merke som heter l.e.i og de er ikke dyre. Nå har jeg gått ned 3 kg og den ene sitter som støpt. 3 kg til og neste passer!

 

Men f.o.m i morgen kl 1200 og t.o.m søndag 1700 tar jeg en pause fra alt som heter slanking og GR. Jeg skal på en årlig kongress og akter og spise og kose meg og dra på byen og ha det gøy uten å få dårlig samvittighet. Så får vekta vise det den gjør til mandag. Kan ikke sette livet på pause selv om man skal gå ned i vekt.

 

GOD HELG ALLE SAMMEN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en bra idè. Viktig å motivere andre og seg selv. Merker at jeg har en tendens til å bli motløs fordi det går sakte nedover. Vil gjerne bli med på denne tråden.

 

Litt om meg selv: Jeg er 38 år, startet på 107,7 kg når jeg begynte på GR-kurs i mars. Veier nå 104,1. Midjemål er 93 cm. Første mål er å komme ned til tosifret tall. Håper å greie det i løpet av det første kurset, men det ser ikke ut til at det går. Trivselvekt er 65 kg. Jobber som ekstravakt i Hjemmebaserte tjenester. Er student på heltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en bra idè. Viktig å motivere andre og seg selv. Merker at jeg har en tendens til å bli motløs fordi det går sakte nedover. Vil gjerne bli med på denne tråden.

 

Litt om meg selv: Jeg er 38 år, startet på 107,7 kg når jeg begynte på GR-kurs i mars. Veier nå 104,1. Midjemål er 93 cm. Første mål er å komme ned til tosifret tall. Håper å greie det i løpet av det første kurset, men det ser ikke ut til at det går. Begynner på kurs 2 den tredje mai. Trivselvekt er 65 kg. Jobber som ekstravakt i Hjemmebaserte tjenester. Er student på heltid.

 

Når målet er nådd, skal jeg reise til Paris for å shoppe masse lekre klær. He-he, må begynne å spare med en gang.

 

Stå på, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil jeg være med på!!! Flott og motiverende gjeng jeg fant her...

 

Selv er jeg ganske fersk, erfaren slanker men en ny opplevelse med dette mettende opplegget. Svigerinnen min er GR-konsulent og fikk opp øynene mine. Kjeftet litt på meg for at jeg har spist for lite altfor lenge og lagt på meg mer enn det som er kledelig. Lei av å ende opp med vesker og bijouteri og annet dilldall hver gang jeg egentlig er ute for å handle klær....bare fordi ingenting passer. Og det er egentlig ikke noe "bare" heller, ikke sant? Man har da lyst å ha valgfrihet og kunne kle seg opp og ta seg ut så bra som man bare kan? Og er ikke det god motivasjon så vet ikke jeg:-)

 

Jeg begynte for en uke siden. Vitale fakta: 161cm, 105,6kg - med rom for reduksjon;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som skal på kongress.... masse lykke til... Kanskje tror du selvaat dette bærer ut på sidelinja fra klokka tolv i morgen til søndag... Men vet du hva? Jeg tror at du har stått på så bra sitter godt i, sånne erfaringer er ikke lett glemt. Tenker du bevarer den gode følelsen og fikser det bra jeg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten ting om klær. Jeg reiser ofte en tur til Danmark ( har familie der og bor på Sørlandet ). I Hirtshals finnes en butikk med masse store klær, en hel avdeling. Der har jeg kjøpt mye, og det er billig Men det er ikke like lettvint foralle å komme dit ned i tide og utide.Men veldig gøy å kunne fråtse i billige klær av og til!

Dette var midt i blinken! Jeg har akkurat samme motiver og vekt som deg Nå ønsker jeg veldig at jeg skal klare å motivere meg til å gå videre ned i vekt! Skal på en tur til Danmark fra 2 mai' date=' og det kan nok bli en prøvelse er jeg redd. Men får gå på med krum hals igjen etterpå om det skulle gli for meget ut! Jeg er maange år eldre enn deg. men har de samme ønsker om å gå ned i vekt. Går tur på en time hver dag nå, håper på at jeg er flink og fortsetter med det. Lykke til for alle[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en bra idè. Viktig å motivere andre og seg selv. Merker at jeg har en tendens til å bli motløs fordi det går sakte nedover. Vil gjerne bli med på denne tråden.

 

Litt om meg selv: Jeg er 38 år' date=' startet på 107,7 kg når jeg begynte på GR-kurs i mars. Veier nå 104,1. Midjemål er 93 cm. Første mål er å komme ned til tosifret tall. Håper å greie det i løpet av det første kurset, men det ser ikke ut til at det går. Begynner på kurs 2 den tredje mai. Trivselvekt er 65 kg. Jobber som ekstravakt i Hjemmebaserte tjenester. Er student på heltid.

 

Når målet er nådd, skal jeg reise til Paris for å shoppe masse lekre klær. He-he, må begynne å spare med en gang.

 

Stå på, alle sammen.[/quote']

 

wow..3kg ned er jo kjempe bra:)

hehe...er med på den paristuren jeg:)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil jeg være med på!!! Flott og motiverende gjeng jeg fant her...

 

Selv er jeg ganske fersk' date=' erfaren slanker men en ny opplevelse med dette mettende opplegget. Svigerinnen min er GR-konsulent og fikk opp øynene mine. Kjeftet litt på meg for at jeg har spist for lite altfor lenge og lagt på meg mer enn det som er kledelig. Lei av å ende opp med vesker og bijouteri og annet dilldall hver gang jeg egentlig er ute for å handle klær....bare fordi ingenting passer. Og det er egentlig ikke noe "bare" heller, ikke sant? Man har da lyst å ha valgfrihet og kunne kle seg opp og ta seg ut så bra som man bare kan? Og er ikke det god motivasjon så vet ikke jeg:-)

 

Jeg begynte for en uke siden. Vitale fakta: 161cm, 105,6kg - med rom for reduksjon;-)[/quote']

 

ikke sant det er kjedelig å ikke passe i alle de fine klærne som er nå?huff..de store størrelsene er som regel ikke like fine synes jeg..en go motivasjon:)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest schnuppers

Halloisen.

 

Har litt dårlig samvittighet.. satte igang dette og så har jeg ikke skrevet i det hele tatt... beklager det... har hatt mye på jobben de siste dagene så har kun vært inne litt og lagt inn maten min, men ikke hatt tid til å skrive noe..

 

men nå er jeg her...

 

Å så koselig at så mange har skrevet alt. Og alle er så positive.. Sitter og smiler her jeg leser og kjenner at motivasjonen sprenger på..

 

Vi er jammen flinke dere. Vi har tatt ansvar for det som kanskje har vært vår største utfordring.. ihvertfall min.. Tenk at vi klarer det, dere..

 

Tenk så deilig det skal være å kunne gå i tilbudskurven i klesbutikker og finne klær som passer.. tenk så deilig det skal være å kunne kjøpe det som er fint istedet for det som passer.. Tenk så digg det skal være å slippe å holde magen inne hele tiden, slippe at det gnager, slippe å føle seg tunge og trøtte og daffe og alt det som hører med til overvekt..

 

Syns vi er flinke jeg, jenter.. for det vi gjør nå er jammen ikke enkelt.. men vi klarer det og vi klarer tilogmed å støtte hverandre i prossessen..

 

hmm... tenk at jeg over skrev jenter.. mener selvfølgelig gutta også ;-) hehe.. alle sammen er vi flinke..

 

Hvordan er tanna di, Hanne....?? Gikk operasjonen bra? Har tenkt på deg, skjønner du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rett i det du skriver,merker allerede selvom jeg ikke har gått ned mye i det hele tatt, merker at ting går litt lettere..å gå en tur på 1time er ikke lengre såå slitsom:)har vel fått bedre kondis dah:)

 

flinke jah...kjempe flinke alle sammen,jenter&gutter..hehe

 

tanna mi er nå borte, er vondt hovent og blør, men klarer å spise vanlig mat:)

 

nå er det idol å senkveld og ananas:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute skinner solen fra skyfri himmel. Våren er her, det blir varmere for hver dag, og med den lettere å komme seg ut på tur. Så sprett opp av sofaen og kom deg ut. Få gjerne med deg en venninne.

 

Når det gjelder klær, så fant jeg ut at mammaklær passet fint, ihvertfall skjørtene, og det vises jo ikke at det er mammaklær.

 

God Helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest schnuppers

I går var jammen en fin dag. Sola skinte og det var faktisk for varmt å gå med jakke :-) Deilig.. Kjente det formerlig prikket i kroppen :-)

 

Så etter trening kl. halv elleve til halv tolv, så bestemte jeg meg for å vaske bilen. Og siden man får ekstra trimpoeng for det, så skulle jeg gjøre det hjemme i gårdsplassen og ved hjelp av bøtte og klut. (fant ikke noe vann slange)

Gud, som jeg holdt på.. måtte helt inn i boden og hente vann og brukte kanskje 30 bøtter med vann.... (telte trimpoeng så det sang etter;-)) Etter ca halvannen time lot jeg det være med det og dro fornøyd ned til byen for å spise lunsj med ei venninne.. skrøt veldig av den bilen som nå i mitt hode var det reneste den noen gang hadde vært... men den gang ei.. samboern ringte etter å ha kommet hjem.. lurte på hva i h.. jeg hadde gjort med bilen...:-) Det viste seg at når vannet tørket så kom møkka tilbake (og bilen hadde vært veldig møkkete etter å ha vært på hytta i påsken) Men denne gangen var det bare sånne møkkarenner på den etter vannet... så litt rart ut.. så vi tok den ned til vaskehall og fikk vasket den skikkelig..:-) hihi.. men det ble ihvertfall mange trimpoeng ut av det, da.. og det fortjente jeg for var ganske sliten i armene etterpå...

 

Digg med sol!!! Ha en fin søndag alle sammen..

 

Hvordan er tanna til Hanne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo alle sammen:)

her sitter jeg,ble vekt med egg og bacon i dag.wow,men var godt dah!tross en vond munn,spiser på den ene sia,ser litt rart ut men.så alt i alt går det bra med den forsvunnene tanna:)

 

hehe,måtte le litt da jeg leste om bilvasken din Lene,men godt å sanke trimpoeng på denne måten dah!hihi

 

her er det skikklig skya over,huff,men skal ut å gå en tur etterhvert!eneste treninga jeg får gjort uten at det presser og gjær vondt i munnen!

 

Ha en kjempe fin dag alle sammen:)

ha en kjempe flott og sunn uke

 

Hanne

ps.skal vi begynne på ny tråd hver mandag?den første som logger seg på på mandagen lager ny tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest schnuppers

Ok... det var en lur idè, Hanne..

 

Da kan man kanskje kalle den Motivasjonsklubben og så dato.. sånn at vi andre vet hvilken det er....:-)

 

Så kan man også legge inn veiing og sånn de dagene man har det .-)

 

I morgen er ny uke, dere... med ny mulighet til å gjøre positive endringer.

 

Ha en fin uke alle sammen .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da sier vi det slik:)ny tråd me dato hver mandag

 

nå har jeg fått 4trimpoeng i det med pulsklokka mi:)gått 2turer+ vaska og støvsugd bilen, ble inspirert av deg Lene:)hihi

 

er dere flinke til å bruke oppskriftene på sidene her eller i boka?det er ikke jeg,tenkte å gjøre et forsøk:)

 

ha en fin uke,så talast oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos oppskriftene...mye bra. Men jeg reagerer litt på beregningen av porsjonene. Det kan for eksempel stå at en trenger 600 g kyllingfilet til fire personer. Og så står det lenger ned at jeg som spiser meny 3 skal ha 225 g. Da blir jo forholdet litt merkelig? Synd det ikke er tatt høyde for det i beregningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...