Gå til innhold

Hei hei, noen som skal ned 20 kg + -


Gjest Twinkie

Anbefalte innlegg

Gjest Twinkie

Jeg er ny her i vektklubben, men ikke på Grete Roede.

Begynte i går på kurs 3.

 

Siden kurs 2 har jeg økt vekten med 16 kg :D

Utrolig deprimerende!

 

Hvis det er flere som skal ned rundt det samme som meg, hadde det vært kjempekoselig å fulgt hverandre. Man trenger mange motivatører på veien :D

 

Skal du ned mindre enn 20, så svar gjerne for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamums

Hei Twinkie!!!

Zussa her. Mitt store mål er å gå ned 20 kilo også. Etter det så får jeg se hvordan jeg ser ut.

Nå veier jeg 87,5 kilo. Det er en lang vei å gå, men det er jo ingen umulighet!

Jeg vil gjerne være med, så vi kan følge hverandre. Vi trenger all den støtten vi kan få!

I dag er min 3. dag med kostomlegging. Jeg følger ikke noe kurs (bor i utlandet, og har ikke så stor tro på internettkurs), men jeg har børstet støv av kursboken fra LIBRA kurset. Dette fungerte bra for meg, da jeg klarte å gå ned 9,5 kg på 6 uker på det kurset - som jeg selvfølgelig la på meg igjen etter kurset... blah!

Jeg har også en mamma som fungerer som kursleder og følger meg opp hver dag, gjerne flere ganger om dagen. hehe

 

Zussa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lone78

Hei, Twinkie!

Jeg er også ny her i vektklubben, og jeg begynte på mitt første Grete Roede kurs i går. Planen er på sikt å greie å gå ned 20 kg. Testet min BMI her på nettet, og resultatet viste fedme....:-( Fikk meg en tankevekker der ja! Ellers kan jeg fortelle at jeg er 28 år, har samboer og ei datter på snart ni. Hilsen Lone:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinkie

Så hyggelig med kjappe svar :D

 

Min BMI viste også fedme, selvom dette kanskje ikke er helt sant. Jeg trener veldig mye, så jeg har mye muskelmasse!

 

Men jeg skal ned 20 kg i første omgang, så får vi se om jeg klarer noe mer evnt.

 

Selv er jeg nylig fylt 34 år, har 1 sønn på snart 12 og en stedatter på 8. Gift med verdens beste mann..he he :D

 

Kjempemorro at dere vil være med i motivasjonstråden min!!

 

For det er vel det vi kan kalle den?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lone78

Det skal vi kalle den,ja!:-) Må innrømme at det er litt slitsomt å veie og regne ut Kcal på all mat jeg spiser, men dette er jo den første dagen så jeg kommer vel snart inn i det! Håper du har hatt en fin dag i dag, og at sola har varmet på deg også:-) Nå skal jeg snart sette meg en halvtime på sykkelen... Lone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamums

Nå er det siste knekkebrødet spist, og jeg har fullført den tredje dagen. UTEN å skjeie ut. Det pleier forresten ikke å være noe problem før den 6-7 dagen. Da kommer "seks-dagers-krisen", hvor jeg syns at jeg har vært så flink at jeg begynner å slappe av. Og kanskje jeg tilogmed syns at jeg fortjener en liten premie (=mat)...

Ikke bra!!

Men nå er jeg klar over at det kommer, så da kan jeg gjøre noe med det!

 

Det er helt utrolig, egentlig! At "premien" for at jeg har vært så flink er at jeg tillater meg å spise noe jeg har lyst på.. Helt teit!!

 

Men nå skal jeg finne på en annen premie isteden. Kjøpe nye sko, kanskje?? Pedikyr?? Noe i den duren, hvertfall, og ikke noe spiselig.

Hva pleier dere å gjøre?

 

Må jo skrive litt om meg og, da: Jeg er 29 år, og studerer veterinærmedisin i utlandet. (derfor ikke noe kurs... Og heller ingen Bailine :) ) Ingen mann eller barn ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinkie

Lone: HVorfor regne på kaloriene når vektklubben gjør det for deg gratis? Jeg skriver kun inn her på nettet jeg :)

 

Zussa: Premien for at du er flink kan jo være noe med velvære f.eks?

 

Jeg har selv tenkt at jeg skal premiere meg selv ved hver 5. kg

Første premie skal være hudpleie m/nakke massasje.

Neste fotpleie, osv osv....

Min siste premie skal være SHOPPING! Da skal seffer's målet være nådd!

 

Vi trenger jo MYE egenpleie på veien mot målet vårt.

 

Ha en kjempefin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lone78

Tusen takk for tipset, Twinkie. Oppdaget visst litt sent at man kan skrive dagsplan på nettet. Det var jo kjempesmart. Ja, nå er jeg på midten av min andre dag... må innrømme at jeg savnet et eller annet godt i sofaen i går kveld... Men, jeg skal være sterk!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maybybaby

Kan jeg henge meg på? er jente 23år, samboer og 2barn..

skal ned ca 30kilo..

 

Vekt da jeg startet GR kurs 1MAi. 100,1.. Vekt i dag 98,1... Altså minus 2kg første uken..

Veldig fornøyd.. På min BMI er jeg veldig overvektig,, Så trenger masse motivasjon. No skal jeg klare det.. Den største grunnen til vektoppgang er graviditetene. Spesielt den siste der det kom på 28kilo..

 

Har veiedag om mandagene..

 

No må jeg løpe, skal gå ut på treningen i dag.. Masse trim.. He...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei er nye her også kom 8.mai.har aldri vore på noe slikt side som dette før.og jeg ønsker også å få meg flere venner, siden en ikke har så mange.har også planer om å gå ned 20 kg. så kansje dette er siden for meg.liker å snakke med andre og det er viktig å ha andre når en driver å slanke seg.folk som forstår hva en går igjennom i disse tider.skal ikke være lett dette her,men skal nok klare det til slutt.

Håper det er noen her som vil holde kontakt.jeg er fra Bergen,i fana.

Hvor er dere fra? om jeg kan spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evylinda

Heia!

 

I kveld har jeg meldt meg på internett kurs - men det starter ikke før 6.juni. I mellom tiden tenker jeg å prøve meg ned litt selv frem til kursstart.

 

Jeg er 33 år , veier ca 87,5 kilo og vil i allefall ned til 67 kilo.

 

I 2004 gikk jeg ned på egenhånd fra 90 til 74 kilo'!!!! 2005 og hittil i år har jeg klart å legge på meg nesten alle kiloene igjen!!!

 

Målet er å gå ned til 74 innen utgangen av 2006!.

 

 

Flott med motivasjonstråd!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinkie

Utrolig bra med så mange motivatører :)

Man trenger virkelig det. Ikke mange rundt oss som vet hva vi går gjennom både fysisk og psykisk.

For det er i hodet det sitter ikke sant? Hadde vi bare klart å snu tankegangen (joa, det er det vi skal nå :) ) så er det jo ikke noe problem.

 

Da jeg begynte på kurs mandag fikk jeg virkelig sjokk. Jeg har ikke veid så mye som jeg gjør nå, siden jeg var høygravid. Og det er straks 12 år siden :)

 

Jeg strigråt på vei hjem fra kurset, men likevel var jeg rolig på en måte..Tror jeg klarte overbevise meg selv om at "nok er nok"

 

Da jeg kom hjem prøvde jeg alle sommerbuksene mine, INGEN passet!

 

Nei, jeg er veldig motivert nå, jeg SKAL inn i klærne mine i løpet av sommeren!

 

Trent 2 ganger denne uken foreløpig, på timen i går dro jeg 4 poeng. (en hard step3 time på 70 min)

 

Da står vi på videre vi jenter?

 

Ha en stråålende dag i den fantastisk flotte været!

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamums

Dette forumet er så utrolig bra! Endelig har jeg funnet noen som er i samme situasjon som meg, som jeg kan snakke med! For det er jo sånn, at bare de som har opplevd det samme, kan forstå hvordan det føles!

Også er det så masse pågangsmot og inspirasjon å hente!

Dette skal vi klare sammen, jenter!!!

 

Jeg smugtittet på vekten i dag, og har tatt av 1,5 kg siden søndag! KONGE!!!

happy,happy, happy!

Nå skal jeg ut på tur i det fine været med hunden! hun maser...

Chattes, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annki75

Hei alle sammen!

 

Slenger meg med her jeg, det høres ut som om det er flere her i omtrent samme situasjon som meg..

 

Jeg er ei jente på 30 år, men en sønn på straks 9 år. Er singel og trives ganske bra med det. Har alltid hatt noen kg for mye, men nå begynner det å bli litt mer enn noen... Gikk ned endel etter graviditeten for 9 år siden, men det har gradvis sneket seg på noen kg igjen nå de siste årene, så den vekta jeg har nå, hadde jeg sist når jeg var høygravid..

 

Jeg begynte på kurs nå mandag den 08.05.06, og håper at jeg går ned ihvertfall 20 kg etterhvert. Har satt trivselsvekten på 75 kg, men det er mulig jeg må justere den etterhvert, mange år siden jeg veide så lite, så jeg må kanskje endre målene mine etterhvert. Har egentlig ikke noe mål om å bli superslank, for det har jeg aldri vært!

 

Mål/vekt 1.veiing, den 08.05.06

94.3 kg

97,0 cm midje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lone78

Hei igjen alle sammen!

Jeg gråt også på vei fra kurset på mandag... Jeg visste jo ca hvor mye jeg veide, men tror jeg synes det var litt ille å "avsløre" vekten min for kurslederen, selv om hun virker helt topp hun!! Vekten har alltid vært noe jeg har holdt for meg selv...

Nå er straks min tredje dag over, og jeg føler det går veldig bra!

I morgen skal jeg på landsmøte, på hotell hele helgen, med festmiddag, buffeèr og alt som hører med... Gruer meg til det!!! Det blir en prøvelse for meg å greie å holde meg unna alle godsakene.... Jeg har iallefall spart alle kosemerkene mine... Men, likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinkie

Lone78:

Dette blir din første utfodring! Planlegg på forhånd hva du skal spise, da blir det lettere. Ta av den sunne siden (les fisk skalldyr salat etc)

Til dessert, ta fersk frukt!

Og vin, kan man jo bruke kosemerkene til :)

 

Dette går så bra så!

 

I dag er det min 5 dag som Grete Roede-slanker, og jeg må si det har gått veldig bra!

 

Veldig spent på hvordan vekta ser ut på kurset mandag!

 

Hva er realistisk tro? Jeg håper på ca 2 kg denne første uken, så ned ca 1 kg pr uke resten!

Målet er 10 kg på første kurs!

 

Hva er målene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annki75
Lone78:

Dette blir din første utfodring! Planlegg på forhånd hva du skal spise' date=' da blir det lettere. Ta av den sunne siden (les fisk skalldyr salat etc)

Til dessert, ta fersk frukt!

Og vin, kan man jo bruke kosemerkene til :)

 

Dette går så bra så!

 

I dag er det min 5 dag som Grete Roede-slanker, og jeg må si det har gått veldig bra!

 

Veldig spent på hvordan vekta ser ut på kurset mandag!

 

Hva er realistisk tro? Jeg håper på ca 2 kg denne første uken, så ned ca 1 kg pr uke resten!

Målet er 10 kg på første kurs!

 

Hva er målene deres?[/quote']

 

Jeg har aldri gått på Grete Roede før, og har egentlig fått i meg litt for lite mat tror jeg (1100-1200 kcal pr dag), så jeg vet ikke helt hva jeg skal håpe på jeg.. Hvis jeg har gått ned 2 kg nå på første veiing, så er jeg kjempefornøyd!! Har allerede 6,5 trimpoeng hittil denne uka, og satser på mer i løpet av helga, så jeg får håpe at det hjelper litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impreza

Hei alle sammen!

Jeg er Camilla og skal ned 20 kilo. Har satt meg som mål å klare 15 frem til jul og så de siste 5 til 1. mai 2007. Vil ikke starte for hardt, for da kommer jeg mest sannsynlig til å sprekke.

Fikk en liten datter for 7 måneder siden, og det er på tide og komme igang med litt skikkelig slanking. Veier 88 kilo nå og er 169 cm høy. Vil så gjerne begynne å spille fotball med guttegjengen igjen, og da må jeg ned noen kilo og komme i bedre form.

Håper det er greit at jeg slenger meg med dere? Var på min første kurskveld på mandag og har fulgt opplegget til punkt og prikke, bortsett fra 1 skive ekstra med gulost som jeg bare måtte gomle i meg på onsdagskvelden. Men da fikk jeg dårlig samvittighet, så det skal ikke skje igjen!

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamums

Huff. Føler meg bloated... I går hadde jeg gjester til middag. Lagde en indisk curry med basmati ris. Jeg er så fryktelig glad i Indisk mat, så det var vanskelig å slutte å spise. I tillegg ble middagen veldig sen. Vi satte oss til bordet ved 10.

SÅ i dag føler jeg meg shitty!

Frokosten i dag ble 1 multigrain knekkebrød med cottage cheese for å "kompensere" litt.

 

MEN er det egentlig så ille? Ja, mengden var jo ikke helt etter boka, men det er jo kylling, litt olje, naturell youghurt, kokosmelk....... og 15 mandler + 15 cashew nøtter (delt på 4 porsjoner). Det KAN da umulig være så masse kalorier??!!

 

I morgen er min offisielle veiedag, så vi får se da hvordan det har gått.. Jeg håper på min -2kg denne uka (første uka).

 

 

Min MSN er: behind_the_eye@spray.no

...hvis noen vil chatte. Kan jo være litt lettere enn å skrive her noen ganger.

 

Ha en glimrende dag, dere!

Zussa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emamma

Hei, plass til en til? Tar ikke så stor plass, altså. Eller, jo, foreløpig :)

 

Jeg startet på internettkurs forrige uke (er snart på 3. veiedag), og gikk ned 1,8 kg første uke :) Skal ned 35 kg for å nå målet (mulig jeg justerer målet 5 kg opp når jeg ser hvordan kroppen blir etterhvert), og for en gangs skyld har jeg ingen "stor dato" (bryllup eller annet) som mål. Har satt meg et tidsperspektiv på et år, til mai neste år. Har jeg kommet ned til en akseptabel vekt innen da blir det nok prøving på barn nr. 2 :)

Fikk et barn for ca. et år siden, og veide før graviditet det samme som nå (altfor mye, rundt 100). Det gikk problemfritt, men jeg vil ikke ta sjansen på å utvikle noen problemer (diabetes, høyt blodtrykk) neste gang heller.

 

Kjente meg igjen i denne gruppen, og blir gjerne med på motivasjonstråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinkie

Emamma og Impreza: Kjempfint at dere vil være med her også! Jo flere til å inspirer og motiverer hverandre, jo bedre :)

 

Merker selv hvor stor glede jeg har av dette forum nå, har aldri funnet noen annen side hvor man VIRKELIG er i samme båt som mange andre!

 

Mine mål er litt kjappere da, men det er fordi jeg har lagt på meg så innmari mye på kort tid. Har lagt på meg 7 kg bare den siste halvannen mnd.. Innbiller meg at det som har kommet fort på, kommer litt fortere av også..?

 

Vel, ihvertfall føler jeg meg veldig mye bedre enn jeg gjorde på denne tiden for 1 uke siden. Syns faktisk allerede buksene mine ikke er like ubehagelige lenger. Er veldig veldig spent på veiing mandag!

 

Zussa, jeg tror INGEN stor skade er gjort etter middagen.

 

Ha en fortsatt strålende søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinkie

Ja, i kveld skal man til pers!

Jeg er utrolig spent, har ikke snikveiet meg hjemme.

Føler jeg har vært veldig flink, men kanskje spist litt for lite kalorier i forhold til det jeg burde.

Håper det ikke ødelegger for meg!

 

Tvi tvi til alle som skal på kurs i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lone78

Nå har jeg kommet hjem fra kurs. Jeg har gått ned 1.8 kg på første uka:-)

Er kjempefornøyd, siden jeg også var på hotell i tre dager uten å få trenet, og spiste en dessert jeg ikke skulle.... Ellers så gikk det faktisk veldig bra!

Sliter med å få spist nok kalorier jeg,da... Skal ligge på 1600. Bortsett fra den ene dagen jeg skeiet ut, har jeg ikke greid å komme over 1400...

Hvordan har det gått med dere etter den første uken??? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinkie

Jeg tok rekorden på kurset i går: Hold dere fast:

 

Minus 4,1 kg :)

 

Jeg trodde jeg skulle dåne. Hadde virkelig ikke håpet på en sååå flying start.

Men, har jo lagt MYE på meg bare de siste ukene, så det går vel fort av igjen da ser det ut som.

Men utrolig motiverende da.

Har jo gjort alt riktig, ikke skeiet ut en eneste gang, trent mye og drukket masse vann!

 

Lone78: Nydelig jobba!

 

Vi er motiverte for mer nå ikke sant?

 

Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...