Gå til innhold

kjekkere trening!


Gjest missi
 Share

Anbefalte innlegg

jeg er ganske over vektig, og har mange ganger prøvd begynne å trene. nå har jeg funnet en metode som passer fint for meg. Jeg har en trim sykkel hjemme som har stått å støvet ned ganske lenge nå. for litt siden tok jeg den frem. jeg satt på 3 sanger på dataen i ganske hørt tempo som jeg sykklet etter. og 3 sanger går jo fort. men det er jo faktisk 12 min. ca da!! etter hvert tok jeg 4 sanger osv. detter gjør jeg 2 ganger for dag så tar jeg ca 100 situps fordelt ut på dagen. dette funker bra for meg da.. vet ikke helt hvorfor jeg skrev dette, men håper det kan være med å hjelpe noen som er i samme situasjon som meg!

 

 

vennlig hilsen Missi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Missi

 

Så flott og høre at det er flere som har funnet frem trimsykkelen som bare står og støver ned, eller blir brukt som tørkestativ!!!

 

Jeg gjorde også det før, men nå har den fått hedersplassen i stua....rett foran tv....så sykler jeg i vei enten til en god film, eller til flott musikk....da går det så mye lettere, og en glemmer lett tiden....

Jeg startet forsiktig, men nå har jeg kommet opp i nesten 3 mil hver dag....

 

Stor treningsklem ifra Star....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ganske over vektig' date=' og har mange ganger prøvd begynne å trene. nå har jeg funnet en metode som passer fint for meg. Jeg har en trim sykkel hjemme som har stått å støvet ned ganske lenge nå. for litt siden tok jeg den frem. jeg satt på 3 sanger på dataen i ganske hørt tempo som jeg sykklet etter. og 3 sanger går jo fort. men det er jo faktisk 12 min. ca da!! etter hvert tok jeg 4 sanger osv. detter gjør jeg 2 ganger for dag så tar jeg ca 100 situps fordelt ut på dagen. dette funker bra for meg da.. vet ikke helt hvorfor jeg skrev dette, men håper det kan være med å hjelpe noen som er i samme situasjon som meg!

 

 

vennlig hilsen Missi[/quote']

 

Jeg vil anbefale stepmaskin. Jeg veksler mellom den og ergometersykling. Prøver også å gå minst en lang tur i uken, men det er mer væravhengig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Missi

Så flott at du er kommet i gang med treninga :-) Musikk er bra. Det er oppmuntrende og man får andre ting å tenke på. Og som du sier, 3 sanger er jo ikke så mye :-) Heller ikke 4. Tida går fortere når man hører på musikk.

 

Min trimsykkel... vel den solgte jeg for noe år siden etter at den hadde stått og støvet ned et par år! Men jeg har gjenopptatt svømming som treningsform. Skulle gjerne hatt musikk i bassenget da.

 

Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evalillja

jeg har også tatt frem ergometersykkelen, i begynnelsen satt jeg foran tv;n,men nå er den flyttet på et eget rom. Begynte med intervaller for å få opp pulsen og bli skikkelig svett. Jeg har intervaller på 4 min.på speed over 18km/timen på tyngde 3, og 3min over 27 km/timen på tyngde 1, det siste minuttet så fort jeg klarer, og tida går kjempefort. startet med 30 min, idag klarte jeg 45 min. Vil gjerne ha tilbakemelding om dette er riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er. Jeg har ikke kommet så langt i treninga enda, men vil tilbake til den gode formen.

 

Det er fint å øke tempo og trene intervall. Før du starter en intervall må du varme opp ca 15 - 30 minutter. Det du kan gjøre videre er å legge inn korte sprinter hvor du øker pulsen til nesten maks, ligger på maks ca ett minutt for så å sette ned tempo slik at pulsen synker til ca 90 - 100. Altså ganske rolig puls. Når pulsen er nede kjører du en ny runde med full fart.

 

Første gangen jeg gjorde dette orket jeg en runde med pulsøkning. Etter hvert klarte jeg fem ganger. Videre kan du vaiere med å stå å tråkke i 3 - 5 min. med maximum belastning. Avsluttet alltid med ti minutter helt rolig sykling for å få pulsen ned.

 

Jeg synes fordelen med denne treningen at det virker som om tiden går fortere, samtidig som jeg vet at det er effektivt.

 

Denne treningen passer det kanskje å gjøre to eller tre ganger i uka. Ikke hver gang du trener i alle fall.

 

Stå på, dette er sprekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evalillja

Takk for svar! Hva ligger egentlig maxpulsen på, jeg vet det er individuellt, men hvor høyt skal en presse seg? blir det mere forbrenning av dette? Kan en stole på pulsindikatoren på sykkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ganske over vektig' date=' og har mange ganger prøvd begynne å trene. nå har jeg funnet en metode som passer fint for meg. Jeg har en trim sykkel hjemme som har stått å støvet ned ganske lenge nå. for litt siden tok jeg den frem. jeg satt på 3 sanger på dataen i ganske hørt tempo som jeg sykklet etter. og 3 sanger går jo fort. men det er jo faktisk 12 min. ca da!! etter hvert tok jeg 4 sanger osv. detter gjør jeg 2 ganger for dag så tar jeg ca 100 situps fordelt ut på dagen. dette funker bra for meg da.. vet ikke helt hvorfor jeg skrev dette, men håper det kan være med å hjelpe noen som er i samme situasjon som meg!

 

 

vennlig hilsen Missi[/quote']

 

 

--Nå ble jeg jammen inspirert til å skaffe trimsykkel, takk for tipset:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Gjest Xgodisjunkie
Takk for svar! Hva ligger egentlig maxpulsen på' date=' jeg vet det er individuellt, men hvor høyt skal en presse seg? blir det mere forbrenning av dette? Kan en stole på pulsindikatoren på sykkelen?[/quote']

 

Pulsindikatoren på sykkelen ville jeg ikke stolt FOR mye på... Den er ok hvis du skal kontrollere sånn ca at du ligger ca på 70-75 % av maxpuls, hvis du VET maxpuls fra før. Hvis du skal finne maxpuls, vil jeg anbefale en pulsklokke. Generelt ligger vel maxpuls på ca 220-alder, hvis jeg ikke husker feil? Men det er selvfølgelig individuelle variasjoner. På mange treningssentre får du målt maxpuls.

 

For å finne maxpulsen skal man ta seg skikkelig ut. Ta i til man nesten tror man dør. For eksempel, spurte på en tredemølle eller klatre skikkelig fort på en trappemaskin. Maxpulsen er fast, dvs den går ikke ned (eller opp) når man er i god form, sånn som hvilepulsen.

 

OK, dette ble litt rotete, men dere skjønner vel hva jeg mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...