Gå til innhold

Trimklubben


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Hei

Er ganske ny her i vektklubben, begynte på mandag

 

Jeg er veldig glad i å trene og vet at det er veldig effektivt så jeg prøver å få til noen treningsøkter i løpet av uken. Aerobic, pilates, gå tur og sykle er vel det jeg driver mest med.

 

Men det er lett å nedprioritere treningen framfor andre ting, eller skulke en dag man er litt slapp... Det vil jeg ha en slutt på derfor vil jeg invitere alle som vil være med å rapportere inn aktiviteter som gir trimpoeng i denne tråden her.

 

Innbiller meg at det kan være veldig motiverende så please, heng dere på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' er selv veldig glad i å trene. Så langt i dag har jeg fått 1,7 poeng bare av å sykle til jobben.[/quote']

 

 

Så bra.

Jeg skal på dobben treningstime i dag, først en time aerobic, etterfulgt av en times pilates. Det er så digg.

 

Sykler gjerne til jobb jeg også (når jeg jobber, har permisjon enda)

Jeg har ca 1,3 mil hver vei med opp og ned så det er en bra treningsøkt. Hvor langt har du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra.

Jeg skal på dobben treningstime i dag' date=' først en time aerobic, etterfulgt av en times pilates. Det er så digg.

 

Sykler gjerne til jobb jeg også (når jeg jobber, har permisjon enda)

Jeg har ca 1,3 mil hver vei med opp og ned så det er en bra treningsøkt. Hvor langt har du.[/quote']

 

Jeg har ikke mer enn 9km hver vei, opp og ned. Men det hender jeg utvider hjemturen slik at jeg ender på 24km t/r. Syklingen er en fin form for "gratistrim". Har to små hjemme så det er kun i helgene jeg har med de to på treningssenteret. I ukene trener jeg vanligvis etter at de er sovnet på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg gjerne gått en lang tur for det ser faktisk ut som det skal være oppholdsvær i dag. Men har desverre ikke tid, og slik er det både titt og ofte. Vanskelig å prioritere trening framfor husarbeid og unger. Vi skal i bryllup i kveld og skal bort på håndballcup med mellomste fra lørdag til søndag. Blir nok dårlig med både trening og sunt kosthold gitt......

 

Men men

Når denne helgen er over er det fullt kjør fram mot ferien. Da skal det sykles, trilles tur, hoppes og sprettes til jeg bare svever avgårde.

 

Ha en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, så er helgen over og må nok bare inrømme at det ble liten tid til trening, bare litt rusleturer.

 

Men i dag er det på'n igjen, gubben har lovet meg å komme hjem fra jobb tidsnok til at jeg rekker step timen johoooo.

 

Også har jeg bestilt stegteller og hoppetau fra GR, det skal bli morsomt å se om jeg klarer de berømmelige 10000 stegene per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å wow så flink du er da. Fikk vel runda så vidt 7 poeng denne uken jeg.

 

Men begynte bra i dag da, men step og styrketrening. Har som mål å skulle gjøre noe hver eneste dag fram til neste mandag jeg nå.

Da blir det vel litt er trimpoeng til meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carpa, du er jo godt i gang med denne uken da:)

Ble 4,9 poeng totalt i går med sykkeltur til og fra jobb og litt styrke på kvelden.

I dag er jeg hjemme med en syk gutt så da blir det ingen sykling til jobb. Får ta en økt når barna er lagt i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bare si at jeg er imponert over deg som har klart 27 trimpoeng. Hvor lenge trener du om gangen?? Og hva trener du?

 

Er det noen som har et godt tips på hvordan man kan holde seg i aktivitet når man har vondt i knærne? Etter endt trening får jeg ofte hovent kne, og vondt for å bøye det. Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal prøve meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bare si at jeg er imponert over deg som har klart 27 trimpoeng. Hvor lenge trener du om gangen?? Og hva trener du?

 

Er det noen som har et godt tips på hvordan man kan holde seg i aktivitet når man har vondt i knærne? Etter endt trening får jeg ofte hovent kne' date=' og vondt for å bøye det. Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal prøve meg på.[/quote']

 

 

Hei

du sier ikke stort om hva slags trening du bedriver når du får vondt i kneet ditt men regner med at det går mye i hopp og sprett kanskje?

 

Sykling er veldig bra for å styrke musklene rundt knærne, har du prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt å trene spinning, og det går greit mens jeg er på timen. Men det er etterpå det kjennes. Ellers så går jeg litt på elipse maskinen også. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Veldig dumt å bli plaget nå som jeg går på kurs for å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt å trene spinning' date=' og det går greit mens jeg er på timen. Men det er etterpå det kjennes. Ellers så går jeg litt på elipse maskinen også. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Veldig dumt å bli plaget nå som jeg går på kurs for å gå ned i vekt.[/quote']

 

 

Uff ja det er kjedelig å ikke kunne gjøre det man gjerne vil. Kan du ikke høre med treningssenteret ditt da, hva de anbefaler deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bare si at jeg er imponert over deg som har klart 27 trimpoeng. Hvor lenge trener du om gangen?? Og hva trener du?

 

.

 

Jeg trener ofte i helgene og da trener jeg gjerne step eller spinning på treningssenteret. Gir meg sjelden før jeg har brent minst 1000kcal på en økt der.

Ellers så sykler jeg til jobb, forbrenner ca 750kcal hver gang. I tillegg trener jeg på ellipsemaskin og ergometersykkel hjemme og så trener jeg litt styrke og pilates. Tar ofte med meg minsten ut i vogn og får noen poeng der også

Trener ca.10 timer i uken for tiden.

Det blir sikkert litt mindre trening i helgene utover sommeren for da er vi ofte bortreist, men jeg må jo få lagt inn litt turer da også håper jeg.

 

I går ble det sykling og ellipsemaskin etter at ungene var lagt. 3,7 poeng klarte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo kjempe dyktig. Jeg har klart 7 trim poeng denne uken, og jeg hadde ikke hadd sjangs å klare så mye mer. Med tanke på jobb og andre fritids sysler. Men jeg gikk nå ned 2 kg første uken med bare 7 trim poeng, så jeg får vel den mosjonen jeg trenger. Får se i dag da hvordan det går på veiing. Om jeg kanskje skulle trent mer :)

Har du en sånn skritt teller som viser antall kalorier du forbrenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo kjempe dyktig. Jeg har klart 7 trim poeng denne uken' date=' og jeg hadde ikke hadd sjangs å klare så mye mer. Med tanke på jobb og andre fritids sysler. Men jeg gikk nå ned 2 kg første uken med bare 7 trim poeng, så jeg får vel den mosjonen jeg trenger. Får se i dag da hvordan det går på veiing. Om jeg kanskje skulle trent mer :)

Har du en sånn skritt teller som viser antall kalorier du forbrenner?[/quote']

 

Takker og bukker, er vel litt hektet på trening for tiden. Tror vel kanskje jeg spiser for lite og/eller trener for mye nå siden vekten ikke går så fort nedover som jeg kunne ønsket. Men jeg elsker å bruke kroppen så da blir det en del trening når muligheten byr seg. Jeg har pulsklokke som måler kaloriforbruk og den er fantastisk motiverende.

I dag ble det totalt 6,3 poeng på ca to timers trening totalt(i tre økter) Syklet til og fra jobb og så trente jeg ca en time med vekter i kveld etter at barna var lagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Blir helt svett av å høre på deg jeg stbs hehehe.

Jeg har karret til meg 6 poeng siden mandag og er vel fornøyd med det. Tirsdag ble det helt umulig for meg å klare å få til noe trim så der sprakk det målet. Men jeg skal allikevel gjøre noe hver dag resten av uken.

 

I går fikk jeg stegtelleren fra GR og det må jeg si er en ganske motiverende dings å ha. Jeg gikk 11000 steg i går, men fikk ikke satt den på fra morningen så litt mer egentlig. Det anbefales minst 10000 steg per da, 12 - 15 000 ved vektreduksjon. Så da må jo målet være å klare minst 12 000 da. Det blir ikke så lett altså. Gikk to turer i går får å få de 11000......

 

I dag blir trimmen å hjelpe gubben med garasjebygging. Må spa grus og legge ut jern og isopor. Så får jeg se om det er krefter og tid til en gå eller sykkeltur senere i dag.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver må jo trene så masse man vil/kan. Alt er jo bedre enn ingenting.

Vi drar på båttur i dag og blir borte til lørdag så da blir det smått med trening de dagene. Vi kommer sikkert til å løpe masse med/etter barna så vi er ihvertfall i aktivitet selv om ikke pulsen går så høyt opp. Litt roing i gummibåten skal jeg nok få til også:) Med to barn på 3 og 4,5år så blir det ikke til at vi sitter så mye i ro.

Ha en strålende weekend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som min kursleder sa, et skritt er bedre enn ingen skritt :) Så lenge man holder seg i aktivitet så skal man være fornøyd. Jeg rekker ikke å trene hver dag, og jeg vet ikke om jeg hadde orket å gjøre det heller. Man trenger en fri dag innimellom. Men hvis man er vant til å trene, så er det kanskje blitt en vane og man føler at man må trene hver dag. I dag blir det lang fjell tur på meg, så det får blir min trim i dag :) synd at været er så grått og trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nå må jeg bare skryte bittelitt av meg selv altså. Nesten 7 trimpoeng og over 1000 kcal forbrent i dag dere. Og da har jeg ikke overdrevet når jeg har ført aktiviteter. Har jobbet med garasjen og det er tungt og lett om hverandre så satt det som raking av løv jeg.

 

Så er det den skritttelleren da, jeg vil ikke unner 10000 steg i døgnet så jeg har i tillegg måttet gå to turer i dag. Men nå er jeg oppi 11000 så da er jeg fornøyd.

 

I morgen blir nok en rolig dag, bare litt turgåing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, en liten tur idag på en time. Kjenner at jeg jobbet hardt i går, støl både her og der. I morgen blir en dønn rolig dag på meg. Skal på treff og sitte fra 10 - 22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye trim denne lørdagen nei, bare sitti på rompa og bedrevet yndlingshobbyen min i dag jeg. Nemlig scrapping. Og klart å dytte i meg ca 2000 kcal har jeg også. Jaja, det er jo lørdag, men håper ikke dette ødela hele uken for meg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på båttur torsdag til lørdag så torsdag og fredag ble det ingen trening. Bare litt spaserturer og løping/klatring etter barna på svaberg og i fjæra. Men jeg fikk meg en økt på ellipse og ergometersykkel i går kveld. Ble 4,2 poeng på den økten. I dag skal barna og jeg på treningssenteret 1-2 timer. Da håper jeg å få med meg en steptime og så blir det vel en styrkeøkt i kveld etter at barna er lagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...