Gå til innhold

Lapskaus


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Gjest Hanne85

hva med å kjøpe en slik pakke med frosne grønnsaker, ha i evnt. mager kjøttpølse eller hva du vill bruke til kjøtt og lage en brun saus og ha over:)godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bruker å lage en rask lapskaus som er god.

 

Fryste suppegrønnsager i buljong. Tilsett litt mager pølse eller svinestrimler(kokes ferdig på 3-4 min) jevn med maisenajevning eller som vi gjør potetmospulver(ikke like magert men tykner retten fint) Ha i litt sukkerkulør for farve.

 

Hele er ferdig på 15 minutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle
Hei! Er det noen som har oppskrift på en god' date=' kjapp og billig lapskaus?![/quote']

 

Jepp, kok en pose betasuppe med en pose lapskausblanding. Tilsett biter av mager kjøttpølse mot slutten av koketiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Looser
Jepp' date=' kok en pose betasuppe med en pose lapskausblanding. Tilsett biter av mager kjøttpølse mot slutten av koketiden.[/quote']

 

Den hørtes veldig god ut! Da blir det lapskaus a la Marielle til middag i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Suppen inneholder jo 45 kalorier per hundre gram. Grønnsakene inneholder vel litt mindre. Jeg spiser 400 gram lapskaus med 100 gram kjøttpølse. Vet ikke hvor mange kalorier det er, men tror ikke det er så altfor ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Det billigste blir nok å bruke magre pølser + ferdig grønnsakblanding, men tilsett litt purre og løk + 1 buljongterning. La det koke til det er mørt og grønnsakene begynner å jevne seg. Vil du ha lapskausen ganske tykk uten å gjøre den fet, bruk Maisenna Jevner. Det har jeg gjort denne uken og det ble kjempegod mat!

 

Med vennlig hilsen Gerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...