Gå til innhold

Potetsalat


Gjest Lubina

Anbefalte innlegg

Gjest Lubina

Fant denne oppskriften. Noen som har prøvd den?

 

 

 

Potetsalat

 

4 porsjoner

 

Dette trenger du:

6 kokte kalde poteter

2 epler

3 vårløk, finskåret

 

Dressing:

3 dl Kesam (1 beger)

2 ss søt sennep

½ ts salt

¼ ts sitronpepper

1 ts sukker

1 ts sitronsaft

hakket gressløk

 

Slik gjør du:

1. Skjær opp de kokte, kalde potetene og eplene i terninger. Vårløken skjæres i tynne skiver.

2. Bland alle ingrediensene til dressingen i en stor bolle. Ha potetene, eplene og vårløken i og bland forsiktig.

3. Dryss over litt hakket gressløk til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har ikke prøvd akkurat denne oppskriften, men jeg pleier å blande inn litt epler og løk i potetsalaten (purre, charlotløk, vårløk eller hva jeg måtte ha). Tar med grov sennep i "dressingen" og av og til litt boston-agurk/agurkmix.

Har fått gode tilbakemeldinger på den, så jeg tror du trygt kan prøve denne oppskriften. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnelin
Fant denne oppskriften. Noen som har prøvd den?

 

 

 

Potetsalat

 

4 porsjoner

 

Dette trenger du:

6 kokte kalde poteter

2 epler

3 vårløk' date=' finskåret

 

Dressing:

3 dl Kesam (1 beger)

2 ss søt sennep

½ ts salt

¼ ts sitronpepper

1 ts sukker

1 ts sitronsaft

hakket gressløk

 

Slik gjør du:

1. Skjær opp de kokte, kalde potetene og eplene i terninger. Vårløken skjæres i tynne skiver.

2. Bland alle ingrediensene til dressingen i en stor bolle. Ha potetene, eplene og vårløken i og bland forsiktig.

3. Dryss over litt hakket gressløk til slutt.[/quote']

 

Jeg pleier å lage en som er litt fetere, og den er helt nydelig så det er sikkert denne også.

Hvis du liker sylteagurk så er det nydelig i:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne85

fant en annen oppskrift på sidene her, med potet,kesam,purre og masse gressløk:)og salt og pepper:)skal prøve den Lubina neste gang.

Vet du hvor mye kcal det er pr 100gram?

 

Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var veldig bra! Prøvde for en gangs skyld å følge oppskriften. Brukte Bergbys sennep og den er skikkelig søt, så med sukker blei det rett og slett for søtt, etter min smak. Måtte ha oppi litt ekstra sitronsaft. Da blei den veldig god!

 

Konklusjon: Veldig god potetsalat, men sukkeret kan sløyfes hvis man bruker så søt sennep.

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...