Gå til innhold

Hva Trener Du?


Gjest trinny
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er ingen spesielt aktiv person ennå, og er overvektig så alle treningsformer med mye løp og hopp tar knekken på knærne:( Men jeg har ergometersykkel og ulike dvder- aerobic m/ kari Jaqueson og pilates. Dette i tillegg til turgåing for bli mine ting innen trim til kroppen er litt lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen spesielt aktiv person ennå' date=' og er overvektig så alle treningsformer med mye løp og hopp tar knekken på knærne:( Men jeg har ergometersykkel og ulike dvder- aerobic m/ kari Jaqueson og pilates. Dette i tillegg til turgåing for bli mine ting innen trim til kroppen er litt lettere.[/quote']

 

Har du prøvd spinning? Det er en kjempefin formfor trening synes jeg. Ingen hopp eller løping. Man kan justere styrken på sykkelen selv, vær litt forsiktig de første gangene, til man blir litt kjent med opplegget. Svetten siler under en spinningsøkt :()

 

Ellers er BodyPump (er forskjellige titler fra tr.senter til tr.senter) en fin måte å forbrebbe fett på. Det er styrke med stang i sal til fengende musikk. Her bestemmer man også stryken på vektene selv. Man merker fort forskjell! Og man blir skikkelig støl etter de første gangene! Jeg klarte knapt å gå opp en trapp på flere dager :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg er jo spinnig hater jeg da. Jeg synes det er kjedelig å sykle å iallefall innestengt i et rom med andre. KAnskje fordi jeg ble sinnsykt trett den ene gangen jeg prøvde det. Å så er jeg en av dem som blir knall rød i ansiktet når jeg trener. Så spinning neitakk... men mange av vennene mine er helfrelst:-)

 

Jeg har funnet at i minkommune er det damesvømming 1 gang i uken. 1 time. Der går jeg da:-) svømmer bryst i en time og varmer meg og koser meg i badstu såå leeenge jeg klarer etter åp. Det er liksom belønningen. Det beste er at jeg ennå ikke har blitt sitv dagen etter. For helt ærlig å være stiv er pyton, og da trener iallefall ikke jeg mer den uken:-) Utover det har jeg funnet meg en avsidesliggende løype jeg går/løper. den tar ca 2 timer. helt alene er det liksom greit å løpe litt selv med 102 kg :-)

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å gå/løpe tur i to timer må vel være kjempebra! stå på!

 

selv er jeg ikke glad i å gå, men har fått litt "kick" på tredemølle. er litt i sjokk :) går i 45-50 minutter 3 ganger i uka, i tillegg til vekttrening. jeg går også på yoga en gang i uka. det er deeeeilig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en maskin stående som jeg bruker i overkant av 30 min 5dager i uken. Øvelsen på denne kan sammenliknes med å jogge med staver, maskinen har myke begelser så den sliter ikke på knærne (jeg har en slags sykdom i knærne så dette er midt i blinken for meg.). Er kjempe svett og sliten med en puls på rundt 150 etter en slik økt, det er deilig. Så 30 min på denne maskinen blir det samme som å jogge i 8,5km/t, så det blir 2trimpoeng pr gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min kommune er det morgenbad en gang i uka. Da jeg fant ut det kjøpte jeg klippekort med 10 ganger tvert. Da MÅ jeg jo bruke de. Så nå har jeg "avtale" med svømmehallen hver uke i kalenderen fremover. Og for en følelse etterpå da!!! Knallstolt og beredt til å ta fatt på hva det skal være på jobb etterpå! ANBEFALES!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i å gå turer, av og til med staver, noen ganger uten, og etterpå tar jeg en pilates økt. Nå har jeg gått til anskaffelse av en annen treningsvideo, som blir en slags aerobic, så spent på hvordan det blir. Turen min tar ca 1 time, pilates 20, 40 eler 50 minutter.

 

Syns det er kjekt å gå turene om morgenen etter frokost - er så sulten kort tid etter at jeg har stått opp, at jeg klarer ikke vente en god time som gåturen tar. Sidne jeg jobber turnus har jeg ofte kveldsvakter eller rett og slett fri midt i uka.

 

Har ennå ikke kommet dit at jeg har blitt avhengig av gåturene og treningen, men håper i det lengste at det skal hende meg og. prøver å få noe slags trim 3-4 ganger i uka, men ikke helt heldig med det hver uke. Men litt trim er jo bedre enn ingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen spesielt aktiv person ennå' date=' og er overvektig så alle treningsformer med mye løp og hopp tar knekken på knærne:( Men jeg har ergometersykkel og ulike dvder- aerobic m/ kari Jaqueson og pilates. Dette i tillegg til turgåing for bli mine ting innen trim til kroppen er litt lettere.[/quote']

 

Stå på. Selv har jeg gått ned vel 7 kg fra 90. Begynte med å gå turer, for det greier jeg fint pga knærne mine. Jeg har og kjøpt meg trimmsykkel, som jeg bruker mye. Men nå etter at jeg har gått ned litt så føler jeg at alt går lettere. Ta med deg en telefon, så blir det koseligere å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaOslo
Jeg er ingen spesielt aktiv person ennå' date=' og er overvektig så alle treningsformer med mye løp og hopp tar knekken på knærne:( Men jeg har ergometersykkel og ulike dvder- aerobic m/ kari Jaqueson og pilates. Dette i tillegg til turgåing for bli mine ting innen trim til kroppen er litt lettere.[/quote']

 

 

Jeg selv veier 115 kg i skrivende stund og jeg har trent masse aerobic (3-5g.pr.uke) i mange år, men når det er hopping eller løping så tar jeg noen ekstra trinn i steden for hopp og jogger på stedet når de andre jogger.

Ellers har jeg gått mye stavgang i skogen.

 

Gå trapper er også helt greit, i alle fall oppover, nedover belaster knærne mest.

 

Så det er ingen grunn til å ikke trene selv om man er overvektig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å trene StramOpp og MageRygg på SATS. Kjempefin trening. Litt miks av styrke og lett-moderat aerobic. Timene jeg går på har ingen hopp, men jeg blir god og svett likevel :)

 

Har også vært på spinning og pleide å svømme en del før (har akkurat flyttet, og har enda ikke funnet ut hvor svømmehallen er), begge deler er kjempefin trening som man kan drive i sitt eget tempo, som ikke er så belastende, og som er flott for kondisjon. Jeg tror det viktigste er å finne noen ting man trives med, og prøve å variere litt mellom dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv veier 115 kg i skrivende stund og jeg har trent masse aerobic (3-5g.pr.uke) i mange år' date=' men når det er hopping eller løping så tar jeg noen ekstra trinn i steden for hopp og jogger på stedet når de andre jogger.

Ellers har jeg gått mye stavgang i skogen.

 

Gå trapper er også helt greit, i alle fall oppover, nedover belaster knærne mest.

 

Så det er ingen grunn til å ikke trene selv om man er overvektig!![/quote']

 

 

Enig med siste utsagn! Jeg veier nærmere 130 og vil forbrenne mye ved kun forsiktig trening. Men føler meg utslitt hele tiden og det blir mye av unnskyldningen:( Jeg må nok begynne i det små- og planen er å sykle på ergometersykkelen 10min hver kveld (blir helt ferdig av det) og så heller øke når formen stiger litt.

Tips mottas gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare være streng mot seg selv, evnt belønn deg selv med noe du virkelig vil ha om du sykler 10 min hver kveld i to uker, så øker du til 15-20 min i to uker og ny premie (og det må være noe du ikke unner deg ailkevel selv om du ikke gjennomfører og det må ikke være mat).

 

Det er hardt i starten. Kjempetøft. Du må ha noen runder med deg selv, dra deg i nakke å komme deg på sykkelen.

Etterhvert går det lettere og lettere og etterhver synd du det er deilig!

 

Har du et tv-program du ser på hver kveld. Ta en litt kjedelig eksempel da. Nyhetene. Jeg liker å se på de klokka ni. Så feks 10-15 min sykkel da mens du har på tv og litt høy lyd og plutselig er du ferdig.

 

Jeg trener på senter og liker spinning godt, styrke også bare jeg kommer igang med det igjen, sykle ute er jeg veldig glad i, men den sesongen nærmer seg slutten for min del.

 

Det gjelder å finne det som passer for deg og noe du kan trives med.

 

Stå på! Dette greier du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i ungdommen meget aktiv, men este ut etter at jeg sluttet med aktiv idrett og siste gangen når jeg sluttet å røyke. Disse kiloene - 25 har jeg tatt av siden i januar. Utvilsomt er kombinasjonen av økt aktivitet og bevisthet på kostholdet årsaken til. I tillegg har jeg gått på flere nettkurs hos greteroede ilp. av året.

 

Min erfaring er at økt aktivitet førte til større velvære og mindre sug på snop. Jeg har variert trening og belastningen hele tida for å unngå belastningskader. Når kroppen er tung er dette noe som vi lett kan pådra oss hvis vi begynner for hardt.

 

I vinter trente jeg fast 2x90 min. styrke (apparater på Spenst), gikk en eller to langturer i helga på ski eller beina. På hverdagene 1-2 timer rask gange eller intervall gange m/staver. Intensiteten økte når jeg ble lettere og i bedre form. Trimpoeng tilsammen ca. 20-25 i uka.

 

På sommeren har jeg spilt golf flere ganger i uka, syklet, gått på tur i skogen. Trimpoeng tilsammen ca. 30 - 35 i uka. I dag er jeg i veldig god form og nå som golfsesongen er over kan jeg øke intensiteten enda mer og foreta treningsturer.

Det er mange år siden sist.

 

Dette er det som passer meg. Har du muligheter til å svømme er det noe av det beste du kan gjøre for å unngå belastningsskader. Lykke til og god tur i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og innspill:) Likte den med belønning etter å syklet 10min hver dag i 2 uker. Det kan være en god inspirasjon for meg. En "gulrot" i andre enden;)

Jeg ønsker virkelig å komme i form igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke "snu" tankene dine litt? Jo mer man veier, jo mindre trenger man å trene for å forbruke et visst antall kcal. Jeg har selv tenkt slik, at jeg "tjener" flere poeng enn de som veier mindre enn meg, på kortere tid. Du kommer tidsnok ned i vekt til å bli litt "guffen" fordi du ikke får like mange poeng for samme aktivitet, om det er 10 minutters sykling eller en kort gåtur.

En annen ting er at det er viktig å gjøre noe du liker. Jeg kan ikke fordra å jogge, så hvis jogging var eneste aktiviteten vi kunne gjøre for å gå ned i vekt, vel, da hadde jeg gitt opp det veldig fort, og blitt sittende i sofaen. Det virker som mange av oss her inne foretrekker å gå, fremfor å jogge. Å gå heller ikke så mye på leddene. Hva med a starte med en liten gåtur i nabolaget på kveldstid? Nå som det har blitt høst blir det fort mørkt, og det er hyggelig å se lysene i vinduene til folk. Hele vitsen er at du bare kommer i gang, og syns aktiviteten er OK og ikke så slitsom at du gir opp etter to ganger.

Lykke til trinny, sammen skal vi klare det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke "snu" tankene dine litt? Jo mer man veier' date=' jo mindre trenger man å trene for å forbruke et visst antall kcal. Jeg har selv tenkt slik, at jeg "tjener" flere poeng enn de som veier mindre enn meg, på kortere tid. Du kommer tidsnok ned i vekt til å bli litt "guffen" fordi du ikke får like mange poeng for samme aktivitet, om det er 10 minutters sykling eller en kort gåtur.

En annen ting er at det er viktig å gjøre noe du liker. Jeg kan ikke fordra å jogge, så hvis jogging var eneste aktiviteten vi kunne gjøre for å gå ned i vekt, vel, da hadde jeg gitt opp det veldig fort, og blitt sittende i sofaen. Det virker som mange av oss her inne foretrekker å gå, fremfor å jogge. Å gå heller ikke så mye på leddene. Hva med a starte med en liten gåtur i nabolaget på kveldstid? Nå som det har blitt høst blir det fort mørkt, og det er hyggelig å se lysene i vinduene til folk. Hele vitsen er at du bare kommer i gang, og syns aktiviteten er OK og ikke så slitsom at du gir opp etter to ganger.

Lykke til trinny, sammen skal vi klare det!!![/quote']

 

Takk for innspill;) Jeg jobber hardt med å prøve å snu tankegangen min ved mange sider av livet mitt. Jeg har inntatt en veldig passiv livsstil; ikke bare når det gjelder trim, men gjelder også passivitet med fritidssyssler, omgang med venner osv. Har lissom havnet i sofakroken; der er det trygt og behagelig:rolleyes: Først havnet jeg der en lang stund pga sykdom, men nå er det blitt en (U)vane:( Jeg leser drphils bok, og jobber med hans "nøkler". Men det er tøft å forandre vanene tilbake! Så det er kjekt med litt støtte/råd her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trinny; jeg har også Dr. Phil's bok. Så vidt begynt å lese i den. Stå på trinny, vet hvor vanskelig det er å snu tankegangen, er bare så mye lettere å si det til andre;)

 

Nå tenker jeg tre ganger i timen frem og tilbake på om jeg skal kjøpe meg elipsemaskin.... Skjønner at de som koster litt mer, er bedre, og lurer på om jeg faktisk skal prioritere det foran andre goder jeg må si bye, bye til da en liten stund fremover. Men helsa og velvære kommer jo langt oppå lista, da! Snakket med en selger, og jeg hvis jeg bestemmer meg litt kjapt, kan jeg ha elipsemaskin i stua på tirsdag. Hadde jo vært kult da, så kunne jeg "elipse" sammen med dere andre "elipsere"! (Og litt lettere å trene en halv time før frokost... jo, jeg må nok ha en sånn :).)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en blanding av step, sykkel og tredemølle, har jeg forstått, også får man brukt armer og ryggmusker samtidig, siden man beveger armene med "stavene" (nesten som på ski??) og jeg har bestilt en sånn!!! Gleder meg villt! Men er det noen som vet om den gjør noen slags nytte for magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...