Gå til innhold

Holde vekten ?


Gjest sylfidewannabee

Anbefalte innlegg

Gjest sylfidewannabee

Hei! Jeg har nå gått ned 11 kg ;) Jeg la på meg 29 kg ved forrige svangerskap. Vi planlegger nå nr to, jeg har fremdeles en del kg som henger igjen og lurer på om det er mulig å væåre gravid uten å legge på seg for mye men heller "hente fra" det overskuddet man allerede har? Vil ikke føle meg som en pesende hval igjen ! Noen med erfaring, råd og tips ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har alltid vært litt rund(bmi på ca 26 før svangerskap). La på meg hhv. 12 og 10kilo med mine to gutter. Hadde da masse vann i kroppen og var nede på førgravid vekt etter et par uker. Det hjelper nok å spise sunn mat i svangerskapet i stedet for å "spise for to".

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gratulerer med 11 kg ned!

 

Det skal være fint mulig å gjennomføre et svangerskap uten å sitte igjen med mange kilo etterpå. Utfordringa i mine svangerskap har vært et stort godtesug, men til tross for tidvis uhemmet fråtsing ( ;) ) har jeg klart meg sånn noenlunde. I mitt første svangerskap gikk jeg opp bare 8 kg, og disse var nede allerede da jeg kom hjem fra sykehuset. Denne gangen gikk jeg opp 17 kg, og nå 2 mnd etter fødsel har jeg gått ned 14 kg totalt uten å ha jobbet noe for det. Det er veldig forskjellig hvor mye man går opp i vekt, men om du er bevisst matinntaket ditt tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for.

 

Lykke til framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...