Gå til innhold

Pang- det var startskuddet...


Gjest miamor

Anbefalte innlegg

Sånn- da var startskuddet gått. Skal ned 15-20 kg.

Veier i dag 90 kg- er 176 cm høy (mye muskler og kraftig beinstruktut) bruker størrelse 44-46 i bukser- 42 i topper/overdeler. Glemte å måle midjemål (løpe ut å kjøpe målebånd i lunsjen). Noen som forresten kan forklare så nøyaktig hvor jeg skal måle (bruk gjerne navlen som utg.pkt).

 

For meg er det kveldene som er hovedproblemet. Er alenemor til ei på (snart 5), så etter at hun er i seng blir det hovedsakelig sofa-tjeneste på meg. Og da er det veldig fort å finne noe å knaske på. En av årsakene er vel at jeg ikke er flink nok tidlig på dagen. Er ikke flink til å spise frokost- men revolusjonerer i dag.

 

Skal også få hentet trimsykkelen min fra foreldrene mine. Sykler endel ellers også, tur/retur jobben (nesten) hver dag ( ca 8km totalt). Tenkte også litt på å trene litt mage/ arm muskler hjemme.

 

Har store planer om å være flink til å bruke denne tråden som en dagbok (dog- har en lei tendens til å være flink i starten og deretter glemme det etter en uke...)

 

Kanskje det er noen der ute med forholdsvis like mål som meg som kunne tenke seg å gå sammen med meg?

 

Må også bli flinkere til dette med veiing. Har det siste året vært helt vanvittig opptatt av badevekta. Har veid både morgen og kveld... Tror jammen jeg skal ut å kjøpe meg en ny (har i dag en gammeldags). Ettersom jeg starter i dag er det naturlig at veiedag blir tirsdager.

 

Kommer ikke til å følge noe kurs i første omgang, ser det ann litt og tar det evt etter ferien. Blir i såfall via internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det litt sånn som deg, vannvittig flink til jeg skal lage middag, er da så sulten at det er bitemerker i kjøkkenskapa før maten er ferdig.

Har sluntra unna et par mnd, men nok er nok. Skal heretter følge med ALT som går i gapet, samt passe på å spise mer før kl 3. Kanskje ikke så sulten når middagen nærmer seg?

Trenger nå et spark i baken for å lære meg selvkontroll når jeg er sulten.....

 

Jeg trenger nå å gå ned 20 kg for å nå idealvekten min( ifølge GR), men er fornøyd med 10-15 kg....

Har nå skjønt at belønning ikke bare fungerer på hunder, men også meg! Heretter skal jeg ha en solid belønning hver gang jeg går ned i vekt, begynner med nytt undertøy når jeg har gått ned første kiloen.

Har med vilje lagt lista lavt.

 

Så: god sommer til alle der ute og lykke til med videre reduksjon:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å endelig skutt startskuddet i dag gikk jeg til innkjøp av to nye vekter. Digital både til maten og meg. Måtte jo derfor sjekke ut hva den nye viste (kunne jo hende den var snillere enn den gamle).

 

Men nei da. Mest lyst til å ta med den nye tilbake til butikken og kreve pengene tilbake pga feil.

 

Den nye viste: 93 kg!

 

Til dens forsvar ble den testet et stykke utpå dagen- etter frokost, lunsj og mellommåltid og med mange liter (3.5) vann.

Må vel bare innse at det var den gamle som var litt for snill med meg, men kommer til å ta en test-veiing på tom mage i morgen tidlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vibekekatrin

Jeg har i lengre tid prøvd meg her inne, men som deg er jeg veldig ivrig de første par dagene før det dabber av og samvittigheten kommer snikende. Jeg veide meg i dag morges og da viste vekta 87,9 og jeg er 1,72 høy. Med andre ord, på høy tid å gjøre noe. Føler meg ikke vel ellers heller, mangler overskudd og det kommer vel av lite mosjon. Mener selv at jeg spiser stort sett greit i hverdagen, magre produkter har vært fast innnhold hos meg i flere år, og prøver å spise fire-fem måltider om dagen (to små måltider). Men dette klarer jeg ikke hver dag - dessverre. I helgene og innimellom i uka sklir det også litt ut...er sjokoman!!!

 

Trenger å få litt drahjelp, så da ble jeg litt fristet av din invitasjon til å holde hverandre litt i ørene..!

 

Har gått på et grete roede kurs tidligere, for ca. 4 år siden. Da hadde det gått 1,5 år siden førstemann ble født og mange av kiloene fra den gang satt fast ennå. Da klarte jeg å gå ned 10 kilo! Så ble jeg gravid igjen og nå har det gått 2,5 år siden sistemann ble født og de fleste av kiloene er der ennå.... Så her må det bare tas et tak!

 

Håper vi kan motivere hverandre på veien, komme med gode tips slik at vi begge kan oppnå en bedre trivsel med oss selv..

 

Snakkes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25 og tror trivselsvekten min er rundt 65kg... akkurat nå er den på 82,0 og det vil da si 17 kg å ta av. Jeg har skjønt at dette kommer til å ta tid.. Fint å få litt tips og høre om dere andre.

 

Den siste måneden har jeg slanket meg 5 kg, det har jeg klart da jeg har verdens beste kamerat som har hjulpet meg til å legge om kostholdet mitt. Det har vært utrolig dårlig, med godteri hver eneste dag. Og jeg har begynt å trene..

 

Det skal være sikkert og visst at jeg har skjønt noe i løpet av denne måneden.. ingenting kommer gratis her i verden..

 

Jeg er klar for å jobbe for starten på ett bedre liv (selv om jeg skeia ut med SANS is i dag, så er jeg klar) :)

 

Let's work it! Lykke til, jeg har troen på at man kan få ting til sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å se at vi er flere som går sammen!

Jo flere jo bedre!

 

Fikk korrigert startvekt i dag til 92,3 og setter da veiedag onsdager. Hva med dere, hvilken dag?

 

Denne uken blir det desverre lite trim. Vanligvis sykler jeg til og fra jobben (tot ca 8 km), men denne uka har barnehagen til datteren min "sommer-flyttet" inn i en annen bhg mye lengre unna. Så for å ikke erte på meg sjefen med å komme for seint hver dag må jeg desverre bruke bil...

 

Får se om jeg får anledning til å hente trim-sykkelen min i løpet av uka...

Ps. Glemte å skrive om meg selv at jeg er 28 år og har et barn. Bosatt på Østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vibekekatrin

Jeg veier meg tirsdager.

Forøvrig er også jeg bosatt på Østlandet, nærmere bestemt på Romerike. Jeg har to barn, en gutt på 5 og en jente på 2.

 

Jeg har fri i dag, og startet dagen med 3 ryvita knekkebrød m/ mager prim, en ts tran, og melk, før jeg tok meg en kort sykkeltur. Den var på 6,5 kilometer og ga meg ett trimpoeng. Vi får begynne i det små. Tok også 50 situps i etterkant.

 

Skjønner godt at du tar bil når du skal levere langt unna. Og selv om du ikke får syklet denne uka kan du jo ta litt styrkeøvelser på kvelden hjemme, eventuelt ta med deg datteren din ut etter barnhagen og spille litt ball, eller no.. All bevegelse teller!!!

 

Det er egentlig litt godt å være igang nå kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokoladesug

Hei,

 

Jeg er ei jente på snart 30 år som også er 173 cm høy og veien 84.7. Har også et ønske om å gå ned ca 15 kilo.

 

Det som er mitt problem er at jeg spiser ikke nok. Har jobbet skift i mer en 10 år nå og fått veldig dårlig matvaner. Men nå skal det snus. Har meldt meg på GR-kurs og gått ned 1.5 kilo. Så jeg er på god vei mot målet (70 kilo). Veier meg på tirsdager og skal følge meny nr 2. Gleder meg til å fortsette mot målet mitt.

 

Syntes det er motiverende å lese om alle dere andre også. Stå på, dette klarer vi ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har litt problemer med å sette vekk badevekta jeg da... Må inrømme at jeg har testa den noen ganger. Sier ikke annet enn at jeg gleder meg til å kunne skrive inn tallene her på onsdag... Da skal det også brukes målbånd. Men tror det blir glede og velstand der også- i allefall når jeg kjenner at buksa sitter løsere...

 

Blir spennende å høre med dere andre også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere:)

Kan jeg henge meg på her?

 

Jeg er 29 år, veier 81,5, er 1,73 høy og min idealvekt er 68 så jeg har 13,5 kilo å gå ned. Det er så fint å se at vi er flere som kan hjelpe hverandre gjennom dette.

 

Er det ikke rart? Man spiser sundt i 2 dager og man kan kjenne på kroppen at både humøret, selvtilliten, selvbildet og speilbildet har forandret seg.

 

Jeg er avhengig av sukker. Det pleier å melde seg et stort behov på torsdager, for da vet hodet mitt at det bare er et par dager igjen før jeg kan kose meg. Jeg kan spise ut av sjokoladepålegget, bare for å få sjokolade. Det er også ille å sitte å spise noe, men man fyser på noe annet mens man spiser.

 

Har vært flink i 2,5 dag og kjenner at dette går rette veien. Kanskje litt tidlig å si, men jeg tror dere kommer til å hjelpe meg gjennom mange vanskelige dager. Jeg merker at jeg får mer pågangsmot når jeg kan lese om hva andre gjør for å komme over "kneika".

 

Lykke til alle sammen!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å henge seg på!! Tror endel har veiedag i dag (tirsdag), selv har jeg i morgen...

 

Ho meg er det kveldene som har vært mitt hovedproblem. Sitter alene forran tv'n etter at vesla har sovnet og da er det veldig lett å gå å små snoke i skapene.

 

Nå etter en uke etter pangstarten kan jeg rapportere om en helt annen verden. En total forandring i mat-hverdagen:

 

Spiser en skive brød med mager-prim til frokost (ikke spist frokost tidligere), så to stk rug-sprø/fiberrik etter ettpar timer. Så lunsj. Så igjen to-tre rugsprø/ fiberrik i 14- tiden. Middag i 17 tiden. Så en brødskive igjen ved 1930-20 tiden. Deretter blir det eplebåter og gulrøtter!! Drikker ca 4 liter vann pr dag.

Blitt lite med trening, men tar trappa i stedenfor heisen på jobb (4.etg).. Alle monner drar håper jeg....

 

Og vet at det allerde har gitt resultater. Klarer ikke legge av meg den gamle vanen med å veie i tide og utide, så har smugveid.. Men skriver ingen tall før i morgen... Merker utrolig nok også at buska er blitt litt større!!!

 

Er spendt på hvordan det skal gå de kommende to ukene. Går ut i 14 dager ferie fra helgen, skal bla en uke til hellas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var dagen her... Vekta viste -1,2 kg etter den første uka. Har ikke fått målt midje enda, etter en litt vel stressende morgen (får ta det i morgentidlig)... Kan ikke annet enn å si meg meget godt fornøyd med det!!

Men blir selvf nysgjerrig på om tallet hadde vært enda lavere om jeg hadde fått syklet mere, og ikke minst om jeg ikke hadde vært på fest både fredag og lørdag (ble litt revet med av god sommerstemning i helgen- klask på lanken).

Men er meget stolt over at jeg ikke har skeiet ut med mere enn to eller tre is- og da har kalloriinnholdet i disse vært inkludert i de daglige kalloriene!!!

 

Hva med dere andre? Hvordan har det gått siden startskuddet sist uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår meg med her med dere... om det er greit... har startet mange ganger i det siste men etter eneller to uker så går det rett vest..... Men har da begynt på igjenn i dag, prøvde en bukse jeg kjøpte til jul og den var for trang, så det er helt grusomt.... skal ned til 70 kg er vel rundt 81-82 i dag (håper at det ikke er mere) Har ikke vært på vekten på lenge... har skubbet den under benken... tenkte at jeg skullle vente med å gå på vekten til neste tirsdag, da har jeg noen dager og reparere på... he he Mitt råd til kveldspisingen er å ha noe i hendene, feks stikking, har nå vært og ivistert i det... Skal snart på feri.. og da blir det ikke vær uke jeg kan gi rapport men det er vel likt over hele linjen... ønsker dere en god sommer ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Lite med rapporter?

Her går det forholdsvis lett, kanskje litt for mye vin i helgen, men man må jo kose seg i varmen. Legger inn tallene mine på onsdag- reiser avgårde til grekenland på torsdag. Tror det skal gå greit der nede også i forhold til maten- litt værre kan det jo bli med de flytende kcal fra øl og vin. Har store planer om å ta med meg joggesko å gå/ jogge litt på stranden hver morgen- så får satse på å svette det ut!!

Ellers er jeg strålende stol over meg selv. Har forsatt ikke rørt så mye som et eneste flak potetgull (som har vært min store last). Heller ikke noe annet snop har vært i nærheten av min munn!! Ikke savnet det engang. Knasker i vei på grønnsaker og rugsprø!!

ER fortsatt ikke noe flink til å la badevekta stå i fred (er jo så gøy å se hvordan det står til9, håpe jeg kanskje klarer å lege vek den vanen når jeg skal bort og ikke har tilgang på vekta på ei uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vibekekatrin

Jeg skal også til Hellas. reiser ikke før 3 august og blir da borte i 14 dager. Jeg tror mitt problem på ferie blir å spise nok. I varmen og på stranda er det ikke så lett å opprettholde 4-5 måltider om dagen. Men jeg må jo bare prøve å få i meg en del frukt i hvertfall slik at søthungeren ikke tar overhånd selv om det er ferie.

Jeg har nok ikke vært like flink som deg til å ikke spise godteri. Men jeg har kuttet klart ned.Kkoste meg litt på lørdag og har ikke dårlig samvittighet for det. Før spiste jeg jo godteri både fredag. lørdag og søndag!! Nå spiste jeg i tillegg heller ikke så mye som før på en kveld. Så det er jo en framgang.

Ellers så føler jeg kanskje ikke at denne uka har gått så bra. Kroppen kjennes ikke noe lettere ut, tvert imot føler jeg meg mer oppblåst, så jeg ser ikke lyst på veiingen imorgen. Men jeg må jo bare bite tenna sammen og stige opp på den saken som står og ler av meg i kroken på badegulvet..

 

Hvor i Hellas skal du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser til Platanias (kreta)! Kommer hjem den 3 vi da...

Gleder meg som et lite barn. Skla reise med datteren min og søsteren min. Foreldrene våre måtte desverre avbestille fordi modern brukte først dag av ferien sin til å knekke foten på tre plasser. men vi skal nok klare å kose oss masse allikevel!

Hvor skal du da?

 

 

Uff, nå fikk jeg litt panikk med tanke på veiing i morgen. Spiste nok en bit eller to (eller 3) for mye av pizzaen jeg lagde i dag . Skulle tro det ikke var bottn i meg. Skylde på ventende mens... Var jo i utgangspunktet ganske sunn da, men hjelper ikke når en blir gående å ta en restebit innimellom hele kvelden.... Har generelt IKKE vært noen flink til å drikke vann de to siste dagene. var så mye lettere på jobben når en hadde vanndispensoren rett uttafor kontordøra.... MÅ skjerpe meg der ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vibekekatrin

Ja jeg veide meg i dag - ikke moro. Se under innlegget: Uke 2 - så kom skuffelsen.

Men vi kan jo glede oss til ferie.

Jeg reiser til Lesvos. har ikke vært der før, så jeg vet ikke annet enn noe et par arbeidskolleger har sagt, og det var veldig posistivt. skal visst være ikke så overbefolket av turister og mulig å finne noe genuint gresk. Ser fram til lange luncher på greske tavernaer med gresk salat! I den grad lange late luncher er mulig med to små løpende rundt - men vi får håpe at varmen slår knockout på dem slik at mor og far får lese alle de bøkene som ligger på vent...ha-ha!

 

Jeg har vært i Platanias, dit du skal tidligere. Men det er 15 år siden tror jeg. Så det er nok ganske anderledes der nå. Men det var fin strand og kort vei inn til Chania for shopping og mange trivelige restauranter og barer. Men dengang reiste jg uten barn så da var fokuset litt (!) annet enn nå - kan man si...

 

Ønsker deg en riktig god tur.

Lykke til med veiingen i morgen. skriv og fortell hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg angrer på den store pizzakvelden forige dagen. Som skrevet tildligere har jeg litt problemer med å la vekta stå urørt gjennom uka og før pizza-episoden var den fatiskt under 90' tallet- 89,8! Men men, får føre opp dagens tall- som viser minus 0.9 kg. Totalt er det nå -2,7! Må si meg fornøyd med det da!

Blir spennende å se hvordan en uke med alle greske fristelser gir av utslag neste gang. Kommer til å legge inn tall her på fredag morgen (kommer hjem seint torsdag).

Tror jeg heretter kommer til å skippe måling av mage mål... Blir bare forvirra!

 

Vibekekatrin: Kos deg masse i Hellas!! Selv legger jeg et lite håp i at eventuelle utskeielser svettes bort i varmen!!

 

Ps: tenkte på en ting; Vi skulle hatt utrykksikon med flagg!! Så kunne vi ferie delmål og forex runde tall!!

(Hadde det da datteren min nådde runde tall da hun ble født prematur. Da feiret vi med flagg for hver 500 gr frem til "normal" fødselsvekt. ) Hmmm... Kikke litt etter hvor jeg kan foreslå det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekten på fredag, tenkte jeg måtte se om jeg gikk noe ned... selv om jeg hadde tenkt og vege meg først på tirsdag(ble litt nyskjerrig) Har siden fredag gått ned 0.3 ikke mye og rope hurra for men alt er en begynnelse... Har foresten ikke trenet pga influensa... er det ikke typisk nå som jeg hadde funnet en fin sykkelrute på 2,5 mil... og endelig staret på feri, da blir man syk.... Dere får fortsette det gode arbeidet!! Så håper vi på mange trim poeng videre!!! Hvordan gjør dere det med vekt nedgangen skriver dere på løpende band eller samler dere vekt og resultatene på en plass???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Etter å ha kommet hjem fra ferie har jeg bevisst valgt å vente litt med rapporteringa fordi jeg alltid får mye vann i kroppen når jeg er ute å reiser i varmen.

da jeg kom hjem viste vekta det samme som da jeg startet hele prosjektet. Men nå litt over ei uke etter er jeg nede der jeg var før ferien samt 400 gram til. totalt minus nå 3,4 kg... har egentlig veiedag onsdag så legger inn nye tall da så jeg kommer i rutinen igjen.

 

Hvordan går det med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...