Gå til innhold

winerpølser


Gjest hegemor
 Share

Anbefalte innlegg

Det ligger inne i listen... Om du trykker på middag, og deretter skriver inn wiener i søkefeltet, så får du opp noen alternativ, blant dem står det "wienerpølser med mindre fett". :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

N�ringsinnhold pr. 100 gram:

 

Protein 15 g

Karbohydrater 3,2 g

Fett 18 g

Kalorier 980 kJ / 235 kcal

 

 

Det er gilde sin rollerburger. Mye fett i disse og om det er stekt i fett så trekker de til seg enda mer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker wienerpølser... desverre må jeg si, for det er ofte ganske mye fett i dem. Men i følge ABC sin kaloritabell inneholder sportswiener 242 kcal per 100g. Tror vel billiger pøler inneholder mer fett ofte. Les varedeklarasjonen, der står det allltid!

 

Ellers er det vel gjennom Grete Roede anbefalt at hvis man skal spise pølser bør man i det minste spise fettreduserte, aller helst 3% fett-pølser? Selv synes jeg de smaker ekkelt da... men kylling/kalkunpølsene synes jeg ikke er så verst, og ikke er det like mye fett i dem heller.

Det er jo viktig at man koser seg litt iblant også da! Bare ikke masse kos hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ofte i sverige og handler mat.. og der har de wienerpølser 3%.. det er vel ett tips om du absolutt må ha pølser??

Selv spiser jeg pølse kanksje en gang i måneden,det er jo farsemat det og,men de er da gode:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...