Gå til innhold

5 - kilosklubben , uke 3 !


Gjest petit

Anbefalte innlegg

Hallo folkens !

 

Er spent på veiinga mi på fredag . Har mensen nå , så da vet jeg jo hvordan det pleier å være . Ugh , rimelig oppblåst ,ja !!

 

Men , so ist das leben . Ellers prøver jeg å få trimmet mest mulig , har 6,7 trimpoeng til idag denne uka . I kveld har jeg planer om en gåtur , har funnet meg noen RÅE oppover bakker ! Blir rimelig svett og STØL i beina ! Men det er jo bra , for da kjenner jeg liksom at jeg har tatt litt i !

 

Lykke til dere andre , da . :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forthun

Eg har lagt meg til den irriterande uvanen at eg veg meg kvar dag. Veit det er dumt og at eg bør la vere men må liksom berre. I løpet av veka har eg vore nede i minus 1 kg men i går på mandag, viste vekta "berre" 0.3 ned. Tilsamen 1.1 kg på 2 veker. Burde vere fornøgd med det men irriterande at eg går opp og ned. No har det vore heitt har drukke masse og føler meg oppblåst.

 

Føresett for neste veke; vege seg ein gong i veka og gå ned 0.4 kg. Tilsamen 1,5 på tre veker var målet mitt før ferie. Elles hadde eg 15 trimpoeng og det var flott. laurdag og søndag vart det sjokoladekake, potetgull og vin...... så det var nok det som la dempar på vektnedgangen. Har teke av 11 cm rundt midjen på 13 veker (6,1 kg) og det merker eg.

 

3.9 kg til målet er ikkje masse men tek tid. Så kjem ferien og da går ein vel litt opp. Så da nærmar det seg vel Jul før eg når målet og så legg eg på meg 10 kg i jula. Som dykk sikker skjønar, her treng eg motivasjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei eg er en jente på 19 år som har noen kilo igjen og få bort.... mangler 4 kilo så har eg nådd målet mitt...Kan eg slenge meg med i klubben??

 

 

Jo flere vi er sammen .... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... kan egentlig bli en mani !! Har selv hatt perioder der jeg har veid meg hver dag og til og med flere ganger daglig ! Da er man rimelig fiksert på vekta si . Har funnet ut at det er i " dårlige " perioder jeg veiier meg for ofte . Da er man vel usikker og føler seg litt på gyngende grunn , liksom.

 

Jeg bestemte meg rett og slett for å " glemme " at vekta var der . Og det funka fint , det. Så nå er det kun veiing en dag i uka .

 

Når det gjelder denne vektoppgangen i ferier etc . , så tror jeg faktisk det er lettere etter hvert å " beherske " seg . Jeg har iallfall blitt mere obs på hvor mye kroppen min tåler av x-stra kcal før vektnåla fyker i feil retning !

 

Jeg ser på dette som en livsstilsendring . Og det vil jo også si at det må være lov å spise mat som i slankeverdenen er fy . Man må bare komme seg på rett spor etterpå .

 

Ikke mist motet , vi er en hel horde som har det akkurat som deg innimellom, MEN det går over !! STÅ PÅ ! ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synøve

Er fortsatt med, men har ikke vært så flink i det siste, trimmen blir bare bading med ungene, men det er jo litt trim i det også da:p

Ellers så har jeg problemer med og holde meg unna isen, det er så godt i denne varmen.... men nå skal det skjerpes.. går på vekta i morgen tidlig,så får jeg se hvordan det har gått etter utskeielsene mine:-(

 

 

Ha en fin dag alle sammen.

 

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken gikk jeg altså opp 0,4kg. Ingen motivasjon i det tallet, selv om det står en pluss foran. Nettopp derfor altså.

 

Men forrige uke gikk jeg jo ned 1,2kg, så i alt -0,8 på to uker er jo tross alt ikke så verst:)

 

Men uansett føler jeg det er feil fokus. Det er ikke jeg som bestemmer hvor mye jeg skal gå ned i vekt, det er kroppen min det. Jeg bestemmer bare hva jeg gjør med kroppen min. Da jeg begynte på Grete Roede-kurs gikk jeg ikke ned et gram de tre første ukene. Uke fire gikk jeg ned tre kilo, og alt på en uke!! Det er kroppen sin det, skulle bare terge. Men heldigvis var jeg tålmodig og sta. Og som kurslederen min sa: det var først når kroppen min stolte på meg at den turde å slippe taket. Sånn er kroppen min altså, ikke alltid helt lett å forstå seg på.

 

Å veie seg hver dag er en båt vi er mange som har vært i. Det er feil fokus, og man vet det jo så godt selv. Det er bare èn ting å gjøre: slutt med det, stol på deg selv og på at kroppen stoler på deg etterhvert:) Det er det bare du som kan bestemme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synøve

Har vært på vekta idag og ble skikkelig sur hadde gått opp nesten tre kilo:-( så her må det skjerpes, og jeg som reiser på ferie mandag..dette blir ikke lett.. men har bestemt meg for og ta ett internett kurs til når jeg kommer hjem, vil bare ikke gå opp igjen:p

 

vekt idag:73,1 (opp fra siste veiing 2,7:-(

midjemål: 73 cm.

 

 

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forthun

hei igjen, har lurt på om eg skal bytte vegedag frå mandag til fredag. Dersom eg verkeleg skal slutte å vege meg kvar dag (og ikkje berre seie det). Kan fredag vere ein bra dag. Da kan ein kose seg litt i helga og likevel gå ned litt til neste gang. På den andre sida har ein vegedag mandag så skjerper ein seg kanskje meir i helga og... Nokre erfaringar?

 

Neste mandag vert ikkje vegedag på meg, tek torsdag for da reiser eg på tur. Går ein times tur kvar dag no når eg har fri og det er godt. Håper på nedgang på vekta. Før gjekk eg opp ein kg ved mens, no gjer eg det ved eggløysing og. Oppblåst og ekkel, buksene strammer.

 

Korleis gjekk det med deg petit denne veka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra ferie...

 

Jeg har skikkelig kosa meg i ferien, og tatt ferie fra slanking også. Siden det bare er en uke, har jeg igrunnen ikke dårlig samvittighet for utskeielsene. Har også forsøkt å være bevisst i forhold til mat, men må innrømme at det er andre utskeielser enn mat det er snakk om her i gården...

 

Jeg har ikke veid meg siden forrige fredag, men selv om jeg kanskje kommer til å titte på vekta i morgen er det fortsatt tirsdag som er min veiedag. Fom mandag begynner er det en ny start for min del, og ingen flere utskeielser utover kosemerkene. Begynner ikke på kurs før uke 34 igjen, men har tenkt til å gjøre en innsats før den tid. Så jeg kan gå ned igjen det jeg har gått opp i ferien, noe jeg er rimelig sikker på at jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh , seint men jeg er fortsatt med !!

 

Har hatt det gruelig travelt i helga , så derfor så sein " rapportering".

 

Vekta på fredag viste 60,9 kilo , altså minus 0,1 !! Det var IKKE mye , tatt i betraktning at jeg hadde 13 trimpoeng og har vært eksemplarisk i matveien .

 

Jaja , ikke noe å gjøre med , bortsett fra å keep up the good work !

 

Er omsider blitt sommer her jeg bor . Den har vi venta på lenge , gitt. Men nå er det fantastisk vær og flott temp. Håper det varer LENGE! ; - D

 

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...