Gå til innhold

Min lille dagbok


Gjest Søtnos

Anbefalte innlegg

Gjest Søtnos

Starter en dagbok-tråd her inne jeg da... siden jeg ikke vet hvor ellers jeg skal gjøre det. Har en på slankenett.no også, men trives bedre her inne.

Så ville ha en dagbok her også.

 

Litt om meg:

Jeg er ei jente på 25 år. Har vel i grunn vært overvektig i hele mitt liv. Ja ikke når jeg bodde hjemme hos mamma forresten... men aldri vært syltynn.

Når jeg flyttet fra mamma, gikk jeg opp 30 kg. Det er de 30 som skal av igjen også! Så 28 august starter jeg på Grete Rode (GR) kurs.

 

Jeg er 1.75 høy og veier 105 kg. Min idealvekt er 75 kg, så det er en lang vei og gå. Men med litt hjelp skal det nok gå bra ;)

 

I sommer var jeg ferdigutdannet førskolelærer, og skal ut i jobb nå 1 august. Skal jobbe der 1 mnd før jeg bytter til ny jobb, som er nærmere meg. Går opp i lønn og får 5 min kjørevei i stedet for 35 min.

Skal bli digg å begynne å jobbe igjen. Og når man jobber i barnehage, får mer rutine på spising, og automatisk mer aktivitet.

 

I dag har jeg ikke vært særlig flink. Lunch i dag ble pommetsfritz og jordbær. Og jeg har drukket pepsi max (men det er vel greit... ikke noe kcal eller sukker eller fett i den). Jeg har lettere for å være "sunn" når jeg jobber, enn når jeg går hjemme og har ferie.

 

Menmen.. nok for denne gang kanskje... skriver mer senere...

Takk til dere som gidder å lese, og som følger med her inne fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søtnos

Solen skinner og det er allerede varmt, og klokken er bare 08.30.

Så blir nok digg vær i dag også.. ikke en sky på himmelen.

 

Er tidlig oppe i dag, prøve å komme i sånn normal døgnrytme igjen før jeg skal begynne å jobbe for fult.. så jeg ikke får et sjokk.

Og kanskje jeg rekker spise flere måltider når jeg står så tidlig opp ;)

 

Ingen store planer for dagen. Skal henge ut ei vask og sette på ei ny. Også må jeg rydde litt i huset :) Så det blir dagens trim.

Og ellers kommer jeg nok til å sitte foran denne skjermen og spille litt world of warcraft :(

 

Ha en flott dag alle sammen

 

PS: Har planer om å ha veiedag hver fredag, så får vi se hvordan det går. Syns fredag er best, for da har man uken til å trimme av seg det gode man spiste i helgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søtnos

Veide meg i dag i stedet for i morgen. Mest fordi jeg var så nysgjerrig. Har begynt å gå på do igjen (går i alle fall annenhver dag nå, hvis det ikke blir hver dag).. så var spennende og se om det har hjulpet noe.

 

Jeg veide før 105 kg, i dag 104,7 kg... dvs 300 g ned i vekt ;)

All ned gang er bra :)

 

I dag skal jeg fint lite. Rydde huset, for vi skal ha LAN-PARTY her i helgen, så det er folk som skal overnatte.

Og til de som ikke vet hva det er : vi er en gjeng med folk (ikke så mange denne gangen da) som tar med seg sine pc'er, også sitter vi hele natten og dagen og spiller... med hvarandre og mot hverandre... blir mye usunn spising på slike ting da... men skal prøve å begrense meg en god del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søtnos

Veide og målte meg i dag.. gått ned 800 gram siden i går ;)

Og gått ned 1 cm tilsammen (måler bryst, liv, hofte, lår, legg, overarm og håndledd)... og sammenlagt ble det - 1 cm :)

 

Også har jeg ikke spist goddis i dag, til tross for at vi har Lan-party.. flink syns jeg.. spist rullebab til middag, og drukket litt brus (pepsi max). Men bortsett fra det har jeg spist frukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søtnos

Da var helgen over... og lite goddis ble det også.

Vanligvis når vi har Lan-party blir det mye goddis. Denne gangen spiste jeg kun en neve med smågodt, og litt sjokolade. Bortsett fra det spiste jeg gulrøtter og dipp, druer og youghurt.

 

Ble utemat hver dag i helgen (bortsett fra søndagen). Men det får da gå sin gang.

Fredag spsite jeg rulle-bab. Og lørdagen ble det kinamat.

 

Men det går nok bra det også ;)

 

Har også begynt å bedre syn på meg selv. Gudene vet hvorfor, men nå for tiden føler jeg at jeg har tynne håndledd, og at magen blir flatere hver dag :)

Det er så god følelse det! Dagene blir straks mye mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førte dag på ny jobb, og det gikk bra. Ble kastet ut i det med det samme jeg kom på jobb da, for da fikk jeg vite at jeg skulle ha tilvenning på et barn. Men siden han hadde vært der i går, og ei annen hadde da tatt i mot, tok hun også samtalen i dag. Men jeg måtte prøve å komme inn på gutten, fordi jeg er primærkontakten hans.

Men det var ikke noe problem. Han gjorde ikke noe av at A gikk hjem, men det ble problmer når jeg skulle gå... ;) Er jo litt koselig også da.

 

Også skal jeg ha to barn til på tilvenning. Neste uke og uken etter der. Men syns kanskje det er litt dumt at jeg har tilvenning på barna, siden jeg bare skal jobbe der frem til 1 sept. For da må barna, som har knyttet seg til meg, klare å knytte seg til de andre når jeg drar. Men det skal nok gå det også :)

 

Ellers ikke stort å skrive om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da gått ned 500 gram på 1 uke. Er ikke dårlig det sikkert, men har også gått opp 8 cm til sammen på hele kroppen

Men kan være meg som har målt dårligere sist gang. Det vet en jo aldri. Ikke så lett og måle seg selv

 

Da er det avsted til jobb.

Ha en strålende dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det ikke er så mange her inne ;)

Menmen.. skriver nå for det jeg da... så har jeg en dagbok for meg selv om ikke annet :)

 

Formen i dag er helt jævlig. Våknet halv ni i dag, med hodepine og var drit kvalm. Ikke noe morro i det hele tatt! :)

Håper den blir bere utover dagen. Går nemlig omgangssyke på jobben, og den vil jeg IKKE ha!

 

Ellers lite som har skjedd her i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som deg noen kilo å gå ned, regner med å holde på en god stund, så kanskje vi blir kjent med hverandre etterhvert? Alltid godt å være flere om en så stor oppgave,ikke sant?

 

Jeg er 42 år og har vel en 30-40 kg å gå ned. er 160 cm og veier 98.5 kg. Har bare holdt på i litt over 2 uker, så jeg har ikke gått ned så mye enda (1.5 kg), men det kommer vel bedre resultater etterhvert?

 

Jeg er mye syk, så jeg syns dette er spennende å se om jeg klarer å holde programmet også i dårliger perioder. Det har jeg ikke klart før, men så har jeg da heller ikke forsøkt så veldig.

 

Jeg syns du var veldig flink på den Lan-partyet! Ikke lett å styre unna godis når alle mesker seg, det vet jeg av egen erfaring!

 

Stå på, det skal bli moro å følge deg! Har også en egen tråd, velkommen innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 3 kg på 1 uke nå

Det er jo bare så digg!

Var redd for veiingen for jeg trodde jeg var gått opp litt.. men neida. Måtte til og med veie meg to ganger for å sjekke at det stemte. Trodde ikke mine egne øyne

Men sant var det.. 3 Kg ned

 

Har ikke fått målt meg i dag da... fordi det ble stress på morran i dag..

Så jeg måtte stikke for å rekke jobb, men rakk veie meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at vekten min sist gang viste feil likevel. Eller så har jeg gått opp igjen de 3 kg jeg gikk ned forrige uke

Noe dritt altså!

 

Menmen... ekke noe å gjør ved nå.

Men har vært utrolig flink i det siste da. Spiser riktig og til fastetider, og har sluttet å spise goddis i ukedagene. Det har jeg jo ikke tid til nå som jeg ikke går hjemme hele dagen

 

Og nå bærer det av sted på jobb.

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok vi er i ca samme båt..

jeg er 28 år, 169 høy og skal ned et sted mellom 20 og 30 kg... jeg skal gifte meg til sommeren så da skal minst 20 kg bort før det..

jeg bestemte meg om mandagen på at da skulle jeg begynne for fult..jeg prøver å få gått en tur hver dag men det er ikke hver dag det passer med barn som slutter tidlig på skolen..

jeg prøver å være veldig flink med å holde spise tider men nå kommer helgen og jeg gruer meg... skal nemlig på fest hos en venninde...

vekten har beveget seg muse skritt i riktig retning, men jeg skal ha veie dag på mandager så vi får se da...

 

skal titte innom hos deg på mandag også

så får vi se hvordan helgen har gått...

 

stå på dette klarer vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...