Gå til innhold

Motivasjonsgruppen uke 30....


Gjest classica

Anbefalte innlegg

Gjest classica

Da skal jeg veie meg i morgen. Gruer meg litt siden jeg fikk meg en skikkelig fest på lørdag. Så helgen har på en måte falt litt bort :) Jaja, jeg var jo klar over det da.

 

Håper det er flere som holder på enda og ikke har gitt opp. Og til dere nye; atter en gang velkommen. Desto flere vi er desto lettere blir det... Eller noe sånn :)

 

Har fått skikkelig dilla på spinning. Spinner som en gal og merker at formen har kommet seg betraktelig. Hvilken deilig følelse. Går tur også, men siden jeg syns det er litt i det kjedeligeste laget så "lener" jeg meg litt på en venninne. Hun drar meg med heldigvis ;) Hvordan går det med trimmingen deres da, folkens??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...med nye muligheter, sier jeg!

 

Jeg har vært på hytteferie, og sammen med mange andre er det lett at opplegget sklir rett ut...vel, jeg må ikke overdrive helt. Men altfor lite aktivitet (mye bajasleking da ;) med bading mm.), og vanskelg å motstå alle godsaker.

 

Lurer nesten på om jeg må begynne kurs, rett og slett for å ha noen som jeg må gi detalj-rapporter til.....trenger man virkelig en "sjef" for å få det til?? hmm..

 

Flott å se at ny tråd har dukket opp, og mange nye "fjes" :)

 

Onsdag veier jeg meg *uff*, men forstår om vekten er stillestående (atter en gang...). I morgen skal jeg trene pilates, fikk dvd'n i posten i dag *jippi*, så jeg skal nok komme tilbake i gjenge!

 

Ha en god uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg tok noen ekstra dager fri og dro på hyttetur. Dermed fikk jeg ikke veid meg før seint i går kveld: fortsatt 92 kg. 0 endring... denne gangen også. Ikke det at jeg har vært så fryktelig flink, men jeg har ikke skeiet ut i andre enden heller. Egentlig spist helt normalt.

 

Jeg har nå fått tips om å spise mer korn/nøtter til for eksempel frokost og kvelds for å forbrenningen min i gang igjen. Noen andre som har hørt det samme?

 

Jeg satser på 7 trimpoeng denne uka, får holde meg til realistiske mål.

 

RES ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Eg vegde meg igår og då viste vekta 96,7. Dvs 600 gram ned. Det er nedgang og eg er veldig glad det ikkje var oppgang sånn som eg har stappa i meg gode middagar forge veke!!

 

Det er er litt misfornøgd med er at eg ikkje hadde nokon minus cm denne gongen. Prøvde bunaden min og igår... Det er 3 år sidan eg prøvde denne sist, og då passa den heilt fint. Men i går skulle ein tru eg hadde operert inn 900 gram silikon i kvar pupp!! Gubbevare meg vel!!!! Ein kan trygt sei den sto på spreng:( Eg trøsta meg hardt med at den ikkje har vore sydd ut sidan eg var konfirmant, og var tynn som ein strek!

 

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

Da har jeg vært på vekta... Ogggg gått ned 1,2 kg!!!!! Tjohoooo....:) Tro meg, dette var som en vitamininsprøytning. Og har tatt av 10 cm rundt livet siden jeg startet på kurs. Er på 4 uken. Så nå skal jeg stramme inn alle mine små og rare unnskyldninger for å spise snop slik at jeg tar av enda mer. For jeg trenger jo ikke søtsaker for å overleve. Det bare føles sånn av og til ;)

 

Så flott Huldra!! 600 g er en nedgang. Du har hverken gått opp eller stått stille. Det er jo bra.

 

RES: det kommer etterhvert. Faktisk når du minst aner det. Ikke gi opp for all del... :)

 

Go Sunshine!! :) Hygg deg med den nye trimvideoen. Kanskje den gjør det "lille" ekstra?? En vet jo aldri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Rakk ikke å presentere meg forrige uke, så får ta det her.

Er 36 år, fra Drammen, gift, ingen barn. Startvekt 91,1 kg, vil ned til 60-65 kg, er ca 1,59 m høy.

 

Har vært borte et par uker, og ikke vært veldig flink til å tenke slanking, men veide 90,7 i dag, dvs opp 0,5 kg siden forrige veiing for 2 uker siden. Blir mye fram og tilbake i ferien, men nå skal jeg være hjemme et par uker, så får prøve å innarbeide noen bra rutiner igjen disse ukene. Da blir det forhåpentligvis lettere å være flink når man er borte, også.

Vet ikke helt hvordan det blir med trim denne uka, men har planer om rundvask av et par rom, så det burde gå noen kalorier på det, skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg ny vekt. Det skulle jeg aldri ha gjort. Den nye viser to kilo MER enn den forrige... Batteriet på den gamle ryker til stadighet, den ligger allerede i søpla. Herved har jeg altså 94 kg som utgangspunkt, endret likesågodt startdatoen min også. Ærsj.

 

Nå skal jeg imidlertid inn for å planlegge middagsmenyen for resten av uka, her skal det spises variert og fornuftig - så er jeg kanskje nede på 92 igjen snart ... ;)

 

Jeg inspireres av alle gladmeldingene her - keep up alle sammen!!

 

RES :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

.. og bukker, Huldra. Følte jeg trengte den nedgangen. Har liksom skortet på motivasjonen i det siste. Stod helt stille. Men nå er den tilbake.

 

Husk, at dette er noe vi alle skal klare. Og skulle det være vanskelig noen ganger så tenk fremover. For det er da vi får premien. En sunnere og lettere kropp. Og ikke minst; ALLE de lekre klærne!! :)

 

RES: Huffa, da. Det var jo skikkelig leit. Det er det jeg osgå er redd for, å ,åtte kjøpe meg ny vekt. Men du klarer dette også. Vi skal hjelpe deg så godt vi kan. Bare tenk at du kommer sterkt tilbake!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på om vekta har stått stille eller gått opp.. eller om jeg har klart å gått ned.

Sliter medå gå ned mer enn 200gr i uka, kjedelig-men skal holde på.

 

Til alle dere som har gått ned, kjempe flotte resultater, og til dere som stod i ro eller gikk opp- ikke gi opp !! reultatene kommer etterhvert.

stod stille i 6uker på slutten av 1. gr.roede kurs og i ventetiden på gr.roede kurs 2, så plutselig hadde jeg gått ned 3,1kg!! Så hold fast og ikke gi opp.

 

I går var jeg så sulten etter jobb at jeg spsite 4! pølser... skrekk og gru, men jeg hadde løpt rundt i 7t og 15.min og kun fått i meg 400 kalorier på 8 timer. Ingen unskyldning for å spise 4 pølser til middag, klarte bare ikke stoppe rett og slett.

Ikke bra å være så sulten når man skal spise. :-(

 

Gikk bedre i dag, hadde en normal arb.dag.

 

Lykke til videre alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal veie meg til fredagen da :)

Håper på nedgang da også. Men vet ikke helt. Er ikke så flink til å spise nok måltider om dagen.

 

Alt er blitt forandret nå da, for i dag startet jeg å jobbe i bhg, så da kommer det en del rutiner på mat inn uansett om man vil eller ikke ;)

 

Lykke til folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta har stått stille i 2 uker nå...

Håper på nedgang til neste veiedag. har 13 trimpoeng allerede denne uka og (auuu) det kjennes. Bilen min tok kvelden så nå må jeg gå til og fra butikken så jeg får meg en fin 6 km lang spasertur daglig (med masse bakker). Har og vært i skogen å lett etter bær og hatt stor vask/rydding i huset. Bør jo hjelpe litt på.... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandsekken

Heisann!

 

Er ny her. Startet i går, og syns dette virker som en fin motivasjon. Startvekta mi er på 95 kilo, midjemål på 98 cm, og jeg skal ned til 68 kg. Håpet er å klare det på et år, men det er ikke så farlig om det tar litt lengre tid. Trente mye før, men det har vært stille på den fronten i et par måneder nå pga av flytting, ny jobb osv ... Men i dag syklet jeg til jobb, som er ca 1.5 mil, og jeg satser på å fortsette med det.

 

Litt om meg: 26 år, forlovet med en fantastisk mann som fremdeles syns jeg er sexy på tross av en vektøkning på 20 kg siden vi ble sammen ;) Vi bor på landet med papegøyen vår som kakler hele dagen lang :)

 

Angående veieing og måling, så tar jeg det den 1. og den 15. i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kesamine

Ja jeg startet i dag er (Gift og har tre barn) 173 cm høy 88,3 kg, 96 cm i livet - jeg ønsker å gå ned til 70 kilo. Så da får vi se hvordan dette går - har fått ny sykkel og har planer om å tjene alle trimpoengene på den. Spennende blir det iallefall og kjekt med alle dere i samme situasjon.

Ha en fin dag videre alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

...til Kesamine og Sandsekken :)

 

NieIDA: jeg hadde det akkurat likt deg nettopp. Men så sa det bare bang og så tok jeg av. Stod stille i 3 uker. Kurslederen trodde det hadde noe med at jeg trente såpass mye og at kroppen hadde kommet til et vektplatå den hadde vært på før. Og da er den gjerne litt uvillig til å gi fra seg fettet ;) Eller noe sånn. Bare ikke gi opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NieIDA: Jeg har det akkurat som deg, er på 4. uka med stillstand nå! Jeg nekter å gi opp, og forsøker å være flink med antall kalorier - har faktisk lagt på bittebittelitt da jeg har hatt en tendens til å spise for lite. Jeg gleder meg til jeg raser nedover (noe jeg tror jeg kommer til å gjøre!), og ser fram til å høre at det samme skjer med deg!

 

I dag har jeg også meldt meg på internettkurs, må bare innse at jeg behøver en til å "holde meg i øra" selv om det koster noen kroner! Kurset begynner neste uke - jeg gleder meg og har store forhåpninger...

 

Angående trim: i går fikk jeg med samboeren min på en times tur i skogen, det er første gang. Utrolig!! Han mente til og med at det kunne gjentas, her har vi altså virkelig brutt en barriere...

 

Heia heia til alle, nye som "gamle", nå bærer det ut på sykkeltur for min del!

 

RES ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så tungt det der, å bryte den barrieren for å komme i gang og bevege seg. I alle fall etter å ha vært veldig stillesittende en lang periode. Selv om jeg vet jo at det ikke er så ille, bare jeg kommer i gang...

 

Men noen som har gode tips til motivasjonen for å komme i gang? Det er så forferdelig fristende å heller bli sittende i sofaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

Jeg kan kun svare for meg selv. Men har funnet en trimform som jeg liker. Det er spinning. Det som gir meg det lille puffet for å komme meg på trening er at jeg merker en veldig stor fremgang på formen min bare etter 4 uker. Og at jeg har mistet 22 cm på dette kurset så langt. Og jeg tilskriver alt til spinningen. Vet at folk maser om at du må finne en trimform du liker osv. Men det er altså helt sant. For om du syns det er et ork så gidder du til slutt ikke å trene i det hele tatt. jeg hadde tatt meg en halv times spasertur hver dag nå, hadde jeg vært deg. Den lille halvtimen har du energi til å klare. bare vær litt streng med deg selv. Håper det var til hjelp... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting skal være uprøvd, er det jo noe som heter... Så kanskje jeg skal komme meg avgårde og teste en spinningtime jeg også. Kanskje jeg til og med liker det!?! Men er det ikke forferdelig slitsomt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

.. det er jo slitsomt. Men du må jo ta det etter ditt behov og hva kroppen din klarer. Spinner du som en gal første gangen så kan jeg love deg at du vil få problemer etterpå. Både med motivasjonen og med kroppen. Prøv en time. Det er ubehagelig for stumpen den første tiden, men så blir du "herdet" :) Jeg syns det er knall kjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også at spinning var veldig gøy, mye morsommere enn aerobic (det hadde kanskje noe med at jeg ikke behøvde å "feste" puppene så godt på spinning heller, på aerobicen må jeg polstre med både to og tre bh'er for ikke å få vondt... );). For meg betød forøvrig instruktøren veldig mye, så å forsøke noen ulike trenere for å finne din "favoritt" er mitt lille tips ang. spinning.

 

Nå har jeg meldt meg ut av alt som heter helsestudioer - har aldri greid å bruke det nok til at det lønner seg - og har aldri greid å holde motivasjonen over tid. I stedet bruker jeg nå kun friluft, hage og egen kjeller som treningsarena. Jeg har ellers funnet ut at det eneste som motiverer meg nok til å trene er min egen gode samvittighet! Ingenting er deiligere enn å sette seg ned i sofaen etter å ha rørt seg litt. Min filosofi er blitt at litt er bedre enn ingenting, og ofte blir "litt" ganske mye!

 

I dag har jeg hatt "hviledag" fra treningen - har bare kost meg litt i hagen. Det er deilig med sommervær!!

 

RES :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veie meg i morges selv om jeg har veiedag på søndag. ned 800 g siden i går :)

og i dag kom en etterlengtet pakke fra h&m der jeg hadde sjansa på å kjøpe alle klærne i strl 42 (har gått fra 46-44 siden desember). jeg prøvde alle klærne og de PASSA!!!!!! ;)

er utroli fornøyd med meg selv i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da gått ned 500 gram på 1 uke. Er ikke dårlig det sikkert, men har også gått opp 8 cm til sammen på hele kroppen

Men kan være meg som har målt dårligere sist gang. Det vet en jo aldri. Ikke så lett og måle seg selv

 

Da er det avsted til jobb.

Ha en strålende dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...