Gå til innhold

Motivasjonsgruppen uke 30....


Gjest classica

Anbefalte innlegg

Gratulerer nieIDA!!!! Så godt at det løsnet for deg! Jeg håper jeg følger etter - str. 44/46 nå, men har skapet fullt av klær i 42... Jeg smugveide meg i går, og det kan se ut som om det rører seg for meg også nå - det er allikevel et godt stykke ned til din størrelse ...

 

Søtnos: det er fort gjort å bomme på målingen, men uansett har du jo gått ned i vekt - det er jo kjempebra!

 

En riktig god dag ønskes dere alle!

 

RES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den letteste måten å måle på er å se hvordan klærne sitter. Er vanskelig å få det skikkelig til med målebånd synes jeg - da må man nesten merke av på kroppen nøyaktig hvor man skal måle, for å være sikker på man ikke måler litt for langt opp eller ned... Og det ville jo ikke akkurat vært så lekkert ;)

 

I går var jeg på spinning for første gang. Som forventet fikk jeg fort bekreftet at formen ikke er på topp, men jeg pustet og peste meg gjennom de 45 minuttene. Bortsett fra at det er forferdelig vondt å sitte på setet, var det egentlig ikke så verst. Og jeg skal prøve meg på en ny time neste uke. Det faktum at jeg brukte ca 550kcal på økten er jo også en motivasjonsfaktor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

Anecka: Flott at du tok utfordringen :) Var det ikke kjekt vel? Det er vel den eneste treningsformen jeg ikke har følt meg feit ved å utføre. Disse "hopp-og-sprett"-timene er fæle. Ikke klarer jeg å holde følge og det kjennes som at puppene skal ende nede på knærne etter endt treningsøkt slik RES sa. ;). Og så føler jeg at folk titter og ler av meg. Og da blir jeg sur. Men spinning tar kondisen veldig effektivt. Og et STORT pluss er er man får pen rumpe og stramme lår av sykling. Noe jeg ikke akkurat kan skryte av nå :)

 

Ha en flott fredag, folkens. Så prates vi etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 800gr på en uke, veldig fornøyd:-)

Veide meg i dag tidlig og gleder meg til neste veiing. .

 

siste dag på jobb i dag, så har jeg fri neste uke- da må jeg gå lange turer- men liker å gå tur. Så jeg holder tritt med mosjonen jeg fikk i sommerjobben.

 

Utfordringen blir når jeg begynner på skolen igjen. Å få Trent/mosjonert riktig da. Og like mye. Men får ta en dag av gangen.

 

Og til alle dere som står i ro , stå på -ikke gi dere..det løsner til slutt.

 

God helg alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

...Cice!! Da har du fått deg en liten puff til å fortsette. Alltid kjekt når man ser at alt det harde arbeidet lønner seg!! ;) Stå på, så blir det sikkert nedgang neste uke også.

 

I dag har jeg funnet frem pappas sykkel. Syklet i 40 min rundt i bygda. Utrolig deilig vær og flott natur. Men kjenner at jeg blir sliten av kombinasjonen frisk luft og trim. Pulsklokken viste at jeg hadde tapt 480 kcal. Så da er fredagen reddet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke skrevet på en stund. Har vært bortreist igjen, og er bare raskt hjemom før vi reiser på hytta i morgen. Tror og håper jeg blir mer aktiv her etter ferien ;) Det er koselig å se at vi har blitt flere! Og det er topp å se at mange har gått nedover i vekt :)

 

Jeg har gått ned mine første 400 gram. Men jeg har møtt harde tider allerede, vært altfor mange fristelser og alt for lett å smake litt på alt!! Tror jeg har brukt opp kosemerkene for mange uker framover :) Men, uansett har jeg nok vært litt mer tilbakeholden enn jeg ville vært før....Dessuten har jeg fått gått lange, raske turer. Det er så deilig når man først er i gang :)

 

Tror nesten jeg må begynne på et GRkurs, bare sånn for å komme ordentlig i gang.

 

Jeg er tilbake i slutten av neste uke. So long alle sammen, og stå på dette skal gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har nå fått veid meg og gått ned 100 g....men gikk ned over to kilo forrige uke ;) Skal vel være fornøyd med det :) :) Alt ned er ned!!! Har fått gått et par turer denne uken også, ca en time hver gang!

 

Har gitt opp skrittelleren... Den teller dobbeltskritt og ingen skritt. Høres rart ut med nesten 10 000 skritt på en time...?.. Jeg stoler ikke på den iallefall. Ikke kjøp dere det på Skrittelleren.no. Rimelig, ja, men skjønner nå hvorfor.

 

Jobber netter denne helgen også. Ganske kjipt når været er helt knall...Men men, da får jeg ikke snopet så mye på dagen, og vi har ikke tid til det på natta!!!

 

Til dere som lurer på spinning: Det er veldig artig og fin trening. Du kan ta hensyn til din egen form og ønsker uten at alle vil legge merke til det. Du stiller motstand på sykkelen selv, og den er det bare du som kjenner :) Føler du for en litt hard dag, legger du på mer eller en rolig dag, tar du av litt motstand. Jeg drev mye med spinning før. Var på ulike time, både harde, lange, korte og intervall-timer. Variasjon over tid er bra! Så bare stå på, jeg skal spinne igjen tl høsten jeg også!

 

Lykke til jenter! Godt å se vi er mange som skal trimmes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

... Sunshine! 400 g ned er jo en bra start. Som nevnt tidligere så skal eller bør man ikke gå ned mer enn 0,5 - 1 kg i uken. Så du er på god vei ;)

 

Trimmeru: Helt riktig. Ned er ned. Mye bedre enn stillestående eller i verste fall OPP... Du har ikke vurdert pulsklokke? Jeg er helt hektet på den. Den viser hvor lenge jeg har trent og hvor intensivt jeg har trent. Og så viser den antall forbrente kcal :) Noe som alltid gir meg et lite kick...

 

I dag har jeg gått tur i skogen. Det ble 550 kcal ut av den turen. Og så er det jo så bra for hoftene og ryggen. Sliter mye med hoftene så er glad at jeg kjenner det løsner i dem når jeg går i ulendt terreng. Og så svetter man så mye. Deilig :) Stå på, videre da folkens. Så prates vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Classica: så bra at du fant frem sykkelen :-) Og godt gjort¨å forbrenne så mange kalorier! Jeg har ikke pulsklokke ennå, men venter en i posten de nærmeste to ukene. Blir spennendes å ta den i bruk.

Har syklet i sommer jeg også, skal si jeg var i dårlig form. Men den kommer seg. Fortsett å sykle, det er artig og effektivt. :-)

 

Ja, så var helgen over. Gikk bedre denne helgen enn forrige helg. Selv om jeg syns den gikk bra også.. Nettopp tatt datteren min i vogn og gått til bhg og hjem igjen. om en liten stund skal jeg trene på trening studioet med ei venninne.

 

Håper alle får en herlig uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...