Gå til innhold

snopesug rett etter middag....


Gjest 80kg
 Share

Anbefalte innlegg

Har det sånn jeg også! Trodde jeg var alene om det problemet der! Har kjøpt sukkerfrie sukkertøy på apoteket som jeg hiver innpå, og det hjelper litt sammen med en søt pære eller en liten klase druer. Hva det kommer av aner jeg ikke, men det er godt vi er to! Kan det være at vi har lavt blodsukker?

Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik har jeg det også, får veldig lyst på sjokoladepudding eller is med sjokoladesaus..jeg pleier å drikke en stor kopp te med en sukett i, synes det hjelper litt. Aner ikke hva det kommer av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt hvorfor. Men rett etter middag har jeg ofte lyst på søtsaker. På lørdager (når jeg får lov å spise litt søtsaker), er det då vidt jeg klarer å spare det til kvelden. Har lyst å spise det rett etter middag, men da blir jeg jo fri, så de fleste lørdager klarer jeg og vente.

 

Men skjønner heller ikke hvorfor det er sånn.

 

Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor blir jeg så sinnsykt snopesyk rett etter middagen? har aldri skjønt det.. har jo liksom nettopp spist da' date=' skulle jo tro jeg var mett.. noe jeg gjør feil?[/quote'] Hei.

Det kan jeg bli også.

Drikker så mye vann jeg orker. Så, tar max 30 g All Bran Flakes i en bolle og spiser det som "potetgull".

Kjedelig i lengden, men stopper mitt sug.

Synes også Freias Bel Vita bars er ok. 135 kcal på 30 gram som er 2 hele bars. Litt mer tidskrevende er: Himmelsk slat, med frukter som du selv liker er nydelig, og kan lages på forhånd.

Dette fungerer godt for meg.

MVH Mikkemus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn men jeg tok dette opp med legen min. Han fortalte at det eneste jeg måtte gjøre var å motstå det, det som hjalp var å trimme 30 min hver dag, da skal det bli borte. Jeg har prøvd det og det funker. Man er kommet inn i en ond sirkel og jeg husker ikke helt hva han sa men det er et slags syndrom, husker ikke navnet. Det er når en spiser større mengder mat som frokost og middag ol så kommer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. bra det var flere enn meg da.. får prøve å trene litt.. svømmer to ganger i uken og syns egentlig det er nok da. men men jo mer jo bedre :( i kveld skal jeg hvertfall

kutte opp masse deilig frukt og ha i litt rosiner og nøtter (ikke mye da) også skal jeg ha litt vanilje kesam på. mmmm grisen gleder seg :) takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik hadde jeg også det før. Måtte liksom ha en rute melkesjokolade eller to.

(Hadde jeg ikke det, så var det kokesjokoladen som måtte ofres......)

 

Etter at jeg begynte på GR-kurs er denne "lasten" helt borte.

Helt utrolig! Tror det nesten ikke selv....

 

Har ingen annen forklaring enn at nå holder blodsukkernivået seg helt jevnt hele dagen.

 

Før var jeg gjerne kjempesulten til middag og spiste meg god og mett. Men allikavel så måtte jeg bare.....

 

Nå blir jeg aldri sånn kjempesulten, før det er på tide med et nytt måltid.

 

Må være det som er forklaringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på samme måte selv, svært irriterende når jeg har vært flink gjennom hele dagen! det som ofte redder meg, er en liten neve rosiner- ca 20 gram - eller fra høsten og ut, en kopp options sjokolade, som jeg lager med mest vann og litt melk, og littegrann kaffepulver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...