Gå til innhold

Flere med senvakter?


Gjest Hellen

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har de siste dagene mine funnet ut at mitt største problem er spisingen om kvelden...Når jeg kommer hjem fra jobb er jeg nesten alltid ihjel sulten...noen som har tips? Når jeg er på jobb prøver jeg å spise generelt noe lett, som i dag spiste jeg et rundstk. kl fem og en yoghurt kl ni....hva pleier dere å spise på senvakter? Jeg orker ikke noe tung mat, men noe enkelt og lett som gjør meg mett (rimte jo til og med..hehe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

En senvaktsdag blir gjerne slik for meg i matveien.

Ordner jeg dagen slik slipper jeg å bli så veldig sulten når jeg kommer hjem.

Spiser frokost sammen med resten av famillien.

Mellommål blir en kalorifattig Yoghurt eller en frukt.

Lunsj så nær som mulig til jeg må dra avgårde 13.30.

På jobben spiser jeg min middagsporsjon, som jeg tar med og varmer i mikroen.

Oftest det samme jeg har laget til resten av familien, til de kommer hjem på ettermiddagen. Evt. tar jeg med en salat med kjøtt,fisk eller skalldyr.

Evt. en frukt eller Yoghurt i tillegg, litt senere.

Nå er jeg ikke så sulten når jeg kommer hjem i 23-tiden som dengang jeg spiste middag før jeg dro avgårde til jobb. Er nå nok med en yoghurt eller en knekkebrødskive / brødskive før jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi forbruker jo mye mer kalorier på kvelden enn når vi jobber dagtid forsøker derfor å spise magert og lite på formiddagen og har litt og gå på utover kvelden.Ellers så er man jo litt utslitt når man er hjemme først ved 23 tida,mange hus er mørklagt for de er i seng.Kanskje vi kan koke oss en kopp te,tenke litt over morgendagen,også krype under dyna.Hus og rot tar vi dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg har de siste dagene mine funnet ut at mitt største problem er spisingen om kvelden...Når jeg kommer hjem fra jobb er jeg nesten alltid ihjel sulten...noen som har tips? Når jeg er på jobb prøver jeg å spise generelt noe lett' date=' som i dag spiste jeg et rundstk. kl fem og en yoghurt kl ni....hva pleier dere å spise på senvakter? Jeg orker ikke noe tung mat, men noe enkelt og lett som gjør meg mett (rimte jo til og med..hehe...)[/quote']

 

Etter noen år med kveldsvakter fant jeg ut at jeg må spise middag i løpet av vakta. Ellers blir jeg gående å småspise hele kvelden.

 

Lager jeg suppe, pastasaus, gryter eller andre ting som egner seg å fryse ned til middag, lager jeg stor porsjon og fryser ned i "enmannsporsjoner" og varmer i micron på jobb. Ellers kan man jo lage en god og frisk salat. Og Fjordland har jo mange fin alternativer.

 

Jeg sover ofte lenge når jeg skal på kveld og rekker ikke alltid å spise lunch før jeg dra avgåre. Da bytter jeg litt på måltidene og spiser middag med en gang jeg kommer på jobb og lunchen til kvelds litt senere. Nå jeg kommer hjem spiser jeg som regel et knekkebrød eller bare frukt. (Også hender det jo at vaktene blir så travle at man bare kaster i seg noe i det man flyr forbi kjøkkenet...)

 

Ble du noe klokere?

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wonderwoman

Hei!

 

Første innlegg her!

 

Jeg prøver også å ordne det slik at jeg spiser middag når jeg er på senvakt. Drøyer gjerne lunsjen til rett før vakta starter. Så spiser jeg middagen min ca halv seks-seks. Deretter litt frukt, og kveldsmat etter ca 3 timer. Når jeg kommer hjem tar jeg et knekkebrød og legger meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...