Gå til innhold

Motivasjonsgruppa uke 32


Anbefalte innlegg

Da er en ny uke igang og mange nye muligheter for en sprek og aktiv uke!

 

Classica: Det er både kaloriteller, pulsklokke og km måler på den skritt-telleren jeg har. Men så lenge skrittene ikke blir riktig blir vel alt galt med den... Pulsen er vel det eneste som blir rett. Gubben har en annen pulsklokke. Tror jeg skal sjekke ut finnessene på den. Jeg blir fort hekta på duppe-ditter og sånn. Motivasjonsfaktorene skal ikke være uprøvd ;)

 

Merker selv at jeg har blitt litt sprekere de siste ukene. Har vært mer aktiv uten å streve livet av meg! Måtte til og med begynne med belte på buksa i dag! Godt tegn.

 

Var tøff i går og badet i bikini på offentlig bad! Det er lenge siden sist. Så rundt meg og fant ut at her var det litt av hvert, så litt til gjorde ikke noe :) Egentlig litt deilig og drite i (beklager uttrykket) hvordan man ser ut og bare gli inn i mengden. Men det enig med meg selv at dette er siste sommeren hvor jeg skal ha det sånn. Neste sommer skal jeg kunne kose meg i bikini sammen med normalt tynne mennesker :)

 

Lykke til med ny uke alle sammen! Blanke ark og joggesko på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

... det veiedag i morgen. Nok en gang så har helgen sklidd litt ut for meg. Venner som har fest, og jeg har ferie, og da må jeg jo bare bli med. Så havnet på fylla igjen. Ikke misforstå meg, er ingen alkoholiker, men liker en fest i ny og ne. :) Så må nok betale for dette i morgen :)

 

I dag er det spinning som står på timeplanen! Gleder meg. Er godt å få svette ut all alkohol og andre uhumskheter ;)

 

Trimmeru: Er det ikke kjet å vite at alt det harde arbeidet gir resultater? Som det å stramme beltet eller ha litt mer selvtillit og bare kaste seg ut i badet med bikini? Jeg syns selv at det er en fantastisk følelse. Selv om andre ikke ser at jeg har tatt av, så merker man det jo selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går var veiedag og vekta viste enda mindre enn sist. jeg har nå siden desember klart å kvitte meg meg 25 kg ;)

men jeg lurte på en ting nå. jeg har bare 19 kg igjen å gå ned til drømmevekta mi, men betyr d at jeg må inn på et av de andre forumene siden dette er fra 20-30 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Då var det back in buisness for min del. Har vore på ferie og virkeleg latt det skli ut med mat. Har vore flink å gått på fjellet, så eg reknar med vekta står i ro. (håpa turane på fjellet vege opp for dei kalde pilsa eg blant anna har drukke!!) ;)

 

Første dag på jobben idag, og eg har no vore sta å fylt opp kjøleskåpet med godsaker som salat, frukt og masse grønsaker:) Nam nam.. So lenge ein har tida til å lage seg sunne middagar, syns eg faktisk det er mykje betre enn alt det drite (!) eg har ete tidlegare.

 

Heia oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

... det trenger du slettes ikke. Du må da være her hos oss?? Spiller ingen rolle hvor mange kilo du har igjen. Bli her du, NieIDA. For meg så er 20 - 30 kg mer et hjelpemiddel for å treffe andre i samme kategori, men det blir stress å måtte skifte rundt når man har gått ned. Jeg foreslår at vi holder sammen samme hvor mange kilo vi skal ned. Kjekkere det?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Hiver meg med dere her jeg.er akkurat begynt idag og har et mål om å gå ned 27kg.veier 102 nå. Er skikkelig motivert. Skal ha veie dag om mandagene.

Er gift og har en sønn på 7mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig rørte vekta seg: 900 g ned siden forrige mandag, og 1 cm i livet. Det er første gang på nesten 5 uker kiloene har rørt seg! Nå har jeg akkurat skeiet ut med en stor (altfor stor...) pastaporsjon, med det resultat at jeg sitter her uggen og stappmett. Resten av uka blir det stram diett igjen, å være uggen er ikke godt!!

 

Neste uke begynner internettkurset mitt - det skal bli deilig å få en "vokter" ...

 

nieIDA: jeg håper da virkelig du blir her!!!

 

RES ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

...RES!!!!! Så flott. Da kjenner du vel at motivasjonen kommer sigende? Alltid kjekt når vekten viser så god nedgang. Keep up the good work, så klarer du enda litt til neste gang :)

 

Du er hjertelig velkommen, Elsi :)

 

Da var dagens spinningøkt over. Og 738 kcal forbrent. He.. he.. Jeg er VELDIG fornøyd ;) Så nå skal jeg sette meg i sofaen og glo på tv. Ikke røre en muskel med mindre det brenner eller noe.

 

Da prates vi folkens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Classica - nå ble jeg skikkelig misunnelig på dine 738 forbrente kcal! Sitter bare her og gjør ingenting, er ikke fullt så uggen nå, tror jammen jeg skal ta meg en sykkeltur. Takk for inspirasjonen!!!

 

RES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føles bedre å være her inne sammen med alle dere. litt tryggere og mer motiverende når man "kjenner" hverandre litt :)

har ikke fått trimma noe i dag annet enn litt maling (vi driver å restaurerer et helt hus), men var flink i går med masse sand måking og murte en hel vegg alene ;)

i morra blir det skogstur i et par timer hvis regnet gir seg.

ha en fortsatt fin kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest exploria

Gått ned 3,7 kg på to uker og er i myyyye bedre form! Ikke så mye som skal til for å endre gamle vaner! Var ute og syklet i nesten tre timer i går sammen med samboeren. Pulsklokka viste 1200 kcal når vi kom hjem... MOTIVERENDE!! ;)

 

Ellers: Er det noen som kan skrive inn dagsrasjonen (hvor mye av hver) på meny 1, 2 og 3. Har en snart to år gammel bok og vet at ting har endret seg litt? Det hadde vært til god hjelp!! :)

 

Et lite tips som hjelper på egen motivasjon: Når jeg har trimmet litt om morgenen (eks. gått/syklet på jobb), tenker jeg meg ekstra godt om i kantina og unngår å ødelegge en GOD start på dagen!!

 

Inspirasjon strøs med raus hånd over alle diskusjonsdeltagere******:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,9 kilo siden veiingen for en uke siden! Sånn skal det være!

 

Nå har jeg vært på spinning hele fire ganger. Har skikkelig vondt mellom bena av å sitte på sykkelsetet, men det håper jeg snart går over. Det gjør vel det?

 

Det er tydelig at spinningen er effektiv i alle fall. Timen varer i 45 minutter og pulsklokka viser om lag 550 kcal etter endt time. Og da er jeg ganske sliten, men ikke helt pumpa. Passer på å holde pulsen på rundt 75% av makspuls, så holder jeg ut hele timen uten å føle at jeg svimer av.

 

Så til dere som ikke har prøvd spinning enda - jeg bekymret meg litt for at det skulle være alt for tøft før jeg prøvde, men det har gått kjempebra! Prøv dere også! I kampen mot kiloene bør ingenting være uprøvd... (Ja, så lenge det er fornuftige ting da selvfølgelig ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

...en sitron. Dette går jammen meg ikke slik jeg hadde trodd det skulle gå. Ikke tapt et eneste gram og bare mistet 4 cm til sammen denne uken. Og jeg som trener så mye og spiser sunn mat. ;) Får lyst til å flekke tenner og hyle!!

 

Anecka: Så flink du er!!! Kjenner misunnelsen komme snikende. Men skjønner at du har jobbet hardt for dette, og det er flott at det virker for deg :) Og spinning er kjekt ja. Du har ikke fått tak i spinningpute? En sykkelpute du plasserer på setet og som er myk og hindrer rumpa fra å kjennes ut som et åpent sår. Få tak i en slik om du ikke har. Det gjør tingene hakket lettere.

 

Exploria: WOW!!!!!! 1200 kcal? FLINK du er. Hatten av for deg. Fortsett slik så er det ikke mye igjen av deg etter kort tid.

 

NieIDA: Du må jo være her. Vi har jo nettopp blitt kjent. Kan ikke snike deg bort til andre da. Her hører du til :)

 

RES:He..he..he.. det er kjekt å se at andre også kommer seg opp av sofaen. For tro du meg, det er ikke alltid jeg har like mye lyst til å trene.... Men om jeg skal være drakaninen så er det helt i orden. Bare det hjelper og inspirerer dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Classica: Når jeg gikk på kurs syntes jeg det hjalp å skrive ned alt jeg spiste i løpet av en dag. Jeg regnet også ut hvor mange kalorier jeg fikk i meg til hvert måltid. Så og så mye var brød, pålegg, frukt, melk osv. Det var mye styr og pes i begynnelsen. Brukte mye lenger tid på det enn på å spise maten...men det hjalp veldig! Jeg hadde full kontroll på inntaket. Holdt meg på 1100 - 1300 kalorier pr dag. Og vips kunne jeg beregne porsjonene og trenge ikke finregne hele tiden. Det var blitt en vane som jeg skal finne igjen! Ser nå at de har økt anbefalingene om flere kalorier pr døgn, men det betyr at man går også litt tregere nedover i vekt. Vet at hurtig vektreduksjon ikke er noe lurt, men dtror nok at 1100-1300 kcal pr dag ikke skader. Det var jo anbefalt for få år siden! Så ikke gi opp, men se fremover. Plutselig løsner det og da kan det komme et par kilo i slengen. Aktivitet og trening er også viktig! Men det høres ut som du er i godt driv med det! Så fortsett med det, og skkkriv ned hva du spiser, så vil nok resultatene komme om ikke lenge :)

 

Jeg vasker huset i dag og venter på at et regnvær skal bryte ut...det er svart nesten over alt på himmelen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal se så mye på vekta classica :)

vekta kan stå rolig selv om kroppen krymper...

4 cm på ei uke er jo bra det da :)

bare tenk på at trening bygger muskler; muskler er tyngre enn fett; muskler forbrenner fett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inne i min tredje uke,så jeg er jo helt ny i gamet enda. Jeg har gått ned fra 100 kg til 98.5 kg og ned 3 cm i midjen så langt. Syns det er en kjempepåkjenning dette her! Fristelsene har stått i kø hele helga og jeg klarte å motstå fristelsene da. Men i går hadde jeg en skikkelig dårlig dag og spiste en stratos. Ja ja, jeg blir ikke forundret om jeg bare har gått ned en halv kilo denne gang, alt er jo bedre enn ingenting.

 

Jeg går også på treningssenter, men har ikke hevet meg på noen timer enda. Føler ikke at jeg er i så god form enda, men på sikt er det et av mine delmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

I dag har eg vore ute å padla! Det var fantastisk flott og veldig god trening sjølv om ein ikkje slite seg heilt ut. Kan anbefalast!

 

Eit anna tips til god "slanke-trening" er svømming. Om ein er sleten i kroppen, og stiv og støl, kan ein svømmetur gjere underverk. Ikkje minst får ein tak i mange musklar ein ikkje trudde ein hadde når ein svøme. Det er ei av dei treningsformene eg likar veldig godt. (sjølvsagt ikkje like kjekt å stappe seg inn i ei badedrakt, men det verste stykke er ut i bassenget og opp igjen:) )

 

Veldig kjekt å lese at det går bra for folket her! Det inspirerar til å kjøpe ei eiga vekt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpionfisken

Hei.

 

Meldte meg såvidt inn her i går, men har vel innsett at 30 kilo ned ikke er nok for å få en normal BMI. Sier derfor takk for meg her og lister meg over til dem som har mer å ta av. Lykke til videre alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge har jeg vært medlem her nå. Vet ikke om vekten har rørt seg, i morgen veier og måler jeg meg.. Har klart å få inn noen trimpoeng hver dag - minimum ett og på lørdag hadde jeg TOLV! Totalt 24 trimpoeng fra og med forrige onsdag til og med søndag. holdt meg mellom 1500 og 1900 kcal alle dagene, men gikk på en KJEMPE-smell i går, mandag.. Ut på byen med gode venner på besøk, øl som koster etter alderen din.. Uff. Ubeskrivelig morro da, og for det det er verdt, lo jeg så mye i går at jeg er støl i magen i dag!

 

En ting jeg sliter med; en som er så aktiv som jeg; hvor mye bør jeg spise? Jeg er snaut 170 høy og veier 96,5 (sist uke, iallefall), og har altså en BMI på rundt 35. Noen som vet hva som er riktig? 1600 eller 1900 kcal? Takk!

 

En ting til - gulleplene mine forsvinner! Forrige uke skulle jeg hatt tre, og denne uken ett, men de blinker bare helt til jeg logger meg ut og inn igjen, da er de tilbake til å være vanlige og røde.. Noen som kjenner til fenomenet?

 

Og jenter - dere er DØDSFLINKE! Jeg leser og leser, selv om jeg ikke skriver så mye, håper å endre på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snillmedmegselv

Hei alle sammen.

Kjekt å lese hva deres skriver, kjenner meg godt igjen i tankene deres. Jeg prøver nå for n'te gang å få av meg mine overflødige kilo. Forskjellen fra tidligere er at jeg nå føler at slankekuren er av mental art. Det er med tankenes hjelp jeg skal ned i vekt. Tidligere har jeg klart å slanke meg, men har hatt den innstillingen at jeg gleder meg til jeg er ferdig så jeg kan begynne å spise igjen...

Resultat av en slik tankegang er at jeg nå er 20 kg mer enn det jeg var da jeg slanket meg med Grete Roede første gang. De kiloene + noen til skal av nå!

 

Jeg har hatt god effekt av å lese bøker som handler om mental trening. Den siste jeg leste var Simple Living. Den anbefales. Den handler om at en må får orden på tingene rundt seg, dvs. ytre orden (f.eks. ift. rydding, økonomi etc) for å oppleve en indre ro. Indre uro gjør gjerne at en putter innpå med allslags usunn mat, for å døyve de vanskelige følelsene. I kveld skal jeg begynne på en bok som heter "Bli din egen venn". Tror det er nødvendig å få et godt forhold til seg selv for å ha det bra med andre. Og vi som er overvektige har gjerne brukt mat for å slippe å ta tak i vanskelige følelser knyttet til oss selv og forholdet vi har til andre mennesker rundt oss.

 

Jeg har også lest litt om Fedon-kuren, og sier til meg selv at hvitt sukker er gift for kroppen min. Jeg vil ikke røyke eller gjøre andre ting som ikke er sunt for meg. Hvorfor vil jeg da spise så mye sjokolade og andre søtsaker som tilfører kroppen min gift? Jeg kjenner også at det ikke gjør godt med det søte. Den uroen jeg evnt. har når jeg spiser en sjokolade er bare borte i noen sekunder, så kommer den tilbake med større styrke - for da har jeg i tillegg dårlig samvittighet for sjokoladen jeg tok/blir sint på meg selv/skuffet over min manglende selvkontroll.

Nå har jeg bare holdt på en uke, og utfordringene kommer selvsagt når hverdagen blir travel igjen etter en lang sommerferie.. Det er da det gjelder å bruke viljen, og si til meg selv at det er for min egen skyld. Derfor har jeg brukt nikket #snill med meg selv" Det er målet meg vektreduksjonen; være snill med meg selv, kroppen får færre belastninger og psyken får det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en halv kg OPP! Hvorfor? Er vel bare å bite tenna sammen og gi ny giv.. Tenkte det hadde vært fint med et par kg ned før maxi-kurset startet.

 

Lurer så innmari på om utregningen av kaloriforbruk på iform.no er brukbar?

Den sier at jeg har et forbruk på nesten 2700 kcal, forrige uke lå jeg på 1500-1800, denne uken har (*kremt*) hatt en kjempesprekk på over tre tusen og en dag på 1930, kan det være grunnen til vektoppgangen? Eller kan det være så enkelt som det at jeg er premenstruell? Aner ikke om jeg lagrer mye vann og sånn, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tenkt over det noen uker og endelig bestemt meg for å gjøre et forsøk på å komme ned i vekt.

Per idag veier jeg 99, er 1.73 høy. Er egentlig flink til å trene og bare venter til å komme i gang igjen etter sommerferien. (mandag starter høstprogrammet igjen på treningssenteret)

Jeg har et fast programm som jeg trives med og -ikke minst- også får følgt opp.

Aerobic på mandag, step og styrke på onsdag. Må bare innrømme at jeg ser frem til 'vanlig' rutiner igjen.

Ellers har jeg gått GR kurs før med gode resultater.

Håper det er greit å stikke innom her av og til? For å hente inspirasjon og motivasjon, og kvitte meg med frustrasjon?

 

Ellers kan jeg si at jeg er 2-barnsmamma (1 tenåring og 1 som blir det neste år),

gift med en flott kar og jobber på kontor i helsesektoren.

 

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

... for alle oppmuntrende ord. Det hjelper på :) Jeg skriver ned alt jeg spiser. Men har hatt en lang prat med min kursleder og neste gang jeg leverer inn rapport så skal jeg skrive om mine tidligere spisevaner og hvorfor kroppen min tror den har havnet sammen med de sulterammede i Afrika. For det er det den gjør. Sparer på fettet for den tror at det står om helsen min... rare kroppen...

 

VELKOMMEN til RosaPrinsesse, Snillmedmegselv og Loes :D Dere må bare henge dere på lasset og dele det dere vil med oss. Her kommer det meste fram i lyset... ;)

 

Jeg har da vært hos min mormor. Noe som alltid er en påkjenning når det kommer til mat. For der skal det spises. Og jeg som sier at "nei jeg skal ikke ha for jeg er på slank" sårer henne nok litt. Var flink det meste av tiden. men spiste chips og drakk COLA! Jeg som ikke liker Cola engang. Men nå er jeg hjemme og da skal det full skjerpings til. For dette vaset med å ikke gå ned gidder jeg ikke lenger. Nå skal jeg ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

...da var det meg igjen da. I dag har jeg ridd. Passer hesten for en venninne av meg. En SVÆR dansk varmblodsridehest på hele 185 cm på mankehøyde. Og lille meg på 160 cm.... Og så er det mye fart og spenning i ham også. Og når det dyret tar bena fatt, ja, da vil jeg helst grine. Det ble 400 kcal ut av den ridetimen. Red for instruksjon. Og var helt på felgen etterpå. Stritt er det jo ;)

 

Og spiser og spiser... Er så innmari matlei.... USJ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Korleis kan det ha seg at 3 km gang i går ga meg fleire forbrente kaloriar enn idag??????? Nøyaktig samme tid. Nokon andre som har merka noko på dei andre aktivitetane som ligg på sida her?

 

Uansett, 5 cm ned denne veka. Har ikkje vekt lenger no, so får stole på at pila på vekta og peika nedover.

 

Classica: eg ete stort sett dei 3 samme rettane kvar veke. Det er drit kjedeleg rett og slett. Min favoritt er tomatsuppe :-) nam nam, men idag skal eg lage meg salat meg skinke. Kanskje vi kan få inspirasjon av andre her på sida?

 

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...