Gå til innhold

Cottage cheese, hva bruker dere den til?


Gjest Wonderwoman

Anbefalte innlegg

Gjest Wonderwoman

Cottage cheese er jo magert og flott, men kan dere gi meg noen eksempler på hvordan dere bruker det?

 

Hva er godt sammen med den, og kan den bare spises kald?

 

Håper på masse forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På knekkebrød med litt lettsyltetøy eller noen biter eple eller banan. Eller bare blande cottage cheese med frukt eller bær og nyte =) Ellers bruker jeg og blande cottage cheese i havregrøten til frokost, eller for å drøye risengrynsgrøten på lørdager (eller ellers ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste mye Cottage cheese før, men gikk litt lei... Spiste det til kvelds sammen med lettsyltetøy og banan...

 

Nå bruker jeg det i lasagen - i stedet for hvit saus. Knallgodt og man sparer masse kcal. Man kan evt kjøre det litt med stavmixer får å få en glattere konsistens.

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en cottagespiser av det store;

- på brød krydret med pizzakrydder og noen skiver tomat

- eller med litt kverna pepper eller chilli, litt paprika og en skinkeskive

- iblanda litt sweet chillisaus eller en god sennep mellom to rugbrødskiver

- søt pålegg blir det med et dryss kanel og strøsuketter

- en deilig dessert er cottage cheese med eplebåter og kanel som du steker i ovn, akkurat som en smuldrepai

- i paier kan du bruke den både i deigen som erstatning for smøret, og i fyllet (f.eks spinat, løk, cottage cheese og eggestand av egg og melk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker cottage cheese som nevnt over med syltetøy. Men noe jeg syntes den er ekstra god å bruke til er å blande den med finsnitta purre, soltørka tomater i biter, oliven i skiver, tikka masala krydder og gjerne kapers, bland det sammen. Dette på grovt rugbrød med noen salatblader under er god, god lunsj eller kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En populær slager hjemme hos oss er å bruke det som fyll i bakepoterer.

Bland cottage cheese med reker, grønnsaker (det du liker) og krydder etter smak.

 

Ellers bruker jeg det som dressing til salater, på brødet med tomat eller syltetøy på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste mye Cottage cheese før' date=' men gikk litt lei... Spiste det til kvelds sammen med lettsyltetøy og banan...

 

Nå bruker jeg det i lasagen - i stedet for hvit saus. Knallgodt og man sparer masse kcal. Man kan evt kjøre det litt med stavmixer får å få en glattere konsistens.

 

Katla[/quote']

 

Kanskje litt sent å spør nå, men vi lager lasagne og husket at jeg hadde lest her inne at du brukte cottage cheese til lasagnen. Så kjøpte det, men er litt usikker på hvordan jeg skal bruke det? Varmer du det opp? Sammen med melk eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bland cottage cheese med litt salt og pepper evnt små paprikabiter, vårløk el.l. Putt blandingen inni kyllingfileter som lukkes med tannstikkere . Brunes i pannen, og etterstekes i ovn. Kjøttet blir supersaftig og veldig godt! Cottage cheese er også godt til wok som alternativ til ris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Cottage cheese er jo magert og flott' date=' men kan dere gi meg noen eksempler på hvordan dere bruker det?

 

Hva er godt sammen med den, og kan den bare spises kald?

 

Håper på masse forslag![/quote']

 

Som regel bruker jeg den i forskjellig typer middager/salater. Smaker veldig godt som feks

 

1 kald i salat

2 som topping på pizza

3 blandet i ferdig kokt havregrøt eller

4 i lasagne.

 

Hvis du har ekstremt lyst på noe snacks er Cottage Cheese supergodt sammen med litt prim!! Synnøve Finden har en med kun 4% fett!! Mmmmm det er kjempe nam nam!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missdesember

Jeg er i utgangpuktet en oste elsker men ofte var det vel krem -ost som var vinneren. Nå har jeg laget min egen variant med cottage cheese som er vesentlig sunnere. Jeg har i aromat krydder og tørket gressløk og hvitløk kjører det i bleder( el lignende) Så har man en utrolig mager og god krydder ost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...