Gå til innhold

Motivasjonsgruppen - uke 33


Gjest classica

Anbefalte innlegg

Gjest classica

Hmmm... Hvor er alle sammen??

 

I dag skal vi ha kongekrabbe og scampi til middag. Gleder meg. Og kongekrabben skal nytes med andakt. 420 kr pr kg!!!!! Tror haken hang nede på knærne da jeg fikk høre prisen. Kjære folk for en pris.

 

Og så blir det litt ridning i dag også. Gleder meg veldig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongekrabbe er fantastisk godt! Du kan bare glede deg! Hm... Skulle egentlig ønske det var meg som skulle ha det... *litt misunnelig*

 

Ellers kan jeg rapportere en vektreduksjon på beskjedne 200 gram forrige uke. Tror egentlig det er mer, men fikk en god del å drikke på lørdag og fikk mensen i dag, så tror kroppen holder på litt ekstra vann. Det er bare å håpe at det skjer mer neste uke, jeg har jo vært superflink med treningen!

 

Har store planer om å fortsette med mye trening denne uken - det er jo kjempedeilig når man bare kommer i gang! Men jeg har forferdelig vondt når jeg setter meg på sykkelsetet, må innrømme det...

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev visst på feil link, uke 32- beklager.

 

Jeg fikk ikke skrevet inn fredag som var fordi internett funka ikke. Jeg veide meg fredag morgen og hadde gåt ned 1,5kg på en uke:-):-):-)

Ble helt i ekstase og var kjempe motivert for treningen den dagen og i helga. Gått ned 2,5kg på tre uker da. Håper denne fredagen som kommer viser litt til nedgang, men kroppen må jo stå stille en gang også.. er så glad jeg endelig klarte mer enn 200gr -så om det skulle være det vekta viser på fredag er jeg fornøyd med det.

 

Fikk sykla og trent kondisjon i helga, gått en tur og kost meg med en vaffel. I dag er det hvile dag, men i morgen er det trening igjen. Gleder meg:-)

 

Håper alle får en fin uke!

 

(veier forresten 79,9kg... har slitt med å komme under 80kg i to år )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest exploria

Veiedag!

Tatt av 2,2 kg på en uke, 5,9 i alt på tre uker! ;) Har over 49 trimpoeng og er ganske så fornøyd med egeninnsats i forhold til å endre dårlige vaner! Mye sykling, turer i fjellet og gåturer. Fortsatt motiverende for meg når jeg får trimmet om morgenen på vei til jobb... minner meg på min nye livsstil og gir meg inspirasjon til å styre inn på gode fristelser som frukt og grønnsaker ved siden av lunsjen, i stedet for vaffel...:D

 

fant denne et annet sted her:

 

Energiforbruk og meny:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

 

hmm...spiser visst for lite, må nok øke (hmm...rart...:)

 

Uansett: Deilig å kjenne at klærne sitter løsere, samt at familie og kolleger legger merke til resultatene! Inspirasjon.....!

 

I dag er den første dagen i resten av ditt liv!

 

-exploria-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første uken over og er gått ned 1,4.Det har gått kjempe fint,men bør få igang mer trening.. Veldig motiverende å lese her om alle dere som får kjempe resultater.

Gleder meg til å ta tak i ny uke. Sitter her n med dårlig samvittighet for at jeg ikke har trimpoeng idag.Det er vel bare å stenge av internetten å sette igant tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rapidash

Da er jeg endelig i gang!! ;)

I dag har jeg også vært på treningssenter og hatt MRL trening - kanontungt, men så godt.

 

Og da har jeg fått veid og målt meg. Fikk litt sjokk da!!

Starter vekta på 102,3 kg og når jeg bare er 160 høy så er det en del for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

... der var dere ja. Begynte nesten å føle meg ensom og forlatt. Stakkars meg ;)

 

Anecka: Beskjedne kanskje, men alikevel en nedgang. For å vri litt på det, hva hadde du tenkt om det var 200 g opp?? :D Og jeg er veldig glad for at du liker spinning. Kjekt vi er flere om den samme trimmen. Jeg elsker det faktisk. Og kjenner jeg kan pushe meg selv lenger og lenger for hver gang!!! :) Men rumpa slet i starten. Trøst deg med at det blir bedre :D

 

Cice, Exploria og Elsi: Jeg er dæven døtte meg imponert. Dere er flinke og hvilken nedgang??? Kjenner det grønne monsteret komme snikende. Stå på!!

 

Rapidash: Var det ikke flott med trening?? Jeg har fått en ny start på livet etter jeg startet med trening.

 

Jeg GRUER meg til å gå på vekten i morgen!! Nei nei nei nei nei. Vil ikke... Virkelig. Aner at jeg ikke har vært flink nok til å spise nok mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traktorgunn

Heisann! Jeg meldte meg inn her i forrige uke jeg...Har gått ned 2,1 kg denne uken.Veldig fornøyd:) Veier nå 88,1 og har igjen 17,9 kg til jeg har nådd målet mitt...Hvor mye skal dere gå ned damer ? Og hvor lang tid regner dere med å bruke på det? Stå på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

... føler jeg at jeg bør gjøre. Noe er galt her i gården. På 7 uker har jeg tatt av 1,6 kg og 35 cm. Så det er noe som ikke stemmer. Hadde ikke gått ned et gram denne uken heller. Fatter det ikke.

 

Traktorgunn: Jeg skal ned 24 kg og har gitt meg selv en frist til mai neste år. Men hadde også håpet på 10 kg av til jul. Men det ser ikke lovende ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er sånn at du bygger opp muskelmassen og derfor ikke går ned i vekt? For ned over 30 cm, det er da kjempeflott!!!??? Bare stå på videre,så skal du se det løsner igjen.

 

Jeg er inne i min fjerde uke, veiedag på torsdag. Har gått ned 2.3 kg til nå. Gleder meg til jeg har passert 90 kg grensa, det er 7.7 kg til. Målet mitt er 70 kg, men er fornøyd med 80 også. det veide jeg for 4 år siden og trivdes veldig godt der. Men egentlig veide jeg 60 kg før jeg begynte å legge på meg, og det er nok en helsemessig riktig vekt for meg som bare er 160 høy. Dvs 40 kg ned fra der jeg startet for noen uker siden.

 

Stå på videre, dette klarer vi sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storogtung21

hei hei.

 

jeg er 21 år, å trenger virkelig å miste en stor menge med kg. men motivasjonen er ufattelig liten desverre. håper dette kan hjelpe.

 

jeg veier i dag(tirsdag) 99 kg og er 100,5 cm rundt midjen. helt for j###### egentlig. og kun min egen skyld. men nå er det nok. jeg må ta meg selv ett tak i øra og slutte å dytte innpå med god mat og slikerier. målet mitt er å komme inn i størrelse 40 i bukser. er nå på 52, og håper å ha klart det innen sommeren kommer tilbake om ett år. regner med att jeg må ned til rundt 70 kg ca for å klare størrelse 40. hjelp meg!!!!!!! håper jeg klarer ca en kg i uka. skal bli flink til å bruke medlemskapet mitt på friskis og svettis. og de nye gå stavene jeg har kjøpt=) noen som har lyst til å være med å gå tur kanskje her i frdrikstad området?

hilsen yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traktorgunn
... føler jeg at jeg bør gjøre. Noe er galt her i gården. På 7 uker har jeg tatt av 1' date='6 kg og 35 cm. Så det er noe som ikke stemmer. Hadde ikke gått ned et gram denne uken heller. Fatter det ikke.

 

Traktorgunn: Jeg skal ned 24 kg og har gitt meg selv en frist til mai neste år. Men hadde også håpet på 10 kg av til jul. Men det ser ikke lovende ut...[/quote']

 

Hei! Du har jo gått ned maaange cm da! det er kjempe bra:) For noen år siden gikk jeg på Grete Roede og da gikk jeg ned 7 kg på 8 uker og inn 50 cm! Og det var jo 2 bukse størrelser det:) Så du har jo sikkert gått ned 1 str! Jeg trodde jeg skulle klare å gå ned 18 kg til jul jeg...Men jeg er kanskje en optimist...Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rapidash
... føler jeg at jeg bør gjøre. Noe er galt her i gården. På 7 uker har jeg tatt av 1' date='6 kg og 35 cm. Så det er noe som ikke stemmer. Hadde ikke gått ned et gram denne uken heller. Fatter det ikke.

 

Traktorgunn: Jeg skal ned 24 kg og har gitt meg selv en frist til mai neste år. Men hadde også håpet på 10 kg av til jul. Men det ser ikke lovende ut...[/quote']

Husker da jeg så på den norske versjonen av slankekrigen, da sa hun Kari Jaquesson til Linda da hun ikke hadde gått ned noe

på en eller to uker, at hun måtte spise mere.

Kanskje det er det du også må gjøre?

 

Stå på!!! ;) For at du krymper inn, viser jo at du er på rett vei! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

har ikke så enormt mye tid til å skrive her inne, men leser det dere skriver og ser at jeg sliter med akkurat det samme som dere. Har nå meldt meg på kurs som starter om ca 2 uker... tenkte at jeg skulle gå litt ned i vekt til da, ( er nå 94.5), men det er utrolig vanskelig, det jeg har mest lyst til er å "spise meg opp" til jeg skal på slankekuren til G.R. Så her må det skjerpings til. Har akkurat spist en is, og sitter nå med knall dårlig samvittighet, :-( uff dette er ikke enkelt!

Men jeg har som mål å ta av 10 kg til jul, det hadde vært gøy å komme seg inn i bunaden til julaften!! Så kom igjen folkens! Vi må støtte hverandre slik at vi får ei fin mørketid fremover. Ønsker forresten tips, til hva dere koser dere med når dere skal spise noe godt?? jeg er avhengig av et eller annet som er søtt, og d trenger ikke nødvendigvis å være gotterier..... så kom gi meg gjerne noen tips, for jeg trenger litt hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81
... føler jeg at jeg bør gjøre. Noe er galt her i gården. På 7 uker har jeg tatt av 1' date='6 kg og 35 cm. Så det er noe som ikke stemmer. Hadde ikke gått ned et gram denne uken heller. Fatter det ikke....[/quote']

 

Eg trur ganske sikkert at du må ete meir Classica. Om kroppen får for lite eller uregelmessig mat, sparar den på alt som kjem inn i tilfelle den ikkje får meir!! (sjukt men sant). Om kroppen veit at den kjeme til å få nok mat i løpet av dagen trenge den ikkje spare på alt som kjem inn. Og vi veit jo at når kroppen sparar på mat dannar den det om til fett!!

 

Ganske sikker på at det er fleire her som slit med å få i seg nok mat. Meg inkludert. Syns det er vanskeleg å ete so mykje, sidan eg eigentleg er ute etter å SLANKE meg og i mitt hovudet betyr det MINDRE mat og ikkje meir.

 

35 cm er no berre heilt supert!! Eg syns det er like viktig å gå ned i cm som i vekt! Ingen tvil om at du er blitt fastare i fisken jalfal:D

 

Stå på jenter!

 

Eg får sjå om studielånet kjem snart so eg får kjøpt meg ei vekt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker forresten tips' date=' til hva dere koser dere med når dere skal spise noe godt?? jeg er avhengig av et eller annet som er søtt, og d trenger ikke nødvendigvis å være gotterier..... så kom gi meg gjerne noen tips, for jeg trenger litt hjelp!![/quote']

 

Jeg bruker stenfrie druer. Godt og søtt, og ikke altfor mange kalorier. Spiser du for mye av dem får du fart på magen, også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ble det 600 gram ned på meg, og tilsammen 4 cm borte i omkrets. Har fått mensen i tillegg, dermed kan jeg jo håpe på ennå bedre resultater neste uke!

 

Denne uka begynner internettkurset mitt, så langt virker det lovende. Jeg er veldig spent på om jeg blir like motivert av nettkontakt som med møter! Kurslederen min har regnet på at jeg skal ha meny 3 istedet for meny 2 - himmel og hav så mye mat!! Men det hjelper jo tydeligvis, det er jo først nå kiloene har begynt å forsvinne - jeg synes også jeg merker at kroppen er litt mer fornøyd med tingenes tilstand.

 

Classica: jeg misunner dine 35 cm. Blås i vekta og spis litt mer!!!

 

Traktorgunn: jeg skal ned mellom 20 og 30 kilo, første mål er å komme ned til 80. I dag veier jeg 92,6 - har altså et stykke igjen! Jeg har gitt meg selv ett år, men jeg skal gifte meg i april 2007, så alt under 80 vil være en bonus til da.

 

Storogtung21: Dette kommer du til å greie fint, mitt tips er at du er realistisk i forhold til bevegelse. Bedre med litt og ofte i starten enn å ta helt av for bare for så å bli lei! Leste litt om frisis og svettis her om dagen - det virker som et veldig ok tilbud. Hva er erfaringen din?

 

7 trimpoeng er forøvrig målet mitt denne uka, greide det ikke forrige uke (!!). Vi gjør et nytt forsøk ...

 

Lykke til videre, alle sammen!

RES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storogtung21
Denne uka ble det 600 gram ned på meg' date=' og tilsammen 4 cm borte i omkrets. Har fått mensen i tillegg, dermed kan jeg jo håpe på ennå bedre resultater neste uke!

 

Denne uka begynner internettkurset mitt, så langt virker det lovende. Jeg er veldig spent på om jeg blir like motivert av nettkontakt som med møter! Kurslederen min har regnet på at jeg skal ha meny 3 istedet for meny 2 - himmel og hav så mye mat!! Men det hjelper jo tydeligvis, det er jo først nå kiloene har begynt å forsvinne - jeg synes også jeg merker at kroppen er litt mer fornøyd med tingenes tilstand.

 

Classica: jeg misunner dine 35 cm. Blås i vekta og spis litt mer!!!

 

Traktorgunn: jeg skal ned mellom 20 og 30 kilo, første mål er å komme ned til 80. I dag veier jeg 92,6 - har altså et stykke igjen! Jeg har gitt meg selv ett år, men jeg skal gifte meg i april 2007, så alt under 80 vil være en bonus til da.

 

Storogtung21: Dette kommer du til å greie fint, mitt tips er at du er realistisk i forhold til bevegelse. Bedre med litt og ofte i starten enn å ta helt av for bare for så å bli lei! Leste litt om frisis og svettis her om dagen - det virker som et veldig ok tilbud. Hva er erfaringen din?

 

7 trimpoeng er forøvrig målet mitt denne uka, greide det ikke forrige uke (!!). Vi gjør et nytt forsøk ...

 

Lykke til videre, alle sammen!

RES[/quote']

 

min erfaring er at de er veldig hjelpsomme, har ett variert program, og de gjør dette gratis på sin egen fritid. det er mennesker i alle varianter der, men du slipper unna de store tøffe gutta som ser dumt på deg når du trener på sats. godt miljø mellom ansatte og trenende. litt krise nå siden styrke rommet demmes er stengt i to uker nå pga omgjøringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

har ikke så enormt mye tid til å skrive her inne' date=' men leser det dere skriver og ser at jeg sliter med akkurat det samme som dere. Har nå meldt meg på kurs som starter om ca 2 uker... tenkte at jeg skulle gå litt ned i vekt til da, ( er nå 94.5), men det er utrolig vanskelig, det jeg har mest lyst til er å "spise meg opp" til jeg skal på slankekuren til G.R. Så her må det skjerpings til. Har akkurat spist en is, og sitter nå med knall dårlig samvittighet, :-( uff dette er ikke enkelt!

Men jeg har som mål å ta av 10 kg til jul, det hadde vært gøy å komme seg inn i bunaden til julaften!! Så kom igjen folkens! Vi må støtte hverandre slik at vi får ei fin mørketid fremover. Ønsker forresten tips, til hva dere koser dere med når dere skal spise noe godt?? jeg er avhengig av et eller annet som er søtt, og d trenger ikke nødvendigvis å være gotterier..... så kom gi meg gjerne noen tips, for jeg trenger litt hjelp!![/quote']

 

 

Hei:-) Jeg spiser frukt eller lett is. Det gir mindre kalorier enn vanlig is, og smaker godt. Ellers så får man 350kalorier i uken på gr.roede kurs til å bruke som kosemerker. Så man skal ha lov til å kose seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var første skoledag over og mat inntaket ble helt snudd oppned i dag.. men det skal kunne ordnes på et par dager. Og i dag fikk jeg også vite at skolen har laget til volleyball-bane og basketball-bane til bruk i friminuttene. Pluss at det er lagt opp til litt gymnastikk ved pulten i løpet av dagen.. og det syns jeg er kult. Selv om det ikke blir det samme som når jeg trener på fritiden, blir det mer bevegelse i en ellers så stillesittendes skoledag:-)

 

Så er jeg spent på veieingen på fredag. Håper jeg ikke har gått opp i vekt, skal være glad for hvert gram.. føler ikke denne uka hr gått så bra som dne kunne ha gått.

 

Og til alle her inne så syns jeg dere gjør en kjempe jobb!!!!;-)

Og til alle dere som sliter med å gå ned, kan det være lurt å øke mat inntaket.

Kroppen trenger noe å forbrenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

... for oppmuntrendes ord. Jeg har nå hatt 2 dager der jeg har falt tilbake til det gamle igjen. Hvilket vil si at jeg har spist godteri, fet mat og bare syns synd på meg selv. Har også startet på jobb igjen og har ikke fått trent noe siden mandag. Vaktene gjør det umulig for øyeblikket. Mye overtid. Og jeg som er avhegig av å trene.

 

Men må ta meg sammen og ikke bli en feig liten svekling. For det er det jeg blir når jeg får litt motgang. Jeg gir jo opp. Og så sliter jeg med vond samvittighet etterpå. Og den er FÆL!!! Så i morgen er det tilbake til myyyyyyye mat (er så lei mat) og faste måltider. Nemlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

Lenge siden jeg har skrevet noe her. Ser det har kommet mange flere og det er veldig bra! Har vært litt til og fra i sommerukene, men nå blir jeg nok hjemme framover. Har ikke vært særlig vektnedgang her i gården. Har ikke tittet på vekten engang. Får dårlig samvittighet for at jeg ikke har klart å gjennomføre det jeg satset på (forstår deg så godt, classica)...når dagene er fylt opp av aktiviteter, synes jeg det er så vanskelig å fokusere på å ta så hensyn til meg selv (man går med "the flow" liksom).

 

Tror at når Lillegutt begynner i barnehagen for første gang om et par uker, får jeg mer tid til å tenke på hva jeg bør spise og sette av tid til å trene. Så da tror jeg det vil passe fint med et nettkurs. Men nå er jeg i gang igjen! Begynner å telle kalorier når kurset er i gang. Nå skal jeg først og fremst lære meg at godteri er altfor oppskrytt!!! Og at det finnes utallige alternativer til sunn mat.

 

Det skal bli godt å se tallet på vekten gå nedover, og ikke minst gjøre en god investering for kroppen og helsen på lang sikt.

 

Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har mensen reist sin vei og kroppen er tilbake til det normale - og jeg har gått ned 1 kg siden forrige uke! Tenkte det var noe muffins med de 200 grammene som var resultatet på mandag... Men nå er motivasjonen tilbake igjen!

 

Utrolig hvordan motivasjonen får seg en knekk når man ikke ser resultater egentlig. Man strever og strever, men så skjer det ingen ting. Er lett å gi opp litt da. Men nå har jeg i alle fall lært at vekten under mensen kanskje ikke er helt til å stole på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

I dag har eg målt meg (har framleis ingen vekt), og resultatet var ikkje heilt som eg håpte. Kun 3 cm ned på midjen og ingenting ned andre plassar..

Også eg som har trent og ete so bra i det siste:(

 

Trur nok eg og lide av Classica-syndromet! Problemet med å få i seg nok mat.

Det er mogleg at vekta har gått ned sjølv om cm ikkje minka so masse, men eg syns pr dags dato at det nesten er viktigare for meg å gå ned cm. Det er jo ein klar samanheng mellom vekt og cm, so om eg går ned cm vil eg og på eit tidspunkt gå ned i vekt!!

 

Sydenturen min er kun 3 veker unda no og eg bør miste eit par cm til på magen (1.prioritert) innan den tid!

 

Stå på alle saman! Heia oss!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at vekten min sist gang viste feil likevel. Eller så har jeg gått opp igjen de 3 kg jeg gikk ned forrige uke

Noe dritt altså!

 

Menmen... ekke noe å gjør ved nå.

Men har vært utrolig flink i det siste da. Spiser riktig og til fastetider, og har sluttet å spise goddis i ukedagene. Det har jeg jo ikke tid til nå som jeg ikke går hjemme hele dagen

 

Og nå bærer det av sted på jobb.

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...