Gå til innhold

5-kilos klubben uke 7


Gjest synøve

Anbefalte innlegg

God morgen, mandag ny uke nye muligheter:-) da har skolen startet og ungene ute av huset noen timer, det er godt med ferie men godt og komme igang igjen også..

og jeg er igang med nytt internett kurs, håper dette skal hjelpe meg med og gå ned de siste kiloen. har første innsending imorgen.

 

Så da får vi bare stå på;)

 

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat registrert meg på nytt etter ett laaaaangt opphold i sommer. Var kjempeflink fom november og har gått ned ca. 8 kg, men har 5 igjen for å nå målet mitt. Føler at de siste 5 er utrolig vanskelig, har likssom en liten hvilepute i at nå har jeg gått ned en del og begynner å bli ganske fornøyd med meg selv.

Trenger derfor å motivere meg på nytt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å henge seg med oss Bigmama- vi har alle felles mål...

 

Da var det mandag igjen- veiedag for min del i morgentidlig. Jeg trente på lørdag og spiste et par stykker pizza for mye, men bortsett fra det har det ikke vært noen utskeielser utenom bursdagskake jeg hadde spart kosemerker til. Ikke var det så godt heller- ble altfor søtt.... Og merket at blodsukkeret steg og at jeg ble fysen... Men klarte meg fint for det, lagde meg et par brødskiver og et glass melk da jeg kom hjem, og det tok ikke lang tid før jeg merket at blodsukkeret mitt var stabilt igjen.

 

Har spist litt salt mat nå- er visst endel salt i taco kryddermix... Men håper å se nedgang på vekta i morgen. Må jo innrømme at jeg har tjuvveid meg, så litt nedgang blir det vel....;)

 

Dumt at de timene jeg har lyst til å gå på begynner så tidlig på ettermiddagen, er så sulten når jeg kommer hjem og må bare ha mat... Får se om det blir litt trening senere i kveld i steden.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat registrert meg på nytt etter ett laaaaangt opphold i sommer. Var kjempeflink fom november og har gått ned ca. 8 kg' date=' men har 5 igjen for å nå målet mitt. Føler at de siste 5 er utrolig vanskelig, har likssom en liten hvilepute i at nå har jeg gått ned en del og begynner å bli ganske fornøyd med meg selv.

Trenger derfor å motivere meg på nytt!![/quote']

 

Er veldig enig med deg ay de siste kiloene er vriene å få av - men umulig kan det vel ikke være ?!

 

Har 4- 5 kilo igjen selv før jeg er fornøyd , har vært litt ute å kjøre i sommer med litt misbruk av kosemerker og lite trim så nå er det jammen alvor her !

 

I går ettermiddag ble det en step-time på meg nede på senteret , fornøyd med egen innsats og KJEMPESVETT !!! Deilig!

 

Jeg har veiedag på fredagene , så det blir spennende da å se . Holder meg unna vekta de andre dagene . Hvis ikke , blir jeg alldeles opphengt itallene vekta viser , for de svinger ganske mye enkelte gange i løpe av uka .

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt veiedag idag, og siden forrige uke har jeg gått ned 0,8 kilo, og er veldig fornøyd med det.

Har også fått kommet igang med trening etter ferien,deilig og være igang igjen:-)

 

 

startvekt: 97

Vekt forrige uke: 73,9

Vekt idag: 73,1

 

Ha en fortsatt fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist litt salt mat nå- er visst endel salt i taco kryddermix... Men håper å se nedgang på vekta i morgen. Må jo innrømme at jeg har tjuvveid meg' date=' så litt nedgang blir det vel....:)

 

QUOTE']

 

Ja ja, så salt mat før veiedag skal jeg ikke spise igjen. Men har alikevel gått ned 100 g, var 600 g på morgenen i går.... ;) Og så har jeg gått inn 4 cm denne uka! Jippi! Merker det på klærne...

 

Ellers så har jeg syklet til og fra sykehuset i dag, og pulsklokken min viste tilsammen 555 forbrente kcal!

 

Start 8 august: 63,9 kg

I dag: 63,4 kg

Total nedgang: 0,5 kg

 

Nei nå får jeg begynne å forberede fiskemiddagen. Skal ha røkt kolje i dag. Nam...

 

Synøve: gratulerer med fin nedgang denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på om jeg kunne henge meg på dere?

 

Trenger litt dra-hjelp etter en litt for lang sommerferie!

Jeg har fulgt GR opplegget før, og vet det fungerer bra. Har gått ned 7,1 kg siden januar, men har ennå noen kg igjen... Målet er 8,7 kg til (vi måler i gram!! ;) ).

 

Er det mandager som er veiedagen?

 

Startvekt: 85,8

I dag: 78,7

 

Gleder meg til å starte opp igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det bare og henge seg på GuroE,det er litt forskjellig på veiedagene våre, jeg har tirsdag.

 

Jeg har vært så heldig og fått gavekort på Spa, og det skal brukes idag,gleder meg:-) klassisk massasje, har aldri vært på noe sånt før,så det blir spennende.

 

 

ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Har idag vært på tur med pulsklokka mi . Gikk tur i skogen med stigning de første 20 minuttene og da er det snakk om skikkelige motbakker .

 

På turen oppover brukte jeg 45 min . og klokka viste at jeg hadde brukt 400 kcal.

 

Pulsen var jo rimelig høy da . Til sammenligning når jeg går på flat vei , bruker jeg 190 kcal på 35 min , og da må jeg lange skikkelig ut for å få opp pulsen !!

 

Til sammen ble kcal-forbruket 630 , fin uttelling for aktivitet ute i frisk luft i 1,5 timer ......

 

Det er ingen tvil om at det " lønner " seg å få pulsen opp når en trener , da blir det jammen fart på fettet .

 

 

 

Blir spennende i morgen med veiinga . Jeg krysser alle fingrene ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STORT smilefjes : Ned 0,4! Det var flott at det skjedde noe her nå !

 

Jeg venter mensen, så da er det ekstra positivt med den nedgangen .

 

Startvekt : 67,2

 

Denne uke : -0,4

 

Vekt nå : 61,4

 

Midje: Søren , det glemte jeg å måle .Tar det imorgen tidlig .

 

Nedgang totalt siden start sammen med dere : 0,6.

 

0.6 er kanskje ikke mye på 2 uker , men jeg er fornøyd , også på bakgrunn av at jeg har klart å følge opplegget , og ikke skeiet ut . Føler at jeg får " taket " på dette nå , og håper det går greit framover .

 

Skal få trimmet noe i helga også . Håper dere andre har det fint og trives med livsstilen ! God helg !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang petit:-) 0,4 kilo er da bra.

 

Har veldig lyst til og kjøpe meg en pulsklokke,har tenkt på det veldig lenge.. Hvilken type har du petit? er du fornøyd med din?

 

 

Ha en fin helg alle sammen.

 

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Synøve,

 

Slenger meg med på pulsklokkpraten...

Jeg har en Polar F6, er kjempefornøyd! Den er ikke en av de mest fancye, men har de funskjonene man trenger.

Den er til stor motivasjon, du gir litt ekstra når du ser kaloriene flyr av gårde.... ;)

 

Jeg har bestemt meg for veiedag på tirsdager...

 

Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsklokka mi heter Polar F5 fitness. Jeg kjøpte den gjennom Grete Roede butikken .

Er kjempefornøyd med den . Du legger inn vekt , høyde osv . , og dermed regner den ut nøyaktig forbrukt kcal ved trening . Kjempemotiverende å " se " at jeg forbrenner kcal !

 

Også får jeg en mye mere nøyaktig utregning av trimpoengene . Det viste seg at jeg forbrant mere på den harde treninga enn etter tabellen , og ganske mye mindre på f.eks . rask gange . Det med rask gange er nok fordi at jeg er i rimelig god form . Jeg må omtrent jogge for at pulsen skal bli nok høy . Nå er ikke jogging eller løping noe for meg ; har en ankel som er kranglete og liksom svikter hvis jeg løper . Så jeg prøver heller å trene i bakker etc. slik at det blir fart på pulsen.

 

Vær obs på ved kjøp av pulsklokke at det er en modell som du kan sette inn dine egne tall på vekt osv . Det finnes nemlig klokker der det ikke går an , og da blir ikke målinga nøyaktig ! God helg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til nye! Petit gratulerer med fin nedgang!

 

Jeg har Polar Pulsklokke av type F11, jeg er superfornøyd med den klokken. Den er litt dyrere og har litt andre funksjoner enn F5 og F6. Denne pulsklokken har et program som gjør at du kan måle formen din ved at du slapper av og har hvilepuls. Ved å ta denne testen en gang i mnd, ser man virkelig resultater av treningen- og for meg er det kjempemotiverende. Selv har jeg gått fra akseptabel form til god form. Er snart på tide med en ny test nå....

 

Ellers så har jeg hatt en super uke, men tror jeg kan ha spist litt lite i forhold til aktivitetsnivå. Bør helst ta et ekstra brødmåltid de dagene jeg trener, og det glemmer jeg.... Skal gjøre det i dag i hvertfall. Fått 9,5 trimoeng så langt siden tirsdag.

 

Har besøk i helga så det er om å gjøre å være flink for det, og så har jeg trent i dag. ;)

 

Ha en fin helg da dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nydelig vær her idag , varmt og godt . Fikk meg en fin tur på morgenen som resulterte i 3,1 trimpoeng . Gir en virkelig godfølelse , og du verden så fornøyd jeg er med meg selv ! :-D

 

Syns vi er flinke alle her , er hyggelig å lese på denne tråden . Nå er det maling som står på programmet . Vinduskarmer . Ugh , veldig pirkete men det må jo gjøres , så det er bare å hive seg i det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Polar F6 og er kjempefornøyd. Følger med på pulsen ved hard trening og veldig inspirerende ved å se cal forbruk :) Veldig enkel i bruk. Kan anbefales ;) Bruker den på trening i studio og når jeg går tur.

 

Lykke til med et evt. kjøp Synøve.

 

HEIDI :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som Dere alle er fornøyde med pulsklokke, så jeg må nok invistere i en jeg også. skal reise og se på det imorgen jeg:-)

 

Ellers så har vel helgen gått greit. Har ikke fått trent noe, da jeg har fått meg en knekk i ryggen og ikke orker stort. men håper det blir bedre snart..

 

Veiing imorgen, og det er jeg spent på nå når jeg ikke har fått trent noen ting, men får vente og se til imorgen:p

 

Velkommen til alle nye:-)

 

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som Dere alle er fornøyde med pulsklokke' date=' så jeg må nok invistere i en jeg også. skal reise og se på det imorgen jeg:-)

 

Ellers så har vel helgen gått greit. Har ikke fått trent noe, da jeg har fått meg en knekk i ryggen og ikke orker stort. men håper det blir bedre snart..

 

Veiing imorgen, og det er jeg spent på nå når jeg ikke har fått trent noen ting, men får vente og se til imorgen:p

 

Velkommen til alle nye:-)

 

Ha en fin dag alle sammen.[/quote']

Det er visst fler enn jeg som har vært flinke på vinterhalvåret og så "kost" oss litt ekstra i sommer... Litt av kosen sitter visst igjen,men nå skal den bort!!

Nybegynner igjen ruffina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå er det mandag igjen stort sett hatt en grei helg med en del trim

bursdag på søndag trekker litt ned men håper en viss nedgang på onsdag når det er veiing

har vært på kick boksing i dag det var gøy og fikk brukt mye energi

 

håper det går bra med alle denne uken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...