Gå til innhold

Treningstråd, uke 34


Gjest Arduinna

Anbefalte innlegg

Gjest Arduinna

Deilig å være i gang!

 

Har syklet 30 minutter på trimsykkelen, 17 km/t, belastning på 2. Måtte presse meg skikkelig de siste 10 minuttene, trodde nesten ikke jeg skulle klare det. Med det gjorde jeg altså, og jeg er ganske stolt av meg selv. Dette føles godt! :)

 

Tenkte på, da jeg satt der og kjempet på sykkelen, at jeg investerer i framtiden min.

 

Trimpoeng: 1,8

 

Lykke til med ny treningsuke! ;)

 

Klem Arduinna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Har akkurat kommet hjem fra kveldsturen med hunden min. Så da har jeg "samlet" 2,7 trimpoeng idag. Er fornøyd med det. ;)

 

kline:

4,1 trimpoeng! Må ha vært litt av en treningsøkt!! Puuhh... Du er flink!

 

Klem Arduinna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må redigera litt på progamme mitt...ska på jobb torsdag ettermiddag, så då får eg ta å trena fredag i stedet for torsdag, så då blir programme sånn

 

Mandag; skole å jobb, så då blir det kje noe trening

Tirsdag; 1 time pilates+30 min på tredemølle

Onsdag; CoreBooster(korttime på 20 min for å få pulsen i gong) + ca. 45 min kondisjonstrening + Makeover(enkel styrketrening)

Torsdag; treningsfri

Fredag; kondisjonstrening ca. 1 t 30 min

Lørdag; 1 time step

 

trimpoengå komme eg tbake t seinare den dagen eg trene...

 

lykke t me ukå alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Nettopp kommet hjem fra en lang kveldstur med hunden. 1,9 trimpoeng. Da ligger jeg 0,6 trimpoeng "foran skjema". Har "budsjettert" med et gjennomsnitt på 2 trimpoeng pr dag. Fornøyd så langt! ;)

 

Klem Arduinna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Blir med her også jeg hvis det er i orden? I dag har jeg syklet 30 minutter med en fart på ca 29 km/t og en belastning på 6, etterpå drev jeg med styrketrening i drøyt 30 minutter, det ble det 4,9 trimpoeng av.

 

Mandag og tirsdag har jeg syklet og gått tur så totalt har jeg drøyt 11 trimpoeng denne uka.

 

Prøver å sykle 30 min daglig på ergometersykkelen med en fart i underkant av 30 km/t og drive med en halv times styrketrening 3 ganger i uka, det er målet mitt. I tillegg kommer det en del sykling til butikk, sentrum, besøk, tur osv. Bruker sykkel nå i steden for å kjøre bil, bilen står mye stille for tiden og det er helt greit! Er en del sammen med barna på ettermiddagen og da blir det litt "gratis" trim, da lekes det sisten, spilles badmington og masse annet rart.

 

Må vel ikke glemme dansinga med MP3 spiller på stua, i gangen, på kjøkkenet eller hvor som helst der jeg tror at ingen kan se meg!

 

Ha en fortsatt fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Det må jeg virkelig si. Tror bare jeg kan drømme om å komme opp på ditt nivå treningsmessig! Du er kjempeflink!

 

Tenkte meg opp på sykkelen nå, jeg. Men jeg sliter med en fart på 17 km/t med belastningen på 3...

 

Får håpe det kommer seg etter hvert. Det er tross alt bare 3. dagen med trim for min del. Om noen uker klarer jeg sikkert mer.

 

Klem Arduinna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita
Det må jeg virkelig si. Tror bare jeg kan drømme om å komme opp på ditt nivå treningsmessig! Du er kjempeflink!

 

Tenkte meg opp på sykkelen nå' date=' jeg. Men jeg sliter med en fart på 17 km/t med belastningen på 3...

 

Får håpe det kommer seg etter hvert. Det er tross alt bare 3. dagen med trim for min del. Om noen uker klarer jeg sikkert mer.

 

Klem Arduinna[/quote']

 

Arduinna, jeg startet på et lavere nivå enn deg! De dagene jeg trimmet klarte jeg ikke å gjøre mer den dagen, var helt utslitt alle steder og det er ikke bare noe jeg sier, jeg var virkelig utslitt og jeg klarte ikke å sykle en halv time! Da hadde jeg garantert falt død om! Merket fort at jeg ble i litt bedre form, men var fortsatt fryktelig sliten etter å ha syklet. Jeg har økt farten litt etter litt og økt belastningen litt etter litt. Har funnet ut at 30 minutter på et sykkelsete er nok for visse kroppsdeler......

 

Magemuskler var jeg sikker på at jeg hadde fått ødelagt under en operasjon for en del år tilbake og noe er nok ødelagt, men slettes ikke alle, begynner å ane noe i magen som ikke var der før, men det er ingen six-pack altså!

 

Gi deg selv litt tid Arduinna og trim så mye som du orker og som du tror du kan leve med, det blir lettere etter hvert, men det tar tid, det gjorde det ihvertfall for meg. Men det er verd å vente på det for det er aldelse nydelig å kunne gå et lite stykke uten å være helt pumpa etterpå!

 

Vi trenger vel ikke bli sånne råspreke berter, men bare såpass spreke at det blir lettere og bedre å være oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CoreBooster i dag(styrketrening for mage og rygg), pluss 50 min kondisjonstrening, pluss 50 min styrketrening....ble 6,6 trimpoeng

 

kjente at den siste timen der kanskje va litt mye, så spørs om jeg skal ta på meg et så stort treningsprogram på en dag....men men, en skal jo slite litt for poengene...

 

mammacita....jeg synes du er kjempeflink....og det å bruke sykkelen i stedet for bil er kjempesmart, særlig hvis det ikke er så lange avstander...når man har bil, blir det så ofte til at man bruker den selv om det abre er et lite stykke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Tror det er glere sprekinger jeg! Jo å sykle istedenfor å ta bilen er greit, nå er det ikke så lange avstander for jeg bor sentralt, men jeg tenker at flere bekker små blir en stor å og at all bevegelse er av det gode.

 

Men som du sier, det var et heftig treningsprogram du hadde! Det der hadde jeg ikke turt å prøve meg på en gang!

 

Ernæringsfysiologen lurer på om jeg er for raus med trimpoengene, lurer på om noen kan gi meg litt tilbakemelding på det? Jeg trimmer som følger:

 

Ergometersykkel, 30 min. på belastning 6 (på en skala fra 1-8) og med en fart på 27 - 28 km/t, for dette beregner jeg 50 min på 15 km/t, er det for mye?

 

Styrketrening i 1,5 timer i uka med strikk og sit ups og sånt, det fører jeg på moderat styrketrening, høres det OK ut?

 

Annen trim er sånn som ikke er fast og som jeg fører opp etter hvert som det kommer, det kan være spaserturer, sykkelturer ol.

 

Kom med reaksjoner sånn at jeg kan få justert kcal inntaket mitt! Hun tror forøvrig at jeg spiser for lite og at kroppen er gått over på sparebluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arduinna

Den ene pedalen er falt av trimsykkelen min (det er sånn skrugreie...) og jeg får den ikke på igjen. Så jeg har ikke fått syklet på et par dager. Har en nabo som er litt av en handyman, jeg får høre med ham om han kan hjelpe meg.

 

Gikk lang tur i forgårs i stedet, men i går fikk jeg ikke trimmet i det hele tatt, så nå ligger jeg litt etter når det gjelder trimpoengene. Må ut og ta det igjen i kveld.

 

I boken blir en anbefalt å ha minst ett trimpoeng pr. dag. Jeg vil prøve å få 2, altså 14 trimpoeng i uka. Må jeg få trimpoeng hver dag, eller kan jeg ha en og annen treningsfri dag hvis bare summen av trimpoeng er den samme ved rapportering?

 

Klem Arduinna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Vet ikke om man etter boka skal ha 1 trimpoeng dagen, men dette er jo noe vi skal leve med, og det er ikke bestandig det er tid til trim. Ihvertfall er det sånn for meg, jeg får dt ikke til bestandig, men jeg prøver å trimme litt hver dag. Om jeg ikke får gjordt det, så straffer jeg ikke meg selv med dobbel dose neste dag, jeg gjør som det passer meg.

 

Jeg har vært ute å trillet rullestol, sånn gammeldags uten motor i 3,5 timer nå, og det kjenner jeg i ryggen! Det får være dagens trim for meg, skriver at jeg har gått rolig i 2 timer, det er vel ikke for raus beregning av trimpoeng??

 

Nå skal jeg NYTE en kopp kaffe før jeg drar på foreldremøte på skolen. Snakkes senere folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er glere sprekinger jeg! Jo å sykle istedenfor å ta bilen er greit' date=' nå er det ikke så lange avstander for jeg bor sentralt, men jeg tenker at flere bekker små blir en stor å og at all bevegelse er av det gode.

 

Men som du sier, det var et heftig treningsprogram du hadde! Det der hadde jeg ikke turt å prøve meg på en gang!

 

Ernæringsfysiologen lurer på om jeg er for raus med trimpoengene, lurer på om noen kan gi meg litt tilbakemelding på det? Jeg trimmer som følger:

 

Ergometersykkel, 30 min. på belastning 6 (på en skala fra 1-8) og med en fart på 27 - 28 km/t, for dette beregner jeg 50 min på 15 km/t, er det for mye?

 

Styrketrening i 1,5 timer i uka med strikk og sit ups og sånt, det fører jeg på moderat styrketrening, høres det OK ut?

 

Annen trim er sånn som ikke er fast og som jeg fører opp etter hvert som det kommer, det kan være spaserturer, sykkelturer ol.

 

Kom med reaksjoner sånn at jeg kan få justert kcal inntaket mitt! Hun tror forøvrig at jeg spiser for lite og at kroppen er gått over på sparebluss.[/quote']

 

 

ja, men eg fant ut det blei litt FOR heftig...å trena så mye så eg gjorde på onsdag tror eg kje va heilt bra for kroppen.....åsså nå får eg kje trent lørdag hellår, for eg hår besøk av "hu mor" då...menne me ska ut å shoppa litt, så får jo trimma litt me d da ;)

 

men eg syns sånn så du hadde ført d, hørtes bra ut eg...sånn eg ville gjort d o, hvis eg hadde trent d samma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få være med litt her oxo?

Nå har ikke jeg trimma så mye denna uka, har 5 trimpoeng, men skal i studio i dag, så da får jeg vel ca 5 til.

Jeg prøver nå faktisk(nettleder ba meg prøve), og ha 12-13 trimpoeng i uka. For å se om jeg har tent for mye rett og slett. Blir rart det oxo, og ikke skal trene mer enn 3 ganger fra tirs- tirs.

Og ligge på et visst kcal inntak. Tror vi skal ekprementere, prøve meg litt fram en tid, for å se hvordan jeg skal ned i vekt, så dette blir spennende.

 

Jeg synes ikke du overdriver mammacita, om man har holdt på i en viss tid, og kutter ned litt av det når det føres inn, så skal det jo stemme.

Kanskje du må spise mer:)

Dette skal visst ikke være lett, sliter jo selv:)

 

Dere er kjempe flinke med å trene allesammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalumpen

Har vært ute å gått tur i dag 2 timer og 6,9 trimpoeng. ;)

 

Liker å gå tur og anbefaler det på det sterkeste. Har også meldt meg inn på et treningsenter og vært å trent 2 ganger denne uka, så det ligger ann til å bli en bra uke. Tilbake til trugangen. Selv liker jeg å gå med musikk på øra i skogen, men man kan fint gå i på asfalterte veier og i byen.

 

Et fint triks på dager der det er tungt å komme i gang: Gå rett vekk fra der du starter og si at du skal gå i f.eks 20 / 30 minutter. Når du da har gått i 20 / 30 minutter må du jo snu for å komme deg hjem. Dermed har du trent 40 / 60 minutter i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...