Gå til innhold

17 uker til jul...


Gjest tyr74

Anbefalte innlegg

hei hei

jeg er jente på 20 år....

vel jeg vil også ned i vekt da.....veier 79 kg, med en høyde på 174 cm.... jg har som mål å gå ned 10-12 kg....hvis mulig eller ihvertfall 10 kg da.... men som alle vet det er da ik så lett da. det er så vanskelig å holde rutinen med aktiviteter og riktig kosthold....men fra idag skal jeg prøve å holde orden på det.

 

nå har jg tenkt å gå turer, gjøre yoga( har hatt yoga i 2-3 år tidligere), og gjøre noe pilates innimellom. og leste jeg ovenfor.....meldingeer noen har skrevet...ja det er kanskje lurt å måle vekt en gang i uka.....da ser man hvordan det går....

 

jg kan vel være med dere ....? hva med veiedagen på onsdager???

 

jeg er også med jg ........ :)

 

ha en riktig god kveld da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar
Gjest millemarie

Heisann

 

Ser dere har fått noen nye "medlemmer" de siste dagene, og lurte på om jeg også kunne henge meg på. Jeg går på internettkurs og er nå inne i femte uken. Det har gått ok, men jeg savner noen å "snakke" med, noen som er i samme situasjon - det vil si som forstår hva enormt godtesug er, hvordan lysten på noe usunt kan bli umulig å stå i mot, osv osv...

 

Jeg er 26 år, veier nå 75,6 kg. Startet på 81 da kurset startet, så jeg kjenner godt den følelsen av å slite med å komme seg under 80. Det har kostet mye å komme ned på 75-tallet, og nå vil jeg ALDRI opp igjen. Har som langsiktig mål å veie 65 kg, men er innstilt på at det er et prosjekt som tar tid. Jeg har egentlig veiedag om mandagen ( som forøvrig er en dårlig dag, man kan liksom ikke redde seg inn etter helgen....), men rapporterer gjerne sammen med dere om onsdager...

 

Ha en super onsdag og lykke til med vekten i morgen alle sammen.

 

Hilsen MM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at flere hengte seg på tråden!!! Her er alt bare ........ ordene passer ikke på trykk.... vekten har gått opp og nå begynner jeg virkelig å bli fortvilet........... Hjelpe meg dette er forferelig!! Har vært masse på fjellet, så jeg får håpe at noe er muskler men det jo så kjedelig når vekten går opp.... Dere andre må ha lykke til med veiingen!!! og millemarie!!! kjempebra nedgang stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millemarie

Så var det veiedag ja - jeg veide meg mandag på kurset, og vekten står stille i dag - så 75,6 kg. Hadde ikke forventet noen nedgang siden mandag heller så....

 

Tyr74 - ingenting er så frustrerende som at vekten går opp når man faktisk gjør en innsats for at den skal gå NED. Kjenner meg veldig igjen, man føler man spiser riktig og trener nok, og likevel skjer det ikke noe... Vet ikke om du bruker dagboken på nettet? Jeg er begynt å gjøre det nå, og fører inn ALT - også det jeg helst ikke burde spise... I begynnelsen var det stress, men nå gjør det faktisk at jeg tenker en ekstra gang over hva jeg putter i munnen, gruer meg for mye til å se hvor mange kalorier det er i det... OG - det med regelmessige måltider og nok kalorier er faktisk ikke tull... Lykke til neste uke - vekten snur nok snart skal du se... Jeg er innom her nesten hver dag - så hvis du trenger en oppmuntring så gi bare beskjed....

 

Hilsen MM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det 82, 6 på vekten! Men det er nok ikke helt riktig, har skjedd litt ting i livet denne uken som gjør at jeg ikke får spist noe. Men, men det er jo litt nærmere 7 tallet for det :-)

 

Huffa Tyr, ikke bra - men det MÅ være muskler, sikkert "sprettrumpen" som vokser ;) Kanskje resultatet kommer neste uke? Jeg tror på deg!!

 

Og til alle dere andre, velkommen, velkommen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dere hvordan er det dere gjør det.....tar dere vekt og sånt hver onsdag eller????

 

Veiing hver onsdag, også gjerne skrive litt en annen dag om hvordan det går. Mandag og fredag var den opprinnelige planene, men nå når vi begynner å bli en del så kan jo en ta det som en føler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå springer ukene fra meg og somme dager har jeg bare lyst til å gi blaffen i alt som hetet slanking og det gjør jeg også av og til, men så får jeg litt dårlig samvittighet... Var å kjøpte meg noen klede i uka som gikk og det var deilig å finne ting som passet... og kunne faktisk bruke str 40 i skjørt og da tenkte jeg hvorfor gir jeg blaffen.... tenk hvor mye bedre det blir når jeg blir fornøyd.... Har dere tenkt litt på hva som er realistiske mål for dere til jul??? det er vel bare 11 uker igjenn??? Jeg tror at et realistisk mål for meg må være 77-78 til jul alt mer er bonus... Tenkte jeg skulle lage meg et delemål og det er under 80 til 15 november... hva med dere??? Uansett så må dere ha lykke til så snakkes vi i morgen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg si at vekten min er ødelagt, så ingen veiing. Men tro meg, jeg har IKKE gått ned, har vegetert på sofaen hele uken. Hele helgen gikk med på mat og drikke, så dette ser svart ut akkurat nå.

 

Så til målet til jul, jeg tenker det samme som deg jeg. 77 - 78 skal jeg være strålende fornøyd med. Det viktigste er nå å komme på et nivå slik at selv litt "feil vei" en uke, ikke sender meg opp på 80 tallet. HVordan gikk det med deg denne uken? Og hvor ble det av alle de andre som var her? Uansett, må få meg ny vekt og se sannheten i øynene igjen ;)

 

Håper det går veien for deg Tyr, så snakkes vi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har en ny uke gått... uff og meg... vekten stoppet på 84.4 dvs at jeg gikk litt opp... Har trimmet bra, men har festet litt i helgen... og det er jo ikke så bra med tanke på kcal... har nå skreve ut dagsrapporten og begynt å fylle ut den... så måle er denne uke og klare og telle kcal til neste onsdag og forhåpentligvis klare og gå ned 1 kg om jeg skal klare målet mitt til 15 november.... og siden det er bare en mnd så må jeg da klare og holde meg på matten eller hva... skriver om noen dager for og fortelle hvordan det går... skremmer vi de andre???? Her var plutslig så mange og så vart det stille igjenn... Lykke til wanda og så skrivest vi..... nå må vekten snu for oss begge!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor alle ble av jeg, syntes det var kjekt at flere var med. Men, vi holder da ut!!! Og jeg gir meg ikke, aldri, aldri..;) (selv om hjernen kobler ut av og til). Kanskje vi skal ha et felles mål, vi ligger vel omtrent likt i vekt. Hva med 80 til den 15 november, og 78 til nyttår? Burde da gå hvis vi støtter hverandre, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- men så strenge med dere sjøl! :-)

Jeg er ny i klubben, har sittet en time og lest i diverse forum, humret og ledd og fant ut at her ønsker jeg å befinne meg. Har kjøpt inn spinningsykkel, for erfaringsmessig vet jeg at det er vanskeligere å motivere seg for de lange kveldsturene i mørket. Sykle er gøy og sønnen min er i gang med å lage noen cd'er med inspirerende musikk.

Veier 74,1 kg, midjen jeg en gang var så stolt av er bortimot uten kurve og med 48 år i passet er det på tide å ta ansvar for egen helse.

Gleder meg til utfordringen og jeg tar til meg alle råd og hjertesukk dere har. Håper jeg kan bidra med noe positivt jeg og etterhvert.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du fant ut at "vår tråd" var noe for deg da :-) Jo vi er kanskje litt strenge med oss selv, denne uken har ikke vært særlig bra for meg. Har skjedd litt negative ting i livet, som gjør at jeg rett og slett ikke har orket å konsentrere meg om hva jeg spiser. Synd egentlig, for jeg vet at spiser jeg riktig har det veldig innvirkning på humøret. Men ny dag og ny uke er alltid noe...

Diskuterte litt med en venninne i går, og vi ble begge ening om at bare det å ha det i bakhodet (litt bedre livsstil etc), ofte hjelper masse. Lykke til med trening da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og velkomme til deg pomme!! Da er det tirsdag og i morgen er det veie dag... det blir spenende... har hatt det litt for godt i helgen og litt lite trim... Men jeg har ikke mistet motet for målet er under 80 til 15 november... selv om ukene går veldig raskt... Har det kommet vekt i hus Wanda??? dette blir jo enda mer spennende for deg som kanskje ikke har vegd deg på noen dager..... Tvi tvi for onsdagen... alt bare det er minus er bra... ikke sant??????

 

klem Tyr 74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har nettopp hatt min første veiedag etter jeg starta for en uke siden, og jeg hadde fakisk gått opp!!!! utrolig!!

 

Jeg har slitt i tre år for å komme under 80, men det virker ikke uansett! tror ikke kroppen min har lyst til å bli mindre. men, ser det er flere som sliter med 80-tallet, derfor håper jeg jeg kan få bli med i motivasjonsgjengen.

 

har veiedag tirsdag, og målene mine i dag var 84,2 kg og 83 cm midje (blir aldri vant til å se de tallene skrevet ut..)

 

ville gjerne ned til 75 før jul, men når det isteden går opp ser det ikke så lett ut nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det går opp og ned... 85 denne uken, :) Hadde ikke fortjent noe annet, men likevel.. Jeg leiter og leiter etter motivasjon, vet hva jeg gjør galt men åååååååååå.. Vekt er kommet, kanskje det er en feil :( Kanskje jeg må bytte den.. Velkommen til nye, og lykke til denne uken! Nå er jeg spent på deg Tyr, 15 november - det er bare å fokusere på målet. Selv om 5 kg på fire uker virker mye så for jeg ta det som det kommer. De neste 4 ukene skal det gå nedover, og ikke oppover i hvert fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da var det onsdag og veie dag... jeghar den glede og meddele at vekten ikke har gått opp denne uken men ned 0.9 kg jippi!!!! dvs at jeg har 3,5 kg på 4 uker og det må da gå ann:) Lykke til Wanda OG velkommen til deg online!!! stå på damer!!! neste uke er målet og se 82 tallet og jeg må bli flinkere og skrive opp hva jeg spiser... vi skrivest!!! PS gi ikke opp dette klarer vi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært uten nett tilgang en stund jeg, derfor jeg ikke fikk fulgt opp interessen min for denne tråden...men nå er jeg tilbake og trenger virkelig motivasjon og ukas vektrapportering med dere her fremover :-)

Gått opp 2 kg siden sist har jeg og...forhåpentligvis sitter de løst...

84.6 idag....men henger meg veldig gjerne på målet om 80 15.nov!! Og tenk når vi endelig kommer oss ned på 70 tallet ...åååå jeg gleeder meg :-)

Nå gjelder det skrive ned alt som blitt putta inn i munnen og komme igang med trening, om ikke annet enn å ta trappen opp i fjerde etasje der jeg bor hver dag, samt gå til og fra jobb et par dager i uka, noe som vil gi meg mange trimpoeng :-)

 

Ha en kjempefin uke jenter og stå på, detta skal vi klare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ukene går så raskt at før vi vet ordet av det så er det jul.... men før den tid så skal vi forme litt på fasaden slik at når julen kommer så er vi mer fornøyd... eller hva??? og jeg gleder meg virkelig til å se 70 tallet... Så vi må bare stå på!!!

Dere må ha en god helg... jeg er den heldige vinner av og jobbe hele helgen!!! Jippi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere??? Har dere vært flink i helgen. må bare si at jeg hadde litt mye snadder i går og litt i dag, men dagen er lang så jeg må prøve og skjerpe meg!!! mandag og tirsdag skal det ikke bli noe tulle spising... vil jo så gjærne klare målet til 15 nov.... lykke til så snakkes vi på onsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...