Gå til innhold

motivsjonsgruppen uke 35


Gjest storogtung21

Anbefalte innlegg

Gjest storogtung21

hei alle sammen og velkommen tilbake til en ny uke.

 

ser at det ikke var startet noen ny tråd så da begynner jeg en her. lykke til alle sammen, jeg kommer tilbake på fredag med vekt og mål, har skikkelig lyst til å veie meg nå, men må prøve å vente til fredag, så har jeg kanskje ett håp om å veie 99. vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå er Guria blitt til Pæra..... Sier mye om min egen fasong for tiden! ;)

 

Vekt i dag: 103,3 kg = - 700 gram

 

Har øket på inntak og redusert trimpoengene slik at det nå ser ut som jeg "balanserer" litt bedre enn forrige uke hvor jeg ikke gikk ned.

 

Stå på videre alle livsstils omleggere! :)

 

Hilsen

Pæra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet min karriere:-) som slanker i går...Planene var klar,mye trim og bedre kosthold..og så ett nettkurs da,når lønna kommer inn på kontoen.Våkna i morges..nå skulle det skje.Så skjedde det da....sto og dro på meg sokkene på badet og der smalt det til i ryggen.Klarer nesten ikke røre meg så dagens trim blir vel å bestå av å karre meg ut på bad og senke meg forsiktig ned i en stol eller på senga. Fikk karra til meg en god morgen yughurt fra kjøleskapet...har ingen mulighet å bøye meg for å få ut noe annet. Håper formen (ryggen )er bedre i morgen for da starter skolen. Ha en flott dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storogtung21

det er typisk at sånt skal hende når man har planlagt å starte med å gå ned i vekt. bare husk å spis riktig alikevel så godt det lar seg gjøre. trimmen kan du ta igjenn en annen dag. god bedring og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble visst litt for mye kos i helgen gitt. Var på vekten idag og viste + 400g.Jaja.Ny uke nå og motivasjonen er på plass.

Går sikkert for av igjen når jeg får kastet inn en del vann.ble ikke noe vanndrikking i helgen siden vi var på telttur i fjellet og dårlig tilgang til toalett.

 

Har bestemt meg for at dette skal bli en god uke.

Lykketil allesammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt i gang med trening denne uka i alle fall. Gikk lang tur i går samt svømte. I dag har jeg også gått i en time og nå i kveld har jeg tatt frem stepmaskinen og tatt meg en runde (ikke så lenge, men jammen siler svetten).

Korttidsmålet er ned 5kg til jeg skal på storbyferie med mannen om nesten tre uker. Så langt er jeg på - 1,2kg etter en uke. Imorgen er det veiing igjen etter uke nr 2 og jeg håper virkelig på et godt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom det jeg har gledet meg mest til: en av vennene mine kommenterte at hun så jeg hadde gått ned i vekt. Hurra!!!

 

Det kjennes på et par av buksene mine nå at det skjer noe, og ikke noe er hyggeligere enn at nære venner begynner å se forskjell. Jeg veier meg i morgen, og har greid meg rimelig bra i helgen så jeg håper på det beste!

 

I'll be back tomorrow ...

 

RES ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinsvin

Jeg sliter med treningsmotivasjonen. Steppemaskinen står og venter, og det er nydelig natur utenfor. Jeg er bare så trett. Ja, jeg vet at trimmer jeg, blir jeg mindre trett og får mer energi, men etter 1,5 år hjemme var det sjokk for kroppen å begynne på jobb.

 

Men jeg har vært veldig flink med maten og hadde gått ned over en kg på første måling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med treningsmotivasjonen. Steppemaskinen står og venter' date=' og det er nydelig natur utenfor. Jeg er bare så trett. Ja, jeg vet at trimmer jeg, blir jeg mindre trett og får mer energi, men etter 1,5 år hjemme var det sjokk for kroppen å begynne på jobb.

 

Men jeg har vært veldig flink med maten og hadde gått ned over en kg på første måling.[/quote']

 

Har ønsket meg steppemaskin leeeeeenge! Fordi jeg har sett fine resultater på noen lår og en rumpe som jeg jobber sammen med... thj thj... nei da på en dame som jeg jobber sammen med. Har vært misunnelig på hvor enkelt det virker å få strammet opp og trimmet uten å organisere barnevakt, bytte om til treningstøy osv. Dama jeg jobber sammen med bruke steppemaskinen mye i en periode og har etterpå tatt 100 stepp et par ganger daglig for å vedlikeholde oppstrammingen.

 

Hvis du ikke har tenkt å bruke din steppemaskin så kan jo jeg køpe den billig av deg !!! ;):)

 

De første turene ut i den fine naturen kan du jo ta uten å tenke at det er en trimtur du skal ut på. La vær å bytt om til treningstøy gå i litt vonde sko.... Da tenker jeg at det ordner seg selv etter hvert. Når "kroppen" kjenner hvor godt det er å gå vil du helt sikkert hjelpe den til rette med gode sko og passe med klær slik at du får gå deg svett og varm!

 

Hilsen Pæra ,

som er så kry fordi hun har kommet over dørterskelen selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, jeg blir gjerne med her !

 

 

Startet (nok en gang.... ) for to uker siden og skal ned 25-30 kilo. Satser på å ta dette over litt tid, men håper på at jeg er langt på vei neste sommer. Jeg er 41 år, gift og har 2 barn.

 

Startvekt - 92,4

Ned hittill 3,2

Ned 1 kilo sist uke

Mål er ca 65 kilo

 

Min veiedag er mandag for å tvinge meg selv til å holde meg litt i skinnet gjennom helgen - så får vi se hvordan den taktikken virker !

 

Ha en flott uke alle sammen, hilsen Nena !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er jeg spent på fredag.. på om jeg får noe ut telling på vekta.

Egentlig tror jeg at jeg har gått opp ennå en gang, siden jeg ikke fikk trent noe særlig denne helga da jeg var på jobb hos en som trenger tilsyn hele tiden... men vi fikk gått en god tur lørdagen i det herlige været. Og kostholdet i helga har gått fint. Men jeg ser også at jeg må gå til innkjøp av en step maskin m slike som armene kan beveges frem og tilbake med også..

Det blir vanskelig med trening nå når skolen begynner igjen og jeg ikke har barnevakt... Faren til datteren min reiser på sjøen i 2-3uker fra neste mandag av også.. men jeg gir ikke opp:-)

 

Har en venninne som skal selge sin stepmaskin, en slik jeg ønsker meg. Så den regner jeg med å få kjøpt i begynnelsen på oktober. Håper jeg.

 

Ellers er det kjekt å lese om hvordan det går med dere,

gir inspirasjon til å stå på videre. Så mye lettere når vi er så mange med samme mål og mening:-)

 

Ha en herlig uke alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo utrolig at usle 300 g skal bety noe i det store og hele, men det gjør det jo. Jeg har i snitt gått ned 0,5 kilo i uka den siste måneden, og det er jeg sånn passe fornøyd med. Allikevel skulle jeg så gjerne ønske at jeg greide litt mer!! Jeg er nå nede i 92 kg og har tatt to nye cm. i livet denne uka. Ja, ja.

 

Ang. trim: Jeg sliter også veldig. I høst har det vært vanskelig å komme seg ut av sofaen! Jeg har en liten steppmaskin, men den frister sjelden til bruk. Leste imidlertid om sprettrompa litt lenger opp på siden her - den hørtes jo veldig ok ut!!!

 

Nå skal jeg ut på et times "gåterapi" med en venninne. Vi går kanskje ikke raskest, men vi får ut masse gørr og gruff om alt som skjer rundt oss - ikke så dumt det heller. Ikke minst får vi masse frisk luft, og turen kvaliserer vel ihvertfall til ett aldri så lite trimpoeng!

 

Ha en fin kveld og en fortsatt god uke!

 

RES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

i dag startet jeg på kurs. I dag tidlig veide jeg meg hjemme og da viste vekta at jeg hart tatt av 400 gr på en uke, og det er jeg faktisk fornøyd med. Men nå må jeg sette inn ekstragiret, for her skal kiloene av til jul. Var litt forskjell på hva jeg veide på kurset og det vekta viser hjemme, men heretter blir jeg kun å veie meg på kurskveldene, som er tirsdag. Så nå er motivasjonen min på topp:-) Og håper den varer lenge. Ha en fin uke alle sammen. Dere har jo vært kjempe flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne være med. Kom inn i klubben (igjen) i går etter et halvt års pause og desverre en god del kilo opp. Det er bare å fatte mot og sette i gang. Lykke til alle sammen!

Vekt: 91 kg

Høyde: 172

41 år, gift og 2 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storogtung21

klarte ikke vente helt til fredag med å veie meg, mulig det var dumt gjort. men ble overlykkelig når jeg så hva vekta mi viste.

 

vekt for en uke siden var 100,3

 

vekt i dag er 98,5

 

det vil si 1,8 kg ned på en uke det=)

 

det er helt utrolig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

men motivasjonen fikk seg i hvertfall en skikkelig kick her. nå skal jeg pakke treningsbagen å dra å trene enda mer=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faktisk inspirert av å lese om dere alle, jenter! Har gått ned 10,7 kg fra mars, men har 15-20 igjen. Håper en del av dem er forsvunnet til jul. Har reduserte treningsmuligheter pga helsa, men trimmer når jeg kan. Begynte på kurs igjen i går og da hadde jeg gått opp 100 gram. Så her er det bare å stå på! Er skikkelig motivert for vektnedgang nå, trimmer når jeg kan og skriver ned hva jeg spiser. Det var en overgang etter sommerferien! 2 brødskiver var plutselig 80 gram! Skjerpings!

Ha en fin uke jenter!

 

XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser jo att det jeg gjør tydeligvis funker' date=' men kan noen her fortelle meg fordelingen over dagen på kcal.. jeg har meny 3 på 1900 kcal har jeg funnet ut.?[/quote']

 

 

Jeg kan hjelpe deg.

Frokost; 2 brødrasjoner(=60 gram) og 2 påleggsrasjoner (=40 gram)=220 kcal

Lunsj; 3 brørasjoner / 90 gram og 3 påleggsrasjoner / 60 gram=330 kcal

Mellommåltid; 1 brødrasjon og 1 påleggsrasjon= 110 kcal

Middag; 1,5 middagsrasjon(225g)+ 1,5 potetrasjon=225gram+ saus og annet tilbehør=600 kcal

Kveldsmat; 2 brødrasjoner og 2 påleggsrasjoner= 220 kcal

Melk; 3 melkerasjoner = 200 kcal

Frukt; 3 frukter=200 kcal

+ grønnsaker!!

 

Lykke til !!

 

XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å veie meg på mandag, og siden forrige uke (min første) var så som så med mat, og INGEN trening, har jeg latt være å ta det igjen - drøyer til neste mandag.

Jeg sliter med å få i meg nok mat, men håper at med ordentlig studiestart (og ikke bare infomøter og kafébesøk for å ta opp tråden/kontakten) får jeg inn en leserutine - og dermed også matrutine.

Men jeg var og trente i dag! Kjempefornøyd med det - den første gangen er alltid den verste. Fikk tre trimpoeng ut av det. Hev treningstøyet i vaskemaskina med en gang jeg kom hjem, slik at det er rent og pent til ei ny økt på fredag. Kan virkelig ikke la være å trene fordi jeg ikke vasker klær ofte nok. Jeg ser mange her trener hver dag, men det orker ikke kroppen min enda. Den ble rimelig sjokkert og en smule sint da jeg satte i gang med aerobic i dag. Men nå kjennes det godt. OG jeg føler at jeg har masse energi, og jobber for å få gjort en del prosjekt som har blitt liggende. Nå har jeg det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Då har eg funne fram målebandet mitt, og det viste 2 cm ned på mage/bryst. (ingen vekt i huset).

Må seie meg rimeleg fornøgd med det sidan eg hadde ei skikkeleg kosehelg ilag med

kjæresten min som no er min forlovede!! ;) (å ja, han var ned på kne!!!)

 

So eg er i lykkerus og ser føre meg ein kvit, smekker kjole om ca 2 år! So her er det berre å stå på å ha eit langsiktig og mange kortsiktige mål.

 

Syden om ca ei veke no. Målet der er å slappe av, kose oss og kanskje få spelt litt tennis inn i mellom all solinga og badinga!! Problemet mitt når eg har vore i syden tidlegare er å få i seg mat før eg går på stranda og mens eg er på stranda. Det er det einaste eg skal tenke på slanking under det opphaldet.

 

Mottoet i sola er: " Betre med ein brun, tjukk kropp enn ein kvit, tjukk kropp" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det veiing og jeg er forberedt på det verste.. Har fått trent i dag, og får trent 2 ganger i morgen..gym på skolen, og fotball trening i morgen kveld.

Men har ikke hatt helt kontroll på maten denne uken, blitt litt for lite inntak av maten og i går spiste jeg en muffins i et besøk.

Drikkingen har også gått tregt.. alt for lite vann..

 

Så jeg må bare si at det er oppløftenede å lese det dere skriver her inne.. det gir videre motivasjon til å fortsette slankingen. Så er det bare å bite i der sure eplet og brette opp ermene i morgen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...