Gå til innhold

Hjelp.Skal til legen.Hva bør jeg velge


Gjest Frustrert frue

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue

Skal til legen i morgen.Har tenkt til å be om noen slankepiller for vekta har stått stille så lenge.

Er det noen som har noe å anbefale?

Bivirkninger???

Dette er siste håp før jeg velger operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mye du veier nå men har du en bmi over 40 anbefaler jeg deg og få legen din til og sende henvisning til overvektsprosjektet i din helsekrets. Jeg måtte stå i 1år før jeg om inn til første konsultasjon. Hvis du bestemmer deg for operasjon må du igjennom de uansett (his du ikke betaler selv), så da er det like greit og stille seg i kø!

Må få si at jeg er med der og jeg skal IKKE ha operasjon. Jeg er med på et opplegg i Stavern som går over 4år, og er kjempe fornøyd så langt. Der snakker du med lege, ernæringsfysiolog, fysioterapaut og andre i samme situasjon.

Skal begynne på et mestringskurs til onsdag, blir spennende ;)

Jeg har gått på Xenical uten kostveiledning og det var ikke en go ide......fikk VELDIG diare....eller det lignet på tobasco saus.....kom du deg ikke på do fort nok rant det bare ut....ÆSJ!!

Lykke til i morgen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Ja da tor jeg det ikke blir xenical.Har hørt andre som har fårr problemer der også.

Det hadde kanskje vært lurt å vært med på overvektprosjektet.

Hvis jeg skal ta oprasjon så gjør jeg det nok privat.Har undersøkt på alleris.

Ingen ventetid og 138 000 kr. Kan få finasierings ordning.

Føler at jeg trenger litt mere tid.

 

Skal prøve litt til før jeg gir opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til legen i morgen.Har tenkt til å be om noen slankepiller for vekta har stått stille så lenge.

Er det noen som har noe å anbefale?

Bivirkninger???

Dette er siste håp før jeg velger operasjon.

 

Heia,

 

Hvis du skal be om piller foreslår eg Reductil. Prøvde dem tidligere, og har vurdert å prøve igjen.

 

"Reductil virker ved å redusere appetitten. Det fører til at du fortere føler deg mett, og ikke blir så snart sulten. Spiseatferden endres, og man spiser mindre og sjeldnere, samtidig som forbrenningen under vekktapet opprettholdes på et høyere nivå. Dette fører til vekttap."

 

Når det gjelder Xenecal, så får en vel nesten som forjent når en bruker dem ;-) Det er jo det fete som en har fått i seg som kommer ut i rekordfart, sånn at kroppen ikke får tid å "lagre". Eller???

 

 

Du finner nok ut av det - lykke til uansett hva du velger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på vektoperasjon.no får du mye info om de forskjellige operasjonen og hvordan det har gått med de som har tatt de. Det står også mye om andre problemer som har med det og være overvektig.

Der er det også personer som har blitt operert på alleris ;)

Må få høre hva legen din sa da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Ja nå har jeg fått resept på reductil som jeg skal hente i morgen.

 

Jeg skal følge opplegget her og prøve å ligge på 1600kcl om dagen og 2 trim poeng hver dag.!!Håper det funker.

 

Jeg har vært og lest mye på vektoprasjon.no. Mye postivt å lese der og heldivis også litt om medaljens bakside.

 

Det er klart det er en veldig stor beslutning å ta.Legen var ikke så veldig positiv,

men hun visste egentlig litt lite om det.

Da jeg spurte om jeg kunne være med i overvektsprosjektet sa hun jeg kunne ringe selv og høre hva de kunne evt. tilby meg før hun skrev en henvisning.

 

Jeg vet jo det går ann å slanke seg mye på kurs. Det har vi jo sett på årets slankere.Det er eneste grunnen til at jeg holder ut ennå.Håper i det lengste på å klare meg uten oprasjon.

 

Den neste mnd skal bli utrolig spennende.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia' date='

 

Hvis du skal be om piller foreslår eg Reductil. Prøvde dem tidligere, og har vurdert å prøve igjen.

 

"Reductil virker ved å redusere appetitten. Det fører til at du fortere føler deg mett, og ikke blir så snart sulten. Spiseatferden endres, og man spiser mindre og sjeldnere, samtidig som forbrenningen under vekktapet opprettholdes på et høyere nivå. Dette fører til vekttap."

 

Når det gjelder Xenecal, så får en vel nesten som forjent når en bruker dem ;-) Det er jo det fete som en har fått i seg som kommer ut i rekordfart, sånn at kroppen ikke får tid å "lagre". Eller???

 

 

Du finner nok ut av det - lykke til uansett hva du velger :-)[/quote']

 

Hei! jeg må bare si at jeg har prøvd begge. Reductil ble jeg kjempe sint og deppa av. Gikk på dem tre mnd tror jeg, og gikk ned 4 kilo, og det var 1 mnd.

Men bivirkninger er det på alt, og alle reagerer forskjellig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har jeg fått resept på reductil som jeg skal hente i morgen.

 

Jeg skal følge opplegget her og prøve å ligge på 1600kcl om dagen og 2 trim poeng hver dag.!!Håper det funker.

 

Jeg har vært og lest mye på vektoprasjon.no. Mye postivt å lese der og heldivis også litt om medaljens bakside.

 

Det er klart det er en veldig stor beslutning å ta.Legen var ikke så veldig positiv' date='

men hun visste egentlig litt lite om det.

Da jeg spurte om jeg kunne være med i overvektsprosjektet sa hun jeg kunne ringe selv og høre hva de kunne evt. tilby meg før hun skrev en henvisning.

 

Jeg vet jo det går ann å slanke seg mye på kurs. Det har vi jo sett på årets slankere.Det er eneste grunnen til at jeg holder ut ennå.Håper i det lengste på å klare meg uten oprasjon.

 

Den neste mnd skal bli utrolig spennende.!![/quote']

 

Hei

Du skriver at du spiser 1600 kcal pr dag og trimmer tilsvarende 2 trimpoeng per dag. Det synes jeg høres temmelig lite ut!??!

Jeg har ikke sett din høyde/vekt oppgitt, men siden du skal ned over 40 kg (siden du er på denne tråden og vurderer operasjon) kan det godt hende at du spiser for lite og derfor ikke går ned i vekt. Se bl.a. på bloggen til Evelyn, der hun skriver at hennes anbefalte daglige inntak skal være rundt 2000 kcal.

Dersom du ikke deltar på kurs, burde du kanskje vurdere det før du gjør noen drastiske inngrep. Forsatt lykke til!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Takk for alle svar og gode innspill.

 

For meg er det nok ikke kcl antallet som spiller noen stor rolle, men hva slags kcl gjør derimot det . Har gått på kurs før og prøvd med fram en del. Vekta flytter seg ikke hvis jeg ligger på 2000 kcl eller 2400 som jeg burde.

Tror det blir for mye karbohydrater for kroppen da. For mye brød og poteter.

 

Har nå brukt reductil i 2 dager og ligger på 1600 kcl. og merker ihvertfall ingen sult i dag.Føler meg merkelig opplagt. Blir nok vanskelig å sove i kveld.

 

Det blir spennende å se om en ukes tid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...