Gå til innhold

Grete Roede Ung


Gjest Pinky

Anbefalte innlegg

Gjest GuroAmalie

Eg e ei jenta på 22 (blir 23 i oktober) som nettopp har begynt på grete roede.. e 174høge, og veie nå 80kilo, og vil helst ner i 65kilo igjen...

 

Nå har eg fulgt meny nr2 i to dager, å det e HEILT SINNSYGT masse mat eg må spisa? eg e ikje vande med dette? Føles det slik i starten eller? eg føle faktisk eg legge på meg... eg jørr jo ikje annet enn å trykke i trynet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jovisst er det Ung-kurs i Bergen Sentrum.

Kurslederen heter Monica Ur.

Klikk på "Finn ledige kurs" og der finner du kurset.

Det startet i kveld, men det er mulig å bli med fra andre kurskveld - såfremt det er ledige plasser.

 

Hilsen oss i

Grete Roede AS

 

 

 

Hei!

 

Jeg er 19 år og har hørt at det skal starte et nytt kurs fra Grete Roede for de mellom 18 og 25 år. Noen som kjenner til det' date=' og vet om det kommer i Bergen?[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Ser at vi veier akkurat det samme og er like gøye, og faktisk like gamle også ;) Det har jeg faktisk sett etter en stund, for er litt gøy å gå ned i vekt sammen med noen man kan sammenligne seg litt med!

 

Ser at du vil ned i 65 kilo. Det veide jeg på ungdomsskolen og har ingen planer om å ned så mye. I fjor sommer veide jeg 75, hadde flat mage, breie hofter og store pupper, og var veldig fornøyd med det ;-P

Men min "normalvekt" er 68-70 kilo, men det er heller noe jeg tar på sikt. Viktigste er at man er fornøyd med seg selv!

 

Klar for å motivere hverandre litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuroAmalie
Heisan!

 

Ser at vi veier akkurat det samme og er like gøye' date=' og faktisk like gamle også :) Det har jeg faktisk sett etter en stund, for er litt gøy å gå ned i vekt sammen med noen man kan sammenligne seg litt med!

 

Ser at du vil ned i 65 kilo. Det veide jeg på ungdomsskolen og har ingen planer om å ned så mye. I fjor sommer veide jeg 75, hadde flat mage, breie hofter og store pupper, og var veldig fornøyd med det ;-P

Men min "normalvekt" er 68-70 kilo, men det er heller noe jeg tar på sikt. Viktigste er at man er fornøyd med seg selv!

 

Klar for å motivere hverandre litt?[/quote']

 

Så kjekt at me veie lika masse ;)) Eg veide 65 heilt te eg var russ.. så begynte eg på folkehøyskole (som jeg nå kaller for fat-camp!!) og ble 75kilo.. når jeg var 75kilo hadde jeg alltid litt for mye rundt magen, og lengtet etter mine 65kilo i russetiden.. Så fikk jeg meg kjæreste, og plutselig gikk jeg på vekten og veide 80kg!?

 

Jeg er enig i at det viktigste er å være fornøyd med seg selv... og jeg var jo fornøyd med å veie 75kilo... jeg ser på bilder fra den tiden, og drømmer tilbake.... men denne sommeren var kjip, Jeg tok ikke et eneste bad! hehe Går du også på Grete Roede kurs?

 

Klart jeg er klar for å motiviere hverandre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har hørt om flere enn deg som har gått opp både på folkehøgskole og kjærester ;-)

 

Selv begynte jeg å gå opp i vekt da jeg var 14, noe som var helt naturlig, men som ikke føltes det der og da. Og med en kjæreste som sa jeg var feit, så begynte slankekurene. Og har jo styra endel opp igjennom, men aldri fullført noe særlig og heller aldri gått noe særlig ned i vekt. Sluttet på håndballen etter 10 år som aktiv, og klart, den kombinasjonen = FEIT! hehe

 

Heldigvis har jeg vært å heldig at kiloene fordeler seg ganske greit på kroppen. Da jeg endelig fikk en jobb der jeg bevegde meg mer enn vanlig, og jeg fikk et annet spiseønster, begynte kiloene å komme av. Uten at jeg tenkte på det. Husker fortsatt de første mnd der vi satt å drakk kaffe, spiste kjeks i pausene og purke til lunsj ;-) Fant ut at jeg skulle gi det et puff, og begynte å bli mer bevisst.

 

Gikk til slutt ned 15-16 kilo, men på slutten ble jeg litt VEL ivrig, og kiloene kom av ved altfor lite mat. Og de kom raskt på igjen. Greid å holde meg på ca 76 kilo ganske lenge, men da jeg var ute å reiste i 5 mnd kom de på igjen. Var vel oppe i 83 kilo ,og er nå nede i 80. Spiser sunt og GODT, tar meg en fest i helga og litt god mat, og har begynt å sykle. Går ikke på kurs, men følger stort sett samme opplegget ;)

 

Hva har de sagt på kurset til deg? Trener du? Hvilken meny skal du følge? Hva mener de er din normalvekt?

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuroAmalie
Ja' date=' har hørt om flere enn deg som har gått opp både på folkehøgskole og kjærester ;-)

 

Selv begynte jeg å gå opp i vekt da jeg var 14, noe som var helt naturlig, men som ikke føltes det der og da. Og med en kjæreste som sa jeg var feit, så begynte slankekurene. Og har jo styra endel opp igjennom, men aldri fullført noe særlig og heller aldri gått noe særlig ned i vekt. Sluttet på håndballen etter 10 år som aktiv, og klart, den kombinasjonen = FEIT! hehe

 

Heldigvis har jeg vært å heldig at kiloene fordeler seg ganske greit på kroppen. Da jeg endelig fikk en jobb der jeg bevegde meg mer enn vanlig, og jeg fikk et annet spiseønster, begynte kiloene å komme av. Uten at jeg tenkte på det. Husker fortsatt de første mnd der vi satt å drakk kaffe, spiste kjeks i pausene og purke til lunsj ;-) Fant ut at jeg skulle gi det et puff, og begynte å bli mer bevisst.

 

Gikk til slutt ned 15-16 kilo, men på slutten ble jeg litt VEL ivrig, og kiloene kom av ved altfor lite mat. Og de kom raskt på igjen. Greid å holde meg på ca 76 kilo ganske lenge, men da jeg var ute å reiste i 5 mnd kom de på igjen. Var vel oppe i 83 kilo ,og er nå nede i 80. Spiser sunt og GODT, tar meg en fest i helga og litt god mat, og har begynt å sykle. Går ikke på kurs, men følger stort sett samme opplegget ;)

 

Hva har de sagt på kurset til deg? Trener du? Hvilken meny skal du følge? Hva mener de er din normalvekt?

 

K[/quote']

 

Hehe eg og hadde ein kjæreste i 2år som syns jeg var feit.. han begynte å "presse" meg til trening og slankekurer, og julen 2003 var jeg ekkelt tynn! Han "bolte" selv, så det passa vell bedre med en tynn jente på armen hans enn ei blautfeit ei :-) Kiloene kom heldigvis fort på igjen, og jeg kvitta meg med kjæresten!

 

Men så ble det litt vell mye... å nå er det ikke gøy lengre... Den kjæresten jeg har nå er veldig redd for å kommentere vekta mi, fordi han kjenner til forhistorien min med han forrige.. Derfor har jeg aldri fått høre det når jeg har lagt på meg.. Så plutselig gikk ryktene om at jeg var gravid, så nå MÅ det gjøres noe.. kiloene fordeler seg IKKE greit på kroppen... jeg har verdens største buddamage.. Men nå skal den bort..

 

Jeg elsker og sykle jeg også, men får det ikke til .. jeg bare krasjer! Så det har jeg gitt opp, men jeg går masse turer.. en tur til dagen.. power-walk ! Kanondeilig.. med musikk i ørene, og luft i nesen er det som å bli født på ny! ;-)

Jeg var også en aktiv håndballspiller, og spilte håndball i 5år. Jeg gikk tilogmed på idrettslinjen på vgs.. Var skikkelig sprek i mine yngre dager altså .

 

Jeg har bare vært på et møte, så de sa ingenting om min normalvekt der.. Jeg skal følge meny nr2, det er den jeg må spise 1600cal på... det er helt vanvittig, og jeg ligger alltid på 1300cal når jeg legger meg... klarer ikke spise nok.. Jeg regner ikke med å komme ned i 65kilo, men jeg har bare satt et rundt tall jeg på trivselsvekt... det er så lenge siden jeg tenkte på vekt, at jeg vet faktisk ikke hvor mye 65kilo er:-)

 

To ganger i uken trener jeg noge som heter Shaping i Bergen.. Det er et treningsstudio for bare damer der man trener styrke på rompe, mage, lår og armer med kun vår egen kroppsvekt som motstand.. Jeg fordrar ikke å trene i vanlige helsestudioer der det løper rundt tynne berter og store gutter.. Derfor er det så deilig å trene blandt bare damer.. Herlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Hvis jeg kan gi deg et GODT råd, så syntes jeg du skal endre det målet ditt. Det er også mye lettere å nå mål om man ikke tar for hardt i! Sett deg i allefall et delmål! Si at du skal ned til 75 kilo, og når du har greid det unner du deg manikyr hos hudpleieren, en fest eller en ny kjole ;)

 

Så kan du sette deg et nytt mål, ned til eks 70 kilo. Dette er mye mer motiverende enn å på en måte "feile" på å ikke nå 65 kilo. I og med at du ikke er ment for å veie så lite vil du slite noe heftig med de siste kiloene, og da er det mey bedre for huet å vite at målet ditt egentlig var, eks 70 kilo, men at det var en bonus å gå ned mer :) Alt handler om tankegang her!!! Positiv!

 

Vil også si det, at jeg har fått høre at jeg ikke må ned stor mer enn de 5 kiloene. For det var der jeg var "perefekt". Alle sier at jeg ikke må ned mer enn det, at da hadde jeg blitt for tynn. Og jeg er vel enig :) Man må da ha litt former også?

Kanskje jeg skal vise deg et bilde av da jeg veide 75 kilo, så kan du jo se om det er noe du kunne tenke deg, eller om du syntes jeg ser ut som ei bolle? ;-P

 

Nå må jeg køye, skal til Oslo med den flinke kusina mi i morra. Hun har tatt av seg så mange kilo at hud-forkle har lagt seg og hun skal inn for vurdering på bukplastik på magen :) Flinke jenta!

 

Prekas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melder meg inn i samtalen her jeg også..;)

fint å kunne snakke med noen som er litt yngre enn gjennomsnittet her inne!! selv er jeg 21.

 

er 170 høy, og i likhet med GuroAmalie er det så leenge siden det var aktuellt at jeg ikke vet hva 65 egentlig vil si. men jeg har på en måte satt det som minimum jeg da, og har bestemt meg for at jeg skal være fornøyd en plass mellom 65 og 70. klarte å komme ned til 71 i vår, og da var jeg ganske fornøyd, men mangla litt. så derfor SKAL jeg under 70, og om jeg kommer så langt som til 65 og ikke er fornøyd skal det ringe en bjelle.. for da har det gått til hodet:) men tror ikke det skjer!(må legge til at det har kommet på noen ekstra kg siden i vår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuroAmalie

Treningssenteret jeg går på heter Shaping, og ligger på danmarksplass i Bergen. Dette er den eneste plassen de har shaping i hele norge. Konseptet er russisk, og treningsmetoden er veldig populær der borte. Hvis du vil lese mer kan du gå inn på http://www.shaping.no :-)

 

65kilo er nok et KJEMPEHØYT mål ja, og jeg er ikke sikker på om jeg når det. Men jeg skriver alltid inn 65kilo når jeg blir spurt om trivselsvekten min, fordi jeg har alltid synes at jeg har noen kilo for mye når jeg veide 72, og 65 er et rundt tall.. hehe

 

Jeg er naturlig formet, og har verdens bredeste hofter, brei rompe og pupper uansett hvor mye jeg kommer til å veie .. sikker derfor jeg alltid har følt meg litt tjukk selv om jeg veide 72kilo.. ! Men jeg jubler for hvert kilo som går av... Hovedmålet er ikke et vist antall kilo, men å få vekk ringen rundt magen... Nå kan jeg ikke gå med vanlige gensrer og jeans, fordi det buler ut på sidene når jeg sitter. Derfor må jeg alltid ha ein lang hvit topp under hver genser slik at det kun er den toppen som viser når jeg sitter og bøyer meg frem. Den dagen jeg kan kle meg uten den hvite toppen under, DA er jeg fornøyd!

 

Jeg har allrede satt meg en belønning, og det er verdens fineste kjole på oasis hvis jeg klarer å slanke meg i den ... ååå det blir deilig! Det er egentlig litt gøy å slanke seg synes jeg, veldig artig å ha noe å se fram til!

 

Så lurer jeg på en ting helt på tampen, jeg vet vi kan drikke hvor mye kaffe man vil, men igår ble jeg tilbudt sånn sjokoladekaffe... Jeg leste på pakken, og kunne ikke finne antall kcal, og det var jo ikke sånn kjøpe-ferdig-kaffe som jeg vet inneholder masse sukker... noen som har peiling om det går greit å drikke sånn type kaffe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuroAmalie
melder meg inn i samtalen her jeg også..;)

fint å kunne snakke med noen som er litt yngre enn gjennomsnittet her inne!! selv er jeg 21.

 

er 170 høy' date=' og i likhet med GuroAmalie er det så leenge siden det var aktuellt at jeg ikke vet hva 65 egentlig vil si. men jeg har på en måte satt det som minimum jeg da, og har bestemt meg for at jeg skal være fornøyd en plass mellom 65 og 70. klarte å komme ned til 71 i vår, og da var jeg ganske fornøyd, men mangla litt. så derfor SKAL jeg under 70, og om jeg kommer så langt som til 65 og ikke er fornøyd skal det ringe en bjelle.. for da har det gått til hodet:) men tror ikke det skjer!(må legge til at det har kommet på noen ekstra kg siden i vår)[/quote']

 

Du e jo sinnsykt rutinerte :-) Koss klarte du å komme ned i 71kilo?? Tok det lang tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alltid vært stor, fra jeg gikk i barnehagen var jeg større enn jevnaldrede. da var jeg ikke så tjukk, men på barneskolen var jeg ti-tjue centimeter høyere enn de andre og ganske rund i tillegg. i sjuendeklasse var jeg like høy som nå, og hadde samme skostr som nå. når jeg i tillegg hadde en del ekstra kg kan du jo tenke deg hvor fantastisk bra jeg følte meg og hva jeg fikk høre fra de "normalt" store. så slutta jeg å vokse, og kroppen utviklet seg så en del av kiloene fant sin rette plass på kroppen, og de andre begynte sakte men sikkert å nå meg igjen.

 

etter ungdomsskolen var jeg litt mer enn normalt stor, men følte meg fremdeles veldig stor. så kom et år på folkehøgskole for meg og, og jeg begynte å legge på meg litt, og i løpet av videregående kom enda noen ekstra kg. jula for ett og et halvt år siden var jeg blitt såpass stor at jeg var fortvila, men trodde aldri jeg skulle klare å slanke meg. vendepunktet var min mor, hun klarte ved sunnt kosthold å slanke seg og bli kjempelekker, og jeg så jo at hun spiste. jeg tenkte at om hun klarte å slanke seg uten å sulte så var det jo ikke vanskelig for meg heller!! hun støtta meg, og jeg klarte å gå ned fra 82 til ca 73 på noen mnd.

 

jeg var da ikke helt "ferdig", men våren var kommet for fullt, det var russetid, utenlandsturer og plutselig flyttet jeg hjemmefra. for et halvår siden hadde jeg lagt på meg ca to kg igjen(utrolig at det ikke var mer, jeg hadde jo ikke tenkt så mye på hva jeg spiste på over et halvår!) så da starta jeg på igjen, men litt hardere siden jeg bodde for meg selv nå og ikke hadde mamma som støtte. det var da jeg kom ned til 71.. men igjen så slutta jeg før jeg var ferdig, så nå er jeg tilbake til 75.

jeg har satt igang med sunn mat igjen, og trener, så nå SKAL jeg klare å komme til målet mitt, og for første gang i mitt liv ikke være større enn gjennomsnittet!! så kan de tynne perfekte jentene fra grunnskolen bare ergre seg når de ser meg, at JEG faktisk har mer kontroll på kroppen min enn de:)

 

kjempehyggelig om vi kan bli kjent og støtte hverandre på veien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuroAmalie

eg fekk frysninger av historien din! Eg kjenne meg delvis igjen, eg og var alltid den høyeste og største jenta, men hadde heldigvis en annen jente i klassen som var ganske lik meg, så vi to fant lag... men jeg vokste det av meg på ungdomsskolen, så fra der av ble jeg vell "normal" ... Men jeg sleit, som alle andre tenåringsjenter, skikkelig med selvbildet mitt... og min måte å takle det på va med humor.. jeg hadde en god porsjon sjølironi, og lo av vekta og kroppen min, slik at folk ikke skulle tro at jeg syns det var dumt selv.. skikkelig teit når jeg ser tilbake på det, men det funka der og da ...

 

Men nå er jeg 22/23 år (blir 23 om en mnd) og det er på tide å gjøre noe.. det går kun en vei, og jeg må ta tak i spisevanene mine og begynne å trene igjen.. Jeg har også en helt fantastisk mor som støtter meg i dette, uten å presse på.. hun har også slanket av seg 10kg, så hun vet hva jeg går gjennom.. Det er hun som betaler treningsstudio, mat og kurs... for jeg er en fattig student, og hadde aldri hatt råd til dette uten hjelp hjemmefra...

SÅ nå er det på tide å se fremover, og ikke tilbake ... Vi kan bare glede oss, for nå er vi igang! kjempekjekt å skrive her på dette forumet, og bli kjent på denne måten... Herlig å "prate" med nogen som skal gjennom det samme! :-)

 

Nå skal jeg gå en tur inn til sentrum i solen.. Skal bli deilig å røre på seg! Ha en fin lørdag alle sammen .... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er veldig morsomt å lese det som skrives her inne, for kjenner meg igjen i så veldig mye!! nesten som noen har levd mitt liv en annen plass i landet.. fulgt med litt på andre tråder her inne, men vanskelig å sammenligne seg når de andre er 40 år, har tre barn, er gift osv..

 

søndag nå, og ny uke i morgen. har kosa meg med sjokolade og is i helga.. skal prøve å ikke få dårlig samvittighet for det, det er nå vel lov å kose seg innimellom!! jeg kan ha en svakhet der, at jeg bestemmer meg for å ikke spise sjokolade, så klarer jeg det en stund, og når jeg tar meg en sjokoladebit blir jeg så sint på meg selv etterpå at jeg tenker at alt har vært bortkasta hele tiden.. og da dropper jeg hele avtalen med meg selv, og begynner å spise akkurat det jeg har lyst på igjen.. men ikke nå nei!!

 

ellers så tenkte jeg å høre med dere andre, hva er dere fornøyd med på dere selv? her inne handler alt om slanking, slanking, slanking.. vi sitter og legger ut om hvor feite vi syns vi er, og forteller negative ting hele veien. fordi om vi veier litt ekstra er vi vel flotte jenter, og har mange positive sider?? både utseende og andre kvaliteter.. kunne tenkt meg å høre litt om dette og jeg, for det er jo greit med et litt bredere bilde av folk man skal motivere enn å vite om alle deres komplekser!!

hvis jeg skal komme med noen slike ting om meg selv går det mest på personlighet. har en veldig sterk vilje til å få til ting, yter alltid maks. selv om jeg føler at jeg ikke er så flink i noe gjør jeg så godt jeg kan, og ender opp på ok resultat pga innsatsen.

jeg tror:) jeg er en god venn, flink til å muntre opp og støtte. jeg er ikke den typen som går og holder inn irritasjon, så om noen gjør noe jeg ikke liker tar jeg det opp og sier mitt, så gir jeg klar beskjed om at vedkommende ikke må tenke mer på dette. jeg har sagt hva jeg mener, og er ferdig med det. syns det er en god egenskap å ikke være langsint, og at jeg er flink til å tilgi!

når det gjelder kroppen min så skal jeg jo snart være kjeempefornøyd med meg selv, men her og nå er jeg forholdsvis glad i magen min. størsteparten av mine ekstra kg sitter over rumpa og lårene, så har ei fin midje!!

 

nå er det deres tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med et forum for oss litt yngre også ja,veldig enig ;)

 

Jeg er i Oslo i helga, blitt endel knasking av potetgull og snop, men det er i allefall bare i helga. Kjøpte en pose med godteri på videoen her nå, men ble kvalm etter 3 godteting. hehe.

 

Du snakker om hva man er fornøyd med... Jeg bærer mine kilo med stil, jeg gidder ikke vise noen at jeg plages med magen min osv. Dessuten syntes jeg somregel jeg er fin, hvis jeg kler mer riktig. Jeg er ikke den som sitter med puta foran magen på fest, for å si det sånn! Så jeg er egentlig ganske fornøyd :) Selv om jeg ønsker å ned noen kilo!

 

I morgen skal kusina mi og meg finne Lille Kalori på Bislet, det gleder jeg meg til :)

 

Hvordan har helga deres vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuroAmalie

Eg e kjempefornøyd med alt øve midjen min... mitt fett ligge rundt magen, men ellers er jeg kjempefornøyd med pupper, hals, armer og ansikt .. :-) å i det siste har jeg fått så fint hår... det har blitt så langt, og derfor har jeg fått noen kule krøller.. kjempefornøyd!

 

Personlighetsmessig er jeg en veldig utadvent og åpen person, med en GOD porsjon humor.. Jeg bruker humor i de fleste sammenhenger, selv om det noen ganger kanskje ikke passer.. Jeg er også dønn ærlig, på godt og vondt.. :-)

 

Gleder meg til å lese om deres andre gode sider... Man må ikke henge seg opp i alt det negative selv om man er på slanken .. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuroAmalie

Min største last er ØL! jeg var på pub igår med kjæresten min og hans kompiser, og drakk på VANN! men så sa jeg at hvis norge scorer mål, så tar jeg meg en øl... Norge vant 4-1, så det var sjebnebestemt at jeg måtte ta en øl ... :-) ellers følte jeg meg lite teit når jeg måtte spise medbrakt kveldsmat i pausen... haha.. men det er vell prisen vi må betale... ?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag og jeg er back on track, ingen utskeielser i dag!

 

Kusina mi hadde ikke brød, så det ble sånne lyse frokostknekkebrød med tunfisk&majones til frokost. Metta ikke akkurat max, og sikla litt når kusina mi spiste kyllingwrap da vi kom til byen.

 

De har mye som frister i Oslo og de har også mange sunne alternativer. Det liker vi! Men det er ganske dyrt... og det henger fortsatt litt igjen at man får mye bedre og mer mat til samme prisen på kinarestauranten enn på baguette-greia... Men men. Endte opp med å dele en baguette med kusina mi fra BIT, som var microskopisk liten og dyr ;-) Men ble jo i det minste bittelitt mett.

 

Fikk trumfa igjennom at vi skulle gå mest mulig, selv om vi gikk på høye heler, OG hadde kjøpt flexikort, så vi har i allefall fått trimma litt.

 

Men... ingen mellommåltider og det er ikke bra. Altfor lite mat, kl er jo allerede seks snart. Men vi lager middag, kyllingfileter. De andre skal ha fløtesaus, jeg tar nok 3% dressing ;-)

 

(Ble ikke noe Lille Kalori, orka ikke å gå mere på de høye helene ;-))

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann. jeg heter Linda og er 23 år. kiloene jeg bærer på er 89 kilo. Jeg har alltid følt meg tykk selv om jeg vet nå at når jeg gikk på ungdomskolen veide jeg bare 65 kilo og var aldeles ikke tykk. 65 kilo er jo bare å drømme om nå. Jeg har nettopp meldt meg inn i veltklubben.no og håper på at det kan hjelpe meg litt.

For et par år siden veide jeg 76 kilo og begynte pålibrakurs. jeg gikk ned noen kilo men vekta spratt fort opp i over det dobbelte av det jeg gikk ned. Den dietten libra hadde var ikke noe som gikk an å holde. Jeg lurer på om jeg skal begynne på grete roede kurs for jeg har hørt mye bra om det, men jeg tenktejeg skulle prøve littselv først å se hvordan det går.

Det er ihvertfall gpdt å høre at vi er flere unge som vil ned noen kilo. Jeg vil gjerne ned til 70 kilo men i første omgang er å få vektnåla under 80.

Denne ganger har jeg bestemt meg for at jeg skal klare det. Skal til spania til neste år og da har jeg kjempe lyst til å føle meg bra i bikini...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ikke noe om hvor høy du er? Har du tatt noen "utregninger" på hva du bør veie?

 

Kjempeflott at du har bestemt deg for å gå ned, og å sette et bra perspektiv, altså en gang neste år, er jo flott! Man må ikke være for utålmodig!

 

Prøv litt selv, men pass på å regne ut hvor mye din kropp skal ha av næring hver dag, hvis ikke blir det bare feil. Altfor mange som spiser for lite, og jeg har vært der selv. Gikk ned, men rett opp igjen! Er nesten bare kjipt å vite at man har veid så lite, når det ikke blir holdbart uansett!

 

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuroAmalie

Min erfaring med Grete Roede (til nå...) e jo at du må veie all mat, og telle alle kcal. Det er jo litt stress i starten, men det er jo i starten at man skal ned i vekt også... Jeg ser for meg at når jeg jobber for å holde vekten, har jeg innprintet grunnprinsippet til Grete Roede, som gjør at jeg klarer holde vekten, uten å veie all mat og telle alle kcal :-)

 

Imorgen har eg veiedag. Min første.. eg grue meg ihjel... håper på å ha gått ned!!

Eg skrive nok inn i morgen koss det gikk...

 

OSLO er virkelig full av fristelser. Deli de luca! Sjokoladekake! Jeg var i Oslo på oasis og coldplay konsert i fjor, og spiste meg kvalm på sjokoladekakene til deli de luca! NAM! :-)

 

Idag har jeg spist pasta-kyllingsalat... oppskriften står i grete roede's bok.. den var skikkelig god.. og kan anbefales..

 

200g kylling

100g ruccola salat

1/2 gul paprika

1/2 purreløk

2 ringer ananas

200g pasta

 

Jeg mixa hele greiene sammen med 1ss kesam også... MMmmmMMmm :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ikke noe om hvor høy du er? Har du tatt noen "utregninger" på hva du bør veie?

 

Kjempeflott at du har bestemt deg for å gå ned' date=' og å sette et bra perspektiv, altså en gang neste år, er jo flott! Man må ikke være for utålmodig!

 

Prøv litt selv, men pass på å regne ut hvor mye din kropp skal ha av næring hver dag, hvis ikke blir det bare feil. Altfor mange som spiser for lite, og jeg har vært der selv. Gikk ned, men rett opp igjen! Er nesten bare kjipt å vite at man har veid så lite, når det ikke blir holdbart uansett!

 

LYKKE TIL![/quote']

 

Jeg er ikke høyere enn 165 cm over bakken så jeg bør velkanskje veie rundt 65-70 kilo tenker jeg. søstra mi begynte på kurs i forrige uke,men hun er mer overvektigenn meg. jeg får litt input fra henne om hvor mye jeg bør spise og sånn. tipper jeg bør ligge på rundt 1900 kalorier.. men jeg merker det at det ikke er så lett. jeg er ikke vant til å spise så mye. når jeg har slanket meg tidligere har jeg kuttet ned veldig på maten men jeg skjønner jo det nå at det var helt feil. Jeg så at det begynte en kurs i slutten av september som jeg tenkte jeg skulle melde meg på hvis det ikke går så bra alene...

 

takk for tilbakemelding :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"gamla" hilserpå alle.... har vel kanskje ikke noe i denne tråden og gjøre siden jeg er 28 år men her var det trivelig...*ler*

 

Må bare si til cowg....... DETTE VAR NOEN UTROLIG FINE SETNINGER...."

 

Jeg bærer mine kilo med stil, jeg gidder ikke vise noen at jeg plages med magen min osv. Dessuten syntes jeg somregel jeg er fin, hvis jeg kler mer riktig. Jeg er ikke den som sitter med puta foran magen på fest, for å si det sånn! Så jeg er egentlig ganske fornøyd Selv om jeg ønsker å ned noen kilo!"

 

 

Hvordan har du klart å fått den holdninga? har alltid sett opp til de som ikke gjemmer seg bort for det om de har litt mage,men klarer liksomikke å komme dit selv..

Er også fornøyd med pupper men mage og hofter derimot kommer jeg ikke helt over desverre..

har født 2 barn men var så heldig og slapp unna strekkmerker så magen er egentlig "fin".. er bare det at den står ut.. veier nå (etter en nedgang i dag på 1,3, veldig stolt) 79,2 kg så jeg er jo ikke VELDIG stor heller. (1,70 høy)

 

Men men.. det ligge jo i hode alle de tankene.. er jo de som må jobbes med..

 

Stå på til dere alle.. virker jo veldig motivert...

 

Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...